پارس ناز پورتال

دانلود فیلم مستند در مورد فضا

دانلود فیلم مستند در مورد فضا

چکیده : مستندهای فضایی اطلاعات زیادی در مورد اجرام آسمانی و فضا در اختیار شما می‌گذارند و به طور کلی دانلود مستند یک گزینه عالی برای شناختن فضا است.

 

اگر به فیلم های مستند علمی در مورد نجوم، کهکشان ها و ستاره ها و سیاره ها علاقه دارید یکی از گزینه‌ها دانلود مستند فضایی است. این نوع از فیلم مستند همیشه مورد علاقه‌ی طرف‌داران مستند بوده است.

 

در این متن به سؤالاتی در مورد فضا و مکانیزم آن پاسخ می‌دهیم همچنین چند دانستنی مربوط به فضا را مطرح می‌کنیم. با خواندن این متن به دانسته‌های شما در مورد فضا اضافه خواهد شد و از این فیلم های مستند لذت بیشتری خواهید برد.

 

دانلود مستند سیاره ها، نجوم و فضا

در ادامه میان تولیدات متنوعی که توسط شبکه‌های بین‌المللی تولید شده چند مورد را به شما معرفی می‌کنیم. شما می‌توانید بهترین مستندهای علمی را از سایت تی‌وی مستند که یک آرشیو عظیم دارد دانلود نمایید. برخی از مستندهای منتشر شده در این سایت جزو تولیدات شبکه‌ی من وتو هستند و برای دانلود آنها می‌توانید به سایت TVmostanad.com مراجعه کنید.

 

از مسائلی که اکثر انسان‌ها دوست دارند در مورد آن بیشتر بدانند موضوعات مربوط به فضا است. فضا به طور کلی پر از سؤالات ناشناخته‌های زیادی است. مثلاً ممکن است برای شما سؤال پیش بیایید که دلیل استفاده از لباس فضانوردی چیست؟ به دلیل فضای خلأ بیرون از جو زمین ممکن است بدن فضانورد کش بیاید.

 

در صورت نپوشیدن لباس مخصوص ممکن است بدن فضانورد دچار سوختن یا انجماد بشود. اگر تا حدی با مسائل مربوط به فضا آشنایی داشته باشید موضوعاتی مثل: بی وزنی، خلأ، سیاره‌ها و… ذهن شما را درگیر می‌کند. امروزه به دلیل توسعه‌ی سازمان‌های فضایی مثل ناسا امکان کسب اطلاعات از فضا بسیار راحت‌تر شده است.

 

در فیلم مستندی که موضوع آن فضا است سؤالاتی در مورد ساختار کهکشان برای شما پیش می‌آید.

 

فضا چیست؟

 

یکی از سؤالاتی که ممکن ذهن انسان را موقع فکر به فضای خارج از جو درگیر کند این است که لایه‌ی بین زمین و فضا چه نام دارد. اگر دنبال یک جواب علمی برای این سؤال هستید باید گفت کیهان به سه قسمت کلی تقسیم می‌شود. بخش‌های کیهان از جمله قسمت خاکی، جوی و بیرونی نام دارند.

 

قسمت خاکی آن بخش از فضا است که با کنار هم قرار گرفتن مولکول‌های جامد تشکیل شده است. به اجسامی که در این قسمت قرار دارند اصطلاحاً اجرام زمینی نامیده می‌شوند. قسمت جو از مولکول‌های گاز تشکیل شده است.

 

فضای بیرونی تقریباً خالی است و اجسام موجود در آن اجرام سماوی نامیده می‌شوند. مسائلی که ذکر شد تنها یک سری نکته‌های ابتدایی در مورد فضا است و شما با تماشای مستندهای تخصصی می‌توانید اطلاعات بیشتری راجع به علم نجوم به دست بیاورید.

 

انتهای فضا و دانلود مستند فضا

 

بعد از دانلود مستند در مورد فضا سؤالی که برای هر فرد پیش می‌آید این است که آیا کهکشان جایی به پایان می‌رسد و اگر پایانی وجود دارد این مکان دقیقاً کجاست. با نگاه به نظریه‌هایی که دانشمندان در مقاله‌ها و مستندهای مختلف بیان کرده‌اند هر چقدر در دل فضای خارج از جو حرکت کنید فقط با اجرام آسمانی و سیاره‌های بیشتری مواجه می‌شوید.

 

با توجه به این نظریات نمی‌توان انتهایی برای فضا متصور شد. البته بخش اندکی از دانشمندان اعتقاد دارند که گیتی شکل کروی یا استوانه‌ای دارد. اگر نظر این دانشمندان درست باشد زمانی که از یک سمت گیتی شروع به حرکت کنیم و آن را تا انتها ادامه دهیم دوباره به سمت دیگر می‌رسیم. البته کسانی که اعتقاد به بی‌انتها بودن گیتی دارند بسیار بیشتر هستند.

 

مسائلی در مورد فضا و مستندهای فضا

 

با نگاه به فرضیه‌های متفاوت که هنگام دانلود مستند در مورد فضا با آن مواجه می‌شوید ستاره‌ها ممکن است در حکم خانه‌های ما روی کره زمین باشند. طبیعتاً با قرار گرفتن خانه‌ها کنار هم شهرها شکل می‌گیرند به همین ترتیب ستاره‌ها در کنار هم کهکشان‌ها را تشکیل می‌دهند.

 

به طور کلی کهکشان از صدها میلیارد ستاره تشکیل شده است. در واقع کوچک‌ترین کهکشان هم مساحتی مساوی با چند صد سال نوری دارند و اجرام زیادی مانند ستاره‌هایی که گاهی به صد میلیون می‌رسد در خود دارند. مساحت کهکشان‌ها به قدری عظیم است که بشر تا کنون نتوانسته آمار دقیقی از میزان آن به دست بیاورد.تی‌وی مستند یک سایت ارائه دهنده‌ی خدمات دانلود مستند است.

 

ساختار فضا چگونه است؟

در صورت دانلود مستند راجع به فضا و تماشای آن احتمالاً با گسترده بودن کهکشان‌ها آشنا شده‌اید. برخی از کهکشان‌ها مساحتی بالغ بر 3 میلیون سال نوری دارند. تعداد اجرام موجود در فضا هم گاهی می‌تواند به صدها تریلیون ستاره برسد.

 

اگر انسان زمانی بتواند در میان ستاره‌ها به سفر کردن بپردازد این میلیاردها ستاره به شکل نقطه‌های کوچک در خواهند آمد. اگر روزی بشر تکنولوژی سفر میان کهکشان را به دست بیاورد باید که میلیون‌ها و میلیاردها کیلومتر به مسیر خود ادامه دهد.به موادی که فضای بین سیاره‌ها را پر می‌کنند ماده‌ی تاریک گفته می‌شود.

 

نکته‌ای که بعد از دانلود مستند فضایی با آن مواجه می‌شوید مسائلی مربوط به خورشید است. در کهکشان راه شیری که کره‌ی زمین هم داخل آن قرار دارد خورشید به نوعی مرکز محسوب می‌شود. خورشید حدود 93 میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. با وجود اینکه خورشید یک ستاره‌ی خیلی بزرگ است اما نمی‌توان گفت که خورشید بزرگ‌ترین ستاره است. 

 دانلود فیلم مستند در مورد فضا

در فیلم مستندی که موضوع آنها راجع به فضا است اطلاعات و دانستنی‌هایی راجع به فضا به شما داده می‌شود.

 

منظومه‌ی شمسی

نام دیگر منظومه‌ی خورشیدی منظومه‌ی شمسی است که در مستندهای زیادی به آن پرداخته شده می‌شود. منظومه‌ی شمسی یک مجموعه‌ی عظیم شامل ستاره‌ها، سیاره‌ها و… است. نیرویی که این اجرام را به یکدیگر متصل می‌کند جاذبه است.

 

سیاره‌هایی که منظومه‌ی شمسی را تشکیل داده‌اند از جمله: عطارد، زمین، مشتری، زهره، مریخ، اورانوس، زحل، پلوتون و… هستند. سیارک‌ها، شهاب سنگ‌ها و ستاره‌های دنباله‌دار هم جزو منظومه‌ی شمسی محسوب می‌شوند.

 

برخی سیاره‌ها دارای قمر هستند و برخی دیگر فاقد آن می‌باشند. قمری که دور کره‌ی زمین می‌چرخد اصطلاحا مهتاب یا ماه نام دارد. اولین انسانی که روی ماه پا گذاشت آرمسترانگ بود که مستندهای زیادی هم در مورد او ساخته شده است.

 

اگر شما اهل دانلود مستند فضایی و تماشای با دقت آن هستید امکان دارد از خودتان بپرسید اساساً خورشید چگونه به وجود آمده است. می‌شود گفت که خورشید و تمامی اجرام موجود در منظومه‌ی شمسی حدود چهار و نیم میلیارد سال پیش از دل یک سحابی غول پیکر به وجود آمده‌اند.

 

گرانش بالا در دل سحابی باعث از هم گسیخته شدن و در نهایت مسطح شدن آن شد. بعد از مسطح شدن، اجرام به مرکز جذب شده و خورشید را ساختند. خورشید تقریباً 99.8 درصد مواد تشکیل دهنده‌ی منظومه‌ی شمسی را به خود اختصاص می‌دهد.

 

طبق تحقیقات خورشید هم روزی دچار مرگ خواهد شد. دانشمندان معتقدند خوشید در هنگام مرگ منبسط می‌شود. خورشید در صورت انفجار نزدیک‌ترین سیاره به خود و حتی کره‌ی زمین را نابود خواهد کرد. برخی صاحب نظران معتقدند خورشید تقریباً 6.5 میلیارد سال بعد به یک گلوله‌ی کوچک سفید تبدیل می‌شود.

 

دانستنی‌های فضا و سایت دانلود مستند

 

در ادامه اطلاعاتی که چندین فیلم مستند به آنها پرداخته‌اند را شرح می‌دهیم و در انتها یک سایت مستند برای دانلود فیلم مورد علاقه‌تان به شما معرفی می‌کنیم. این اطلاعات با بررسی و آنالیز چندین مورد از بهترین مستندها به دست آمده است.

 

بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند جانداران روی فضا قوی‌تر از موجودات روی زمین خواهند بود. به طور مثال سوسک‌هایی که روی فضا رشد می‌کنند از سوسک‌هایی که در زمین رشد می‌کنند سریع‌تر، قوی‌تر و سخت‌تر هستند.

 

یکی از دانستنی‌های فضا این است که امکان سوت زدن در آنجا وجود ندارد. همین‌طور فضانوردان زمانی که اقدام به راهپیمایی فضایی می‌کنند پس از بازگشت به زمین ناخن‌هایشان کنده می‌شود.

 

یکی از دانستنی‌های دیگر در مورد فضا این است که در آنجا امکان گریه وجود ندارد. بر اساس اظهارات فضانوردان بوی فضا مشابه بخارهای جوشکاری، استیک و فلزات مذاب است. در سال 1977 یک سیگنال از فضا توسط گیرنده‌ها دریافت شد که تا کنون کسی از منشأ آن خبر ندارد. نکته‌ی آخر هم اینکه قد فضانوردان در فضا دو اینچ بیشتر می‌شود. شما می‌توانید انواع مستند علمی را از سایت تی‌وی مستند دانلود نمایید. 

 

دانلود مستند های علمی با دوبله فارسی

 

مجموعه مستندهای زیر تنها بخش کوچکی از آرشیو بزرگ مستنهای علمی سایت تی وی مستند میباشد که با مراجعه به سایت TVmostanad.com میتوانید آن ها را دانلود نمایید:

دانلود فیلم مستند در مورد فضا

اتاق عمل

101 چیزی که دنیا را تغییر داد

9 ماه تا تولد

ابر ابزار

‌ابر پروژه

ابر سازه ها

ابرکارخانه ها

ابرماشین های دریایی

ابزارهای خارق العاده

اختراعات بزرگ

اختراعات سرنوشت‌ ساز

ارتباطات مهندسی

از تولید تا مزه

از رویا تا اختراع

اسرار بدن انسان

اسرار پوست

اسرار ژن

اسرار سگ ها

اسرار سیاره خشمگین

اسرار مغز

افکار شکسته

انسان در برابر طبیعت

انسان در برابر ویروس

انسان، زمین، جهان

انقراض دایناسورها

اولین آزمایش انسانی

آخرین نبرد حیوانات

آفرینش زمین

آنچه باید بدانید

آیا میدانستید؟

بازار خوراکی‌ها

بازرسان بهداشت

بازی های ذهن

بدن انسان در تنگنا

برآمده از فاجعه

برترین سلاح ها

برترین شگفتی‌های دنیای امروزی

برترین ها

برترین‌های بشریت

برج مراقبت

برنامه علمی

بزرگ عظیم غول آسا

بیشتر بشناسیم

پزشک شما

پشت درهای کارخانه

پیدایش قاره‌ها

تجربه های دکتر مایک

تجهیزات جنگی

تحول آفرینان

تشریح فاجعه

تکامل

تیغ جراحی و لیپوساکشن

جنگجویان آسمان

چرا چاق شدیم؟

چرا لاغر شدیم؟

چگونه لاغر شویم

چه‌طور و چگونه؟

حقایقی درباره …

حیات در ما

حیوانات چاق

حیوانات چگونه فکر می کنند

خردکنندگان

خشکسالی

خشم اقیانوس ها

خلوت سگ‌ها

خوراکیهای پولساز

خیال باطل

داستان خوراکی ها

داستان کشتی‌ های جنگی

دانستنی ها

دانستنی های جهان

دانش جنگ افزارها

دانش محض

در جستجوی زندگی با سانجی گوپتا

در جستجوی علم

دنیای سگ ها

دنیای سگ های کوچولو

دنیای سوپریات ها

دنیای شگفت انگیز کودکان

دنیای کودکان چهار, پنج ساله

دنیای گربه ها

دنیای مردها

دنیای ناشناخته خوراکی ها

رازهای سوپرمارکت

رازهای نیروهای ویژه

راهنمای سفر به سیارات

رشد جنین

رفتار انسان زیر ذره‌بین

رویداد های تجربی

زمین سیاره خطرناک

زیر پوست حیوانات

ساخت برترین ها

سازه های غول پیکر

سال های زندگی پر مخاطره

سخت ترین تعمیرات جهان

سخت ترین شغل های جهان

سرمایه‌ گذاری و ماجراهایش

سفر به آینده با جیمز وود

سفرهاى علمى به دور بریتانیا

سفری به انتهای کهکشان

سگ یا گربه؟

سلاح های آینده

سوپر کلینیک حیوانات

سیاره خشمگین

سیاره ها

شگفتی های دنیای امروزی

شگفتی‌های جهان

طرح بزرگ استیون هاوکینگ

عجایب بدن

عجایب بدن انسان

عشق فست فود

علم به زبان ساده

علم تصادفات

علم حماقت

علم خوشمزه خوراکی ها

علم دما؛ از یخ تا آتش

علم رمزگذاری

علم نبرد

غذای سالم

فاجعه ای تمام عیار

فجایع مهندسی

فرار از ترس

فراشکافت

فوت و فن

قدرت ماوراء

قرن بیستم از دید جیمز می

قصه ریاضی

کابوس‌های تجارت

کاسموس

کلینیک حیوانات

کنتاکی – رستوران میلیارد دلاری

کودک انسان

کیهان

گفتگو با ستارگان

لذت علم

ماده و ترکیبات دنیای ما

ماشین ها چگونه کار می کنند ؟

ماشین ها مشغول کارند

مخترع آینده

مردان صنعت راه آهن

مریخ

مطب دکتر

مقابله با طبیعت

منظومه شمسی

مهمان ناخوانده من

مهندسان آلاسکا

مهندسی غیرممکن

مهندسی‌ فضا

میلیاردرهای تکنولوژی

نابغه‌ها

نادانسته ها

ناوهای جنگی

نبرد ژوراسیک

نبض بریتانیا

نیروهای طبیعت

هواپیماهای بازنشسته

هواپیمای جنگی

هواپیمای سری ابرقدرت ها

هیولاها

ویرانگاه

یک ساعت سرنوشت‌ساز

یک سنگ شگفت انگیز

 

برای دانلود همه این فیلم های مستند علمی با کیفیت عالی و هزاران مستند دوبله فارسی دیگر بدون حذفیات و سانسور کافیست به سایت بزرگ تی وی مستند مراجعه نمایید.