پارس ناز پورتال

این دختر روزانه 8000 بار عطسه می کند

این دختر روزانه 8000 بار عطسه می کند

این دختر روزانه 8000 بار عطسه می کند 

برخی مواقع اختلالاتی در انسان بوجود می آید که تعجب همگان را برمی انگیزد.مانند این دختر که روزانه 8000 بار عطسه می کند. آیرا ساکسنا، دختر نوجوانی اهل کلاچستر، انگلستان است که عطسه های او تمامی ندارد! او از لحظه ای که از خواب بیدار می شود، در طی یک دقیقه بیش از 10 بار عطسه می کند و به نظر می رسد این وضعیت غیرمعمول روز به روز بدتر نیز می شود.

 

 مادر او بسیار دنبال روشی برای کمک به دخترش است ولی پزشکان هنوز حتی نمی دانند چه چیزی موجب بروز این عطسه های مداوم شده است.وضعیت مرموز آیرا سه هفته پیش هنگام بیدار شدن از خواب شروع شد. پرییا، مادر او می گوید عطسه های او از اول خیلی بد نبود ولی به سرعت فرآیند عطسه ها به حدی رسید که دیگر قادر به رفتن به مدرسه نبود.
این دختر روزانه 8000 بار عطسه می کندآیرا و مادرش پرییا

 

او اکنون هر روز حدود 8000 بار عطسه می کند و گاهی عطسه های او به بیش از 10 بار در دقیقه می رسد، تا زمانی که به خواب می رود.مادر او می گوید:” جای شکرش باقی است که می تواند خوب بخوابد و این تنها زمانی است که او عطسه نمی کند و می تواند تمام شب را به خوبی بخوابد.”

 

تاکنون پزشکان متعددی آیرا را ویزیت کردند ولی به جز بررسی شرایط سرماخوردگی و یا آلرژی، هیچ یک از آنها نتوانستند دلیل آن را متوجه شوند. پزشکان می گویند ممکن است یک سیگنال اشتباه از مغز فرستاده می شود و یا یک تیک عصبی است ولی هیچ یک مطمئن نیستند.
این دختر روزانه 8000 بار عطسه می کندآیرا دختری که هر دقیقه بیش از 10 بار عطسه می کند

 

تنها چیزی که به جز خواب، عطسه های او را متوقف می کند، جلسات هیپنوتیزم درمانی است، ولی به محض بیداری دوباره شروع می شود.طولانی ترین زمانی که آیرا بدون عطسه سپری کرده، 25 دقیقه بوده ولی به گزارش پارس ناز گاهی حملات شدید عطسه ای او در هر 10 الی 15 ثانیه رخ می دهد. این دختر می گوید، از بیرون رفتن اجتناب می کند، چرا که موجب شدت یافتن عطسه ها می شود.

 

اگرچه مواردی شبیه آیرا ساکسنا نادر است ولی پیش از این نیز اخباری شبیه این مورد را شنیده بودیم. در سال 2009 نیز دختر 12 ساله ای به نام لارن جانسون هزاران بار در روز عطسه می کرد و یک پزشک متخصص ایمنی شناس تشخیص داد بر اثر عفونت گلو، سیستم ایمنی بدن او دچار اختلال شده است.

 

در گزارش دیگری در سال گذشته ، کیتلین تورنلی اهل تگزاس هر روز بیش از 12000 بار عطسه می کرد.