پارس ناز پورتال

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام 

دراین پست بـه بررسی درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام می‌پردازیم. درآمد شاخ هاي اینستاگرام گاهی سرسام آور می شود. اگر تا همین 10 سال پیش بحث از چنین رقم هایي می شد، کسی باور نمی‌کرد کـه مثلاً یک نفر با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند درآمد میلیاردی داشته باشد. اما با فراگیر شدن شبکه هاي اجتماعی این امر حالا عادی شده اسـت. اما شاید بازهم باور نکنید کـه برخی چـه درآمدهای نجومی دارند.

 

طیف وسیع رو‌بـه رشد استفاده کاربران از شبکه هاي اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام باعث شده اسـت تا بسیاری افراد از این شبکه اجتماعی برای هر چـه بهتر زندگی کردن استفاده کنند. تا حدی کـه مقداری زیادی روی زندگی افراد تاثیرگذار نیز اسـت. این شبکه اجتماعی هم فواید داد هم معیاب از فواید بخواهیم بگوییم . عده اي از کاربران از شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام برای سرگرمی استفاده میکنند.

 

یا افرادی هستند از راه‌هاي مختلف کـه کامل بشما در ادامه این پست توضیح میدهیم مشغول کسب درآمد هستند. اما این شبکه اجتماعی معایب خودش را نیز دارد، از مهمترین معیاب تمایل بسیار زیاد افراد از تقلید کارها، رفتارها و حت ي سبکخ زندگی اینفلوئنسرهای ایرانی در زندگی خوشان اسـت، چون ممکن اسـت نوع رفتار یا زندگی اینفلوئنسرهای ایرانی همیشه هم درست نباشد.

 

اینفلوئنسر یعنی چه؟

از وقتی کـه اینفلوئنسر داخل شبکه‌هاي اجتماعی باب شده اسـت خیلیا دوست دارند اینفلوئنسر بشوند حقیقتش این کـه کـه حرفه خوبی بـه حساب می‌آید زیرا هم درآمد خوبی دارد می‌ توانیم بگوییم از پردرآمدترین شغل هاي ایران نیز هست و هم چنین از نظر زمان و مکان انعطاف پذیری بسیار خوبی دارد. البته این وقتی کـه این موضوع را از بیرون بـه آن نگاه کنیم .اما مـا امروز اینفلوئنسر شدن از نزدیک بررسی کنیم.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

مـا هم چنین بشما آموزش میدهیم چگونه بهترین اینفلوئنسر اینستاگرام بشویم و برای یک اینفلوئنسر شدن چـه مهارت‌هایي می توانند بشما کمک کنند و باید با چـه چالش‌هاي روبرو شوید. معنی کلمه اینفلوئنسر بـه معنی «تاثیر گذاشتن» می‌باشد ولی در فضای مجازی همانند اینستاگرام بـه فرد یا افرادی گفته می شوند کـه با نوع الگو رفتاری خود باعث تحت تاثیر قرار دادن اشخاص دیگر می شوند.

 

درآمد شاخ های اینستاگرام ایرانی چقدر است؟

شاید ۱۰ سال پیش کـه در مارکت جهانی، شبکه اجتماعی تازه‌اي بـه نام اینستاگرام رونمایی شد، کمتر کسی تصور میکرد کـه این شبکه در فاصله زمانی کوتاه، گوی سبقت را از همتای خود فیس‌بوک و سایر اپلیکیشن‌هاي مجازی برباید و امروز بـه یکی از پرکاربرترین و البته مهمترین قطب هاي سرمایه‌‌سازی در جهان بدل شود.

 

حال چند سالی می شود کـه نسل تازه‌اي از افراد در کالبد عناوینی چون سلبریتی، بلاگر، اینفلوئنسر، واینر، اینستاگرامر و … جا خوش کرده و با پیروی از سرخط جهانی در حوزه‌هاي مختلفی مانند جهان‌گردی، غذا، مد، طنز، ورزش و …بـه بیان دیدگاه‌ها و عقاید خود بطور مستقیم می پردازند و بخاطر داشتن تعداد دنبال‌کنندگان بالا، منبع معتبری برای تبلیغات کالاها و محصولات برندهای تجاری محسوب میشوند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

رآمد اینفلوئنسرها یا بلاگرهای ایرانی

صدف بیوتی ماهی ۱۲ میلیارد تومان

اِمِل ایجاد ماهی ۱۰ میلیارد تومان

الناز گلرخ ماهی ۷ میلیارد تومان

سرنا امینی ماهی ۶ میلیارد تومان

حسن ریوندی ماهی ۴ میلیارد تومان

علی صبوری ماهی ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

محمد امین کریم پور ماهی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

میلاد قاسمی خواه ماهی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

مستر تستر ماهی ۲ میلیارد تومان

و شقایق محمودی ماهی ۱ میلیارد تومان بـه صورت تقریبی درآمد دارند.

 

اینفلوئنسرها چگونه معروف می شوند؟

علت این کـه اینفلوئنسرها می توانند دیگران تحت تاثیر قرار بدهند دلایل فراوانی می‌تواند وجود داشته باشد. مثلاً یا چهره محبوب هستند یا تخصص خاصی دارند کـه می توانند دیگران را همسوی خود کنند ودر نتیجه بـه‌واسطه داشتن این خصوصیات کاربران خاص خودرا جذب می کنند. تعداد افرادی وجود دارند معنی کلمه اینفلوئنسر در اینستاگرام رابه معنی شاخ مجازی تشبیه می کنند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

شاخ هاي مجازی مخصوصا اینستاگرام همان اشخاص تاثیرگذار هستند با نوع خصوصیت رفتاری کـه دارند یا محبوتی کـه دارند فالوورهای زیادی جذب می کنند. این افراد گاهی instafamous نیز خوانند می شوند با تولید محتوای جذاب در شبکه‌هاي اجتماعی کـه غالبا این محتواها جنبه سرگرمی یا آموزشی هستند باعث جذب طرفداران زیادی برای پیج شبکه اجتماعی خود می شوند.

 

برای نخستین بار Influencer ها درسال ۲۰۰۰ میلادی با ساخته شدن یک سرویس اشتراک ویدیو بـه نام یوتیوب «YouTube» شکل گرفتند. با گذشت زمان وقتی این سرویس اشتراک ویدیو توسط کمپانی بزرگ گوگل خریداری شد. افرادی زیادی از سرار دنیا ویدئوهای جذاب در حوزه هاي مختلف منتشر می‌کردند و بعد از چند سال بـه واسطه وجود ویدئوهای عالی مخاطبان فراوانی بسوی خود جذب کرد.

 

بیوتی اینفلوئنسر های ایرانی

ملینا تاج با ۲.۱میلیون فالور

شبنم نظیف با تعداد ۱.۳میلیون فالور

صدف بیوتی ۴ میلیون فالوور

الناز گلرخ ۴.۹ میلیون فالوور

نازنین فرا ۲.۵ میلیون فالوور

شل بیوتی ۲.۵میلیون فالوور

دنیز بیوتی ۹۲۸ هزار فالوور

هاریکا رضایی ۱۵۳ هزار فالوور

کیف آرایش ۴۳۱ هزار فالوور

سحرالهی ۵۹۶ هزار نفر فالوور

مهشید بیوتی ۷۱۹ هزار فالوور

سما بیوتی ۱۹.۶ هزار فالوور

 

اینفلوئنسرهای آموزش آشپزی

نواب ابراهیمی ۲.۷ میلیون فالوور

شف حسینی ۳۲۸ هزار فالوور

کاپیتان عابد ۲۵۱ هزار فالوور

اشرف سلطانی ۱.۵ میلیون فالوور

مسترتابه ۹۹۵ هزار فالوور

آذر ماهی صفت ۵۱۵ هزار فالوور

شف طیبه ۳۵۴ هزار فالوور

 

تسترهای معروف اینستاگرام ایرانی

امیر جابری ۱.۹ میلیون فالوور

میلاد تیستر ۱.۵ میلیون فالوور

فود اسپای ۱.۹ میلیون فالوور

مهدیس فود ۸۶۰ هزار فالوور

‌مزه‌گردی ۹۱۹ هزار فالوور

نوید سپید‌نام ۵۶۶ هزار فالوور

فودیسم ۵۱۳ هزار فالوور

مجید تیستر ۴۵۳ هزار فالوور

 

اینفلوئنسرهای ورزش و سلامت

آرات حسینی ۶ میلیون فالوور

پزشک مون ۱.۳ میلیون فالوور

پزشک کی ۹۳۵ هزار فالوور

مونا کاکاوند ۶۶۹ هزار فالوور

آتنا بیباک ۴۹۶ هزار فالوور

سمین یوگا ۲۳۰ هزار فالوور

فائز فیت ۲۸۵ هزار فالوور

 

محتوایی کـه اینفلوئنسرها ارائه می دهند چیست؟

اما این پایان کار یوتیوب نبود بعد ها بـه واسطه انتشار ویدیوهای اموزنده یا سرگرم کننده کـه طبق معمول آموزش استفاده از یک ابزار یا یک وسیله یا حتی ویدئو سرگرم کنند مانند فیلمهای طنز یا فیلم سینمای یوتیوب برای کاربران فعال خود پنل کسب درآمد از یوتیوب را راه اندازی کرد تا افراد را ترغیب بـه تولید ویدیوهای جذاب برای یوتیوب کنند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

افراد با فعال سازی تنظیمات کسب درآمد از یوتیوب بـه واسطه تولید ویدئوهای پر مخاطب می‌توانستند درآمد بسیار خوبی بدست بیاورند کـه بـه این افراد یوتیوبر نیز می گفتند وقتی شبکه هاي مشهور و قدیمی توییتر – Twitter و فیسبوک ساخته شدند باعث شد تا چهره هـای سرشناسی را جذب خود کند کـه بـه این افراد نیز اینفلوئنسر می گفتتند.

 

انواع اینفلوئنسرهای اینستاگرام

بهترین اینفلوئنسر بر اساس تخصص و تولید محتوای جذاب یا چهره هاي مشهور در چند دسته مختلف قرار می‌گیرد کـه هر کدام بر اساس تاثیر گذاری کـه در شبکه هاي اجتماعی دارند در چند زیر مجموعه قرار می‌گیرد. کـه در ادامه با انواع انها بـه ترتیب آشنا خواهیم شد.

 

1. سلبریتی ها

سلبریتی ها، چهره هاي سرشناس و محبوب جامعه هستند کـه بواسطه بـه فعالیت‌هاي یا زمینه کار کـه در گذشته و حال دارند در بین کاربران بـه شهرت و محبوبت رسیده‌اند. بخاطر همین شهرت، پیچ شخصی Celebrity ها در شبکه‌هاي اجتماعی فالورهای بسیار زیادی دارد. بـه عبارت دیگر، هر کدام از افرادی کـه در زمینه ورزشی، موسیقی یا بازیگران سینما و تلویزیون و… کـه نزد مرد شناخته شده اند و طرفداران زیادی دارند بـه آن ها Celebrity می‌گویند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

Celebrity هاي مشهور اینستاگرام طبق معمول در پیج اینستاگرامی خودرا از فعالیت‌هاي کـه انجام میدهد یا انجام داده‌اند محتواهای بـه اشتراک می گذراند یا افرادی هستند کـه درباره مشکلات مردم یا حتی افرادی هستند کـه برای کمک بـه مردم در امور خیریه نیز شرکت میکنند. بـه دلیل شهرت زیاد سلبریتی ها بسیار از کسب و کارهای کوچک و برای فروش بیشتر و شناخت بهتر برندشان از سلبریتی ها کمک می گیرند.

 

2. اینفلوئنسرهای متخصص

براساس اطلاعات بالا ذکر کردیم همه ی میدانند “اینفلوئنسر اینستاگرام” چیست. انها متخصصان یک جامعه خاص هستند کـه محصولات، نرم افزارها یا حتی افکار مربوط بـه حوزه تخصص خودرا تأیید یا بررسی می کنند. دیگران در جامعه نیز هنگام انتخاب یک محصول یا استفاده از دانش و تجربه انها جذب انها می شوند. عده‌اي از این دسته متخصان افرادی هستند بـه دلیل همین دانش و معروفیت هم احترامی ویژه‌اي مردم برای انها قائل می شوند.

 

3. بلاگرها

بلاگرهای شبکه هاي اجتماعی افرادی هستند کـه پس از تعیین یک هدف خاص شروع بـه ایده پردازی کرده و بـه دنبال آن یک استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام انتخاب کرده و شروع بـه تولید محتوا میکنند. از این رو افراد زیادی کـه دارای کسب و کارهای بزرگ هستند یا کسب و کار سازمانی دارند برای آنکه محصولات انها بهتر دیده شود طبق معمولً کالا یا خدمات خود رابه بلاگرها می دهند تا برای انها تبلیغ کنند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

یکیدیگر از ویژگی خوب بلاگر نقد و بررسی یا آنباکسینگ محصولات هست، چون بلاگرها کالاها دریافت میکنند و بـه‌صورت کاملا بی طرف شروع بـه نقد و بررسی محصولات می پردازند ان ها تمام نقاط قوت و ضعف یک محصول را برای کاربرانشان شرح می دهند تا قبل از خرید محصول از یک فروشگاه اگاهی قبلی داشته باشد.

 

تعرفه تبلیغات شاخ های اینستاگرام

تعرفه تبلیغات این چهره‌ها برای هر استوری بین ۵ تا ۱۵۰ میلیون تومان اسـت. حال آنکه تعداد زیادی از چهره هاي اینستاگرامی پس از اخبار منتشر شده پیرامون فیلترینگ اینستاگرام تعداد زیادی از دنبال‌کنندگان خود رابه یوتیوب دعوت کرده و منبع درآمدی جداگانه در آنجا نیز ایجاد کرده‌اند. حال این عناوین گاه توخالی کـه درست مقابل دیدگان یک نسل، از دنیای شیشه‌اي خود بـه دنبال کنندگانشان کـه گاه برای آن‌ها بیشتر بـه صفرهای یک اسکناس شباهت دارند.

درآمد اینفلوئنسرهای ایرانی اینستاگرام در سال 1401 چقدر است؟

آن ها لبخند می‌‌زنند، جملات اتو کشیده تحویل میدهند، برای همراهی از آنان تشکر می کنند، بـه واسطه هر چند تگ، منشن، لایک یا کامنت برایشان هدیه درنظر میگیرند «هدیه‌اي کـه اسپانسر تقدیم می کند»، گاه بـه ضرورت یک موقعیت رنگِ پروفایلشان را سبز، بنفش یا نارنجی می کنند. امروز حامی فلان کمپین و فردا منتقد بـه مدیریت در کشور می شوند.

 

این افراد گاه همگام با مردم بـه فیلترینگ می‌تازند و گاه بـه دولتی کـه در زمان انتخابات برایش سینه چاک کرده بودند، بخاطر قیمت ارز، نقض برجام، گرانی و … بـه تندی انتقاد میکنند. غافل از این کـه این دنیای شیشه‌اي هرچه باشد شیشه اسـت و امکان دارد ناگهان بشکند و خرده‌هایش تیغ بر شاهرگ شهرت باد آورده‌شان شود.