پارس ناز پورتال

دریافت نشان شجاعت توسط یک سگ!

دریافت نشان شجاعت توسط یک سگ!

دریافت نشان شجاعت توسط یک سگ!

یک سگ تربیت شده نظامی که در عملیاتی در افغانستان هر دو پایش را از دست داد نشان افتخاری شجاعت دریافت کرد. این نشان که به نام صلیب ویکتوریا شناخته می شود به پاس عملیات از جان گذشته این سگ به او اعطا شده است. این سگ در حالی که در حاشیه جاده در جستجوی بمب بود بر اثر انفجار یک بمب کنار جاده‌ای مصدوم شد و دو پای خودش را از دست داد.

 

نام این سگ شجاع لوکا (Lucca) است که 12 ساله و از نژاد «شپرد» (Shepherd) بوده و مدت 6 سال هم در نیروی دریایی آمریکا مشغول به خدمت بوده است و در بیشتر از 400 ماموریت مختلف در کشورهای عراق و افغانستان شرکت کرده است.

دریافت نشان شجاعت توسط یک سگ!

تلاش‌های او برای حفاظت از جان سربازان با بوکردن مهمات منجر به این شد که از سوی موسسه خیریه حیوانات انگلیس(PDSA) به او مدال دیکین اعطا شود.دیکین بالاترین جایزه‌ای است که به حیوانات در حال خدمت در درگیری‌های نظامی اعطا می‌شود؛ «لوکا» ۶۷مین حیوانی است که به دریافت این نشان مفتخر می‌شود.«لوکا» اولین سگ تفنگداران دریایی آمریکا است که در طول گشت‌‌زنی های او هیچ نظامی آمریکایی زخمی نشد.

 

مدال « ماریا دیکین» (Maria Dickin)، عالی ترین مدال نظامی انگلیس برای حیوانات — به این سگ از نژاد « شپرد» آلمانی اعطا شد که پاهای جلویی خود را در زمان انجام وظیفه در افغانستان و عراق از دست داد. این خبر در سایت سازمان خیریه کمک به جانوران « PDSA» منتشر شد.

 

مراسم اعطای مدال در لندن برگزار شد و لوکای ۱۲ ساله که همراه صاحبش گروهبان «کریس اولینگهم» (Chris Willingham)، در آمریکا زندگی می کند برای دریافت مدال به لندن پرواز کرد.«لوکا» ۶ سال به جستجوی مین مشغول بود؛ در سال ۲۰۱۲ در افغانستان با بمبی دست‌ساز برخورد کرد و پاهای جلویی خود را از دست داد؛ پس از این حادثه سگ بازنشسته شد.

 

«لوکا» و صاحبش در حال حاضر در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.مدال «دیکین» در سال ۱۹۴۳ میلادی به ابتکار «ماریا دیکین»، بنیان‌گذار سازمان خیریه PDSA تأسیس شد؛ این مدال از برنز درست شده است و روی آن نوشته شده «به خاطر شجاعت» و «ماهم خدمت می کنیم».

 

در این مراسم شهردار لندن مدال «لوکا» را اعطا کرد؛ مدالی که در سالهای مختلف به ۳۱ سگ‌،۱ گربه‌ها، ۳ اسب‌ و ۳۲کبوتر نامه‌رسان گوناگونی اعطا شده است.«ژان مک لولین»، مدیر کل PDSA در این رابطه گفت: “شجاعت آشکار لوکا و تعهدش به انجام وظیفه، او را شایسته دریافت این مدال کرده است.

 

وی افزود: “توانایی و عزم او در دنبال‌کردن اسلحه و مواد منفجره در شدید‌ترین درگیری‌های نظامی برای حفظ زندگی انسان‌ها ستایش‌انگیز است”.