پارس ناز پورتال

در زمان شیوع بیماری های واگیر دار از کدام ماسک ها استفاده کنیم؟

در زمان شیوع بیماری های واگیر دار از کدام ماسک ها استفاده کنیم؟

تصور کنید در صف فروشگاه ایستاده اید که ناگهان کسی پشت سر شما عطسه می کند. ترس و وحشت به جان شما می افتد که آیا ممکن است شما بیمار شوید! ممکن است در دو تا سه روز آینده دائما نگران باشید و همین موضوع می تواند کیفیت زندگی شما را به چالش بکشد.

 

نگران نباشید! اگر شما از ماسک مناسب استفاده کرده باشید، می توانید خطر انتقال بیماری را به کمترین میزان برسانید. همچنین، استفاده از مکمل های تقویت سیستم ایمنی بدن در زمان شیوع بیماری های واگیردار به شما کمک می کند تا سد دفاعی بدن خود را در برابر ابتلا به بیماری های مزمن قوی سازید! بنابراین خرید ماسک و خرید قرص تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله مواردی است که باید همیشه مد نظر قرار دهیم.

 

ماسک مناسب در زمان شیوع بیماری های واگیر دار چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

جهش هایی که بیماری کرونا در چندین سال اخیر داشته است، به ما نشان داده است که در هر زمان باید برای حفظ سلامتی خود از ماسک مناسب استفاده کنیم و اگر به این موضوع اهمیت ندهیم در معرض ابتلا به بیماری قرار می گیریم. البته ذکر این موضوع اهمیت دارد که بدانید شما باید در زمان شیوع هر نوع بیماری، به طور مثال سرماخوردگی و یا آنفولانزا، از ماسک مناسب استفاده کنید.

 

اما اکنون سوال این است که در زمان شیوع بیماری این محصول چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟! کارشناسان بر این عقیده هستند در زمان شیوع بیماری محصول مناسب برای پوشش صورت باید این ویژگی هایی را داشته باشد:

 

* این محصول باید چند لایه باشد تا سد دفاعی قوی را در برابر دهان و سیستم تنفسی به وجود بیاورد.

 

* این محصول باید از مواد آنتی باکتریال ساخته شده باشد تا آلودگی محیط را جذب نکند.

 

* این محصول باید به خوبی طراحی شده باشد که سیستم تنفسی را پوشش دهد.

 

به این موضوع توجه داشته باشید که این محصول یک بار مصرف است و تنها 8 ساعت می تواند به طور دائم مورد استفاده قرار گیرد. پس از 8 ساعت باید این محصول را دور بیاندازید و از ماسک جدید استفاده کنید. به همین دلیل توصیه می شود همواره چند عدد از این محصول را همراه خود داشته باشید.

در زمان شیوع بیماری های واگیر دار از کدام ماسک ها استفاده کنیم؟

آیا ماسک سه لایه قدرت بالایی برای محافظت از سیستم تنفسی دارد؟

امروزه، صحبت های زیادی در مورد ماسک سه لایه و یا چند لایه می شود. اکنون سوال این است که آیا این محصولات می توانند از دستگاه تنفسی انسان محافظت کنند. ابتدا بهتر است نگاهی به ساختار این محصول داشته باشیم. لایه داخلی این محصول دارای مواد جاذب پنبه ای است، لایه میانی از مواد غیر جاذب مانند پلی پروپیلن ساخته شده است و لایه بیرونی آن از جنس پلی استر است.

 

این لایه ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند و در نتیجه ذرات آلوده نمی توانند از میان این لایه ها عبور کنند و وارد دستگاه تنفسی شوند. بررسی های بالینی نشان می دهند هر چقدر تعداد لایه های ماسک بیشتر باشد، قدرت آن در جلوگیری از ورود ویروس به دستگاه تنفسی بیشتر می شود. در نتیجه، اگر می خواهید در زمان شیوع بیماری های واگیردار از سلامت خود محافظت کنید باید ماسک های چند لایه خریداری کنید.

 

برای جلوگیری از مه زدگی عینک پس از استفاده از ماسک چه کنیم؟

کسانی که از عینک استفاده می کنند در طول این چند سال از مه زدگی عینک هایشان شکایت داشته اند. زیرا وقتی این محصول بر روی دستگاه تنفسی قرار می گیرد، باعث بروز بخارهایی بر روی عینک می شود و همین امر دید را محدود می سازد.

 

بهتر است بدانید که اگر شما این محصول را از مراکز معتبر تهیه کنید، دارای بخشی هستند که بر روی بینی قرار می گیرد. شما باید این قسمت را به خوبی بر روی بینی خود فشار دهید و سپس عینک را روی آن بگذارید. در این صورت مه زدگی عینک از بین می رود و شما می توانید به فعالیت های روزمره خود ادامه دهید.

در زمان شیوع بیماری های واگیر دار از کدام ماسک ها استفاده کنیم؟

نکات مهم در زمان خرید ماسک

اگر می خواهید این محصول را خریداری کنید به موارد زیر توجه داشته باشید:

 

* این محصول را حتما از مراکز معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید تمامی استانداردها در ساخت آن رعایت شده اند.

 

* قبل از خرید به مواد به کار رفته در ساخت این محصول توجه داشته باشید. اگر این محصول از مواد آلرژی زا و یا پلاستیکی ساخته شده است هرگز آن را خریداری نکنید.

 

* با توجه به این موضوع که بیماری کرونا در این مدت شیوع یافته است، ماسک های چند لایه را خریداری کنید.

 

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کافی را در مورد خرید ماسک در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید هر چقدر تعداد لایه هایی که در این محصول به کار رفته است بیشتر باشد، بهتر می تواند از دستگاه تنفسی محافظت نماید. همچنین، این محصول باید از مواد پنبه ای و ضد حساسیت ساخته شده باشد.

 

اگر می خواهید برای خرید ماسک اقدام کنید، می توانید به سایت داروخانه آنلاین مراجعه کنید. تمامی محصولاتی که در این سایت به فروش می رسند دارای مجوزهای بهداشتی هستند و طبق استاندارد ساخته شده اند. همچنین، شما می توانید در زمان خرید از مشاوره های رایگان این مرکز بهره مند شوید.