پارس ناز پورتال

دوران پرانرژی و خوش جوانی را فراموش نکنید

دوران پرانرژی و خوش جوانی را فراموش نکنید

دوران پرانرژی و خوش جوانی را فراموش نکنید 

جوانی فرصتی برای خوشحالی،پرانرژی بودن،کار کردن،عاشق شدن هست که باید هرکسی در این دوران قدرش را بداند و از آن بهره گیری نماید. همین روزهایی که شاید به نظرتان به بدترین شکل می گذرد اسمش جوانی هست بعدا نگویید جوانی کجایی که یادت بخیر که

 

جوانی همین روزهاست همین روزها که یا آرزو داریم سریع بگذرد تا زودتر نتیجه کاری یا رسیدن به خواسته اي را در آینده ببینیم یا همین روزها که در حسرت قبل سپری میشود. جوانی همین روزهاست. همین روزها که حواسمان نیست باید جوانی کنیم.

 

عبوری خوشحال از جوانی
روانشناسان رشد معتقدند در هر مرحله از رشد باید اتفاقاتی بیفتد تا شخص از یک مرحله روانی به مرحله دیگری برود چنانچه آن اتفاقات خاص نیفتد و نیازهای روحی آن مرحله برآورده نشود فرد در همان مرحله تثبیت میشود و ممکن هست خصوصیات همان مرحله را تا آخر عمر با خود نگه دارد به همین دلیل گاه افراد چهل ساله اي می‌بینیم

 

که هنوز در دوران نوجوانی خود مانده اند و رفتارهای مناسب یک نوجوان را از خودشان بروز می‌دهند یا سالمندانی که مانند بچه ها رفتار میکنند. خلاصه کلام آنکه در جوانی باید جوانی کرد.

 

عاشقی طعم مخصوص جوانی
جوانی را باید با چندین تجربه گذراند قطعا مهم‌ترین این تجربه ها باید تجربه عشق باشد. جوانی بدون عشق یک جای کارش می لنگد جوانی بدون عشق کارش به پختگی مناسب برای روزهای میانسالی و سالمندی نمیرسد. جوانی را با عشق بگذرانید و عشق را با خصوصیات اخلاقی خاص خودتان تجربه کنید نه با نگاه دیگران.

 

اما در همین روزهای عاشقانه اخلاق خودتان را بسازید. معایبتان را با عشق برطرف کنید. اگر عشق نتواند انسان را تغییر دهد هیچ قدرت دیگری هم نمی‌تواند. انسان اگر عاشق نشود خودخواه باقی میماند.عشق ما را مجبور میکند به دلیل دیگران خود ما را اصلاح کنیم تغییر دهیم فداکاری کنیم عشق دردهایی دارد که گاهی می‌تواند

 

از یک جوان تنبل و مغرور و جاهل یک فردکامل بسازد. عشق را تجربه کنید اما با سربلندی و روسفیدی از آن عبور کنید. وقتی می‌گوییم عشق منظورمان رابطه با یک فرد خاص نیست ، یعنی همان خاصیت دوست داشتن دیگران ، دیگرانی مانند والدین. زمانی که وقتش بود عشق با یک فرد خاص را هم تجربه کنید اما فردی که قراراست ماندگار زندگی تان باشد.

 

جوانی و ریسک پذیری
جوان باید تجربه کند و شکست بخورد و از شکستش درسها بیاموزد گرچه میتوان زیرک بود و از تجربیات دیگران بهره گیری کرد تا خیلی از شکستها را تجربه نکرد اما فرار از هر نوع شکست امکان‌پذیر نیست مگربرای کسی که هیچ شهامتی برای ریسک کردن و دلی برای سرمایه گذاری نداشته باشد. ریسک کردن همه ي وقت در مسائل اقتصادی نیست گاهی با شهامت در یک جمع صحبت کردن یا نه گفتن در مواقع خاص یک جور ریسک هست.

 

کسانی که از روحیه ریسک برخوردارند بیان خوبی پیدا میکنند چون ترس از مسخره شدن ندارند. گرچه جاهایی که نیاز به مشاوره و کار تخصصی هست ریسک کردن بی عقلی هست اما خیلی جاها هم واقعا یک ریسک فرصت ساز هست.

 

بزرگ ترین سرمایه جوانی
جوانی یعنی رسیدن به قله زندگی که در آن قله، امید در بحبوحه خودش قرار دارد این ها استانداردهای یک جوانی سالم و نرمال هست جوان باید در بحبوحه امیدواری و نگاه مثبت به آینده باشد. باید انگیزه داشته باشد. اگر امیدتان کم باشد از استانداردهای نرمال جوانی فاصله دارید به سمت هرچیزی که امیدوارتان میکند حرکت کنید از هر شخصی یا چیزی که امید را در دلتان کم رنگ میکند فاصله بگیرید.

 

فالتان مفید هست
هیچگاه فال بد نزنید فال شما همان چیزی هست که شما فکر می‌کنید. زندگی، جز جذب چیزهایی که انتظارشان داریم نیست. این مسئله واقعیت بزرگی هست. ذهنتان را از فکرهای منفی پاک کنید. و در عمق ضمیر ناخودآگاهتان خودتان را مقصر و بد ندانید. شما مفید هستید کارهای بدتان را فقط با خداوند در بین بگذارید

 

و به گزارش پارس ناز  از او طلب بخشش کنید و دیگر به انها فکر نکنید شما مفید هستید و آینده خوبی در انتظارتان هست. از هر چیزی فال نیک بزنید همین مطلب میتواند دلیلی باشد که شما را به آینده امیدوار کند. خواندن این مطلب تصادفی نیست حتما حکمتی داشته هست.

 

جوانی را فراموش نکنید
همه ي وقت از بزرگ ترین غصه هاي سالمندان جوانی از دست رفته اي هست که آرزو داشتند آن را به شکل دیگری می گذراندند. گاهی پای حرف سالمندان بنشینید تا بدانید از ترک چه چیزهایی در جوانی حسرت می‌خورند. جوری زندگی کنید که وقتی به سالمندی رسیدید حسرت آن را نخورید اما همه ي وقت و همۀ جا درستکار و صادق باشید. چون قطعا انسانی که این دو خصلت را رعایت نکند چیزی جز حسرت درو نخواهد کرد.