پارس ناز پورتال

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید 

دکوراسیون هاي اخیر میتوانند به آشپزخانه شما سرزندگی و زیبایی بدهند, می‌توانید طبق مدلهای زیر می‌توانید دکوراسیون خود را به روز رسانی کنید. اگر دکوراسیون آشپزخانه منزلتان دارای کابینت هایي با طراحی قدیمی, کفپوش هایي مربوط به دهه هاي قبل و وسایلی از مد افتاده باشد, زیاد نگران نباشید; با تغییراتی در عناصر تشکیل دهنده آشپزخانه و نوع دکوراسیون آن میتوانید ظاهری کاملا اخیر برای آن ایجاد نمایید.

 

این تغییرات می‌تواند شامل تعویض طیف رنگ هاي به کار رفته در ظاهر دکوراسیون, چیدمان وسایل آشپزخانه و تغییر کلی انها باشد. پس در کنار ما بمانید و با ایده هایي اخیر از دکوراسیون در محیط آشپزخانه رویایی خودتان آشنا شوید و این ایده ها را به کار ببندید.

 

وسایل فلزی از مد افتاده را کنار بگذارید

در طراحی هاي قدیمی آشپزخانه ها, شمار زیادی از وسایل و اجزای تشکیل دهنده آن, از جنس فلزات بوده اند. تا همین چند سال قبل شمار زیادی از کابینت هاي قدیمی, قفسه هاي دیواری آشپزخانه, لوسترها و چراغ هاي روشنایی و همین طور هودهای آشپزخانه از جنس صفحات فلزی هم چون آلومینیوم,

 

مس و استیل تهیه می‌شدند که در حال آماده کاملا قدیمی و از مد افتاده به نظر میرسند. کوشش کنید هر کدام از این المان هاي موجود در دیزاین دکوراسیون آشپزخانه که از جنس فلزات میباشند را کنار بگذارید و از موارد جایگزین امروزی تر بهره گیری کنید. بیشتر این وسایل در حال آماده از جنس چوب, ام دی اف, و ترکیباتی هم چون فایبرگلاس تهیه میشوند.

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

کفپوش ها را تغییر دهید

کفپوش هاي آشپزخانه معمولاً جزو بخش هایي میباشند که خیلی به آنها دقت نمی‌شود, ولی در عین حال می‌توانند در ظاهر دکوراسیون بسیار موثر باشند. با انجام برخی تعمیرات یا تغییرات زیاد در کفپوش آشپزخانه ها و کمی همراه شدن با موارد امروزی تر می‌توانید آشپزخانه منزلتان را به روز نمایید.

 

بعنوان مثال در سال هاي قبل بهره گیری از پارکت ها یا کفپوش هاي چوبی بسیار متعارف بود, اما در حال آماده این نوع کفپوش ها جای خودشان را به سرامیک هاي بسیار شیک و متنوع امروزی داده اند که می‌توانید از انها در پوشش کف و دیوارهای آشپزخانه خودتان بهره گیرید.
دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

کوشش کنید قفسه ها و کابینت هاي دیواری را حذف کنید

اگر به ظاهر آشپزخانه هاي قدیمی با دقت بیشتری دقت کنید, می‌بینید که در شمار زیادی از آنها بهره گیری از قفسه هاي ظروف و کابینت هاي دیواری بسیار متعارف بوده هست و از فضای دیوارها بیشتر برای نگه داری وسایل بهره گیری می شده هست. اما در دکوراسیون امروزی دیگر از این قفسه هاي دیواری بهره گیری کمتری میشود و این نوع کابینت ها جای خود را به دیوارهایی خالی و فضاهایی بازتر داده اند.

 

قفسه هاي تعبیه شده در دیوارهای آشپزخانه باعث میشوند فضای آشپزخانه شلوغ تر دیده شود و همین فرمایش امکان طراحی بهینه دکوراسیون محیط را محدود می‌کند. با حذف این کابینت هاي دیواری فضای آشپزخانه بسیار بازتر خواهد شد و بهره گیری از المان هاي دکوراتیو و محیطی برایتان آسان تر خواهد بود.

 

گرچه بهره گیری از قفسه هاي وسایل و کابینت ها کاملا بستگی به ابعاد آشپزخانه شما دارد و در صورتی که جایگزین مناسبی برای کابینت هاي دیواری و فضاهای نگه داری وسایل ندارید, بهتر هست از حذف آنها امتناع کنید.

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

تغییر پیشخوان آشپزخانه

پیشخوان آشپزخانه هم یکی از بخش هایي هست که ممکن هست خیلی زود کهنه شود و در نتیجه برای اخیر کردن دکوراسیون و تغییر ظاهر آشپزخانه حتماً بایستی به آن دقت کنید. در واقع پیشخوان آشپزخانه اضافه بر این که برترین محل برای انجام کارهای آشپزی و فعالیت هاي درون آشپزخانه هست, می‌تواند پوشش مناسبی برای بخشی از کابینت هاي آشپزخانه باشد و در زیر آن قفسه هاي ظروف و وسایل آشپزی نگه داری شود.

 

هم‌چنین با افزودن چند صندلی متناسب با فضای آشپزخانه, میتواند به محلی برای صرف غذا هم تبدیل گردد. امروزه از متریال هاي گوناگونی هم چون چوب, ام دی اف, پوشش هاي ورقه اي پلاستیک و فایبرگلاس, سنگ و … برای فرآوری پیشخوان هاي آشپزخانه بهره گیری میشود و قطعا محدودیتی برای انتخاب نوع و جنس آنها نخواهید داشت.

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

رنگ آمیزی کابینت هاي آشپزخانه

اگر قصد ندارید کابینت هاي آشپزخانه خودتان را به طور کل تعویض کنید, برترین راه برای تغییر ظاهرشان, رنگ آمیزی آنها هست. بنابراین متناسب با اجزای دکوراسیون آشپزخانه خودتان میتوانید رنگ مناسبی برای کابینت هایتان انتخاب کنید و ظاهری کاملا اخیر به فضای آشپزخانه بدهید.

 

هم‌چنین تغییرات مربوط به کابینت ها میتواند بسیار جزئی تر هم باشد. بعنوان مثال تعویض درب کابینت ها یا تنها تغییر دستگیره هاي آنها می‌تواند برای به روز کردن و تغییر ظاهر دکوراسیون آشپزخانه کافی باشد. همه ي چیز بستگی به خودتان دارد که تصمیم بگیرید تا چه اندازه می‌خواهید وسایل آشپزخانه را تغییر داده و برای این تغییرات خرج کنید.

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

منابع نوری آشپزخانه را تغییر دهید

اگر به فکر تغییر دکوراسیون آشپزخانه افتاده اید, بهینه سازی میزان نور و روشنایی محیط آن را نیز فراموش نکنید. این تغییرات می‌تواند شامل به روز کردن لوسترها و یا افزودن منابع نور اخیر و هم‌چنین به کارگیری از روشنایی چراغ ها برای طراحی زیباتر دکوراسیون آشپرخانه باشد.

 

کوشش کنید در حاشیه ها و کناره هاي آشپزخانه از نورهای غیر مستقیم بهره گیری کنید. اما در بخش هایي که مربوط به فضای کاری و آشپزی شما خواهد بود, وجود نور مستقیم کمک بسیار زیادی خواهد کرد.هم‌چنین در بخشی که محل صرف غذا و نشستن در آشپزخانه هست, می‌توانید از چراغ هاي سقفی با نور مستقیم بهره گیری نمایید.

 

به کارگیری کلیدهای دیمر دار برای کم یا زیاد کردن نور محیط در هنگام آشپزی یا صرف غذا به بهره گیری بهینه از روشنایی چراغ ها کمک خواهد کرد. بعنوان مثال نوری که در هنگام آشپزی به آن نیاز دارید, با میزان روشنایی در هنگام صرف شام بسیار متفاوت خواهد بود.

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

بهره گیری از المان هاي دکوراتیو

با وجود آنکه ممکن هست فضای آشپزخانه بعنوان محلی برای پذیرایی مهمان هاي شما یا انجام تشریفات نباشد, اما بی تردید یکی از مهم‌ترین بخش هاي منزل شما خواهد بود. آشپزخانه ها اضافه بر این که محیطی برای آشپزی و پخت غذا میباشند, میتوانند به محل گرد آمدن اعضای خانواده برای صرف غذا و گپ و صحبت در زمان هاي گوناگون روز تبدیل شوند.

 

بنابراین دقت به جزئیات دکوراتیو فضای آشپزخانه هم زیاد بی علت نخواهد بود. در صورتی که دیوارهای آشپزخانه از کابینت ها و قفسه هاي ظروف خالی شود, می‌تواند به محل مناسبی برای نصب کارهای هنری کوچک یا حتی نگه داری گیاهان آپارتمانی تبدیل شود.

 

کوشش کنید تاقچه هاي کوچکی را برای قرار دادن اشیای دکوراتیو یا گلدان هاي کوچک, روی دیوارهای آشپزخانه تعبیه کنید. حتی کتاب هاي آشپزی خودتان را هم میتوانید روی این تاقچه هاي کوچک یا قفسه هاي تزئینی قرار دهید. به علاوه می‌توانید مطمئن باشید که تمام لذت حاصل از به کار گرفتن سلیقه و ذوق و خلاقیتی

 

که برای تزئین دکوراسیون آشپزخانه به کار میبرید, در قالب اشیای دکوراتیو بسیار ساده و کوچک نمود پیدا خواهد کرد; بنابراین زیاد کار سختی در پیش نخواهید داشت!

دکوراسیون آشپزخانه خود را زیبا و به روز کنید

مدل اخیر دکوراسیون آشپزخانه،برترین مدلهای دکوراسیون آشپزخانه،انواع مدلهای دکوراسیون آشپزخانه