پارس ناز پورتال

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد 

دکوراسیون سنتی ایرانی مورد علاقه شمار زیادی از خانواده ها هست که به زیبایی هرچه تمام تر آن را در خانه ها خود اجرا می کنند.ورودی منزل بانو و آقای طباطبایی از حیاطی سرگرفته شده هست. باغچه‌هایي در ضلع شرقی و غربی در کنار دیوار حیاط, چند باغچه کوچک و یک تاب فلزی سفید که از دلبستگی سال‌هاي دورتر داستان میکنند.

 

منزل‌شان دوطبقه‌اي بوده و بر روی پارکینگ همکفی که با نمای سنتوری و دو ستون سنگی از سنگ سفید و تراس‌هایي گسترده بر چهره‌ حیاط هست, قرار گرفته هست. از آن منزل‌هایي که دیگر کمتر در محله‌هاي شهر تهران میتوان دید, به‌خصوص در محله‌هایي که بعد از انقلاب, ترویج پیدا کرده و رونق یافته‌اند.

 

منزل‌ زیبای جلوی روی ما نیز در محاصره‌ آپارتمان‌هایي که آسمان را خط انداخته‌اند گرفتار هست و همین مسئله, نوستالژی منزل را دلنشین‌تر می کند. سفر ما از این جا نخست میشود;
دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آبادتور منزل گردی در یک نگاه
شمار افراد ساکن; 2 نفر
شغل; بانو منزل‌دار/ آقا بازنشسته موقعیت; استان تهران/ خوشبختی‌آباد
متراژ فضا; ۲۰۰متر
سال تولید; ۱۳۶۴
شمار طبقات; دو طبقه مستقل
ملک; شخصی
شمار اتاق‌خواب; دو خواب
شمار سرویس بهداشتی; 2 شماره
سبک دکوراسیون; تلفیقی/ رسمی

 

خصوصیت هاي برجسته طراحی; طراحی داخلی بدون هیچ‌گونه هدر رفت فضا, جدایی فضای خصوصی از مهمانخانه و ناهارخوری اصلی و محفوظ بودن آشپزخانه, نور طبیعی مناسب در نشیمن, غذاخوری خانواده و آشپزخانه از راه نورگیر سقفی پاسیو و وجود یک باغچه جذاب در فضای داخلی

 

رنگ‌هاي غالب; انواع رنگ‌هاي چوب طبیعی, سفید گرم, کرم, طلایی پخته و برنز
مدت‌زمان طراحی; حدود پنجاه روز
خرج; رقم دقیقی در دست نیست

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

در انتظار ملاقات

از چند پله‌ کم‌ارتفاعی که بالا می رویم درِ شیشه‌اي کوچک, ولی تمیز, تابلویی جذاب و میز کوچکی با گلدان گل بر روی آن به ما خوش‌آمد می گوید. زمانی که درِ چوبی منزل به رویمان باز میشود, چشمه‌اي از نور ملایم آرامش‌بخشی به ما تبسم می زند. ورودی منزل, فضای دلبازی هست که با کف پارکت و بوفه بزرگ و زیبایی که به‌تنهایی یک اثر هنری فوق‌العاده و قدیمی به حساب می آید, با اصالت تمام, هنر دست مبل‌ساز ایرانی را به تماشا میگذارد.

 

اضافه بر این, در این قسمت با منبت‌کاری خاصی از نگاره‌هاي مینیاتوری بانوی نقاشی‌هایي که در تزئین کتاب‌هاي شعر حافظ می بینیم نیز رو‌به‌رو می شویم؛ قاب آیینه‌ بزرگی بر فراز آن به زیبایی بر دیوار نشسته هست و قاب‌هاي تصویر عزیزان بر روی بوفه نیز تظاهر می کنند. قالیچه دستباف ظریفی چون نگینی بر روی پارکت کف می‌درخشد. در کل تمام منزل با قالیچه‌هاي چشم‌نواز هنرمندان ایرانی, سبک اصیلی به فضا بخشیده هست.

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

بالابلندی!

روبه‌روی در ورودی, دو پله از جنس سنگ مرمر, ما را به مهمانخانه دعوت میکند. طرف چپ, یک نیم ست کلاسیک به همان سبک بوفه و در سمت مقابلش هم نیم ست کلاسیک دیگری که ظریف, خوشگل و ساده هست پذیرای مهمان‌هاست. دو تک‌صندلی با نقوش منبت مینیاتوری پشت به پنجره‌ قدی با پرده‌هاي رسمی,

 

فضای دنج دونفره‌اي را به وجود آورده‌اند. اختراع جالبی که به چشم می آید, در نظر گرفتن تاقی‌هاي کوچکی برای جایگیری سیستم سرمایشی و گرمایشی هست. تنوع اصلی به تابلوها و عناصر تزئینی فضا تعلق می گیرد; تابلوها و مجسمه‌هایي رسمی در کنار آثار هنری نوین. باید به این نکته نیز اشاره کرد

 

که روح حاکم بر فضا, این تنوع را همبستگی می‌بخشد و بار اصلی این همبستگی هم بر دوش هماهنگی رنگ‌هاست; رنگ‌هاي چوب, رنگ‌هاي سفید گرم و طلایی پارچه‌ها و عناصر تزئینی و پذیرایی از جنس نقره که جلوه دیگری از هنر دست ایرانی هست.

 

بفرمایید سر میز!

ناهارخوری در امتداد مهمانخانه و در سمت چپ آن قرار گرفته هست. تابلوی بزرگی از کوبلن فرانسوی بر دیوار انتهایی که رنگ پرمایه‌تر و پررنگ‌تری دارد, آویزان هست. میز غذاخوری بزرگی همراه با صندلی‌هاي دور آن هم مثل بوفه با نقوش مینیاتوری و طرح‌هاي زیبای اسلیمی دیده میشود. در بالای میز هم یک لوستر برنزی جذاب تظاهر میکند.

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

نقطه‌ کانونی; چهره‌ بانوی قاجاری بر فراز شومینه

شومینه‌اي بین دو پنجره قدی در ضلع شمالی قرار دارد. دو تنگ زیبای قدیمی در دو طرف و تابلوی نقاشی از چهره یک بانوی قاجاری مربوط به سال‌هاي دور هم در وسط و بر دیوار چشم‌نوازی می کند. این‌چنین شومینه‌اي دو بخش مهمانخانه و غذاخوری را جداسازی و درعین‌حال به هم وصل میکند. روح قرینگی در سبک چیدمان همه ي‌جا حضور دارد و با خود, نوعی آراستگی و متانت به همراه دارد.

 

غذاخوری کوچک خودمانی!

میزگردی با بخش گردان, صندلی‌هاي حصیری و چراغ کلاسیک کریستالی با کلاهک‌هاي پارچه‌اي بر بالای آن در سمت چپ هال ورودی و بعد از منحنی نرم زیبای دیوار در کنار باغچه‌ کوچک خانگی برای دورهمی‌هاي دوستانه و خانوادگی در نظر گرفته شده اند. هماهنگی بافتی در کف صندلی‌هاي مدل لهستانی دور میز با زیر بشقابی‌هاي گرد حصیری, همبستگی شکلی دایره‌وار میز, صفحه‌ گردان روی آن و چراغ زیبای آویزان بر فرازش به سبک رسمی فضا آرامش زیبایی بخشیده هست.

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

صفای آشپزخانه!

از دو سمت می توان به آشپزخانه دسترسی داشت; یکی از سمت غذاخوری اصلی و دیگری از سمت مهمانخانه. آشپزخانه از سمت غذاخوری دارای کانتر و باز هست. نور طبیعی آن از پنجره‌ قدی و بزرگ غذاخوری و دیگری از سقف نورگیر پاسیو در سمت شرق می آید. کاشی‌هاي سبز و کابینت‌هاي سبز کم‌رنگ, حس آرامش و راحتی به فضا می‌بخشد؛ درحالی‌که انرژی مثبت رنگ سبز هنوز همراه آن هست.

 

سبز سبزم, ریشه دارم…

باغچه سبز کوچکی در قسمت شرق آشپزخانه و در فضای نشیمن خانوادگی قرار دارد. برای رفتن به نشیمن باید از دو پله‌ مرمری دیگر پایین آمد. این فضا در سال‌هاي پیش یک اتاق‌خواب بوده و بعدها با مستقل شدن بچه‌ها دیوار آن برداشته و تبدیل به اتاق جمع‌هاي خصوصی و خودمانی‌تر شده هست.

 

طراحی باغچه‌ کوچک با بانو خانواده بوده هست. یک دستگاه بخور, همواره به فضای سبز اتاق نم می رساند. تابلوهای این اتاق هماهنگ با فضا نقاشی‌هایي از گل‌هایي با شگرد‌هایي از مدادرنگی و یا آبرنگ و هنر دست دختر نازنین خانواده هست. در این جا نیز دو قالیچه‌ جفت اصفهان با نقوش پیچ‌درپیچ اسلیمی‌ ظریف و گل‌هاي شاه‌عباسی

 

به لطف محیط افزوده هست. پارچه‌ کاناپه‌ اتاق نیز گل‌دار هست. حضور گیاهان در جای‌جای منزل در گلدان‌هایي متفاوت و کنار مبلمان, بسیار خوشایند و چشم‌نواز میباشند.

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

از هر دری, سخنی…

در هنگام نوشیدن چای خوش‌رنگ در استکان‌هایي با نگاره‌هاي زیبای نقره‌ با بانو طباطبایی صحبت میکنیم. ایشان از خود می گویند, این که این فضای دل‌انگیز و باسلیقه حاصل سال‌هایي دراز و گزینش اجزا آن هم با حوصله, توجه و گرچه عشق به زیبایی و اصالت ساخته‌هاي هنری ایرانی هست. از آنجایی که خودشان اصالتاً اهل اصفهان میباشند, طبیعی هست که آب و گلشان با هنر و دیدشان نیز هنرپسند باشد.

 

تمامی این موارد به علاوه تعلیم‌هایي نیز که خودشان در اساس هنر دیده اند, همه ي با هم در فضای منزل‌شان به‌خوبی هویداست, فضایی که لطیف  بوده و با سبکی رسمی به همراه نگاهی هنر محور و رعایت تقارن بصری ساخته‌شده هست؛ تقارن بصری‌اي که در خون معماری و هنرهای مختلف خطه‌ اصفهان می توان دید, آرامش و وقاری که پناهگاه اغتشاش این روزگار شلوغ و بی‌ثبات شده هست. افسوس که باید از این جزیره‌ آرامش و صمیمیت جدا شویم و برویم…

دکوراسیون خانه ای با اصالت ایرانی در سعادت آباد

دکوراسیون شیک،بهترین دکوراسیون ایرانی،دکوراسیون شیک و زیبای ایرانی،مدل های دکوراسیون زیبا و دیدنی