پارس ناز پورتال

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی 

تازه ترین مدلهای دکوراسیون خانه به سبک رمانتیک را از زن و شوهر جوان و خوش سلیقه تهرانی برایتان به عکس کشیده ایم. در این خانه پیش از هر چیز پس‌اساس روشن و سفیدرنگ دکوراسیون خانه توجهم را به خودش جلب میکند. گرچه از تنالیته آرام آبی و صورتی‌رنگ آن نیز غافل نیستم. ناخودآگاه انگار از دیدن

 

روشنایی و لطافت خانه آرامشی در وجودم شکل میگیرد. صاحبان خانه, بنفشه نعیما و همسرش سامان شاه‌محمد هر دو طراح گرافیک و تصویرساز میباشند; پس به‌خوبی مشخص هست که دانش هنری آن ها همراه با علایق‌شان چنین ترکیب رنگی را در دیزاین دکوراسیون به نمایش گذاشته هست.

 

آن ها زندگی مشترک خود را تقریباً 7 ماه هست که در این خانه شروع کرده‌اند. درست هست که با نخست فصل پاییز وارد این جا شده‌اند اما انگار همراه خود عطر و بوی گل‌هاي بهاری را به ارمغان آورده‌اند.

 

تور خانه‌گردی در یک نگاه

شمار افراد ساکن; 2 نفر
شغل صاحبان خانه; طراح گرافیک و تصویرساز
موقعیت; شهر تهران
متراژ فضا; 88 متر
سال فرآوری; تازه ساز «1395»
نوع مالکیت; اجاره‌اي
شمار اتاق‌خواب; ۲ خوابه
شمار سرویس; یک
سبک دکوراسیون; رمانتیک
رنگ‌هاي غالب; سفید, آبی و صورتی
خصوصیت برجسته طراحی; دقت ویژه به ترکیب رنگ‌ها
طراح; هر دو نفر با مشورت
مدت‌زمان; 5 ماه
نوسازی یا بازسازی; تغییرات در فضا محدود به رنگ‌آمیزی دیوار و تغییرات کوچک در اکسسوری‌ها

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

دکوراسیون رمانتیک در نشیمن

فضای کلی خانه یادآور دقت نظر در انتخاب مبلمان, وسایل و ظرافت نگاه هنرمندانه در چیدمان و همنشینی رنگ‌هاست. بانو نعیما می گوید به علت پس‌اساس‌اي که از خانه رویایی‌اش در ذهن داشته با گشت‌وگذارهای بسیار و به‌سختی همۀ آن چه راکه اکنون ما در این خانه می بینیم گرد هم آورده هست.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

او که به‌تازگی با همسرش زندگی مشترکش را شروع کرده, با مشورت و همراهی همدیگر جهیزیه‌اش را تهیه کرده‌اند. بنفشه با تأکید تذکر می کند که با بزرگواری و محبت‌هاي پدر و مادرش هست که اکنون صاحب خانه‌اي رویایی شده هست و از آن ها بسیار تشکر می کند

 

در هر جای دکوراسیون رمانتیک این خانه, سر که می‌چرخانی به شکل‌هاي گوناگون پرنده‌هاي زیبایی را می بیني که در گوشه و کنار خانه جاخوش کرده‌اند; از آن پرنده‌هاي کوچک تزیینی روی طاقچه‌ها گرفته تا الف روی دیوار و کوسن دست‌ساز بانو نعیما که به شکل پرنده در کنار کوسن‌هاي آبی و صورتی روی کاناپه آبی‌رنگ با پایه‌هاي سفید جاخوش کرده هست.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

او میگوید این کاناپه را خیلی دوست دارد. دیگر مبلمان و میزهای خانه نیز به سفارش بنفشه و سامان به دست یک سازنده مبل ساخته شده هست; گرچه پارچه, نوار دور مبل و دیگر اجزا را خودشان به صورت مجزا تهیه کرده‌ و به سازنده تحویل داده‌اند. در کنار انها فرش پذیرایی از خیابان سهروردى تهیه شده

 

و با انتخاب بجا طرح و نقش توانسته جلوه‌اي ویژه به فضای دکوراسیون نشیمن ببخشد. این زن و شوهر جوان برای خرید لوستر سراغ فروشگاه‌هاي خیابان شریعتی شهر تهران رفته‌اند.

 

تزیینات و دقت به جزییات

پرنده‌هاي موردعلاقه صاحبخانه حتی به‌عنوان آویز هنگام جمع کردن پرده‌ها به بیرون پنجره سرک می کشند. «این تعبیر زیبایی هست که بانو نعیما آن را برای ما توصیف میکند.» پرده‌ها از زرتشت خریداری شده‌اند. این علاقه شامل حال پروانه‌ها هم میشود و تا به‌جایی پیش رفته که ما آثار آن را روی شکلات‌هایي که برای پذیرایی روی میز میباشند نیز میبینیم.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

شیرینی‌خوری و شکلات‌خوری‌ها از محصولات برندهای «karaca و english home» میباشند. همه ي تزیینات کوچک این خانه طراحی شده توسط بنفشه و سامان میباشند. تصویرسازی‌هایي که بعنوان تابلو بر روی دیوارها نصب شده‌اند هم از هنرنمایی‌هاي بانو خانه هست. او کوشش کرده که این تصویرسازی‌ها با سبک و رنگ دکوراسیون منزلش همخوانی داشته باشند.

 

شاخه گل‌هاي رنگارنگ

گل‌ها همه ي وقت مظهر عشق و محبت بوده و میباشند. با دقت به انچه در عکسهای نیز می بینید, حضور گیاهان در خانه بنفشه و سامان بیش از هر چیزی معطوف به شاخه گل‌هاي رنگارنگ و زیبایی می شود که در گلدان‌ها قرار گرفته و طراوت و تازگی را به حال و هوای این خانه تزریق کرده‌اند.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

سامان و بنفشه کوشش دارند که دست کم هفته‌اي یک بار سراغ گلفروشی بروند و شاخه‌هاي تازه و خوش‌رنگ و لعاب را مهمان محفل عاشقانه زیبای‌شان کنند.

 

غذاخوری; فضایی برای صرف شام‌هاي عاشقانه

در قسمت غذاخوری خانه روی میز شمعدان‌هاي زیبایی تظاهر می کنند که به‌صورت سفارشی ساخته شده‌اند و به‌خوبی نقش مکمل دکوراسیون رمانتیک خانه را ایفا میکنند.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

در این سبک از دکوراسیون روی پارچه مبلمان نقشی از گل‌هاي صورتی و جذاب روی اساس‌اي روشن و سفید به چشم می آید; اتفاقی که نه‌تنها در بخش غذاخوری خانه بنفشه و سامان بلکه در همۀ جای آن به‌خوبی قابل دیدن هست. با خودم فکر میکنم که با روشن کردن شمع‌ها چه لحظات شیرینی را میتوان هنگام خوردن شام‌هاي دونفره در این گوشه از خانه تجربه کرد.

 

ظرافت و دقت در اعمال تغییرات دکوراسیون

در راهرو, آینه و کنسول سفیدرنگی که از فروشگاه رویاى سفید تهیه کرده‌اند, روی دیوار نصب شده هست. رنگ‌آمیزی دیوار به رنگ آبی, توسط پدر بنفشه انجام شده و از محدود تغییراتی محسوب می شود که در کلیت طراحی داخلی خانه به وجود آمده هست.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

اما در این میان می توان به پوشاندن همه ي شیرهای لوله‌کشی گاز, تغییر کلید و پریزها با دست‌سازهای بانو نعیما به شکل خانه‌هاي کوچک و تغییر همه ي دستگیره‌هاي کابینت‌ها و چاپ نقوش طراحی‌شده توسط همین زن و شوهر جوان اشاره کرد. این ریزبینی در همۀ قسمت‌هاي خانه به‌خوبی قابل دیدن هست; مانند فرورفتگی دیوار نشیمن که اکنون شبیه به لانه زیبای چندین و چند پرنده کوچک به کمک قفسه و طاقچه‌ها آراسته شده هست.

 

تغییرات کوچک در دکوراسیون آشپزخانه

بخش‌هایي از کابینت و سنگ‌هاي دیوارپوش آشپزخانه قهوه‌اي میباشند;رنگی که مورد علاقه ساکنان خانه نیست; بنابراین برای این که این رنگ باعث ایجاد شکست در ترکیب رنگی خانه نشود باز هم بنفشه دست‌به‌کار شده و یکی از تابلوهای تصویرسازی خود را روی دیوار بالای اجاق گاز نصب کرده هست.

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

تزیینات کوچکی مانند تولید خانه‌ها روی کلید و پریزها هم با همین عنوان وارد این فضا شده‌اند.پرنده‌اي کوچک روی شیر آب ظرفشویی لانه کرده و طرح و نقش پرنده‌ها روی پارچه کوسن صندلی‌هاي اوپن نیز دیده می شوند. بنفشه این صندلی‌ها را به کمک پدرش رنگ‌آمیزی کرده و پارچه کوسن‌ها را به همراه قالیچه آشپزخانه از ترکیه تهیه ‌کرده هست. «برند قالیچه‌ها english home»

دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

در یکی از کابینت‌هاي آشپزخانه برداشته هست. آن ها ظرف‌هایي ساده با ترکیب رنگ جذاب و متناسب با دکوراسیون خانه را به دقت در آن چیده‌ و به نمایش گذاشته‌اند. بنفشه میگوید از نظر خودش این بخش از خانه یکی از دوست‌داشتنی‌ترین قسمت‌هاي آن هست و همه ي وقت به داشتن چنین فضایی در خانه علاقه دارد.

 

اغلب وسایل و ظروف رنگی آشپزخانه را از فروشگاه سام گالری «sungallery» در شهرک غرب تهیه‌کرده‌اند. ظرف‌هاي مرغ و خروسى که داخل دکوراسیون آشپزخانه میباشند را از فروشگاه اکسیر خریده‌اند. بخشی از وسایل خانه هم از فروشگاه « fantezy.home و rozhano_store » خریداری ‌شده‌ اند.
دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانیآرامش در اتاق‌خواب

هماهنگی در طرح و رنگ سرویس خواب با دکوراسیون فضای نشیمن به‌وضوح قابل ‌دیدن هست. تختخواب, قاب آینه, میز آرایش و باکس اطراف تلویزیون متصل شده به دیوار همگی سفید میباشند.
دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

تم رنگی پارچه‌ها در دکوراسیون اتاق‌خواب نیز آبی و صورتی‌اند و طرح روتختی ترکیبی از نقش پرنده‌ها و گل‌هاست که آن را همراه با قالیچه کوچک این اتاق از ترکیه سفارش داده‌اند. آباژور را بانوی خانه ساخته و لوستر اتاق را خودش رنگ‌آمیزی کرده هست. پرده اتاق‌خواب را از زرتشت خریده‌اند و آینه, میز آرایش و سرویس خواب از یافت‌آباد به این خانه آمده‌اند.

 

دقت به علاقه شخصی در خرید جهیزیه

در پایان گفتگو‌هایم با بانو نعیما از او خواستم که از نتیجه تجربه شخصی خود در خرید و چیدمان دکوراسیون منزلش با ما بگوید و اگر پیشنهادی دارد آن را با خوانندگان مجله خانه در بین بگذارد. در جواب به سوالم بانو نعیما گفت; «فکر می کنم هرکسی در چنین موقعیتی گذشته از تصمیم‌گیری باید به علاقه و خواسته‌هاي شخصی خودش دقت کند. باید چیزی را بخرد و در خانه‌اش جای دهد که واقعا آن را دوست دارد.
دکوراسیون رمانتیک زن و شوهر جوان تهرانی

 به گزارش پارس ناز هر شخصی سلیقه‌اي مختص به خودش را دارد و نیازی نیست به دلیل ناسازگاری‌نظر با دیگران یا دقت به سلیقه عموم مردم کاری را انجام دهد که مطابق با سلیقه خودش نیست; چون خود اوست که باید در آن خانه زندگی کند. پس بهتر هست از فضایِ زندگی خودش لذت ببرد. هر تازه‌ عروسی بهتر هست خریدنِ جهیزیه را یک کار شیرین بداند و از انجام دادنش خسته نشود.