پارس ناز پورتال

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

مجموعه : دکوراسیون
دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا 

سفری می کنیم به شهرآرا در تهران و می رویم به منزل زوجی که علاقه خاصی به وسایل قدیمی و نوستالژیک دارند. آپارتمان آمنه و همسرش با معماری بسیار ساده همراه با لوازم آنتیک در محله شهر آرا تهران، خانه‌ای است که این بار برای شما انتخاب کردیم.

 

تور خانه آمنه در یک نگاه

تعداد افراد خانه: ۲ تن
تحصیلات بانوی خانه: کاردانی معماری شهری و دانشجوی دوره کارشناسی
پیشه بانوی خانه: نویسنده
موقعیت شهر: تهران- محله شهرآرا
متراژ فضا: ۸۷ متر
سال ساخت آپارتمان: ۱۳۸۵
ملک اجاره‌ای
تعداد خواب: ۲خوابه
تعداد سرویس: ۲ فرنگی و ایرانی
سبک دکوراسیون: کلاسیک
رنگ‌های قالب: سرخابی، سبز، قهوه‌ای

 

ویژگی‌های برجسته طراحی: استفاده نکردن از پرده سراسری در پذیرایی، وسایل آنتیک و قدیمی
طراح: آمنه رضایی سعید
مدت زمان طراحی داخلی: به صورت پیوسته در طی دو سال

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآراچه نکاتی در طراحی مد نظر بوده و به چه دلیل؟

آمنه معماری ساده و بدون هیچگونه آرک‌بندی و گچبری را ترجیح می دهد و البته آشپزخانه اپن را هم نمی پسندد. او به وسایل آنتیک علاقمند است و به گفته خودش، پدر بزرگش در گذشته سمساری داشته است و گمان می کند که این علاقه به دلیل همان خاطرات خوش کودکی در کنار پدربزرگ است.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

چه سبک و رویکردی را در طراحی دوست دارید و چه چیزهایی را دوست ندارید؟

 

آمنه در ابتدا می گوید که راحتی در خانه ام برایم اهمیت ویژه‌ای دارد. او ادامه می‌دهد سبک خاصی را دنبال نکرده‌ام و چیدمان منزلم کاملا دلی بوده است و حتی برنامه ریزی در خرید وسایل خانه نداشتم و می گوید، هرگاه وسیله ای چشمم را می گرفت، اقدام به خرید می کردم. به همین خاطر تک تک لوازم منزل را دوست دارم و دیگر نمی خواهم چیزی به آنها اضافه کنم.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآراترجیح او وسایلی با متریال طبیعی است مانند چوب، نقره و البته صنایع دستی. وی می گوید، تا آنجا که برایم مقدور بوده از چنین وسایلی در دکوراسیون منزلم استفاده کرده‌ام. استفاده نکردن از تلویزیون در نشیمن خانه، عدم وجود آینه بالای کنسول خانه و ست نبودن میز نهارخوری سه نفره با مبلمان منزل از ویژگی‌های خاص طراحی آمنه است.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

فضای مورد علاقه شما کجاست؟

 

کل فضاهای خانه برایم جذاب است. البته اگر ملک برای خودمان بود تغییرات بیشتری انجام می دادم تا بیشتر باب میلم شود.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

هر کدام از وسایل خانه تان را از کجا تهیه کردید؟

 

آمنه می گوید، هیچ‌گاه جای خاص یا برند خاصی را مد نظر نداشتم و هر چیزی که توجه مرا به خود جلب کند، خریداری می کنم.

 

کارهای خدماتی و تاسیساتی را به چه اهالی فنی سپردید؟

 

آپارتمان آمنه هیچ گونه بازسازی نداشته است و او ادامه می‌دهد که چیدمان و تهیه تمام لوازمی که به خانه اضافه کرده‌ایم بدون مشاوره و توسط خود و همسرش تهیه شده. البته اضافه می کند که همسرش همراه خوبی در این زمینه برایش بوده است.

 

در این فرآیند چه تجربیاتی داشتید که از آنها درس گرفتید و دوست دارید به دیگران نیز منتقل کنید؟

 

آمنه ادامه می‌دهد تجربیاتی که در طی ۸ سال زندگی متاهلی و چندین جابه جایی کسب کرده‌ام باعث شد که خودم را پیدا کنم و بدانم به دنبال چه چیز در خانه ام هستم. از این روی، اثاث منزل خود را کاهش دادم و تنها یک نیم ست از مبلمان خود نگه داشتم به این دلیل که ترجیح می‌دادم فضا شخصی و مناسب برای خودمان دو نفر طراحی شود نه تعداد مهمان‌هایی که ممکن است به خانه من آمد و شد کنند.

 

همچنین ادامه می دهد وسایل خانه، اعم از وسایل کاربردی و دکوری را کم کم خریداری کردم و همین امر باعث شد دیزاین مورد علاقه خود را داشته باشم، در عین سادگی، شیک و دوست داشتنی.
دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرانقش گیاهان در خانه آمنه

آمنه علاقه زیادی به گیاهان دارد و یکی از رویاهایش داشتن خانه‌ای با حیاط است تا بتواند در اوقات فراغت خود به باغبانی بپردازد. او از بطری‌های خالی نوشابه، شیشه مرباهایی که بدون در مانده اند تا حباب‌های شکسته و بدون کاربرد برای نگهداری گیاهان در خانه‌اش استفاده کرده است و به قول خودش از وسایلی که همه دور می‌ریزند استفاده بهینه کرده است.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرادکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب بسیار ساده با طیفی از رنگ‌های کرم و قهوه‌ای. استفاده از این طیف رنگی آرامش و صمیمیت خاصی به اتاق بخشیده است.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

دکوراسیون اتاق کار

اتاق آفتاب گیر که بالکن کوچکی هم در آن تعبیه شده، انتخاب خوبی برای اتاق کار است، چرا که آمنه می‌توانست پس از کار، یک فنجان چایی برای خود بریزد و بر روی صندلی که داخل بالکن گذاشته است، بنشیند و هوایی تازه کند.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرافضای اتاق ساده با فرشی به رنگ‌های آبی و توسی با پرده های سورمه‌ای رنگ و کتابخانه و میز تحریر چوبی در کنار اتاق، فضای آرامی را ایجاد کرده که جان می‌دهد برای کار کردن.
دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرانشیمن، پذیرایی و نهارخوری

بازی رنگ ها در این بخش از خانه چشم‌ها را نوازش می‌دهد. ترکیب به جای رنگ‌ها کنار‌ هم و استفاده مناسب از رنگ‌های مکمل با وجود فراوانی رنگ‌ها حس ثبات و گرمای خاصی را به فضا بخشیده است. دیدن وسایل آنتیک و قدیمی برایم هیجان‌انگیزاست و مرا به سال‌های خوش کودکی می‌برد.

 

تلویزیون قدیمی، قاب‌های آنتیک، ظروف نقره، هاونگ و حتی آمنه از علاالدینی که در زمستان‌ها روشن می کند برای گرمایش خانه، برایم گفت.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

نیم ست مبلمان کلاسیک به رنگ سرخابی کروماتیک در کنار فرش توسی و آبی تضاد سرد و گرم زیبایی ایجاد کرده است. کاناپه تک کرم رنگی که با حصیر بافته شده بود و کار دست است در کنار فرش سبز رنگ کنارش هارمونی خوبی ایجاد کرده است. رنگ سرخابی کروماتیک

 

در پذیرایی و نشیمن خانه قالب است و باعث می‌شود که چشم در کل فضا بچرخد. میز گرد شکل سه نفره نهار خوری فضای کمی را اشغال کرده‌ است.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآراآمنه می‌گوید، اصراری نیست که حتما پشت میز نهار خوری خوراک خورد. او ادامه می‌دهد، امکانش است از فضاهای دیگر هم استفاده کرد و من این را نمی‌پذیرم که به خاطر داشتن مهمان باید از میز بزرگ‌تر استفاده کرد که فضای قابل توجهی را هم اشغال می کند. او با این جمله صحبت خود را به پایان می‌رساند “من در خانه‌ام احساس آرامش دارم و همین برایم کافی‌ است”.

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

دکوراسیون منزل آمنه و همسرش در شهرآرا

 

چیدانه