پارس ناز پورتال

راهنمای انتخاب بهترین روغن برای موها

مجموعه : نکات سلامت مو
راهنمای انتخاب بهترین روغن برای موها

راهنمای انتخاب بهترین روغن برای موها 

بهره گیری از روغن های گیاهی گوناگون برای زیبایی و سلامت موها میتواند بسیار خوب و کارساز باشد, ما برایتان در این مقاله نکات مفیدی داریم. برخی فکر می‌کنند روغن هاي مو اکثر برای مو هاي زبر و ضخیم مناسب هست, اما اینجور نیست حتی اگر مو هاي نازکی دارید که خیلی زود چرب میشود نیز می‌توانید

 

از برترین روغن مناسب برای موها بهره گیری کنید که موهایتان را صاف تر و درخشان تر کند. پیش از انتخاب برترین روغن مناسب برای موها بهتر هست بدانید کدام روغن مناسب نوع موهایتان هست.

 

۱ » روغن آرگان : برترین روغن مناسب برای مو هاي خشک و وز
روغن آرگان حاوی اسید هاي چرب و ویتامین E هست که کمک می‌کند مو هاي خشک و گره خورده نرم و درخشان شود و شانه زدن موها آسان تر گردد.

 

۲ » روغن نارگیل : مناسب تمامی انواع مو
روغن نارگیل را می‌توان چند منظوره بهره گیری کرد, برترین روغن مناسب برای موها هست حتی مو هاي چرب. این روغن باعث میشود پوست سر نیز تندرست بماند. روغن نارگیل حاوی کربوهیدرات, انواع مواد معدنی و ویتامین هست , و کمک میکند ساقه موها تقویت شود. بهره گیری هفتگی آن میتواند به رشد مو نیز کمک کند.

 

۳ » روغن ماکادمیا : مناسب برای مو هاي خیلی خشک و صدمه دیده
روغن هاي خشکبار معمولاً قوی ترین ها میباشند, و در این میان روغن ماکادمیا نیز از غنی ترین هاي آنهاست. اگر مو هاي خیلی خشک یا صدمه دیده دارید , از این روغن مثل ماسک مو و به صورت هفتگی روی موهایتان بزنید. اگر موهایتان را با اتوی مو صاف میکنید پس از این کار از این روغن بهره گیری کنید.

 

۴ » روغن دانه خربزه : مناسب برای پوست دلنازک
این روغن سرشار از امگا ۳ و اسیدهی چرب هست که باعث افزایش رشد مو میشود. پروتئین و ویتامین هاي C , B2 و G موجود در این روغن نیز خاصیت ترمیمی دارند و اضافه بر این که موها را نرم میکنند, برای پوست سر نیز خوب هست.

 

بخصوص اگر پوست حساسی دارید و معمولاً پوست سرتان به خارش میوفتد و یا به محصولات آرایشی که به موهایتان می‌زنید تصویر العمل نشان میدهد, روغن دانه خربزه انتخاب مناسبی برای شما هست.

 

۵ » روغن بادام : مناسب برای از میان بردن شوره مو
اگر چه روغن بادام یکی از سبک ترین روغن هاي خشکبار هست اما این روغن سرشار از آنتی اکسیدان, ویتامین E, اسیدهای چرب و پروتئین هست. این روغن همین طور منیزیم زیادی دارد که باعث رشد مو و کاهش شکنندگی مو می‌شود. اگر پوست سرتان دچار خارش می‌شود کمی با روغن بادام سر را ماساژ دهید تا این حساسیت از بین برود.