پارس ناز پورتال

راهنمای انتخاب لباس عروس شیک با قیمت مناسب

مجموعه : مدل لباس عروس
راهنمای انتخاب لباس عروس شیک با قیمت مناسب

راهنمای انتخاب لباس عروس شیک با قیمت مناسب

انتخاب لباس عروس رؤیایی و تهیه آن از خان‌هاي مشکل مراسم عروسی به تعداد می رود. تلاش کرده‌ایم همه ي ریزه‌کاری‌هاي تهیه لباس عروس و انتخاب‌هایي که بعد از اتمام مراسم دارید را بازبینی کنیم تا خودتان با یک حساب سرانگشتی برترین راه را انتخاب کنید.

 

تفاوتی نمیکند لباس سفید عروس از زمان عروسی ملکه الیزابت باب شده باشد یا ایرانیان از دیرباز لباس سفید را برای ازدواج خود انتخاب می‌کرده‌اند; مهم این هست که پوشیدن لباس سفید عروسی از قدیمی‌‌ترین رویاهای هر دختری هست;

 

لباسی که از چند ساعت پیش از مراسم از جعبه‌‌اش بیرون آورده میشود تا یک شب لباس مخصوص شما باشد و شب بعد احتمالاً بر تن عروس‌هاي دیگری بدرخشد و احتمالاً در همان جعبه‌ مخصوص سال‌هاي بسیار در گنجه‌هاي لباس خاک بخورد.

 

1- اگر کرایه کنید

شما یکی از مرسوم‌ترین روش‌هاي تهیه لباس عروس را انتخاب کرده اید. در این روش انتخاب‌هاي بیشتری دارید و درنتیجه کمتر مجبورید نگرانی قیمت بالا را داشته باشید; گرچه ملاحظات و محدودیت‌هاي وی‍ژه‌اي هم خواهید داشت. بیشتر مزون‌هاي لباس عروس و آرایشگاه‌هاي تخصصی عروس این انتخاب را به شما توصیه میدهند. عروس‌سراها هم اصلا برای همین کار ساخته شده‌اند.

 

چه مزایایی دارد؟

از دچاری‌خرید پارچه و پروهای وقت و بی‌وقت خبری نیست. بعد از عروسی هم نباید دنبال جا برای لباس عروس‌ تان بگردید و مهم‌تر از همه ي‌ این ها, پول کمتری خرج میکنید.

 

چه معایبی دارد؟

اگر خدای نکرده بلایی سر لباس عروس بیاورید, چه افتادن آکسسوار و تزئینات لباس باشد چه سابیده شدن دنباله لباس باید خسارت بپردازید حتی اگر صدمه مختصر باشد. به این جریمه اضافه کنید خرج‌ اتوشویی بردن لباس درصورت کثیفی را. پس اگر حس میکنید نمی توانید از لباس امانتی به خوبی نگه داری کنید از شیوه دیگری برای تهیه‌ لباس بهره گیری کنید.

 

به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

چند روز باقیمانده به عروسی, مجدد لباس انتخابی خود را بپوشید. بعضی از لباس‌هاي کرایه‌اي کهنه شده‌اند, حتماً لباس‌هایي را انتخاب کنید که خیلی عمده پوشیده نشده باشند. لباس موردنظرتان را به خوبی بررسی کنید تا اگر شکافتگی یا سابیدگی دارد به اسم شما تمام نشود. اگر لباستان را چند ماهی گذشته از عروسی انتخاب کرده اید به صاحب لباس تأکید کنید که از چند روز پیش از عروسی شما به کسی کرایه ندهد.

 

چقدر باید خرج کنیم؟

معمولاً باید بین 50 تا 70 درصد قیمت حقیقی لباس را برای کرایه آن بپردازید. لباس‌هایي که برای اولین تا سومین بار کرایه داده می شوند مشمول 70 درصد و باقی لباس‌ها ۵۰درصد قیمت خرید کرایه داده میشوند. کرایه‌ لباس هم از 80 هزار تومان شروع میشود و به 850 تا یک میلیون تومان هم می رسد.

راهنمای انتخاب لباس عروس شیک با قیمت مناسب

2- اگر بدوزید

یکی از اختصاصی‌ترین روش‌هاي تهیه‌ لباس عروس را انتخاب کرده اید. برای اینکار حتماً مزونی را انتخاب کنید که پیش از اینکار لباس عروسش را دیده و پسندیده باشید.

 

چه مزایایی دارد؟

لباسی که برای شما و به تن شما دوخته شده احتمالا بهتر از هر لباس دیگری به شما می آید. شما میتوانید هر طرح و نظری که برای لباس عروستان دارید پیاده کنید و نگرانی‌اي برای صدمه‌هاي سطحی لباستان نداشته باشید.

 

چه معایبی دارد؟

بدقولی بعضی خیاط‌ها نکته نگران‌کننده این روش هست; اتفاقی که در برنامه‌هاي فشرده عروسی میتواند شما را تا مرز جنون ببرد. به این رخداد اضافه کنید پرو‌هاي مقدماتی, میانه و پیشرفته‌ لباس راکه به اندازه چند دست لباس خریدن از شما وقت می برد. قاعدتا خرج خرید لباس هم بیشتر از کرایه هست اما نگران پرداخت خسارت نیستید.

 

به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

مدلی را انتخاب کنید که باور داشته باشید به شما می آید. حتماً به خیاط خود اعتماد کامل داشته باشید و مدل موردنظرتان را به تأیید او برسانید تا اگر نتیجه عمده دلخواه نبود نتواند تقصیر را متوجه خود شما و مدل انتخابی‌تان کند. مجبور نیستید یکی از مدل‌هاي ژورنال‌ها را انتخاب کنید, دست به خلاقیت بزنید و مثلاً مدل بالاتنه‌ یک لباس را به دامن لباس دیگری بدوزید.

 

چقدر باید خرج کنیم؟

پول دوخت لباس عروس از 250 هزار تومان تا یک میلیون تومان متغیر هست. مابقی قیمت لباس خرج پارچه‌اي هست که شما برای لباستان انتخاب می کنید. اگر خودتان از عهده‌ خرید پارچه برمی‌آیید حتماً مسئولیت خرید آن را به گردن بگیرید اما پیش از آن, اندازه دقیق پارچه را از خیاط‌تان بپرسید که مجبور به مجدد کاری نشوید. گرچه اگر به خیاط‌تان اعتماد دارید بگذارید پارچه را خودش تهیه کند.

 

قیمت پارچه هم براساس جنس و رنگ متفاوت هست. در نهایت قیمت یک لباس مفید حدود 700 هزار تومان برای شما آب خواهد خورد. این روش یک انتخاب متفاوت دیگر هم دارد; خیلی از مزون‌ها لباسی را به سایز شما اما برای خودشان می‌دوزند و شما آن را برای اولین بار می پوشید اما پول کرایه‌ یک شب آن را میپردازید و لباس شما در بایگانی مزون برای کرایه به عروس‌هاي دیگر, قرار می گیرد.

راهنمای انتخاب لباس عروس شیک با قیمت مناسب

3- اگر بخرید

یکی از بی‌دردسر‌ترین روش‌هاي تهیه لباس عروس را انتخاب کرده اید. همه ي‌ مراکز دوخت و کرایه‌ لباس عروس, لباس عروس‌ هایي برای فروش هم دارند. با فراغ بال به فروشگاه‌ ها و مزون‌ها و عروس‌سراها سر بزنید و لباس پرو کنید!

 

چه مزایایی دارد؟

فقط کافی هست لباس دلخواهتان را پیدا کنید. از آن لحظه تا زمانی که لباس مال شما شود کمتر از 10 دقیقه زمان میبرد. دغدغه‌هاي مفید درآمدن لباس دوخته شده یا کهنه بودن لباس هم آزارتان نخواهد داد.

 

چه معایبی دارد؟

اصولا وزن عروس‌بانو‌ها در هفته پایان عروسی به واسطه فشارهای گوناگون پایین می آید, آن وقت شما روز عروسی لباسی را خریده‌اید که دقیقا همین یک شبی که به کارتان می آید به تنتان گریه میکند. به این عیب اضافه کنید خرج پرداختی را; چون اصولا خرید لباس عروسی برخلاف تصور عام از دوخت آن گران‌تر تمام میشود.

 

به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

پیش از خرید,کفش را متناسب با قد آقای داماد بخرید تا ارتفاع لباس‌تان در حد طبیعی باشد. همینطور لباس عروس منتخبتان را برای دست کم 15 دقیقه بر تن خود نگه‌دارید تا همۀ‌ عیوب پنهانش از سنگینی بیش از اندازه گرفته تا دست و پا گیر بودن آن بر شما پدیدار شود.

 

چقدر باید خرج کنیم؟

قیمت لباس عروس مانند هر لباس دیگری بستگی به مارک و جنس پارچه و طراحی آن دارد. قیمت خرید لباس عروس هم از 800 هزار تومان شروع می شود و باید گفت که پایانی بر آن نیست.