پارس ناز پورتال

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل در سال 2023

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل در سال 2023

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل 

در این مقاله، راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل را مرور می کنیم. امروزه بدون تلفن های همراه خود نمی توانیم زندگی کنیم. اوضاع طوری شده که حالا، تصور زمانی که به طور مداوم با دوستان و خانواده خود به وسیله شبکه جهانی وب در ارتباط نبودیم، دشوار شده است. سال گذشته تخمین زده شد که بیش از 1.38 میلیارد گوشی هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است که انتظار می رود این میزان با سال آینده افزایش یابد.

 

در این روزها، طیف وسیعی از تلفن های هوشمند از برندهای معروف مانند اپل، سامسونگ و گوگل وجود دارند که برای کسب جایگاهی در زندگی (و دستان ما) با هم رقابت می کنند. صرف نظر از اینکه امکانات گوشی فعلی خود را ارتقا می دهید یا یک گوشی موبایل جدید خریداری می کنید، انتخاب تلفن همراه مناسب برای هر کسی می تواند یک چالش باشد. اما ما در این راه به شما کمک خواهیم کرد.

 

با توجه به اینکه هر مدل گوشی دارای ویژگی‌ها و اندازه‌های متفاوتی است تا از رقبای خود پیشی بگیرد، اما کاربران در نهایت باید تعیین کنند که چه ویژگی‌هایی برای آنها کاربردی تر است. عدم انجام این کار می تواند منجر به این شود که افراد بعد از خرید پشیمان شوند و مجبور باشند که مدت زیادی با گوشی موبایلی که دوستش ندارند، کار کنند. بنابراین ما در اینجا راهنمای جامع ما برای انتخاب بهترین گوشی موبایب در سال 2023 را آورده ایم.

 

گوشی اندروید بخریم یا IOS؟

بدون شک، نبرد بین اندروید و سیستم‌های iOS اپل، برای سال‌های آینده هم ادامه خواهد داشت. انتخاب بهترین تلفن همراه به این مورد بستگی دارد که آیا شما اندروید تیم هستید یا iOSتیم، البته هر دو سیستم عامل عالی هستند. اما، مانند هر چیز دیگری، مزایا و معایب خود را دارند. اگر از آن دسته افرادی هستید که می خواهد کنترل کامل بر روی گوشی داشته باشد، سیستم عامل اندروید مناسب تان خواهد بود.

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل در سال 2023

از سوی دیگر، اگر نرم‌افزاری را می‌خواهید که دائماً با به‌روزرسانی‌های جدید، برای مدت طولانی پشتیبانی شود و استفاده از آن ساده‌تر باشد، احتمالاً سیستم عامل iOS را ترجیح ‌دهید. با این حال، هر دو سیستم عامل محدودیت هایی دارند. مثلا در سیستم عامل iOS، کاربران نمی توانند صفحه اصلی خود را سفارشی کنند و نمی توانند برنامه هایی را که در اپ استور در دسترس نباشند، دانلود کنند.

 

در حالی که کاربران اندروید ویژگی‌های مفید iOS مانند iMessage، بدون ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری معمولی را ندارند. البته ما می‌توانیم تمام روز در مورد تفاوت‌های بین سیستم‌عامل‌ها صحبت کنیم. اما اگر به فهرست کاملی از تفاوت‌های نرم‌افزاری iOS و Android علاقه‌مندید، به راهنماهای تخصصی نگاه کنید یا از یک فروشنده درمورد آن بپرسید.

 

مقایسه قیمت گوشی های موبایل

مسلماً یکی از مهم‌ترین جنبه‌هایی که باید در هنگام خرید یک گوشی جدید در نظر گرفت، هزینه‌ها است. زیرا بسته به این که آیا قصد خرید گوشی را به طور نقدی یا قسطی داشته باشید، قیمت ها متفاوت خواهند بود. به طور طبیعی، قیمت ها بسته به برند گوشی موبایل، میزان حافظه، کیفیت دوربین، اندازه نمایشگر و… تولید کننده به شما ارائه می دهد، تمایل به افزایش قیمت دارند.

 

به همین دلیل، توصیه می کنیم، اولین موردی که به شما پیشنهاد می شود را انتخاب نکنید. (هرچقدر هم که خوب به نظر برسد!). مقایسه قیمت ها از لیست فروشندگان، تنها راه تضمین یک معامله خوب است. در غیر این صورت، عدم انجام این کار می تواند منجر به خرج های بی مورد شود. شاید یک فروشنده دیگر همان موبایل را با قیمت پایین تری ارائه می داد، اما شما عجله داشتید و به همین خاطر هم موبایل را گران تر از چیزی که بود، خریدید.

 

برخی از برندهای تولید کننده و حتی فروشندگان حتی برای کسانی که آنها را انتخاب می کنند، امتیازات، تخفیف یا مزایای انحصاری ارائه می دهند. آنها طیف وسیعی از خدمات را برای مشتریان فعلی و وفادارشان ارائه می دهند. برای اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت آن‌ها نگاه کنید یا برای دریافت فهرست کامل خدماتشان با فروشگاه آن‌ها تماس بگیرید. اگر خوش شانس باشید، به علاوه خرید یک گوشی خوب، مزایای دیگری هم دریافت می کنید.

 

نحوه انتخاب سایز صفحه گوشی موبایل

زمان روزهایی که با گوشی های 3 اینچی کوچک در جیبمان راه می رفتیم، مدت هاست گذشته است. امروزه، میانگین اندازه نمایشگر برای گوشی های هوشمند بین 5 تا 5.6 اینچ است و آنها احتمالا بزرگ تر هم می شوند. در نظر گرفتن اندازه مناسب گوشی بسیار مهم است. زیرا که اکنون در عصری زندگی می کنیم که بیشتر محتوا و رسانه ها از طریق دستگاه های هوشمند به ما منتقل می شوند.

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل در سال 2023

نه تنها برای اوقات فراغت، بلکه بسیاری از افراد اکنون از تلفن های خود برای کار در خانه و خارج از خانه استفاده می کنند. بنابراین اندازه مناسب نمایشگر دستگاه های هوشمند ما بسیار مهم است. توصیه می کنیم تلفن همراهی با اندازه صفحه نمایش 5.5 اینچ یا بالاتر انتخاب کنید. زیرا به شما امکان می دهد از تمام مزایای تلفن همراه جدید تان لذت ببرید. داشتن یک صفحه نمایش بزرگتر مفید است تا بتوانید تجربه بهترین داشته باشید.

 

همچنین بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، اکثر گوشی‌های هوشمند به جدیدترین فناوری صفحه نمایش مانند LCD، OLED یا Super AMOLED مجهز شده‌اند که کنتراست بهتر، رنگ‌های سیاه تیره‌تر و تصاویر واضح‌تر را ارائه می‌کنند. جدیدترین فناوری صفحه نمایش تجربه سرگرمی شما را بیشتر می کند. مثلا بسیاری از تلفن های هوشمند دارای گزینه های مختلف صرفه جویی در مصرف انرژی مانند “true black” هستند که تمام پیکسل های سیاه روی دستگاه شما را غیرفعال می کند.

 

عمر مفید باتری موبایل چقدر باید باشد؟

ما این روزها از تلفن های خود برای مشاغل مختلف، از ناوبری گرفته تا مرور اینترنت استفاده می کنیم. هنگامی که ما یک گوشی هوشمند جدید خریداری می کنیم، ضروری است که عمر باتری اش بتواند در برابر استفاده روزانه ما مقاومت کند. در نهایت، این به نفع شماست که تلفن‌های همراهی را در نظر بگیرید که عمر باتری آن‌ها می‌توانند یک روز کامل استفاده را ساپورت کنند، زیرا ادامه شارژ آن در فواصل زمانی روز باعث ناراحتی شما می‌شود.

 

تخمین زده می شود که مردم به طور متوسط 4.8 ساعت در روز را با تلفن های خود سپری می کنند. بنابراین اگر خود را یک کاربر پرمصرف می دانید، توصیه می کنیم از این میانگین استفاده کنید . اینگونه مشخص کنید کدام گوشی هوشمند بهترین عمر باتری را برای نیازهای روزانه شما دارد. می‌توانید مدل‌ گوشی‌ هوشمندی را که توجه شما را جلب کرده در اینترنت، بررسی کنید. سپس ببینید که سایر کاربران درباره عمر باتری آنها چه می‌گویند.

 

حافظه گوشی موبایل چقدر باید باشد؟

«فضای ذخیره‌سازی کافی برای گرفتن عکس وجود ندارد». ما شرط می‌بندیم که اکثر افرادی که در حال حاضر این مقاله را می‌خوانند، این پیام را روی گوشی خود دیده اند. بنابراین، برای جلوگیری از این امر، میزان فضای ذخیره سازی یک موبایل در هنگام خرید بسیار مهم است. این روزها جدیدترین گوشی های هوشمند دارای گزینه های ذخیره سازی از 16 گیگابایت تا 256 گیگابایت هستند.

راهنمای خرید بهترین گوشی موبایل در سال 2023

به طور کلی، اکثر کاربران، صرف نظر از مدت زمانی که با تلفن خود صرف می کنند، فضای ذخیره سازی حدود 64 گیگابایت را انتخاب می کنند. این فضای کافی برای نگهداری اطلاعات شخصی مانند: پیام ها، ایمیل ها، عکس ها و… را به شما می دهد. با این حال هنوز نگرانی از بابت تمام شدن فضای ذخیره سازی را خواهید داشت. پس بررسی کنید که آیا گوشی شما از کارت های حافظه پشتیبانی می کند یا خیر.

 

بسیاری از گوشی‌های هوشمند این روزها، ویژگی‌ حافظه قابل ارتقا را به عنوان یک منبع پشتیبان به کاربران ارائه می‌دهند. داشتن این گزینه به عنوان پشتیبان برای کاربران خوب است. زیرا که آنها با استفاده از حافظه جانبی، از داده های خود محافظت می کنند. بنابراین اطمینان حاصل کردن از اینکه موبایل جدید شما این ویژگی ها را دارد یا خیر نیز ضروری است.