پارس ناز پورتال

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

در این مطلب با راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده آشنا می شویم. شما همیشه این جمله را می شنوید: حتی قوی‌ترین روابط هم با چالش‌هایی روبرو هستند. ممکن است که ایجاد یک رابطه شاد و سالم همیشه هم آسان نباشد، به خصوص زمانی که اعتماد در رابطه نقض شده باشد. چه با پیامدهای یک خیانت روبرو شده باشید یا سعی کنید یک رابطه از راه دور را ادامه دهید در اینجا چند نکته برای شما وجود دارد.

 

استون کراوشار روانشناس بالینی می گوید: مسائل بخشی از زندگی و بخشی از رابطه هستند. هدف این است که بر گذشته تمرکز نکنیم، بلکه تلاش کنیم تا با هم آن را به روشی معنادار خلق کنیم. هر زمان که اعتماد شکسته شود، شکافی در رابطه ایجاد خواهد شد. ممکن است مواجهه با آن دردناک باشد، اما رها کردن این مسائل در درازمدت به کسی کمکی نخواهد کرد.

 

1. اگر مقصر هستید مسئولیت پذیر باشید

اگر خیانت وجود داشته است یا اعتماد شکسته شده است، مهم است که مسئولیت کامل اتفاقات رخ داده را بپذیرید و درک کنید که چگونه رفتار شما به شریک زندگی‌تان آسیب می‌زند. از گرفتن حالت تدافعی یا بهانه آوردن و توجیه کردن کارها برای کنار گذاشتن اشتباه خود بپرهیزید، اما دچار تنفر از خود نیز نشوید. کراوشار می‌گوید: شما باید آن را به شیوه‌ای دوست داشتنی داشته باشید تا فضایی را برای شروع دوباره ایجاد اعتماد ایجاد کند.

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

به طور خلاصه:

مسئولیت کارها و رفتارهای تان را بپذیرید، اما سعی نکنید اعمال خود را توجیه کنید یا آنها را به گردن شخص یا چیز دیگری بیاندازید.

 

2. به شریک زندگی خود فرصت دهید

در حالی که شما حق دارید که احساس آسیب و عصبانیت کنید، باز هم باید تمایل به کار روی رابطه وجود داشته باشد. کراوشار تأیید می کند: « فردی که اعتمادش شکسته شده کسی است که باید به شریک زندگی خود فرصتی برای بازگرداندن آن را بدهد. زیرا به هیچ طریق دیگری نمی توان آن را احیا کرد».

 

3. شفاف سازی کنید

کراوشار زوج‌ها را تشویق می‌کند که به‌جای محو کردن احساسات، درباره آنچه که به آنها صدمه زده است، با یکدیگر «به‌طور بنیادی و شفاف» رفتار کنند. اگر شما کسی هستید که اعتماد را شکسته اید، این همچنین شامل شفاف سازی مسئله با خودتان در مورد انگیزه شما برای انجام آن کار است. آیا فقط یک خطا در قضاوت بود؟ یا تلاشی برای خرابکاری در موقعیتی بود که نمی دانستید چگونه از آن خلاص شوید؟

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

نکته کانونی:

برای اینکه با یکدیگر صادق باشید، باید از خودتان شروع کنید.

 

4. به دنبال کمک حرفه ای باشید

اعتماد از دست رفته می تواند به همه افراد در رابطه آسیب برساند. اگر نقض قابل توجهی رخ داده است، همکاری با یک درمانگر واجد شرایط را در نظر بگیرید که در روابط متخصص است و می تواند راهنمایی هایی برای بهبودی ارائه دهد. اگر در مارپیچ شرم و ناامیدی بیفتید، این به هیچ یک از شما کمک نمی کند. به جای اینکه تمام وقت را صرف سرزنش کردن خودتان کنید، سعی کنید این انرژی را به سمت سازنده تری هدایت کنید.

 

وقتی در یک رابطه از راه دور هستید

بیشتر اوقات دوری از نظر فیزیکی می تواند برای یک رابطه سخت باشد. زنده نگه داشتن رابطه عاشقانه تلاش مضاعفی از طرف همه می طلبد. با شریک زندگی خود بحث کنید و قوانین اساسی را تعیین کنید که انحصار و تعهد شما به یکدیگر را در نظر بگیرد. صادق بودن و صریح بودن در مورد انتظارات خود از ابتدا می تواند مانع از پیش رفتن در مسیر اشتباه شود.

 

1. زمانی را برای قرارهای آنلاین در نظر بگیرید

اگر به دلیل مسافت قابل توجه یا مسائل مالی نمی توانید زمان برنامه ریزی شده را با هم سازماندهی کنید، کراوشار توصیه می کند که قرارهای آنلاین منظم را با موضوع یا تمرکز خاص تنظیم کنید. فقط سراغ موضوعات مکالمه معمولی خود نروید. با هم غذا بپزید، فیلم تماشا کنید در حالی که چت ویدیویی را باز نگه می دارید، یک بازی مجازی انجام دهید یا حتی یک داستان کوتاه را با صدای بلند بخوانید.

 

2. اجازه ندهید دنیای شما حول محور شریک زندگی شما بچرخد

در حالی که توجه به تقویت صمیمیت در یک رابطه از راه دور مهم است، اما این جنبه نباید شما را از بین ببرد. مهم نیست چقدر دلتان برای طرف مقابلتان تنگ شده است، دیگر بخش های مهم زندگیتان را فراموش نکنید. سرگرمی ها و علایق خود را دنبال کنید. باید بدانید که یک رابطه شاد و سالم تا حدی شامل این است که هر یک از شرکای خود شخص خود باشید.

 

وقتی با هم زندگی می کنید

مهم نیست که چگونه آن را تقسیم می کنید، گذراندن یک مشکل سخت زمانی که با هم زندگی می کنید استرس زا است. کراوشار توصیه می‌کند هر هفته یک زمان مشخص را تنظیم کنید که به شما امکان می‌دهد در مورد موضوعات مهم مانند پول، رابطه جنسی و اعتماد صحبت کنید تا این موارد در تمام تعاملات شما نفوذ نکند.

 

1. سازش را یاد بگیرید

همه روابط مستلزم داد و ستد هستند. وقتی در کنار هم زندگی می کنید، توجه به نیازها و ترجیحات طرف مقابل بدون فداکردن نیازهای خود می تواند به ایجاد شادی و رضایت بیشتر کمک کند. یک نوع توافق موقت را در نظر بگیرید که به هر یک از شما اجازه می دهد به تنهایی در خانه استراحت کنید. به عنوان مثال، ممکن است شما روزهایی را کمی دیرتر در باشگاه بمانید، و شریک تان هم زمان هایی را با دوستانش معاشرت می‌کند.

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

2. تماس های فیزیکی محبت آمیز داشته باشید

کراوشار زوج ها را تشویق می کند که به طور منظم یکدیگر را در آغوش بگیرند. مغز شما پس از آغوش گرفتن شریک زندگی تان اکسی توسین ترشح می کند که استرس را کاهش داده و خلق و خوی شما را بهتر می کند. یادتان باشد که همیشه سعی کنید آهسته شروع کنید. این به شما کمک می کند تا نشان دهید که شریک زندگی تان برایتان اهمیت زیادی دارد.

 

وقتی دعوای بزرگی داشتید

چیدن قطعات پازل زندگی بعد از یک دعوای بزرگ می تواند کاری غیرممکن به نظر برسد. می توانید این تکنیک ها را امتحان کنید تا به هر دوی شما کمک کند تا به جلو بروید. هنگامی که خلق و خوی تان آرام شد، مهم است که مطمئن شوید هر دوی شما فرصتی برای رساندن نکات به یکدیگر دارید. سعی کنید به طرق مقابل فضایی بدهید تا دیدگاه خود را بیان کند. صادق و رک بودن می تواند احساس امنیت را به رابطه بازگرداند.

 

1. از صمیم قلب صحبت کنید

برای اینکه شریک زندگی شما واقعاً صدای شما را بشنود، مهم است که آنچه را که واقعاً در زیر تمام تنش ها احساس می کنید، به اشتراک بگذارید. به عنوان مثال، از عبارات اتهامی مانند “تو با من این کار را کردی!” استفاده نکنید. درعوض، چیزی در این مسیر را هدف قرار دهید، مثلا: «وقتی X اتفاق می‌افتد، احساس Y می‌کنم. فکر می‌کنم اگر Z را برای اطمینان دادن به من یا جلوگیری از این اتفاق در آینده انجام دهید، مفید خواهد بود».

راه های نجات یک رابطه عاشقانه سرد شده

2. شنونده باشید

اگر وقتی که طرف مقابلتان در حال صحبت کردن است، متوجه شدید که واقعاً به او گوش نمی‌دهید، شما برای دفاع از خود یا رفتن به نبرد آماده می شوید. او می افزاید: «برنده شدن» در یک بحث واقعاً برد نیست. “اگر شریک زندگی شما احساس کند که شکست خورده است، این احتمالاً به دوری، تنش و رنجش بیشتر کمک می کند، بنابراین در دراز مدت، شما نیز بازنده خواهید شد.”