پارس ناز پورتال

ربات سخنگوی آلبرت اینشتین با هدف ترویج علم

ربات سخنگوی آلبرت اینشتین با هدف ترویج علم

ربات سخنگوی آلبرت اینشتین با هدف ترویج علم 

ربات سخنگوی هوشمندی به بازاها عرضه شده است که هدف ان ترویج علم است و شکل آن هم به صورت آلبرت اینشتین معروف طراحی شده است. شرکت هانسون رباتیک (Hanson Robotics) با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، برای نخستین بار رباتی را به شکل آلبرت انیشتین ساخته که می‌تواند با هدف آموزش علوم به کودکان مورد استفاده قرار بگیرد. ربات انیشتین با فناوری تشخیص حالت چهره، حرکت و صدا، تجربه آموزشی منحصربه‌فردی را فراهم می‌کند.

 

شرکت آمریکایی هانسون رباتیک، این ربات کوچک را با ظاهری شبیه به پروفسور آلبرت انیشتین طراحی کرده که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، توانمندی‌ها و درک خود را ارتقا می‌دهد. ربات انیشتین درک خود را در مورد سوالات و پرسش‌های افراد افزایش می‌دهد و می‌تواند به سوالات کودکان در مورد شاخه‌های مختلف علم پاسخ‌های مناسب و دقیق بدهد.

ربات سخنگوی آلبرت اینشتین با هدف ترویج علم

این ربات آموزشی حتی همانند پروفسور انیشتین راه می‌رود و صحبت می‌کند و با یک برنامه موبایلی به نام Stein-O-Matic عرضه می‌شود که مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط با یادگیری را برای کاربران فراهم می‌کند. کافی است گوشی را کنار ربات قرار دهید تا دستورالعمل‌های لازم را از طریق درس‌های تعاملی، تجربیات عملی و روانی

 

و همین‌طور یک سیستم امتیازدهی طبق ضریب هوشی در اختیارش بگذارید. کاربران می‌توانند با استفاده از این سیستم امتیاز‌دهی، بازی‌های جالبی را برای خود فعال کنند.

 

استفاده از ربات انیشتین به عنوان دستیار شخصی

همچنین ربات انیشتین نقش یک دستیار شخصی را دارد که می‌تواند با کاربر مکالمه کند و به سوالات وی در خصوص آب و هوا، اشخاص مشهور، غذا و محاسبات ریاضی پاسخ دهد. علاوه بر آن، قابلیت مدیریت برنامه کاری و فهرست امور در آن قرار داده شده است. این ربات از موتور احساسات نیز بهره می‌برد و با تکان دادن بازو به جهت‌های مختلف اشاره می‌کند،

 

اما توانایی تمیز کردن زمین و کارهایی از این دست را ندارد. در مجموع، هانسون رباتیک 50 حالت مختلف چهره و بدن را شبیه‌سازی می‌کند و واکنش‌های طبیعی‌تری را نسبت به اقدامات کاربران نشان می‌دهد.

ربات سخنگوی آلبرت اینشتین با هدف ترویج علم

ربات انیشتین، 36 سانتی‌متر ارتفاع دارد و از قابلیت اتصال به شبکه وای فای و مدیریت با استفاده از آیفون و گوشی های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. باتری های هیبریدی به کار رفته در این ربات، امکان شارژ مجدد آن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این ربات از ماه آوریل و با قیمت 249 دلار روانه بازار می‌شود.