پارس ناز پورتال

این ربات در فرودگاه توکیو به کمک شما می آید

این ربات در فرودگاه توکیو به کمک شما می آید

این ربات در فرودگاه توکیو به کمک شما می آید 

ژاپن کشور پیشرفته ای است و نقش ربات ها در شهرهای آن و انجام کارهای مختلف بسیار پررنگ است. در فرودگاه توکیو هم شاهد ربات ها هستیم. این ربات حین یک ماه کارآزمایی‌ خود در ترمینال داخلی شماره دو، در یک مرکز اطلاعات تعیین‌شده یا نزدیک یک نمایشگر اطلاعات به گفتگو با مسافران به زبان‌های انگلیسی و ژاپنی می‌پردازد.

 

گروه صنعتی هیتاچی امیدوار است بتواند این ربات انسان‌نمای 90 سانتیمتری را تا ماه دسامبر به قابلیت‌های مستقلی برای هدایت کاربران به مقاصد تجهیز کند.ربات مذکور اکنون می‌تواند با سرعت شش کیلومتر در ساعت حرکت کرده و در صورت افتادن، از زمین بلند شود.

 

در روز رونمایی یک مسافر خارجی از ربات EMIEW3 در مورد محل باجه تبدیل ارز در فرودگاه سوال کرد.این ربات از یکی دیگر از همتایان خود خواست تا وی را به محل مورد نظر ببرد و ربات دوم نیز از مسافر خواست تا وی را دنبال کند.از زمان معرفی EMIEW در سال 2005، هیتاچی به ارتقای قابلیت‌های این ربات پرداخته است.

 

جدیدترین نسخه این ربات یعنی EMIEW3 که دارای یک پردازشگر کنترل از راه دور برای پردازش تصاویر و صداها است، در ماه آوریل رونمایی شد.به گفته شرکت سازنده، چندین ربات می‌توانند با استفاده از یک سیستم عامل از راه دور به هم مرتبط شوند.هیتاچی امیدوار است بتواند به زودی زبان‌های دیگر مانند کره‌ای و چینی را نیز به قابلیت‌های این ربات بیفزاید.