پارس ناز پورتال

روانشناس ایرانی در خارج از ایران

روانشناس ایرانی در خارج از ایران

مهاجرت شاید بسیاری از موانع و مشکلات را از پیش روی شما بردارد؛ اما قطعا چالش‌هایی را نیز به همراه دارد. چالش‌هایی که بیشتر رنگ‌وبوی روحی و روانی دارند. از مشکلاتی مانند کمبود اعتماد به نفس گرفته تا افسردگی و اضطراب ممکن است در طول‌های مهاجرت به سراغ شما بیایند.

 

از آن گذشته بسیاری از مسائل و موضوعات روزمره نیز مانند روابط عاطفی، ازدواج، خانواده، فرزندان و … وجود دارند که با آن‌ها سروکار دارید. برای غلبه بر تمام چالش‌های موجود، نیاز به حضور یک مشاور روانشناس خبره در کنار خود دارید. پیشنهاد ما انتخاب روانشناس ایرانی است. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل این پیشنهاد را با هم بررسی کنیم.

 

برای غلبه بر تمام چالش‌های موجود، نیاز به حضور یک مشاور روانشناس خبره در کنار خود دارید. پیشنهاد ما انتخاب روانشناس ایرانی است. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل این پیشنهاد را با هم بررسی کنیم.

 

چرا باید روانشناس ایرانی انتخاب کنیم؟

 

برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی، عملا ارتباط بین بیمار و پزشک در حد رد و بدل شدن پیام باقی می‌ماند. برای انتقال پیام در این سطح حتی گاهی اوقات می‌توان از زبان بدن کمک گرفت. از آن گذشته در بحث درمان بیماری‌های جسمی، امکانات و تجهیزات پزشکی اهمیت فوق‌العاده زیادی دارند. این در حالی است که وقتی پای روانشناسی به‌میان می‌آید، اوضاع کاملا دگرگون می‌شود.

 

هرچند پیشرفت‌های تکنولوژی به ارتقای کیفیت خدمات روانشناسی کمک کرده‌اند؛ اما واقعیت این است که هنوز عنصر زبان و گفتگو نقش کلیدی را در درمان مشکلات روحی و روانی بازی می‌کند.

 

تا زمانی که از مسیر گفتگو، روانشناس به‌درک درستی از مشکلات مراجعه‌کننده نرسد، نمی‌تواند گزینه درمانی درستی را انتخاب کند. بنابراین طبیعی است که برقراری ارتباط زبانی در مشاوره روانشناسی حرف اول را می‌زند.

 

شاید شما کاملا روی زبان خارجی مانند انگلیسی، آلمانی یا هر زبان دیگری تسلط داشته باشید. بنابراین در وهله اول این طور به‌نظر می‌رسد که می‌توان به‌راحتی از روانشناس خارجی کمک گرفت. اما آیا داستان به همین‌جا ختم می‌شود؟

 

اهمیت درک مشترک فرهنگی در مشاوره روانشناسی

 

روانشناس ایرانی در خارج از ایران

محیط جغرافیایی، شرایط اقلیمی، آداب و رسوم، عقاید دینی و … از جمله مهم‌ترین مواردی هستند که طرز فکر و رفتار انسان را شکل می‌دهند. اینجاست که پای مفهومی به‌نام فرهنگ به‌میان می‌آید. کلماتی که یک فرد بر زبان می‌آورد، صرفا ابزاری برای انتقال مفاهیم نیستند؛ بلکه رابطه تنگاتنگی با فرهنگ حاکم بر زندگی آن‌ها نیز دارند.

 

حتی اگر سال‌هاست که از ایران دورید، نباید فراموش کنید که رنگ‌وبوی فرهنگ ایرانی هنوز در سبک زندگی شما به‌چشم می‌خورد؛ چراکه اساسا بخش قابل توجهی از شخصیت فرهنگی هر فرد در کودکی رقم می‌خورد.

 

این نکته در روانشناسی اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند.  مشاور روانشناس شما وقتی می‌تواند راهکار درستی در اختیار شما بگذارد که درک فرهنگی کاملی از آنچه شما بیان می‌کنید، داشته باشد.جالب است بدانید که شاخه‌ای تحت عنوان روانشناسی بین فرهنگی نیز به‌عنوان زیرمجموعه علم روانشناسی تعریف شده است.

 

این شاخه روی تاثیر فرهنگ بر تفکر و رفتار انسان در نقاط مختلف دنیا تمرکز می‌کند. در گذشته یافته‌های علمی روانشناسی به‌عنوان اصولی جهان شمول تصور می‌شد؛ اما گذشت زمان ثابت کرد که عوامل فرهنگی روی اثربخشی یافته‌های روانشناسی، موثر هستند.

 

بنابراین نباید دلیل مراجعه به روانشناس ایرانی در خارج از کشور را محدود به هم‌زبانی کرد. بلکه درک فرهنگی مشترک با روانشناس ایرانی به یافتن راه‌حل‌های بهتر برای مشکلات پیش رو منجر می‌شود. این موضوع مهمی است که نباید به‌سادگی از کنار آن عبور کنید.

 

چگونه به‌مشاور ایرانی در خارج از کشور دسترسی پیدا کنیم؟

 

تا اینجا سعی کردیم مختصری درباره اهمیت انتخاب روانشناس ایرانی توضیح دهیم. فرض کنید که شما به‌دنبال روانشناس ایرانی در آلمان، آمریکا، کانادا یا هر کشوری دیگر در جهان هستید. پرسش اساسی این است که چقدر احتمال دارد یک مشاور روانشناس رسمی و فعال در محل زندگی خود بیابید؟ قطعا نمی‌توان شانس چندانی برای پیدا کردن روانشناس ایرانی در خارج از کشور قائل شد. بنابراین در چنین شرایطی راه‌حل مناسب چیست؟

 

مشاوره آنلاین را می‌توان به‌عنوان یک گزینه ایده‌آل روی میز در نظر گرفت. دیگر مهم نیست که در کدام نقطه از جهان زندگی می‌کنید. فقط کافی است که به‌ اینترنت پایدار دسترسی داشته باشید. خیلی راحت با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند یا لپ‌تاپ می‌توانید در جلسه آنلاین با مشاور ایرانی حضور پیدا کنید. به این ترتیب می‌توانید با تمام مشکلات و محدودیت‌های دسترسی به روانشناس ایرانی خداحافظی کنید.

 

مزایای مشاوره روانشناسی آنلاین

 

روانشناس ایرانی در خارج از ایران

مشاوره روانشناسی آنلاین برای رهایی از مسائل ذهنی اعم از افسردگی، اضطراب، استرس و رسیدن به تمرکز در دنیای مدرن امروزی یک امر ضروری می باشد و برای برطرف نمودن این چالش ها می توانید در جلسات مشاوره با روانشناس آنلاین شرکت نمایید تا به این هدف مهم دست یابید. از جمله مهم‌ترین مزایای مشاوره آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* هزینه مشاوره آنلاین در مقایسه با حضوری به‌مراتب پایین‌تر است.

 

* دست شما برای انتخاب روانشناس مناسب از بین گزینه‌های مختلف باز است.

 

* نیاز به صرف زمان زیاد برای رفت‌وآمد به کلینیک روانشناسی ندارید.

 

* به‌راحتی می‌توانید مکان‌هایی را برای شرکت در جلسات مشاوره انتخاب کنید که در آن‌ها تمرکز لازم را دارید.

 

* انعطاف‌پذیری جلسات روانشناسی آنلاین بیشتر است.

 

* امکان برنامه‌ریزی برای برگزاری جسات مشاوره آنلاین آسان‌تر است.

 

* مشاوره آنلاین به حفظ هرچه بیشتر حریم خصوصی کمک می‌کند.

 

حوزه‌های کاری روانشناسی در دنیای امروز خیلی گسترده شده‌اند. به همین دلیل هر روانشناس معمولا در یک یا دو حوزه به‌صورت تخصصی تمرکز می‌کند. وقتی در خارج از کشور حضور دارید، در حالت عادی نیز پیدا کردن مشاور ایرانی کار دشواری است.

 

چه برسد به اینکه به‌دنبال مشاور متخصص در زمینه‌ای خاص نیز باشید. با انتخاب مشاوره آنلاین می‌توانید این مشکل را کاملا برطرف کنید؛ چراکه عملا دسترسی شما به روانشناسان ایرانی افزایش پیدا می‌کند.

 

بهترین مشاوران روانشناسی ایرانی در خارج از کشور

 

اگر به‌دنبال روانشناس ایرانی در خارج از کشور هستید، یاری وی مجموعه‌ای از بهترین و باتجربه‌ترین مشاوران در حوزه‌های مختلف اعم از ازدواج، افسردگی، استرس و اضطراب، اعتماد به نفس، روابط عاطفی، خانواده، کودک و نوجوان و … را گرد هم جمع کرده است.

 

شما می‌توانید به‌راحتی پس از بررسی سوابق مشاوران یاری وی، روانشناس مد نظر خود را انتخاب کنید. سپس طبق برنامه‌ریزی در جلسات مشاوره آنلاین با روانشناس خود شرکت کنید. پشتیبانی 24 ساعته یاری وی نیز آماده راهنمایی شما عزیزان در سراسر جهان است. آرامش کمترین سهم شما از زندگی است. با یاری وی طعم واقعی آرامش را تجربه کنید.