پارس ناز پورتال

روشی نوین برای انجام خدمات دندانپزشکی (دندانپزشکی با بیهوشی)

روشی نوین برای انجام خدمات دندانپزشکی (دندانپزشکی با بیهوشی)

در دنیای امروز با پیشرفت علم و فناوری به خصوص پیشرفت علم در زمینه پزشکی تمامی موارد زیبایی دندان و مشکلات دندان درد با انجام خدمات دندانپزشکی با استفاده از به روزترین روش ها انجام می شود که هم عوارض کمتر و هم مشکلات کمتری داشته و کسانی که به دلیل ترس از دندانپزشکی از داشتن لبخندی زیبا محروم شده اند.

 

و یا به دلیل ترس از دندان پزشکی و فوبیای ورود اجسام به داخل دهان خود از مراجعه به دندانپزشکی خودداری کرده اند و از دندان درد رنج می برند می تواندد تا با استفاده از این روش ها مشکلات خود را برطرف کنند و زندگی راحت تری را داشته باشند.در ادامه به معرفی یکی از بهترین روش های درمانی برای دندانپزشکی در دنیای امروز میپردازیم:

 


دندانپزشکی با بیهوشی

دندانپزشکی با بیهوشی یکی از بهترین روش های انجام خدمات دندانپزشکی است که امروز بسیار کاربرد دارد برای کسانی که از دندانپزشکی می ترسند. در اطاف شما نیز افرادی وجود دارند که به دلیل ترس از دندانپزشکی مدت زیادی است که از رفتن به دندانپزشکی پرهیز می کنند.

 

و به جای استفاده از درمانی قطعی برای دندان درد خود از اسپری های سر کننده و دارو های آنتی بیوتیک و مسکن استفاده می کنند و یا حتی این افزاد به دلیل ورود اجسام به دهان خود متنفرند و احساس تهوع می کنند.

 

در دندانپزشکی با بیهوشی شما عزیزان بدون احساس درد و بدون اینکه حس بدی در این رابطه داشته باشید می توانید که با مراجعه به دندانپزشکی و گرفتن مشاوره مناسب از دندانپزشک خود از این روش بهره مند شوید و دیگر از دندان درد رنج نبرید.

 

نحوه انجام دندانپزشکی با بیهوشی

در این روش یک متخصص بیهوشی در کل تایم انجام کار بالابس سر شماست و وضیعت حیاتی شما را چک می کند و هم چنین شما در طول انجام کل این روش هوشیاری خود را دارید ولی متوجه انجام مواردی که در دهان شما اتفاق می افتد نمی شوید متخصص بیهوشی هم در کنار شما عزیزان قرار می گرد.

 

تا شما عزیزان گرامی بتوانید با خیالی راحت و آسوده خاطر موارد درمانی خود را سپری کنید یکی دیگر از مزیت دندانپزشکی بابیهوشی این است که شما می توانید موارد درمانی خود را به صورت همزمان انجام داده و زودتز و سریع تر طول درمانی خود را سپری کند و نیازی نیست که به شکل چند باره به مطب دندانپرزشکی مراجعه کنید تا به خدمات درمانی دنادن های خود بپردازید.

 

از انواع خدمات دندانپزشکی که با بیهوشی انجام می شود می توان از ایمپلنت دندان نام برد که در ادامه به توضیح این خدمات دندانپزشکی می پردارزیم:

 

ایمپلنت دندان با بیهوشی

یکی از پر دردترین و پر هزینه ترین خدمات دندانپزشکی ایمپلنت دندان است که این روش برای زیبایی دندان و جایگزینی دندان های از دست رفته کاربرد دارد. به این دلیل این روش یکی از دردآوردترین خدمات دندان پزشکی است چون در آن یک پیچ به عنوان پایه در لثه دندان از دست رفته قرار می گیرد و با استخوان فک پیوند می خورد و در اخر هم یک روکش بر رویی دندان قرار می گیرد. این یک نگاه کلی به انجام ایمپلنت دندان است که درادامه به توضیح بیتر در رابطه با این عمل زیبایی می پردازیم:

ایمپلنت دندان با بیهوشی

مراحل انجام ایمپلنت دندان

مراحل ایمپلنت که در ادامه به آن اشاره خواهد شد، شامل تمام مراحلی است که برای کاشت دندان جلو، نیش و سایر دندان‌ها استفاده می‌شود. اصلی‌ترین مراحل جراحی ایمپلنت به شرح زیر است:

 

کشیدن ریشه دندان

در این مرحله، دندانپزشک ریشه دندان باقی‌مانده را از دهان شما خارج می‌کند. پزشک برای این کار از بی‌حسی موضعی استفاده کرده و در اکثر موارد روش آتروماتیک را برای بیرون کشیدن ریشه دندان دنبال می‌کنند.

 

بررسی وضعیت و شرایط استخوان فک

پس از گذشت چند هفته از کشیدن دندان‌ها، پزشک شرایط استخوان‌های فک شما را بررسی کرده و برای تشخیص این موضوع که برای کاشت دندان آماده هستید یا خیر، از عکس‌های رادیوگرافی و سی تی اسکن دندان کمک می‌گیرد.

 

جراحی پیوند استخوان

جراحی پیوند استخوان یکی از مراحل ایمپلنت است که برای تمام افراد انجام نمی‌شود. برای آن دسته از افرادی که به پیوند استخوان نیاز دارند، از استخوان‌های سالم بیمار و یا پودر استخوان برای ایجاد پیوند استخوان به ناحیه فک استفاده می‌شود. در صورتی که دکتر تشخیص دهد که به پیوند استخوان فک نیاز دارید، باید تا مرحله نهایی کاشت دندان، 3 ماه دوران نقاهت را سپری کنید.

 

مرحله کاشت ایمپلنت

پس از گذراندن دوران نقاهت و کسب آمادگی لازم برای کاشت دندان، نوبت به روز جراحی ایمپلنت می‌رسد. در روز عمل، دندان‌ها با استفاده از روش جراحی، در فک شما کاشته می‌شود.

 

بعد از گذشت 3 الی5 ماه(این زمان متغییر است نسبت به وضیعت دهان بیمار) که ایمپلنت و استخوان فک به‌خوبی به یکدیگر جوش خورده و شرایط نرمال و سالمی پیدا کردند، باید برای نصب اباتمنت آماده شوید. در این مرحله، پزشک اباتمنت را به ایمپلنت کاشته شده شما وصل می‌کند.

 

مرحله قالب‌گیری دندان

پس از نصب اباتمنت و تاج مصنوعی(این تاج به‌صورت موقت نصب می‌شود) باید حدود 1 الی 1.5 ماه دوران نقاهت را سپری کرده و در این مدت دستورالعمل‌های مراقبتی را به‌خوبی رعایت کنید. بعد از آن برای قالب‌گیری دندان و ساخت روکش مصنوعی(تاج ایمپلنت) باید به پزشک خود مراجعه کنید.

 

قیمت ایمپلنت دندان

پیشرفت و به‌روزرسانی در ساخت و تولید ایمپلنت‌های دندانی باعث ایجاد تنوع در جنس، برند و کیفیت آنها شده است که در نهایت بر روی قیمت ایمپلنت دندان نیز تاثیر می‌گذارد. بنابراین در بررسی هزینه‌های مربوط ‌به ایمپلنت باید نوع موادی که برای شما استفاده می‌شود.

 

همچنین بهتر است برای ایمپلنت دندان کلینیک لبخند سپید را انتخاب کنید که از بهترین مواد و به‌روزترین تجهیزات برای کاشت ایمپلنت‌های دندانی استفاده می‌کنند. در سال 1402 و در شهر تهران، قیمت ایمپلنت‌های دندانی به شرح زیر است:

قیمت ایمپلنت دندان

در پایان

شما عزیزان می توانید برا کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام ایمپلنت دندان ، مراحل ایمپلنت دندان، اطلاع از قیمت ایمپلنت دندان و انواع برند های مختلف آن از سایت روشادنت ، ایمپلنت تهران و کلینیک لبخند سپید (سپیدنت) مراجعه کنید و اطلاعات مناسبی در این زمینه کسب کنید و به انجام این خدمات بپردازید.