پارس ناز پورتال

روش تهیه چای نعناع و ذکر خواص مفید آن

روش تهیه چای نعناع و ذکر خواص مفید آن

روش تهیه چای نعناع و ذکر خواص مفید آن 

چای نعناع عطر و بوی بسیار خوشایندی دارد و برای این کـه از خواص عالی آن بهره ببرید بشما توصیه می کنیم هرروز آنرا بنوشید. چای نعناع برای ناراحتی معده بسیار مفید هست. هم می توان بـه سادگی درست کرد

 

«نعنا و آب داغ» یا آن ‌طور کـه می پسندید تفننی و پیچیده درست کنید. چای نعناع می تواند برای آرامش و یک نوع نوشیدنی گرم در زمستان, سرو شود, یا در تابستان بـه عنوان یک نوشیدنی سرد برای رفع خستگی و تقویت میل شود.

 

زمان حاضر سازی «داغ»; 5 دقیقه
زمان پخت ; 5-10 دقیقه
مجموع مدت زمان; ۱۰-15 دقیقه

 

مواد تشکیل دهنده چای نعناع;
10-5 برگ تازه نعناع
2 فنجان آب «۴۷۳ ml»
شکر یا شیرین کننده سلیقه ای «اختیاری»
لیمو «اختیاری»

 

مواد تشکیل دهنده آیس تی
10 شاخه کوچک نعناع تازه
8-10 فنجان آب «۱.۹-۲.۴L»
۲/۱ فنجان شکر, سلیقه ای «۱۱۳-۲۲۷ گرم»
آب یک عدد لیمو
خیار خورد شده «اختیاری»

 

چای نعناع مراکش
۱ قاشق غذا خوری سست برگ چای سبز «۱۵ گرم»
۵ فنجان آب «L1.2»
۳-۴ قاشق غذا خوری شکر, بـه مزه «۳۹-۵۲ گرم»
۱۰-۵ شاخه کوچک نعناع تازه

 

ساختن چای نعناع داغ
۱- آب را بجوشانید.
می توان این کار رابا قرار دادن کتری, بالای شعله آتش, در قابلمه ای روی گاز, در مایکروویو, یا هر راه دیگری کـه بـه نوعی آب را بجوشاند, انجام داد. برای صرفه جویی در مصرف آب, نیرو, زمان و پول, تنها بـه اندازه ای کـه می خواهید چای بنوشید آب را بجوشانید.

 

۲- برگ هـای نعناع را بشویید و خورد کنید.
آنرا بشویید تا از هر لکه رسوب شده, ویروس, یا خاکی کـه ممکن هست بر روی برگها باشد پاک گردد. سپس برگ ها را خوردکنید تا بـه خارج شدن ماده معطر آن کمک شود و بـه چای خود چاشنی قوی زده باشید.انواع گوناگونی از برگ نعناع از جمله شکلاتی, نعنای تند و نعناع فلفلی وجوددارد کـه میتوانید بهرهگیری کنید.

 

۳- برگ ها را حاضر کنید.
برگ نعناع میتواند بـه داخل گوی چای برود, قوری برای برگ چای طراحی شده هست و برای این مخلوط مناسب هست یا داخل فیلتر قهوه, در فلاکس, در چای ساز, یا مستقیم در داخل ماگ قرار گیرد.

 

۴- آب جوشیده را بر روی برگها بریزید.
بعضی از چای ها باید در دماهای گوناگونی ساخته شود آن قدر کـه برگ ها را نسوزانید, اما نعناع مقاوم هست و شـما میتوانید بطور کامل آب جوش را مستقیم بر روی تمام برگ ها بریزید.

 

۵- چای را دم کنید.
چای نعناع باید بـه مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه دم بکشد, ولی اگر چای قوی تری بخواهید, اشکالی ندارد کـه اکثر زمان بگذارید. زمانی کـه چای بـه آن قوتی کـه می خواهید رسید «با مزه کردن یا بوییدن», تفاله ها را بر دارید. هم‌ چنین می توانید تفاله ها را بر ندارید و بگذارید چایتان قوت بیشتری پیدا کند. اگر از کتری ویژه یا گوی چای بهرهگیری نمی کنید, چنانچه خواستید تفاله ها را جدا کنید, از صافی بهرهگیری کنید.

 

اگر از فلاکس «چای ساز و مثل اینها» بهرهگیری می کنید, زمانی کـه چای بـه قوت مورد نظر رسید پیستون «دریچه» رابه پایین فشار دهید.

 

۶- موادی را اضافه کنید.
زمانی کـه چای دم کشید, چنانچه مایل بودید میتوانید بـه آن عسل یا شیرین کننده ای بیافزایید, یا گذشته از نوشیدن یک لیمو در آن بریزید.خاصیت دمنوش نعناع چای نعناع برای ناراحتی معده بسیار مفید هست