پارس ناز پورتال

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

کلاهبرداران همیشه به دنبال راه‌های جدیدی برای سرقت پول شما هستند و رشد عظیم ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر فرصت‌های زیادی برای کلاهبرداری ایجاد کرده است. جرایم ارزهای دیجیتال در سال 2021 رکوردشکنی کرد – طبق گزارش شرکت داده بلاک چین Chainalysis، کلاهبرداران در آن سال 14 میلیارد دلار پول نقد سرقت کردند.

 

اگر به کریپتو علاقه مند هستید، مهم است که خطرات آن را بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاهبرداری های رایج رمزنگاری، نحوه شناسایی آنها و نحوه جلوگیری از آنها، ادامه مطلب را بخوانید.

 

کلاهبرداری از سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

 

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

انواع مختلفی از کلاهبرداری های رمزنگاری وجود دارد. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از:

 

وب سایت جعلی

کلاهبرداران گاهی اوقات پلتفرم های تجارت ارزهای دیجیتال جعلی یا نسخه های جعلی کیف پول های رمزنگاری رسمی را برای فریب قربانیان ناآگاه ایجاد می کنند. این وب‌سایت‌های جعلی اغلب دارای نام‌های دامنه مشابه هستند، اما کمی متفاوت از وب‌سایت‌هایی هستند که می‌خواهند جعل هویت کنند. آنها به قدری شبیه به وب سایت های قانونی هستند که تشخیص تفاوت آنها دشوار است.سایت های رمزنگاری جعلی معمولا به یکی از دو روش کار می کنند:

 

کلاهبرداری های فیشینگ

کلاهبرداری های فیشینگ رمزنگاری اغلب اطلاعات مربوط به کیف پول های آنلاین را هدف قرار می دهند. کلاهبرداران کلیدهای خصوصی کیف پول های رمزنگاری شده را هدف قرار می دهند که برای دسترسی به وجوه موجود در کیف پول مورد نیاز است. روش کار آنها مشابه سایر تلاش های فیشینگ و مربوط به وب سایت های جعلی ذکر شده در بالا است.

 

آنها ایمیل هایی را برای فریب گیرندگان به وب سایت های طراحی شده ارسال می کنند و از آنها می خواهند اطلاعات اولیه خاصی را وارد کنند. هنگامی که هکرها این اطلاعات را دریافت می کنند، ارز دیجیتال را از این کیف پول ها سرقت می کنند. برای آشنایی بیشتر با فیشینگ به مقاله فیشینگ چیست؟ مراجعه کنید.

 

تاییدیه های جعلی افراد مشهور

کلاهبرداران کریپتو گاهی اوقات جعل هویت افراد مشهور، کارآفرینان یا اینفلوئنسرها را جعل می‌کنند تا توجه اهداف بالقوه را به خود جلب کنند. گاهی اوقات، این شامل فروش ارزهای دیجیتال فانتوم است که در دسترس سرمایه گذاران جدید نیستند.این کلاهبرداری‌ها می‌توانند پیچیده باشند، وب‌سایت‌ها و بروشورهای پر زرق و برق که به نظر می‌رسد دارای تأییدیه‌های افراد مشهور از نام‌های معروفی مانند ایلان ماسک هستند.

 

کلاهبرداری های هدیه

اینجاست که کلاهبرداران قول می‌دهند که ارز رمزنگاری شده ارسال شده به آنها را در یک کلاهبرداری به اصطلاح تقلبی مطابقت یا افزایش دهند. ارسال پیام‌های هوشمندانه از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی که اغلب تأثیرگذار هستند، می‌تواند حس مشروعیت و احساس فوریت ایجاد کند. این فرصت “یک بار در زندگی” می تواند افراد را به ارسال سریع پول به امید بازگشت فوری سوق دهد. برای آشنایی با برنامه های غیرمتمرکز کلیک کنید.

 

اخاذی و آدم ربایی

روش دیگری که کلاهبرداران استفاده می کنند باج گیری است. آنها ایمیل‌هایی ارسال می‌کنند که ادعا می‌کنند سوابق سایت‌های بزرگسالی را دارند که کاربر بازدید کرده است و تهدید می‌کنند که آنها را آزاد می‌کنند مگر اینکه یک کلید خصوصی به اشتراک بگذارند یا ارز دیجیتال را برای کلاهبردار ارسال کنند.

 

چگونه یک کلاهبرداری ارزهای دیجیتال را تشخیص دهیم

 

روش های کلاهبرداری در ارزهای دیجیتال

بنابراین، چگونه می توان یک کلاهبرداری رمزنگاری را تشخیص داد؟ علائم هشدار دهنده ای که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

 

وعده بازده تضمین شده: هیچ سرمایه گذاری مالی نمی تواند بازده آتی را تضمین کند زیرا سرمایه گذاری ها می توانند کاهش یابند. هر پیشنهاد کریپتو که وعده کسب درآمد را بدهد، یک پرچم قرمز است.کاغذ سفید ضعیف یا بدون: هر ارز دیجیتال باید کاغذ سفید داشته باشد زیرا این یکی از مهمترین جنبه های ارائه اولیه سکه است. کاغذ سفید باید توضیح دهد که چگونه ارز رمزنگاری شده توسعه یافته و چگونه کار می کند. اگر کاغذ سفید معنی ندارد – یا بدتر از آن وجود ندارد – با دقت قدم بردارید.

 

هایپر مارکتینگ: همه کسب و کارها خودشان را تبلیغ می کنند. اما یکی از راه هایی که کلاهبرداران کریپتو افراد را جذب می کنند، سرمایه گذاری در بازاریابی سنگین است – تبلیغات آنلاین، اینفلوئنسرهای پولی، تبلیغات آفلاین و غیره. این کار برای دستیابی به افراد زیادی در کمترین زمان ممکن انجام می شود – برای جمع آوری سریع پول. اگر احساس می‌کنید که تجارت در سرویس‌های رمزنگاری سنگین به نظر می‌رسد یا ادعاهای اغراق‌آمیز بدون پشتیبان‌گیری از آن‌ها می‌کند، متوقف شوید و تحقیقات بیشتری انجام دهید.

 

اعضای تیم ناشناس: در اکثر شرکت‌های سرمایه‌گذاری باید بتوان افراد کلیدی پشت آن را شناسایی کرد. این معمولاً به معنای بیوگرافی افرادی است که سرمایه گذاری را مدیریت می کنند به علاوه حضور فعال در رسانه های اجتماعی.اگر نمی دانید چه کسی ارز دیجیتال را مدیریت می کند، مراقب باشید.

 

پول رایگان: چه به صورت نقدی و چه به صورت ارز دیجیتال، هر سرمایه گذاری که وعده پول رایگان می دهد می تواند جعلی باشد.

 

برای خرید تتر با بهترین قیمت، سریع ترین زمان و بدون کارمزد، بر روی صرافی تتر کلیک کنید.

 

برنامه کیف پول خود را نظارت کنید: اولین باری که پول ارسال می کنید، فقط مقدار کمی را برای تأیید اعتبار برنامه کیف پول رمزنگاری ارسال کنید. اگر برنامه کیف پول خود را به روز کردید و متوجه رفتار مشکوک شدید، به روز رسانی را غیرفعال کنید و برنامه را حذف نصب کنید.

 

فقط روی آنچه می توانید سرمایه گذاری کنید: اگر در مورد نحوه عملکرد یک ارز دیجیتال مشخص نیستید، بهتر است قبل از تصمیم گیری یا سرمایه گذاری، مکث کنید و تحقیقات بیشتری انجام دهید.وقت خود را صرف کنید: کلاهبرداران اغلب از تاکتیک های تهاجمی استفاده می کنند تا شما را به استفاده سریع از پول خود وادار کنند – به عنوان مثال، با قول دادن جایزه یا تخفیف در صورت مشارکت فوری. قبل از سرمایه گذاری وقت بگذارید و تحقیقات خود را انجام دهید.

 

مراقب تبلیغات رسانه های اجتماعی باشید: کلاهبرداران کریپتو اغلب از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ طرح های خود استفاده می کنند. آنها ممکن است از تصاویر غیرمجاز افراد مشهور یا کسب و کارهای پرمخاطب برای ایجاد حس مشروعیت استفاده کنند، یا ممکن است قول هدیه یا پول رایگان بدهند. هنگامی که می بینید فرصت های رمزنگاری در رسانه های اجتماعی تبلیغ می شود و دقت لازم را انجام می دهید، شک و تردید سالمی داشته باشید.

 

تماس‌های سرد را نادیده بگیرید: اگر شخصی با شما تماس بگیرد تا فرصت سرمایه‌گذاری در رمزارز را به شما بفروشد، ممکن است یک کلاهبرداری باشد. اطلاعات شخصی خود را فاش نکنید یا به کسی که از این طریق با او تماس می گیرید پول انتقال ندهید.

 

دانلود برنامه‌ها فقط از پلتفرم‌های رسمی: اگرچه برنامه‌های جعلی ممکن است در فروشگاه Google Play یا Apple App Store قرار گیرند، دانلود برنامه‌ها از این پلتفرم‌ها امن‌تر از هر جای دیگری است.تحقیق خود را انجام دهید: محبوب ترین ارزهای دیجیتال کلاهبرداری نیستند.

 

اما اگر تا به حال نام یک ارز دیجیتال خاص را نشنیده اید، آن را جستجو کنید – ببینید آیا مقاله سفیدی وجود دارد که بتوانید آن را بخوانید، ببینید چه کسی آن را اجرا می کند و چگونه کار می کند، و به دنبال بررسی ها و توصیفات واقعی باشید. لیستی از ارزهای دیجیتال جعلی جدید و قابل اعتماد را برای بررسی کلاهبرداری پیدا کنید.