پارس ناز پورتال

رییس شرکت سامسونگ به 10 سال زندان محکوم شد

رییس شرکت سامسونگ به 10 سال زندان محکوم شد

رییس شرکت سامسونگ به 10 سال زندان محکوم شد 

فساد مالی در شرکت سامسونگ در دادگاه هاي کره جنوبی ازدحام به پا کرده هست تا جاییکه رییس این شرکت به حبس محکوم شد. دادگاهی در کره جنوبی, لي جائه یونگ, گرداننده اصلی امپراطوری تجاری سامسونگ را به انگ ارتشاء و سایر اتهامات فساد مالی مجرم تشخیص داد و به 5 سال حبس محکوم کرد.

 

سی ان ان گزارش داد: لي, فرزند میلیاردر رئیس مریض شرکت سامسونگ روز جمعه از جانب دادگاهی در کره جنوبی به 5 سال حبس محکوم شده, در حالی‌که مقامات دادستانی این کشور به دنبال صدور فرمان حبس 12 ساله برای وی بودند.صدور این فرمان محکومیت ضربه اي به اعتبار شرکت سامسونگ, بزرگ ترین فرآوری کننده تلفن هاي همراه هوشمند دنیا و بزرگ ترین شرکت خانوادگی کره جنوبی به تعداد می‌رود.

 

این پرونده که به «محاکمه قرن» مشهور شده بود, ماه ها رسانه هاي کره جنوبی را درگیر خود کرده بود. این پرونده هم‌چنین بخشی از رسوایی سیاسی اي بود که موجب برکناری و محاکمه پارک گئون هی, رئیس جمهور سابق کره جنوبی شده هست.

 

لي در مورد انگ پرداخت رشوه به به بانو پارک در قبال پشتیبانی دولت کره جنوبی از یک ادغام غوغایی و کمک به وی برای تحکیم حکمرانی اش بر شرکت سامسونگ مجرم شناخته شده هست. این مدیر 49 ساله که به اسم جی وای لي هم شناخته می‌شود, گرداننده اصلی امپراطور تجاری سامسونگ به تعداد میرود, زیرا پدر بیمارش به دنبال حمله قلبی سال 2014 عملا اختیار اداره شرکت را از دست داده هست.

 

دادگاه همین طور آقای لي را در مورد اتهامات ادای شهادت دروغ, مخفی کردن منافع مجرمانه, اختلاس و مخفی کردن دارایی هایش در بیرون از کشور مجرم شناخته هست. وکلای وی این فرمان را رد کرده و اعلام نموده اند که خواهش فرجام خواهند کرد.بعد از انتشار خبر این محکومیت, ارزش سهام شرکت سامسونگ الکترونیکس, با سقوط 1.1 درصدی مواجه شد.