پارس ناز پورتال

صحبت های عاقلانه برای زندگی زناشویی عاشقانه

صحبت های عاقلانه برای زندگی زناشویی عاشقانه

صحبت های عاقلانه برای زندگی زناشویی عاشقانه 

در زندگی زناشویی همسران می‌توان انواع چالش ها و مشکلات را دیدن نمود که چگونگی حل کردن آنها و رسیدن به تفاهم رمز رسیدن به زندگی عاشقانه هست. شاید شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که در زمان رفتن به خواستگاری ندانید که چه باید بپرسید و این مساله باعث شده هست که نتوانید در گزینش همسر برای خودتان به نتیجه برسید.

 

پرسیدن سوالات اساسی و لازم، می‌تواند به شما کمک کند تا به شناخت بهتر طرف مقابل خودتان بپردازید و در نتیجه گزینش بهتری را داشته باشید.

 

تصمیم سرنوشت ساز

یکی از مهمترین و سرنوشت ساز ترین تصمیمات در طول عمر هر فردی، گزینه همسر می باشد. برای اینکه بتوانید فرد مناسبی را برای خودتان گزینش کنید باید به شناخت دقیق طرف مقابلتان بپردازید. برای اینکه دختر و پسر بتوانند به شناخت کافی از یکدیگر برسند باید سوالاتی که در ذهن شان هست را از یکدیگر بپرسند.

 

طرح قبلی

لازم هست که هر دختر و پسری که در آستانه ي سن ازدواج قرار دارد، به این مساله فکر کند و به این شناخت برسد که چه انتظاری را از همسر آینده شان دارند و می‌خواهند که همسرشان چه ویژگی هایي را داشته باشد. هنگامی که در گذر زمان، دختر ها و پسرها به این مساله فکر کنند، در زمان خواستگاری و گزینش همسر، قطعا با آلبوم مهمی از سوالات همراه میباشند و راحت تر و سریع تر می‌توانند به شناخت طرف مورد نظرشان برسند.

 

اما اگر از گذشته سوالات مشخص نشده باشند، باعث میشود که طرفین در شناخت یکدیگر با مشکل و یا حتی سردرگمی همراه شوند.

 

5 حوزه سوال اساسی در خواستگاری

اطلاعات شخصی: حتما افرادی که قصد ازدواج کردن را دارند باید در جلسه خواستگاری در ابتدا به مصاحبه راجع به اطلاعات شخصی خودشان بپردازند. نام و نام خانوادگی کامل، دین و مذهب، نام مستعار، محله زندگی، تعداد خواهر و برادران با ذکر نوع تحصیلات و شغلشان، اوضاع نظام وظیفه، مشخصات پدر و مادرها و دیدگاه هاي سیاسی، از جمله زیر آلبوم هاي سوالات در اساس اطلاعات شخصی میباشند.

 

اطلاعات اجتماعی: دسته دیگری از سوالات زمان خواستگاری مربوط به مسایل اجتماعی هست. شرایط اجتماعی شامل رشته تحصیلی، شغل و جایگاه اجتماعی، حد و مرزهای ارتباطات اجتماعی با دوستان، آشنایان و بستگان، ارتباط با نامحرم ها، حد و مرزهای مربوط به شرایط شغلی هر دو طرف، علایق و استعدادها از جمله حوزه هاي مربوط به این دسته میباشند.

 

اطلاعات شخصیتی و هیجانی: اطلاعات شخصیتی و هیجانی نیز از دسته دیگری از سوالات مهم و اساسی در ازدواج میباشند.  به گزارش پارس ناز سوالاتی از این قبیل در این دسته می گنجند، بررسی نوع تیپ هاي شخصیتی با ذکر ویژگی هاي آن، صحبت کردن راجع به هیجانات هم مثبت و هم منفی از قبیل اینکه چه مسایلی باعث ایجاد این هیجانات در فرد شده؟

 

و افراد چگونه این هیجانات را بازرسی می‌کنند؟ خونسرد بودن یا خون گرم بودن، منعطف بودن یا برنامه ریز بودن، صبور بودن یا عجول بودن مستقل بودن و مشورت گرفتن در کارها، نوع محبت کردن به دیگران، گذراندن اوقات فراغت. 

 

اطلاعات مذهبی: صحبت کردن راجع به اعتقادات مذهبی، حد و مرزهای مذهبی، شرکت در مراسم مذهبی، سفرهای زیارتی، انجام واجبات مانند نماز و روزه، بسیار مهم هست. اطلاعات مالی: طرفین ازدواج بهتر هست در جلسات آخر راجع به مسایل مالی، از قبیل میزان درآمد مرد و زن، نحوه خرج کردن و پس انداز کردن درآمدهایشان، دیدگاه هاي اقتصادی، پس انداز و خرج کردن نیز صحبت کنند.

 

گزینه همسر و ازدواج

برای اینکه بتوانید فرد مناسب برای خود گزینه کنید باید به شناخت دقیق طرف مقابل بپردازید

 

مشابه اي از سوالات مهم

برای اینکه ذهنتان آمادگی طراحی سوالات درون ذهنتان را داشته باشد، به طرح چند سوال مهم میپردازیم تا این سوالات الگویی بشود برای آماده سازی ذهن شما در روز خواستگاری.

 

1- نظر شما نسبت به نماز خواندن و روزه گرفتن چیست؟ خودتان تا چه حد پای بند هستید؟ خانواده شما تا چه حد به مسایل مذهبی معتقد میباشند؟

 

2- نظر شما نسبت به سفرهای مذهبی و شرکت در مراسم مذهبی چیست؟

 

3- دیدگاه شما و خانوادتان راجع به مسایل سیاسی چیست؟

 

4- شما بر سر چه مسایلی ناراحت/ مضطرب/ عصبانی/ خوشحال و … می‌شوید؟

 

5- در هنگام عصبانیت، اضطراب و شادی چه تصویر العمل هایي را انجام می‌دهید؟

 

6- اوقات فراغتتان را چگونه سپری می‌کنید؟

 

7- تا چه حد با فرزندان عمو، عمه، دایی و خاله تان راحت هستید؟

 

8- چقدر به داشتن ارتباطات مجردی با دوستان و همکارانتان اعتقاد دارید؟

 

9- آیا تا به حال به نوع خرج کردن و پس انداز کردن در زندگی مشترک فکر کرده اید؟

 

10- در چه مسایلی از دیگران مشورت میگیرید؟

 

11- تصمیم گیرنده کارهایتان چه کسی هست؟

 

12- از چه کسانی در انجام دادن کارهایتان مشورت می‌گیرید؟

 

13- دیدگاه اقتصادی شما در 10 سال آینده چیست؟

 

14- نظر شما نسبت به فرزنددار شدن چیست؟ چه زمانی برای اینکار مناسب هست؟

 

15- سفرهای شما اکثر چگونه می باشد؟

 

16- نظر شما نسبت به تعیین وظایف هر فرد در زندگی متاهلی چیست؟

 

و هزاران سوال دیگر. فقط باید به این مساله توجه کافی را داشته باشید که سوالاتتان را به صورت شفاف و واضح بپرسید و منظور دقیقتان را بیان کنید و همین طور به صورت شفاف به سوالات طرف مقابلتان پاسخ بدهید.