پارس ناز پورتال

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

یانا دوبرو ولسکایا دختر شایسته و زیبای روسیه در سال 2016 شد و مورد تحسین همگان نیز قرار گرفت. این دختر زندگی شخصی بسیار جالبی نیز دارد. مرحله نهایی رقابت های موسوم به میس ورلد که هجدهم دسامبر ۲۰۱۶ میلادی در شهر واشنگتن آمریکا برگزار شد  بسیاری از علاقمندان دنیای مد و لباس و تبلیغات نظاره گر انتخاب نفر برگزیده

 

سال ۲۰۱۶ بودند. این رقابت ها که شصت و ششمین سال برگزاری خود را پیش رو دارد، توسط جولیا مورلی (Julie Morely) تاسیس شد و مقر سازمان برگزار کننده اش، در لندن است.این مجموعه تلاش دارد تا با برگزاری این رقابت زیبایی و مد، درآمد های مالی کسب شده را برای حمایت از کودکان بی سرپرست و معلول در سراسر جهان هزینه کند و  تا کنون ۲۵۰ میلیون دلار در چند سال اخیر هزینه کرد.

 

شعار Beauty with  a Purpose این مجموعه دارای پرتالی به همین نام بوده که در این نشانی ارائه شده است.این مسابقات (Miss World) که هم چون برنامه Miss Universe، سال هاست که به محلی برای شناسایی مانکن های دنیای مد و لباس بانوان بدل شده است، بر اساس المان هایی خاص که زیبایی و استایل بدنی و تحصیلات،

 

بخشی از آن را تشکیل می دهد، به انتخاب دخترانی اقدام می کند که طبق فاکتور های انتخاب برگزیدگان، توانسته باشند بیش ترین امتیاز های ممکن را کسب کنند.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

تصویر ایندکس پرتال منتسب به موسسه برگزاری رقابت های جهانی میس ورلد

 

هر کشوری می تواند در این رقابت ها، یک نماینده داشته باشد و به همین خاطر، معمولا هر ساله در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی، اروپایی و حتی آمریکای لاتین و آمریکای جنوبی، بین میلیون ها دختری که علاقمندند تا نماینده کشور خود در این مراسم باشند، رقابت های شدید و گسترده ای صورت می گیرد.

 

قطعا برای دختری که بتواند عنوان نمایندگی کشورش در رقابت های جهانی میس ورلد را بدست آورد، معروفیت و شهرت و ثروت، به ارمغان خواهد آمد که راه یک شبه پولدار شدن را فراهم کرده و او را در لنز دوربین رسانه های ملی و بین المللی قرار خواهد داد.

 

این برنامه، همان طور که می دانید، یک رقابت بین المللی زیبایی بوده که توسط سازمانی به نام Miss World Organization برگزار می شود و پرتالش نیز در این نشانی قرار دارد. شعار این مسابقه همان طور که از قبل اعلام شده است، زیبایی هدفمند بوده و آزمون های بسیاری از جمله هوش، زیبایی، شخصیت، روابط اجتماعی و فرهنگی در انتخاب ها مد نظر قرار می گیرد.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

تصویر ایندکس پرتال موسسه میس ورلد، برگزار کننده رقابت های زیبایی

 

فردی که نهایتا در برنامه فینال، عنوان دوشیزه /دختر شایسته یا میس ورلد را بدست می آورد، علاوه بر دریافت تاجی از طلا و الماس و جوایز نقدی، می بایست به مدت یک سال از محل اقامت که در لندن، پایتخت انگلستان به وی داده می شود، به کشورهای مختلف دنیا سفر کرده و در فعالیت های نیکوکاری شرکت کند.

 

گفتنی است، رقابت های میس ورلد، قدیمی ترین رقابت ها در عرصه مد و زیبایی بوده و بیش از ۱۴۰ کشور دنیا هر ساله در آن حضور دارند. پخش مستقیم فینال این رقابت ها، در حد پخش مستقیم فینال جام جهانی، افتتاحیه المپیک و هم چنین اختتامیه مراسم اسکار، با استقبال جهانی به خصوص در میان عاشقان مد و صنعت  زیبایی و لباس مواجه می شود.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

میس ورلد اسپانیا ۲۰۱۵

 

میریا لالاگوئنا، نماینده ۲۰۱۵ اسپانیا در رقابت های میس ورلد، اکنون عنوان miss world را بر عهده دارد که دسامبر امسال، می بایست این عنوان را به نماینده کشور منتخب واگذار کند.البته رقابت های انتخابی با عنوان دختر شایسته با نام های دیگری هم چون:  Miss Earth, Miss Universe, Miss International در  سراسر جهان برگزار می شود که مخاطبان خاص خود را دارد.

 

به هر حال، آن چه در همه این رقابت ها عمومیت دارد و وجه مشترکشان به شمار می  رود، فواید مادی است که عاید نفر برگزیده و نامزد های نهایی می شود.بسیاری از نمایندگان کشورها در رقابت های هر ساله و حتی برندگان رقابت جهانی، با پیشنهادات مد و لباس و سینما و تئاتر و تبلیغات رو به رو شده و به همین خاطر، شرکت کنندگان و هم چنین برندگان این رقابت، در کانون توجهات رسانه ها قرار می گیرند.

 

گر چه برخی از منتقدان این برنامه رسانه ای و تبلیغاتی، نسبت به سو، استفاده از شرکت کنندگان در این رقابت ها به واسطه های اخلاقی، پزشکی و روانی هشدار داده اند که سبب توسعه رقابت های فانتزی و مصنوعی بین دختران کشور های اعزام کننده نماینده به این برنامه شده است، اما به نظر می رسد از دید برگزار کنندگان، پول و تبلیغات و بازاریابی برای محصولات و خدمات اسپانسرها، مقولاتی مهم تر باشد.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

تظاهرات زنان مسلمان در جاکارتا اندونزی مبنی بر برگزاری رقابت های میس ورلد در این کشور-۲۰۱۳

 

در سال های اخیر، برخی از کشورهای مسلمان از جمله اندونزی که بزرگ ترین کشور جهان اسلام به شمار می رود، بارها نسبت به برگزاری این رقابت ها و اعزام نماینده این کشور در رقابت های جهانی تظاهرات کرده اند.یکی از دلایل انتقاد منتقدان به مراسمی که تحت عنوان دختر شایسته یا میس ورلد هر ساله برگزار می شود،

 

به مقولات سلامت باز می گردد. آن ها معتقدند که دخترانی که دوست دارند در مراحل رقابت درون کشور شرکت کننده و در مراسم نهایی انتخاب اعزام نماینده حضور یابند، ماه ها و بلکه سال ها با رژیم های سختی همراه می شوند و تحت برنامه های ورزشی خاصی قرار می گیرند که این موضوع، سلامت آن ها را تهدید می کند.

 

به هر حال این رقابت ها و برندگانش، بعضا در سال های اخیر با رفتارهای سیاسی و اجتماعی، جنجال های بسیاری را ایجاد کردند که تازه ترین آن، مربوط به مروه بویوکساراک، نماینده ترکیه در رقابت های ۲۰۰۶ میلادی بود که به دلیل انتشار پستی توهین آمیز به رجب طیب اردوغان، نخست وزیر وقت این کشور، به حبس محکوم شد.

 

این دختر ۲۷ ساله که در سال ۲۰۰۶ میلادی در رقابت دختر شایسته ترکیه برنده شده بود، در سال ۲۰۱۴ میلادی به واسطه انتشار شعری طنز گونه در صفحه شخصی اش در اینستاگرام، بازداشت شد. ظاهرا این شعر که با سرود ملی ترکیه هم خوانی داشت، با عنوان شعر ارباب، از اردوغان که در آن زمان نخست وزیر ترکیه بود، انتقاد می کرد.

 

به هر حال، افزایش توجهات جهانی مبنی بر فعالیت های اجتماعی و فرهنگی این برنامه هنری و فشن در یک دهه اخیر سبب شده تا حتی کشورهای اسلامی نیز به فکر بومی سازی این برنامه با توجه به معیار ها و مقتضیات خود باشند.در تازه ترین اظهارات، الهه راستگو، عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته مشارکت های مردمی این شورا،

 

خواستار برنامه ریزی برای معرفی دختر شایسته اسلامی ایرانی در سال های آینده شد. موضوعی که به نظر می رسد هنوز با استقبال یا واکنش مسئولان فرهنگی و هنری کشور مواجه نشده است.

 

روسیه، از جمله کشور هایی به شمار می رود که حضور فعالی در رقابت های مد و لباس به خصوص میس ورلد داشته و در هر دوره ، نماینده ای به این رقابت ها اعزام کرده که در سال هایی، موفق به انتخاب عنوان Miss World نیز شده است.کشورهای بلوک شرق از جمله روسیه، به نسبت سایر کشورهای اروپایی به خصوص مناطق جنوبی،

 

دارای بیش ترین تعداد مانکن ها و فعالان دنیای کت والک (CAT WALK)  و اسیتج (STAGE)  بوده و به همین خاطر، انتخاب نماینده نهایی این کشور ها در رقابت های هر سال، در کانون توجه رسانه های مد و لباس و تبلیغات قرار می گیرد.در واقع در کشورهای فوق الذکر که میلیون ها دختر، علاقمند به شرکت در رقابت های زیبایی هستند، انتخاب نفر اول، کاری دشوار است و قطعا نفر برگزیده، با استقبال شرکت های مد و لباس در ماه های بعدی مواجه می شود.

 

نفر برگزیده سال ۲۰۱۶ میلادی روسیه برای رقابت هایی که چند هفته آینده، فینالش در واشنگتن برگزار خواهد شد. فردی به نام یانا دنیسووانا دوبرو ولسکایا (Yana Denisovna Dobrovolskaya)، دختر هجده ساله اهل شهر تیمون (Tyumen) روسیه است که توانست، هزاران مانکن و فعال عرصه زیبایی این کشور را پشت سر گذارد و نماینده نهایی این کشور در رقابت های امسال شود.

 

علایق یانا

وی عنوان Miss Russia 2016 را در اختیار دارد و پیش از این ، به عنوان مدل، فعال رقص و زیبایی با شرکت های مختلفی همکاری داشت. او با وجود سن کم، قریب به یک دهه در زمینه حرکات موزون تخصصی فعالیت دارد .او در آوریل سال جاری میلادی توانست رقبای سر سخت خود را پشت سر گذاشته و تاج یک میلیون دلاری از طلای سفید را که با الماس و زمرد تزیین شده بود، بدست آورد.

 

وی اکنون در دانشکده هنر Tyumen State روسیه در رشته Choreography مشغول به تحصیل است.این رشته، طراحی حرکات هماهنگ و موزون بازیگران در نمایش را بر عهده دارد که از آن به عنوان طراحی حرکات موزون نام می برند. رقص آرایی و مدیریت حرکات موزون، از جمله دیگر عناوینی است که برای این رشته، عنوان می شود.

 

در واقع این رشته، هنر طراحی حرکات موزون ، ترکیب بندی و ترتیب دادن بهینه آن است که در چارچوب یک ساختار برنامه ریزی شده و معین، حرکات بدنی را به نمایش می گذارد و مخاطبان بسیاری در سراسر جهان دارد. طراحی برنامه های حرکات موزون، به رقصنده ها آموزش می دهد و هماهنگ سازی حرکات و جنبش های آنان را بر عهده می گیرد.

 

رقص های محلی که در کشور های مختلف دنیا بین اقوام مرسوم است، بنیان طراحی این رشته جدید را تشکیل می دهد. کوریوگرافی از دهه پنجاه میلادی وارد واژه نامه انگلیسی آمریکایی شد.رشته هایی چون شنای هماهنگ، اسکیت روی یخ و ژیمناستیک، از جمله ورزش هایی است که این رشته دانشگاهی برای توسعه ان، برنامه های زیادی را در دستور کار قرار دارد

 

و روسیه نیز، در این زمینه یکی از طرفداران سر سخت بوده و در رقابت های جهانی نیز، شرکت کنندگانش، افتخارات بسیاری کسب کرده اند.خانم یانا، به واسطه فعالیت گسترده در مدیریت حرکت های نمایشی موزون، در افتتاحیه بازی های زمستانی سوچی روسیه که در سال ۲۰۱۴ میلادی برگزار شد حضور یافت. وی پیش تر، به واسطه فعالیت های تخصصی، به عنوان Miss Intellect در رقابت های Miss Volga روسیه ۲۰۱۵ میلادی نیز انتخاب شده بود.

 

طبق اعلام پرتال رسمی رقابت های روسی انتخاب میس راشا ۲۰۱۶، خانم یانا علایق بسیاری دارد که او را ورای یک مدل تبلیغاتی نشان می دهد. وی عاشق مطالعه بوده و در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی و روان شناسی کودک، فعالیت های اجتماعی و مطالعاتی زیادی داشته است.

 

کتاب مورد علاقه وی، The Master of Margarita‌نوشته میخاییل بولگاکوف روس است و فیلم مورد علاقه اش نیز Seven Pounds، درام ویل اسمیت است که در سال ۲۰۰۹ میلادی تولید شد.یانا، به واسطه رژیم های سختی که دارد، نمی تواند شیرینی یا غذاهای چرب مصرف کند، اما گفته شده که پاستای ایتالیایی، غذای مورد علاقه اش است.

 

اینستاگردی با یانا

این دختر شایسته روسیه که صد و هفتاد و چهار سانت قد دارد، مدتیست که فعالیت گسترده را در اینستاگرام تجربه می کند و توانسته با بیش از چهار صد و هشتاد پست، قریب به ۵۰ هزار فالوور را به سمت خود جلب کند. به واسطه این که اطلاع رسانی های اینترنتی و پست های وی به زبان روسی است، مخاطبان خاصی، وی را فالوو می کنند.

 

اما در صورتی که وی بتواند در رقابت های نهایی، عنوان Miss World 2016 را از آن خود کند، ان وقت است که شاید مخاطبان میلیونی به صفحه وی مراجعه کنند و او در سال ۲۰۱۷ میلادی، یکی از سلبریتی های پر مخاطب شود.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

تصویر اینستاگرام نماینده روسیه در رقابت های دختر شایسته ۲۰۱۶ میلادی

 

یانا، مدتی است که در مسکو زندگی می کند و در نخستین روزهای زمستان سخت این کشور، همواره تصاویری از مقصد های گردشگری این کشور می گیرد که گویا با استقبال گسترده مخاطبانش در سراسر جهان نیز مواجه شده است.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

یانا و میدان سرخ مسکو- اکتبر ۲۰۱۶ میلادی

 

یانا عادت دارد که در طول هفته، پست هایی به زبان انگلیسی و روسی منتشر کرده و مخاطبانش را در چند و چون فعالیت های خود برای آمادگی جهت شرکت در رقابت هایی که بزودی در واشنگتن برگزار می شود، قرار دهد. پست زیر هم در واقع جدید ترین پستی است که وی به مناسبت ترک روسیه به مقصد آمریکا در اختیار مخاطبانش قرار داد.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

پیام تقدیر یانا از سازمان میس راشا برای انتخاب وی

 

یانا، اکنون یکی از مدل های فوتوشوتینگ در کشور مدل های تبلیغاتی (روسیه) بوده و به همین خاطر، صفحه اینستاگرامش را در چند ماه اخیر به تصاویر تبلیغاتی برندهای مد و لباس پاییزی و زمستانی روسی و غربی، آذین کرده که نمونه اش را در زیر مشاهده می کنید.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

تصویر فوتوشوتینگ های یانا برای تبلیغ برندهای لباس بانوان روس

 

 به گزارش پارس ناز یانا، رژیم غذایی خاصی دارد که بخشی از آن را سبزیجات تشکیل می دهد. به همین خاطر، گهگاهی، تصاویری از غذاهایی که مصرف می کند نیز به اشتراک می گذارد تا مخاطبانش از رفتارهای غذایی خاص وی مطلع شوند که نمونه اش را در پستی که چند هفته پیش منتشر کرد، مشاهده می کنید.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

رژیم غذایی سبزیجات یانا با استایل یوگا در مسکو

 

این نماینده هجده ساله روس در رقابت های دختر شایسته ۲۰۱۶، عاشق سلفی بازی بوده و از این پدیده اجتماعی در فضای سایبر، هر از گاهی برای ارتباط با مخاطبانش هم چون سلبریتی های هالیوودی مانند کیم کارداشیان، استفاده می کند. برخی از سلفی هایش، در حال رانندگی بوده که در زیر می بینید.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

سلفی یانا در دو قاب- مسکو ۲۰۱۶

 

یانا، علاقه زیادی به گردشگری شهری در شهر های مختلف روسیه از جمله پایتخت این کشور دارد که در تصویر زیر، او را در نزدیک منطقه کرملین مسکو مشاهده می کنیم.

رازهای زندگی شخصی زیباترین دختر شایسته روسیه

یانا و میدانی زیبا در مسکو- ۲۰۱۶

 

به هر حال، سبک زندگی افرادی که به عنوان نماینده کشورهای دنیا به عنوان دختر شایسته یا میس ورلد برگزیده می شوند، وضعیت خاص خود را دارد که برای عاشقان مد و لباس و عرصه زیبایی و تبلیغات سلبریتی ها، دنیای جذابی است و حوزه درآمدزا برای فعالان لایف استایل و فشن به شمار می رود.