پارس ناز پورتال

سردرد عصبی را از میگرن تشخیص دهیم

سردرد عصبی را از میگرن تشخیص دهیم

سردرد عصبی را از میگرن تشخیص دهیم 

افرادی که دچار سردرد میشوند دچار شک هستند که از میگرن است یا این یک سردرد عصبی است؟ما شما را راهنمایی میکنیم. سردرد های میگرنی ، به دلیل درد بسیار زیادی که به همراه خود دارند ، معروف هستند. اما سردرد های عصبی تنها می توانند حواس شخص را پرت کرده و او را از تمرکز کافی بازدارند.

 

از دیدگاه پزشکی ، تشخیص سردرد های معمولی از میگرن کمی دشوار است و معمولا دلایل بروز سردرد های میگرنی با سردردهای عادی اشتباه گرفته می شود. برخی ممکن است هر دو نوع از سردرد را در یک بازه ی زمانی مشخص تجربه می کنند. یکی با درد بسیار شدید و دیگری با درد کمتر ، اما طولانی مدت.

 

یکی از مواردی که این دو نوع از سردرد را از یکدیگر جدا می کند این است که ، سردرد های میگرنی معمولا به دلیل مزاحمت برای چشم ، نور زیاد و سر و صدا بوجود می آیند که این دلایل معمولا نمی توانند باعث بروز سردرد عصبی شوند.

 

همچنین ، درد میگرن می تواند تا حدی شدید باشد که موجب بروز مشکلاتی در ناحیه معده شود . ( مثل حالت تهوع ) اما سردرد های عصبی معمولا خلق و خو و میزان تمرکز شخص را تحت تاثیر قرار می دهند . علاوه بر این ها ، درد سردرد های میگرنی معمولا در یک طرف سر پخش شده که دردی حتی همراه با احساس خفگی پدید می آورد ، تا جایی که این درد امکان داشتن روزی عادی را از شخص خواهد گرفت.

 

نکته ی جالب توجه دیگری که در اینجا می توان به آن اشاره کرد این است که تمرینات ورزشی در برخی از افراد می تواند منجر به بروز سردرد های میگرنی شده و یا آن را بدتر کند. اما برعکس این موضوع درباره سردرد های عصبی و ناشی از تنش صادق نیست . تمرینات ورزشی منظم می توانند به درمان سردرد های عصبی کمک کنند.

 

این نکته را به خاطر داشته باشید که سردرد های عصبی معمولا خیلی جدی نیستند و یا نشان از مشکلی جدی در بدن ندارند. اما اوقاتی نیز وجود دارد که سردرد های مزمن از علایم مشکلی جدی ، حتی جدی تر از میگرن ، در بدن بشمار می روند .

 

اگر نشانه هایی نظیر سردرد های ناگهانی و بسیار شدید ، که بدون هیچ دلیلی رو به پیشرفت هستند ، گرفتگی شدید گردن ، تاربینی ، بی حسی و تب را تجربه می کنید ، بهتر است با یک پزشک مشورت نموده و از سلامت خود مطمئن شوید.

 

دلایل بروز سردرد های عصبی

افرادی که بیشتر مستعد ابتلا به سردرد های عصبی هستند شامل موارد زیر می شوند :

 

افرادی که تحت شرایطی سرشار از استرس زندگی می کنند ( مثل کسانی که کار پر تنشی دارند و یا با مشکلات اقتصادی و یا احساسی دست و پنجه نرم می کنند.)

 

افرادی که در رژیم غذایی خود از مواد غذایی التهاب زا مثل نمک و شکر، به مقدار زیاد ، مصرف می کنند .
زنان ( برخی از مطالعات نشان داده زنان بیشتر از مردان سردرد های عصبی را تجربه می کنند )

 

افراد میانسال ( شواهد نشان داده سردرد های عصبی می توانند در ۳۰ تا ۴۰ سالگی اوج بگیرند. این موضوع احتمالا به دلیل افزایش استرس و کاهش فعالیت بدنی در این سنین است. )

 

کسانی که هنگام خواب فک خود را قفل می کنند و یا آپنه خواب دارند.

 

افرادی با نوسانات در قند خون و یا عدم نظم در ساعت وعده های غذایی

 

اشخاص افسرده و مضطرب

 

افرادی با کمبود خواب

 

نشستن در بیشتر ساعات روز ، بدون تحرک