پارس ناز پورتال

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

مجموعه : اخبار سینما
سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

معرفی سریال های رمضان 1402 

دراین پست، بـه معرفی سریالهای رمضان 1402 میپردازیم. نام سریالهای نوروز و ماه رمضان 1402 اعلام شده اما پخش آن ها می تواند با تغییراتی همراه باشد. همانطور کـه پخش سریالهای نوروزی 1402 با تغییرات بسیار زیادی مواجه شدند. مثلاً سریال رستگاری کـه قرار بود در نوروز 1402 پخش شود، احتمالا بـه آنتن نوروزی 1403 برسد. در ادامه بیشتر صحبت می‌کنیم، با پارس ناز همراه باشید.

 

درباره سریال های ماه رمضان 1402

درسال 1402 کـه ماه رمضان مصادف با آغاز سال نو شمسی شده اسـت تلویزیون با برنامه ها و سریالهای مختلفی مهمان مخاطبان خود شده و بینندگان ساعات فراغت خود پس از افطار رابا دیدن سریالهای مختلف سپری خواهند کرد. سریالهای ماه رمضانی بخش جدایی ناپذیر تلویزیون اسـت و تعطیلات نوروز 1402، فرصت مغتنمی برای تماشای آن ها در جمع خانواده اسـت.

 

عید نوروز و ماه مبارک رمضان جزو زمان هاي پرمخاطب تلویزیون محسوب می شوند؛ از این رو تعداد زیادی از سریال سازان در تلاش اند تا آثارشان را برای پخش در ایام آماده کنند. مدیران شبکه هاي مختلف هم بهترین این آثار را در کنداکتور خود قرار می دهند تا نسبت بـه رقبایشان مخاطبان بیشتری رابا خود همراه کنند.

 

هرچند کـه درسال هاي اخیر دست تلویزیون از پخش مجموعه هاي با کیفیت خالی بوده و رقابت چندانی میان شبکه ها شکل نگرفته اسـت، انتظار می رود با توجه بـه هم زمان شدن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان سال 1402، صداوسیما همه ی توانش رابه کار بگیرد و قدرتمندتر از همیشه عمل کند. امسال مخاطبان با آثاری در گونه هاي متفاوت روبه رو خواهند شد.

 

1. فصل چهارم سریال نون خ شبکه 1

تا کنون سه فصل از مجموعه «نون خ» بـه کارگردانی سعید آقاخانی برای شبکه اول ساخته شده اسـت. «نون خ ۱» نوروز ۹۸ از شبکه یک سیما روی آنتن رفت، نگاه بومی این سریال بـه مناطق کردنشین و طنازی‌هاي آن در همان فصل اول توانست مخاطبانش را جذب کند.

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

سریال «نون. خ» بـه کارگردانی سعید آقاخانی و تهیه‌کنندگی مهدی فرجی مراحل پیش تولید و نگارش فیلمنامه را در تابستان سال جاری سپری کرد و هم زمان با فصل پاییز کلید خورد و چندی پیش تصویربرداری این سریال تمام شد و این روز‌ها مراحل نهایی تدوین را توسط امیرشیبان خاقانی سپری میکند.

 

دراین فصل از سریال برخی بازیگران فصل‌هاي قبل حضور دارند از جمله خود سعید آقاخانی و هم چنین حمیدرضا آذرنگ کـه در فصل دوم در سریال حضور داشت دوباره بـه این مجموعه بازگشته اسـت. از دیگر بازیگرانی کـه پیش از این در سریال حضور داشتند میتوان بـه نقش هومن حاجی عبداللهی اشاره کرد کـه در فصل اول مورد توجه قرار گرفت و حالا دوباره در فصل چهارم بازمی‌گردد.

 

هم چنین پیش از این قرار بود حسن معجونی دراین سریال بـه ایفای نقش بپردازد، اما بیژن بنفشه‌خواه جای گزین او شده اسـت. سعید آقاخانی، علی صادقی، شقایق دهقان، سیروس میمنت، سیدعلی صالحی و… از بازیگران سریال نون خ 4 هستند. نون خ ۳ نوروز ۱۴۰۰ از شبکه اول روی آنتن رفت و حالا فصل چهارم این مجموعه نوروز ۱۴۰۲ بـه آنتن بازمی‌گردد.

 

2. سری جدید سریال آقای قاضی شبکه 2

سریال «آقای قاضی» دیگر مجموعه‌اي اسـت کـه احتمالا در نوروز روی آنتن خواهد رفت. سریال «آقای قاضی» داستان قضاوت‌هاي یک قاضی در دادگاه را روایت می کند کـه تمام موضوعات مطرح‌شده در آن بر اساس واقعیت اسـت. این سریال با هنرمندی بهزاد خلج، کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روی آنتن شبکه دو سیما رفت.

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

بـه گفته مهرگان پرونده ها در سری دوم احتمالا کیفری تر خواهند بود، گره ها و تعلیق ها بیشتر می شوند و کاراکترهای ثابت بیشتر خواهند شد. مراحل پیش تولید این مجموعه آغاز شده اسـت و احتمالا اسفند جلوی دوربین می رود. باتوجه بـه زمان کم باقی مانده تا آغاز سال جدید، باید دید عوامل سازنده فصل دوم «آقای قاضی» می توانند این مجموعه رابه پخش برسانند یا نه.

 

3. فصل سوم سریال وضعیت زرد شبکه 2

فصل سوم «وضعیت زرد» نیز ممکن اسـت در جدول پخش نوروزی شبکه دو قرار بگیرد. در فصل اول وضعیت زرد شاهد داستانی بودیم کـه محوریت آن اخراج یک مهندس طراح سانتریفیوژی از سازمان انرژی اتمی بودو داستانک‌هاي دیگر حول محور این قصه می‌گشت. بیان موضوعاتی با درون‌مایه اجتماعی، اقتصادی و مجازی با زبان طنز نیز در بطن داستان‌هاي این سریال قرار دارد.

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

خط داستانی این سریال، دارای رگه‌هاي سیاسی اسـت و خط قصه و شخصیت‌هاي آن شامل شش شخصیت «کاراکتر» محوری اسـت. هرکدام از شخصیت‌ها، داستان و رگه‌هایي مخصوص بخود دارند. مهران رجبی، مریم سعادت، زین‌العابدین تقی‌پور، بهار داورزنی، حسام خلیل‌نژاد، آرش ماهان‌کیا و مهدی رضایی بازیگران اصلی فصل دوم این سریال بودند.

 

4. سریال آتش و باد شبکه 3

مجموعه تلویزیونی «آتش و باد» کـه بعنوان سریال نوروزی در جدول پخش شبکه سه سیما برای نوروز ۱۴۰۲ و ایام ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده اسـت. این سریال داستانی مربوط بـه اواخر دوران قاجار را روایت می کند و بیشتر در حال و هوای این دوره از تاریخ می‌گذرد. در حال حاضر ضبط موسیقی استودیویی و تدوین «آتش و باد» بـه پایان رسیده و دیگر مراحل پس‌تولید این سریال نیز رو بـه پایان اسـت.

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

این مجموعه در ۴۵ قسمت ساخته شده، اما اختصاص کنداکتور نوروز و رمضان بـه سریال بـه کوتاه‌تر شدن زمان هر قسمت و افزایش تعداد آن‌ها بـه ۵۸ قسمت منجر شده اسـت. نام «آتش و باد» برگرفته از یک جشن دیرینه ایرانیان اسـت. بـه این صورت کـه در بین عشایر زمانی کـه بافت یک قالی نفیس بـه پایان می رسد و می خواهند آنرا از دار جدا کنند.

 

این روز، روز بسیار مبارکی اسـت کـه آنرا جشن میگیرند. بنابر این وقتی سر قالی راکه بـه دار آویزان شده می برند و قالی آزاد می شود، جشنی با عنوان آتش و باد برگزار میشود. در واقع دلیل نامگذاری این سریال میتواند کنایه‌اي از قهرمانان داستان دراین مجموعه تلویزیونی جذاب تاریخی باشد.

 

داستان و بازیگران سریال آتش و باد

حسین محجوب، محمود پاک‌نیت، لاله اسکندری، نادر فلاح، فرخ نعمتی، سهیلا رضوی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه و… از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. داستان «آتش و باد» اینچنین اسـت: «بهادر کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو رقابت و مخالفتی دیرینه دارد.

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

وی مدتی اسـت آتش کینه‌ها خاموش شده اسـت تا این کـه سرخو با اعتماد بـه نفس بـه خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر جهان پسند می آید. غافل از این کـه قرار اسـت مدتی بعد جهان پسند بـه عقد پسرعمویش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می کند.

 

بدین صورت اسـت کـه زخم‌هاي کهنه سرباز میکنند. هردو طایفه از کدخدای خود حمایت میکنند. درگیری ابعاد بزرگ‌تری مییابد و بهادر تلاش بزرگی را آغاز میکند». «آتش و باد» بـه سفارش سیما فیلم تولید شده اسـت و بـه روایت دوران قبل از مشروطه می پردازد.

 

5. سریال تو هم مثل من شبکه 5

سریال جدید«تـو هم مثل مـن» برای نوروز شبکه پنج سیما درنظر گرفته شده اسـت. بهرام درخشان کارگردان آن و رضا علیپور تهیه‌کنندگی‌اش را برعهده دارد. این سریال روز‌هاي پایانی فیلم برداری‌اش را در لوکیشن‌هاي تهران می‌گذراند و قرار اسـت برای ایام نوروز ۱۴۰۲ خودش را مهیای پخش کند.

سریال های رمضان 1402 | از سریال آتش و باد تا تو هم مثل من

این مجموعه تلویزیونی کـه روایتگر ماجرا‌هایي دریک دفتر مجله اسـت، مخاطب را وارد داستان آدم‌هایي میکند کـه در جامعه درگیر اتفاقاتی خاص هستند. دراین سریال نیما شاهرخ‌شاهی، فریبا طالبی، مهدی امینی‌خواه، محمد فیلی، فرهاد بشارتی، بیتا خردمند، امیر صدهزاری، اسفندیار ابراهیمی، بهزاد رحیم‌خانی، مهری آل‌آقا، رضا علیپور و… بـه ایفای نقش پرداخته‌اند.