پارس ناز پورتال

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای 

هندوستان واقعا کشور افسانه ای است,پر از عجایب و دیدنی ها است از مردم این کشور گرفته تا دین ها و مذهب ها و جاهای دیدنی مختلف,همه و همه جالب هستند. هندوستان سرزمینی است که اغلب از آن به عنوان یک قاره یاد می شود، نه یک کشور؛ زیرا این کشور زیبا از قله های یخ زده هیمالیا تا مناطق گرمسیر و سرسبز کرالا گسترده شده است.

 

به همین دلیل هند سرزمین تناقض ها نیز نامیده می شود. مرزهای گسترده هندوستان شامل مناظر بی نظیر و فرهنگ منحصر به فرد می باشد. در هر یک از خیابان های کشور هندوستان راه بروید، با عجایبی روبرو می شوید که از خود برای انتخاب هند به عنوان مقصد سفر تشکر خواهید کرد.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

هندوستان همواره به عنوان مقصدی افسانه ای شناخته می شود. فرهنگ متمایز هند، جشنواره ها و مراسم های سنتی نشانگر ویژگی حماسی و افسانه ای این کشور هستند. دین در هند همچون فرهنگ و جغرافیایی آن بسیار متنوع است. این کشور دارای کهن ترین سنت ها و اعتقادات است. در هندوستان، دین و فرهنگ نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کنند.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

هندوستان به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، در جنوب آسیا قرار دارد و با پاکستان، بنگلادش، نپال، بوتان، چین و برمه هم مرز است.پایتخت این کشور دهلی نو می باشد و شهرهای مهم آن عبارتند از بمبئی، دهلی، کلکته، مدرس، بنگلور، حیدرآباد، اگرا، میسور، جی پور و گوا.

 

نژاد مردم هند شامل ۷۲% هندوآریائی، ۲۵% دراویدی و ۳% نژاد زرد است که این نژادها بر اساس شرایط مکانی، فرهنگی و دینی نیز دارای تقسیمات خاص خود هستند.طبق قانون اساسی هند، زبان هندی به عنوان زبان رسمی سراسر کشور اعلام شده است.

 

زبان انگلیسی نیز دومین زبان رسمی این کشور می باشد. زبان فارسی هشت قرن پیش و در دوره غزنویان به هند راه یافت و شاعران بزرگی همچون بیدل دهلوی و امیر خسرو دهلوی و شعر سبک هندی را در خود پروراند.

 

اختلاف ساعت ایران و هند به این شرح است که ساعت به وقت هند در تابستان ۱ ساعت و در زمستان ۲ ساعت جلوتر از ایران می باشد. روپیه واحد پول رسمی هندوستان است و به ۱۰۰ پیسه تقسیم می شود.

 

آب و هوای هندوستان:

هندوستان به دلیل داشتن آب و هوای خاص برای ایرانی ها در نیمه دوم سال میلادی قابل اجرا است. عید نوروز آخرین فرصتی است که برای تور هند مناسب می باشد. در بهار نیز هند چندان نامطبوع نیست ولی تورهای ایرانی برای فصل بهار و تابستان چندان رونقی ندارند.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ایحمل و نقل و ویزا:

برای سفر به هندوستان اخذ ویزا از سفارت هند در ایران ضروری است. به منظور اخذ این ویزا ابتدا باید بلیط رفت و برگشت هواپیمای خود را تهیه کرده و به همراه سایر مدارک مورد نیاز به سفارت هند مراجعه کنید.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

شبکه حمل و نقل داخل شهری در هند محدود است و اتوبوس ها به دلیل جمعیت زیاد و وسعت شهر چندان قابل دسترسی نیستند. در هندوستان از وسیله ای به نام “آتو ریکشا” نیز استفاده می شود که ظرفیت آن حداکثر سه نفر است و همواره حالت دربستی دارد.

 

هزینه این سه چرخه ها از طریق تاکسیمتر بر حسب روپیه مشخص می شود. علاوه بر این، تاکسی های شهری و برون شهری نیز وجود دارند. اگر دنبال وسیله ای اقتصادی و راحت برای گشت و گذار در هند هستید، به شما توصیه می کنیم این کار را با کرایه یک موتور انجام دهید.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ایغذا و رستوران:

رستوران های هند بسیار متنوع است؛ اکثر آن ها غذاهای گیاهی عرضه می کنند و برخی دیگر غذاهای گوشتی. در شهرهای بنگلور و بمبئی صاحبان بسیاری از رستوران های غیرگیاهی، ایرانی هستند. غذاهای چینی نیز در هند بسیار پرطرفدار است و همچنین رستوران هایی مانند مک دونالد و KFC نیز در این کشور شعبه دارند.

 

اگر مایل به چشیدن غذاهای هندی باشید، غذای گیاهی “ماسالودوسا” برای شروع مناسب است. غذاهای هندی بسیار تند و با ادویه فراوان پخته می شوند ولی در عوض بسیار لذیذ هستند. لازم به ذکر است که چای در هند همیشه همراه با شیر و ادویه هایی مانند زنجبیل، هل و فلفل سیاه تهیه می شود.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ایجاذبه های گردشگری هندوستان:

کشور هند برای هر نوع سلیقه گردشگری، شامل اکوتوریسم و طبیعت گردی، ماجراجویی، ساحلی و فرهنگی مناسب است. از تعطیلات لب ساحل گرفته تا سفر به مکان های مقدس، سفر به هند اشکال گوناگونی دارد.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

تاج محل، بنارس، غار آجانتا، شهر کویری جایسالمر، پارک ملی کانها، ساحل پالولم، معبد ویروپاکشا، کاخ دریاچه پیچولا، خط ساحلی کرالا، عجیب ترین چاه دنیا به نام چاند بائوری، دریاچه نگین کشمیر، قطب منار دهلی، گروه یادمان های پاتاداکال،

 

دماغه دلفین و کلیسای سن استفان از زیباترین و کم نظیرترین جاذبه های گردشگری هندوستان می باشند که پیشنهاد می کنیم آن ها را به خاطر سپرده و در سفر خود به این کشور از آن ها دیدن فرمایید.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ایبرترین های هندوستان:

ارزان ترین مقصد: سفر به هندوستان از لحاظ آمار و ارقام و هزینه هایش بسیار ارزان تر از سفر به بسیاری از شهرهای داخلی است. این کشور یکی از مقاصد مهم گردشگران جهان می باشد. جالب است بدانید هزینه روزانه سفر به هندوستان فقط ۲۵ دلار است. از لحاظ تحصیل نیز دانشگاه های هند ارزان ترین می باشد.

 

عجیب ترین سلمانی ها: سلمانی های هند علاوه بر اینکه موهای شما را کوتاه می کنند، ابروها، گوش ها و بینی شما را نیز اصلاح می کنند و در آخر هم یک ماساژ حسابی به سر و گردن شما می دهند.

 

پرطرفدارترین دستفروش ها: دستفروش های هندی غذا، خوراکی و اجناس تقلبی می فروشند. پاک کردن گوش، دندانپزشکی و طالع بینی از دیگر خدمات دستفروش های هندی است. سال ۲۰۱۳ در بمبئی شعبه ای از استارباکس باز شد که به دلیل طولانی شدن صف مشتریان، یک دستفروش کنار صف بساط چای چید.

 

بزرگ ترین شبکه های راه آهن: راه آهن هندوستان یکی از بزرگ ترین شبکه های راه آهن دنیا به شمار می رود که سال گذشته ۱۶۰ ساله شده است. قطارهای هندی روزانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر را جا به جا می کنند. با اینکه ایمنی و ظاهر خوبی ندارند، سوار آن ها شدن تجربه ای کلاسیک است.

 

مشهورترین جواهرات: زیورآلات هندی از مروارید گرفته تا جواهرات جیپوری در دنیا بسیار مشهور هستند و خانم های هندی همواره از تعداد زیادی زیورآلات استفاده می کنند.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

کثیف ترین و خوشمزه ترین غذاها: در هند هر نوع غذایی، غذای خوشمزه و غیر سالم محسوب می شود. کباب های جاده محمدعلی در بمبئی یا ماهی ماکان در جاده لارنس آمریتسار از جمله غذاهای محبوب هستند.

 

خاص ترین زبان بدن: در هندوستان هیچ زبانی را بهتر از تکان دادن سر، دست، مچ ها و … که بخشی از حرکات خاص هندی ها است، متوجه نمی شوند. اگر می خواهید از آن ها عقب نمانید باید به حرف زدن آن ها دقت کرده و زود حرکات آن ها را یاد بگیرید.

 

وسواس ترین در مورد بازی کریکت: در هند بازیکنان کریکت بسیار محبوب هستند و دستمزدهای فوق العاده بالایی می گیرند. تماشاهای بازی زنده کریکت در این کشور تجربه ای جالب می باشد که با طبل زنی و آتش بازی و … همراه است.

سفری توریستی به هندوستان افسانه ای

حیرت انگیزترین جشنواره ها: در کشور هندوستان جشنواره های زیادی وجود دارد که هر کدام به نوبه خود گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کنند. جشنواره رنگ هولی یکی از جالب ترین آن ها می باشد.

 

محبوب ترین ایستگاه های تپه ای: شهرهای کوهستانی که به آن ها ایستگاه های تپه ای نیز گفته می شود، بهشت کوهنوردان و دوستداران پیاده روی است. ماتران یکی از مشهورترین ایستگاه های تپه ای هند می باشد.