پارس ناز پورتال

سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان 

سواحل دریای سیاه و مدیترانه در دنیا مشهور هستند و کشور بلغارستان دارای یکی از این سواحل با شکوه در کنار دریای سیاه است.سومین شهر بلغارستان و سرمایه دریایی این کشور، جذاب‌ترین شهر ساحلی دریای سیاه است که هر سال گردشگران بسیاری را از نقاط دور جهان به خود جذب می‌کند. وارنا ترکیبی از یک شهر بندری،

 

تفرجگاه ساحلی و پایگاه نیروی دریایی است که گرچه چهره مدرن به خود گرفته است، اما از میراث تاریخی‌اش به خوبی نگهداری می‌کند.مهم نیست که چندین ساحل را در عمرتان دیده‌اید، سواحل ماسه‌های طلایی وارنا حتما شما را شگفت‌زده خواهد کرد؛ جایی که تا چشم کار می‌کند ماسه طلایی است و دریای سیاه به زیباترین شکل خودنمایی می‌کند.

 

در مرکز شهر بزرگ‌ترین حمام سنتی رومی را خواهید دید و در موزه باستان‌شناسی سفری به تاریخ بلغارستان خواهید داشت.اگر اهل تفریح و آشنایی با زندگی روزمره مردم شهر هستید بهترین مکان رستوران‌هاست؛ جایی که مردم هر روز با جنب و جوش فراوانی گردهم می‌آیند تا هیجان یک شهر بندری را دوباره زنده کنند.

 

در اطراف وارنا هم جاذبه‌های زیبایی وجود دارد؛ ساحل سوتی کنستانتین و شهر جذاب بالچیک را نباید در این سفر از دست بدهید. وارنا را «مروارید دریای سیاه» می‌نامند؛ لقبی که به واسطه ترکیب هیجان انگیز دریا، سواحل شنی و باغ‌های دریایی به این شهر داده شده است.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

ساختمان‌های وارنا حس نوستالژیک خاصی به شهر داده است. هر کدام از آنها در سبک خاصی ساخته شده و رنگ‌های متفاوت آنها تصاویر نقاشی شده با مداد رنگی را به ذهن می‌آورد. امروز وارنا یک شهر محبوب در بین هنرمندان و روشنفکران است؛ شهری که برای هر سلیقه‌ای جاذبه دارد.

 

گرچه اکثر مردم این شهر را به عنوان پایتخت ساحلی بلغارستان می‌شناسند، اما واقعیت این است که جدای از دریا و سواحل زیبا وارنا گزینه‌های هیجان انگیز دیگری هم دارد؛ بناهای تاریخی، ساختمان‌های زیبا و موزه‌های غنی. بنابراین برای بستن چمدان‌تان تردید به خود راه ندهید.

 

تقویم سفر

وارنا دارای آب و هوای قاره‌ای است و معمولا در تابستان‌ها گرم با متوسط حدود 30 درجه سانتیگراد و در زمستان‌ها نسبتا سرد با متوسط حدود یك درجه سانتیگراد است. حد فاصل بین ماه‌های تیر تا مهر بهترین زمان برای سفر به وارناست؛ زیرا تابش خورشید در این فصل مناسب است و به راحتی می‌توانید از فضا و ساحل‌های شهر استفاده کنید.

 

اگر دوست دارید برای گشت و گذار و بازدید از مناطق تاریخی و طبیعی به وارنا سفر کنید خرداد و آبان هم زمان مناسبی برای سفر به پایتخت ساحلی بلغارستان است.

 

زیر چرخ‌های دوچرخه

برای گردش در وارنا گزینه‌های بسیاری در برابر شما قرار دارد. اگر در قسمت گردشگری حومه وارنا اقامت دارید، می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس، اتوبوس برقی و ماشین‌های اجاره‌ای برای رسیدن به مرکز شهر استفاده کنید. برای گردش در منطقه ساحلی باید به پاهای‌تان متکی باشید؛ قدم زدن روی شن‌های طلایی لذت وصف ناپذیری دارد.

 

علاوه بر این با دوچرخه می‌توانید پایتخت دریایی بلغارستان را کاوش کنید و برای رسیدن به سواحل مختلف از این وسیله نقلیه استفاده کنید. برای سوار شدن به تاکسی باید کمی محتاط باشید؛ گاهی ممکن است 10 برابر قیمت مصوب از شما پول طلب کنند! بنابراین بهتر است از هتل‌تان بخواهید از یک شرکت معتبر برایتان تاکسی بگیرد یا حواس‌تان به تاکسی متر باشد.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

جشنواره معتبر در موسیقی كلاسیك

تابستان در وارنا اهمیت بسیاری دارد؛ زمانی که تعداد گردشگران این شهر سر به فلک می‌کشد و مردم از نقاط دور دنیا برای گذراندن یک تابستان با نشاط در این شهر گردهم می‌آیند. شاید به همین دلیل است که اکثر جشنواره‌های وارنا در تابستان برگزار می‌شود.

 

در این بین قدیمی‌ترین جشنواره سنتی موسیقی بلغارستان در وارنا برگزار می‌شود که یکی از فستیوال‌های كهن این هنر در اروپا هم به شمار می‌رود.جشنواره موسیقی سنتی وارنا كه هر سال در ژوئن و جولای برگزار می‌شود، توانسته جایگاه معتبری در زمینه موسیقی کلاسیک در جهان کسب کند. در جشنواره موسیقی وارنا با یک تنوعی از ژانرها رو به رو خواهید شد؛ از اپرا گرفته تا کنسرت سمفونی و بخش‌های موضوعی.

 

تعداد زیادی از قطعات مشهور موسیقی بلغاری برای اولین بار در جشنواره موسیقی تابستانه وارنا شنیده شده و علاوه بر این استقبال نوازندگان خارجی هم از این جشنواره بسیار خوب بوده‌است.هر سال در جشنواره موسیقی تعدادی از استعدادهای جوان معرفی و کلاس‌هایی برای آموزش در این مدت برگزار می‌شود.

 

یکی دیگر از جشنواره‌های مهم تابستانه وارنا جشنواره بین المللی تئاتر است. این رویداد كه بزرگ‌ترین رویداد جهانی تئاتر در بلغارستان محسوب می‌شود هر ساله از اول تا دوازدهم ماه ژوئن برپاست. هدف اصلی این جشنواره فراهم کردن بستری برای ایجاد گفت و گوی بین فرهنگی و تبادل نظر است. اگر به تئاتر و هنر بلغاری علاقه مند هستید می‌توانید در این جشنواره بهترین‌ها را از نزدیک مشاهده کنید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

چگونه برویم؟

برای درخواست ویزای بلغارستان حضور شخص متقاضی در سفارتخانه ضروری است. روند صدور روادید به همراه روش شناسایی با استفاده از ضبط داده‌های بیومتریک صورت می‌گیرد. برای دریافت ویزای این کشور همراه داشتن اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی، اصل گذرنامه، دو قطعه عکس، رزرو بلیت هواپیما و هتل،

 

نامه تمکن مالی و گواهی اشتغال به کار ضروری است. شما برای رسیدن به وارنا می‌توانید از خطوط هوایی معراج، ترکیش و قطر ایرویز استفاده کنید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

بهترین مکان اقامت

در وارنا برای انتخاب محل اقامت مشکلی نخواهید داشت. البته رزرو کردن برای تابستان‌ها ضروری است. اگر دنبال هتل‌های لوکس هستید یا دل‌تان می‌خواهد یک هتل ارزان انتخاب کنید و بیشتر وقت‌تان را در شهر بگذرانید به هر حال این شهر گزینه‎های خوبی پیش روی‌تان خواهد گذاشت.

 

برای آرامش

هتل 5 ستاره کلوب رزیدنس که 300 متر با سواحل دریای سیاه بلغارستان فاصله دارد یکی از گزینه‌های اقامتی مناسب و لوكس در وارناست. هتلی که 18 زمین گلف اختصاصی دارد و مرکز تناسب اندام آن به آخرین وسایل بدنسازی حرفه‌ای مجهز است. اگر به دنبال آرامش هستید واحدهای بزرگ این مجموعه را انتخاب کنید.

 

استخر روباز، استخر سرپوشیده و دو زمین تنیس از دیگر امکانات این مجموعه است. رستوران این هتل با آشپز مشهورش انواع غذاهای محلی و ارگانیک را برای‌تان سرو می‌کند. برای اقامت در این هتل باید شبی 90 دلار بپردازید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

اتاق‌هایی با نمای چوبی

در 300 متری سواحل وارنا، هتل دالاس قرار دارد. این هتل مجهز به استخر روباز، زمین تنیس، سونا و سالن بدنسازی است. باغ‌های این مجموعه از ویژگی‌های جالب این هتل است. مجتمع تجاری پیکادلی پارک 200 متر با هتل فاصله دارد و تا مرکز شهر چهار کیلومتر راه است.

 

نمای داخلی اتاق‌های این هتل با چوب ماهون و مبلمان دستباف تزئین شده و رستوران دالاس با انواع غذاهای محلی از شما پذیرایی می‌کند. برای اقامت در این هتل 5 ستاره باید شبی 75 دلار بپردازید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

کلاسیک اما مجهز

گراند هتل، یكی از هتل‌های قدیمی وارناست که در سال 1912 ساخته شده است. گرچه ساختمان هتل کمی قدیمی است، اما چیدمان هتل و زیبایی دکوراسیون آن برای‌تان جذاب خواهد بود. این هتل که در فاصله 10 کیلومتری از فرودگاه بین المللی وارنا قرار دارد، اینترنت پر سرعت رایگان در اختیار مهمانانش می‌گذارد.

 

نوشیدنی‌های خنک در تمام روز در کافه هتل در دسترس است و رستوران هتل با غذاهای محلی از شما پذیرایی خواهد کرد. برای اقامت در این هتل باید شبی 60 دلار بپردازید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

مدرن و باصرفه

اگر به دنبال یک هتل مدرن با تمامی امکانات و قیمت ارزان هستید گرفیت گالری گزینه مناسبی برای شماست. این هتل 5 ستاره مدرن در 400 متری ساحل دریای سیاه و درست کنار ایستگاه اتوبوس ماسه‌های طلایی قرار دارد. مبلمان ظریف هر اتاق این هتل به شکل زیبایی طراحی شده و اتاق‌های آن مجهز به تلویزیون کابلی، اینترنت پر سرعت رایگان و دستگاه قهوه ساز است.

 

مهمانان هتل می‌توانند از استخر سرپوشیده هتل با نمای پانوراما به شهر وارنا استفاده کنند. همچنین هتل مجهز به سونا، اتاق ماساژ و مرکز تناسب اندام نیز هست. برای اقامت در این هتل باید شبی 55 دلار بپردازید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

بشقاب‌های رنگین

بخش جدایی ناپذیری از هر سفر امتحان کردن غذاهای محلی است و خوشبختانه در بلغارستان شما با گزینه‌های بسیاری رو‌به‌رو هستید. کشوری که معروف به داشتن گوجه‌فرنگی‌هایی به اندازه توپ بیس‌بال است و طراوت سالاد چوپسکای (chopska) آن زبانزد است قطعا یک مقصد ایده‌آل برای افراد خوش‌اشتها به شمار می‌رود.

 

این مساله در وارنا به اوج خود می‌رسد؛ شهری که رستوران‌هایش با پاریس، لندن و نیویورک از نظر کیفیت مواد غذایی، طعم و لذت آشپزی رقابت می‌کند. اگر دوست دارید غذای‌تان را در یکی از آخرین بازمانده‌های تاریخی خانه‌های بلغاری متعلق به قرن 19 میل کنید رستوران چوچورا (Chuchura) با دیواره‌های آجری و دکوراسیون سنتی یکی از گزینه‌های مناسب خواهد بود.

 

اگر دوست دارید سراغ یکی از رستوران‌های مجلل و مدرن شهر بروید هوریزونت (Horizont) یکی از بهترین‌هاست. رستوران استاریا چینار (Staria Chinar) استانداردهای باربکیوی وارنا را ارتقا داده است؛ جایی که در آن انواع سس‌های لذیذ و چاشنی‌های غذایی محبوب را پیدا خواهید کرد.

 

البته در این رستوران ممکن است هنگام ورود کسی به زبان انگلیسی به شما خوشامد نگوید، اما کیفیت غذاها باب دل و محیط گرم و دلپذیر خواهد بود. رستوران بی ام اس(BMS) هم با منویی از انواع غذاهای بلغاری از شما پذیرایی خواهد کرد.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

جک نالسیمن/ نویسنده یورومن تراول

پر آفتاب‌ترین سواحل در کل اروپای شرقی متعلق به وارناست؛ شهری که سواحلی افسون کننده دارد و یکی از نقاط محبوب در شرق اروپا برای گذراندن یک تابستان شاد و مفرح است. وارنا که در شمال دریای سیاه واقع شده نه تنها دارای سواحلی زیبا بلکه یک شهر جذاب قدیمی برای آشنایی با تاریخ بلغارستان هم محسوب می‎‌شود.

 

شهری با حدود جمعیت 350 هزار نفر که در زمان اوج گردشگری شاید به دو برابر این عدد هم برسد.در زمان شوروی سابق وارنا را استالین هم می‌نامیدند، اما امروزه نوسازی‌های بسیار چهره خشن معماری کمونیستی را تا حدود زیادی از شهر پاک کرده و در مکان‌هایی که بقایای شوروی باقی مانده می‌توان تغییرات مثبتی را به خوبی احساس كرد.

 

ساحلی که درست در نزدیکی مرکز شهر قرار دارد و « ساحل شهری» نامیده می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای وقت گذرانی و امتحان کردن کافه‌ها و رستوران‌های سنتی شهر است.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

اگر به دنبال ورزش‌های ساحلی هستید در این نقطه گزینه‌های خوب فراوان هستند. خیابان اصلی وارنا «کوچه اول» است که جایی برای آشنایی با زندگی روزمره مردم شهر هم محسوب می‌شود. اگر به دنبال غذای خیابانی ارزان و خوشمزه هم هستید این خیابان انتخاب‌های خوبی را پیش روی‌تان می‌گذارد. در این خیابان ساحل و دریا در یک طرف و رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌ها در سمت دیگر خودنمایی می‌‎کنند.

 

موزه نیروی دریایی، باغ وحش و کنسرت فضای باز وارنا را نباید از دست بدهید. موزه رترو (Retro) که در داخل گراند مال قرار دارد، نمایشی از تجهیزات و وسایل متداول در دوران اتحاد شوروی سابق است. بیش از 50 اتومبیل مربوط به آن دوران ، مجسمه‌های سران شوروی و اقلام مصرفی آن زمان در این موزه نگهداری می‌شوند.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

72 ساعت در پایتخت ساحلی بلغارستان

پایتخت دریایی بلغارستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در تابستان‌های اروپاست؛ شهری با فرهنگ غنی و جاذبه‌های طبیعی بسیار. آثار تمدن باستانی این شهر برای علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر جذابیت ویژه‌ای دارد. علاوه بر این معماری وارنا برای هر گردشگری شگفت انگیز است. اگر دوست دارید وارنا را به طور کامل بگردید بهتر است چمدان‌تان را برای بیش از یک هفته اقامت ببندید.

 

تاریخ گردی

روزاول

کشف تاریخ و فرهنگ وارنا یکی از لذت‌های سفر شما خواهد بود؛ تاریخی که نه تنها در موزه‌ها بلکه در هر گوشه شهر از آن به خوبی نگهداری می‌شود.

 

حمام رومی

زمانی که این منطقه بخشی از امپراتوری رومیان بود حمام‌های رومی در این شهر رایج شد. حمام‌های رومی بخشی از ساختمان‌های بزرگ و زیبای امپراتوری شرق بود و جلوه‌ای از ثروت و اهمیت وارنا به شمار می‌رفت. حمام رومی که بازمانده‌های آن هنوز در وارنا پابرجاست مساحتی معادل هفت هزار متر مربع داشته

 

و تا پایان قرن سوم از آن استفاده می‌شد. دیوارهای ضخیم این ساختمان از آجر رس تو پر با پنج یا شش لایه ساخته شده است.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

موزه باستان شناسی

موزه باستان شناسی با 32 سالن هر فرد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ را شگفت زده خواهد کرد. در این موزه آثاری از دوران پیش از تاریخ تا دوران باستان نگهداری می‌شود، اما دو مجموعه بسیار با اهمیت این موزه باعث تمایز آن از سایر موزه‌های بلغارستان شده‌است.

 

اولین مجموعه در گورستان وارنا یافت شد؛ تعدادی سلاح، اشیا و جواهرات طلا که عمر آن را چهار هزار و 600 تا چهار هزار و 200 سال قبل از میلاد تخمین زده‌اند. دومین مجموعه شامل جواهرات طلا و گوشواره‌های زیبایی است که به خوبی از آنها محافظت می‌شود.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

موزه قوم نگاری

موزه قوم نگاری در ساختمانی واقع شده که بنای آن در سال 1866 گذاشته شد. این موزه یکی از بهترین مجموعه‌های قوم نگاری در سراسر کشور است.زندگی کشاورزان، زنبورداران، ماهیگیران و صنعتگران در دوران‌های مختلف تاریخ در این موزه بازنمایی شده‌اند. در طبقه اول این مجموعه لباس‌های پر زرق و برق و یک کارگاه بافندگی بازسازی شده که حس نوستالژیك زندگی در قرن 18 را به تصویر می‌کشد.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

وارنای مدرن

روز دوم

وارنا گرچه از تاریخ خود به خوبی محافظت می‌کند، اما از وجه مدرن خود نیز غافل نشده‌است. با وجود این که شهر مقصد نشست‌های تجاری و بازرگانی بسیاری از اروپایی‎هاست، بازدید از جلوه مدرن آن نیز هیجان‌انگیز خواهد بود.

 

کلیسای جامع

کلیسای جامع وارنا در قرن 19 ساخته شده و یکی از نقاط دیدنی مرکز شهر به شمار می‌رود. کلیسای جامع كه یکی از نمادهای وارناست نمایش پر زرق و برقی از هنر و فرهنگ مردم این شهر را در معرض دید قرار می‌دهد. نقاشی‌های دیواری، شیشه‌های رنگ آمیزی شده و برج ناقوس از جذابیت‌های این مجموعه است. برای دستیابی به برج ناقوس باید از راه پله باریک و مارپیچی که 133 پله دارد عبور کنید.

 

شاهزاده الکساندر باتنبرگ سنگ بنای اولیه این کلیسا را در سال 1880 بنا نهاد و معمار این کلیسا ماس بوده است.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

مرکز جشنواره‌ها و کنگره

وارنا یک مکان معروف جهانی برای برگزاری کنفرانس‌ها، کنگره‌ها، انجمن‌های علمی و نشست‌های تجاری است. سالن‌های چند منظوره و هتل‌های مدرنی در شهر وجود دارند که خدمات گوناگونی را در این زمینه ارائه می‌دهند، اما مرکز جشنواره‌ها و کنگره‌‎های شهر مدرن‌ترین امکانات را در این زمینه دارد.

 

سالن اصلی این مجموعه بیش از هزار صندلی دارد و به انواع تجهیزات صوتی و ترجمه همزمان مجهز است. این مجموعه همچنین سالن دیگری با گنجایش 250 صندلی، کافه تئاتر، مرکز رسانه‌ها و یک سالن صد نفره هم دارد.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

دلفیناریوم

یکی از جاذبه‌های محبوب وارنا دلفیناریوم است که زمان نمایش آن حدود 40 دقیقه است. دلفیناریوم وارنا تنها مکان برای اجرای نمایشی دیدنی در شبه جزیره بالکان است. در سال 1992 یک دلفین در این مرکز به دنیا آمد و این امر نشان می‌دهد این حیوانات باهوش در این مکان احساس راحتی می‌کنند. بازدید از دلفیناریوم وارنا برای کسانی که با خانواده سفر کرده‌اند یکی از جذابیت‌های سفر به شمار می‌رود.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

طبیعت گردی

روز سوم

وارنا طبیعت بکری دارد که از پیوستن دریای سیاه و سواحل ماسه‌ای زیبا شکل گرفته است. طبیعت گردی و ماجراجویی برای اکتشاف آن را در پایتخت دریایی بلغارستان نباید از دست بدهید.

 

باغ دریایی

پیدا کردن هوای خنک در دل تابستان چیزی است که بسیاری از مسافران را به خود جذب می‌کند. در امتداد خط ساحلی وارنا با «باغ دریایی» روبه رو خواهید شد که با پوشش گیاهی سرسبز در تمام فصول سال یک مسیر پیاده روی ایده‌آل به شمار می‌رود. اگر علاقه‌مند هستید که صبح خود را با یک پیاده روی سبک آغاز کنید باید حتما سری به این منطقه بزنید. فراموش نکنید که از موزه پارک هم دیدن کنید؛

 

موزه‌ای که به جنگ وارنا در سال 1444 مربوط است و آثار جالبی از نقاشی گرفته تا مجسمه و سلاح‌های آن دوران را نگهداری می‌کند.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

پارک مارتین

پارک مارتین با پوشش بی نظیری از گیاهان قاره‌ای یکی از پارک‌های حفاظت شده زیبای بلغارستان به شمار می‌رود. پارک مارتین به واسطه سواحل ماسه‌ای سفید از خلیج وارنا جدا شده است. این پارک در سال 1908 به سبک انگلیسی ساخته شد و در آن انواع گل، درختان مخروطی و پهن برگان نگهداری می‌شود.

 

در این پارک یک افلاک نما و آکواریوم دیدنی هم وجود دارد. برای دسترسی به پارک کافی است مسیر مشخص شده در ساحل را بپیمایید.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان

پارک طبیعی

پارک طبیعی شن‌های طلایی یک منطقه جنگلی محافظت شده با بیش از 500 گونه گیاهی است و بیش از 100 نوع پرنده در آن زندگی می‌کنند که اگر گوش‌های‌تان را تیز کنید صداهای دل نشینی از آنها خواهید شنید. در این پارک پنج مسیر دوچرخه سواری وجود دارد و ممکن است در حین عبور از پارک سنجاب‌های کوچکی را هم ببینید. پوشش گیاهی این پارک بسیار متراکم و شبیه به جنگل‌های استوایی است.

 

موزه قوم‌نگاری وارنا در ساختمانی واقع شده که بنای آن در سال 1866 گذاشته شد. این موزه یکی از بهترین مجموعه‌های قوم نگاری در سراسر کشور است.زندگی کشاورزان، زنبورداران، ماهیگیران و صنعتگران در دوران‌های مختلف تاریخ در این موزه بازنمایی شده‌اند.

 

بلغارستان كه معروف به داشتن گوجه فرنگی‌هایی به اندازه توپ بیس بال است و طراوت سالاد چوپسکای (chopska) آن زبانزد است، قطعا یک مقصد ایده‌آل برای افراد خوش‌اشتها به شمار می‌رود. این مساله در وارنا به اوج خود می‌رسد؛ شهری که رستوران‌هایش با پاریس، لندن و نیویورک از نظر کیفیت مواد غذایی، طعم و لذت آشپزی رقابت می‌کند.
سواحل وارنا جاذبه گردشگری در بلغارستان