پارس ناز پورتال

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

افراد مشهور و سلبریتی ها معمولا روی به بیمه کردن اعضای بدن خود می آورند مانند ساق پای رونالدو مشهور و خیلی موارد مشابه دیگر. لابد شما هم فیلم های هالیوودی بسیاری دیده اید که در آنها یک مامور بیمه مدام دنبال تبلیغ «بیمه عمر» است و همه از او فرار می کنند. ماموران اداره بیمه، افراد محبوبی نیستند.

 

بیشتر اوقات از آدم پول می گیرند و در انتها، هم شما و هم او آرزو می کنید که هیچ وقت به خدمات این بیمه نیازمند نشوید! حق هم دارید، حق هم دارند.احتیاج به خدمات بیمه ای مساوری است با تصادف، حادثه، آتش سوزی، مرگ و… با این وجود، همه ما گهگداری مجبوریم تن به خرید بیمه های گران قیمت بدهیم.

 

مثل بیمه شخص ثالث که در ایران اجباری است و همه ملزم به خرید سالانه آن هستند. یا بیمه های آتش سوزی بعضی از مجتمع ها که شهرداری اجباری کرده است.به غیر از این، خیلی از ما سراغ بیمه بدنه ماشین یا آتش سوزی محل کارمان هم رفته ایم؛ چیزهای با ارزشی که می خواهیم در صورت رخ دادن حادثه،

 

به کمک موسسات بیمه توان مالی تعمیر و بازسازی آنها را داشته باشیم. خلاصه این روزها هر کسی چیز باارزشی داشته باشد، بدش نمی آید آن را بیمه کند. از بیمه ورزشی کودکان بگیرید تا بیمه عمر. در این بین البته سلبریتی ها مثل همیشه وضعیت متفاوتی دارند. آنها که ظاهر و قدرت بدنی شان نقشی اساسی در شهرت شان داشته، در این سال ها بیمه های عجیب و غریبی برای خود خریده اند.

 

جدیدترین خبر در این حوزه اما مربوط به ماریا کری است. او چند هفته پیش، تارهای صوتی خود را 35 میلیون دلار بیمه کرد! جالب اینجاست که سایت های هالیوودی گزارش داده اند این خواننده قدیمی و ممتاز، پاهای خودش را هم با همین مبلغ بیمه کرده تا جمع ارزش این بیمه خاص را به 70 میلیون دلار برساند.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

بیمه پا البته در ورزشکاران عجیب نیست. آنها اصولا اعضا و جوارحی که با آن افتخار می آفرینند را با رقم های سرسام آوری بیمه می کنند. خلاصه به همین مناسبت بد ندیدیم عجیب ترین بیمه های خاص ورزشکاران و هنرمندان را با هم مرور کنیم:

 

قدیمی ترین بیمه اعضای بدن

قدیمی ترین خرید بیمه اعضا و جوارح بدن سلبریتی ها در دهه 20 میلادی و در مورد کمدین مشهور فیلم های صامت آن زمان، بن ترپین (Ben Turpin) رخ داد. او چشم چپش که بخش تاثیرگذاری از هنرنمایی اش را تشکیل می داد، به مبلغ 20 هزار دلار بیمه کرد.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاریدیوید بکام؛ عضو بیمه شده: پاها و البته صورت زیبایش!

دیوید بکام را این روزها همه با چهره زیبایش به یاد می آورند. موهای لخت و چشم های گیرایش. با این همه روزگاری او صاحب هنرمندترین پاهای زمین چمن بود. سانترهای کات دار یا به قول سرهنگ علیفر «موزی شکل» او هیچ رقیبی نداشت و هنوز هم ندارد.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

پس اصلا عجیب نیست که کاپیتان سابق تیم ملی انگلیس، روزگاری پاهای خودش را بیمه کرده باشد. این بیمه البته از سوی باشگاه او پرداخت می شد، و گفته می شود ارزش آن به 100 میلیون پوند می رسیده. ظاهرا او در هنگامی که مورد توجه رسانه های عمومی قرار می گیرد و پا به دنیای تبلیغات می گذارد، بیمه پاهایش را به کال بدنش تسری می بخشد.

 

نکته مهم قرارداد جدید این بود که اگر در اثر حادثه، صورت او دچار تغییر شکل می شد یا از زیبایی بصری اش کاسته می شد، شرکت بیمه موظف بود تمام ضرر و زیان ناشی از عقب نشینی کمپانی های بزرگ برای عقد قرارداد تبلیغاتی با او را متقبل شود. دیلی فاینانس مبلغ کامل بیمه او را 105 میلیون دلار گزارش کرده است.

 

مانوئل نویر؛ عضو بیمه شده: دست ها

مانوئل نویر را مدرن ترین دروازه بان عصر معاصر می دانند. بازیکنی که ضعف دفاع خطی را به خوبی می پوشاند و با بیرون آمدن های به موقعش مانند یک دفاع پوششی عمل می کند. او در قهرمانی تیم ملی آلمان در جام جهانی 2014 نقشی کلیدی داشت و البته بخشی از موفقیت این سال های بایرن مونیخ هم مدیون است.

 

طبق گزارش ها این دروازه بان در سال 2014 دست های خودش را بیمه کرده است. بیمه ای که هزینه اش سه میلیون یورو شده و از ارزش واقعی آن خبری در دست نیست.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

مرو هیوز؛ عضو بیمه شده: سبیل

این بازیکن استرالیایی بازنشسته کریکت، سبیل های بسیار عجیب و غریبی دارد و طبق گفته ها در دوران بازیگری سبیل های خود را 300 هزار دلار بیمه کرده بود. بسیاری این موضوع را یک شایعه می دانند اما سایت های معتبری چون ایندپندنت آن را واقعیتی محض عنوان کرده اند.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاریلیونل مسی؛ عضو بیمه شده: پاها

همین چند روز پیش بود که مسی به همراه دیگر یارانش موفق شد جام حذفی اسپانیا را هم بالای سر ببرد. او حالا 30 جام را در باشگاه بارسلونا و تیم ملی آرژانتین بالای سر برده و در این زمینه حتی از پله افسانه ای هم جلو زده است. مهاجم ریزنقش باشگاه بارسلونا از دیدگاه بسیاری بهترین بازیکن جهان معاصر است و قطعا قرارداد بیمه بی نظیری باید داشته باشد.

 

تحقیقات نشان می دهد که باشگاه بارسلونا دو پای تکنیکی لئو را طلا گرفته است! آنها بیمه ای 750 میلیون یورویی برای مسی خریده اند تا در صورت مصدومیت او حداقل از لحاظ مالی ضرر نکند.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاریفرناندو آلونسو؛ عضو بیمه شده: انگشتان شست!

مشهورترین راننده اسپانیایی فرمول یک که دو بار در سال های 2005 و 2006 قهرمان شده، در سال 2010 انگشتان شست خود را بیمه کرد! او در این سال به تازگی برای رانندگی تیم فراری انتخاب شده بود و بانک اسپانیایی «سنت آندر» که حمایت کننده فراری بود از این فرصت استفاده کرد و با این بیمه نام خود را بر سر زبان ها انداخت.

 

شاید برای تان سوال شود که چرا فقط انگشتان شست؟ کافی است سِرچی در اینترنت انجام دهید و فرمان های کوچک و پر از دکمه ماشین های فرمول یکی را ببینید. نسبتا همه دستورها از طریق شست ها به موتور و دیفرانسیل داده می شود و به همین دلیل رانندگان، وقت زیادی را برای قوی کردن ماهیچه این انگشت ها انجام می دهند.

 

ان مبلغ این بیمه را 13 میلیون دلار اعلام کرد. بد نیست بدانید آلونسو در آن سال به عنوان سخنگو و سفیر بین المللی این بانک هم انتخاب شد تا درواقع برنده قرارداد سنت آندر باشد و نه آلونسو. شاید این قرارداد بتواند الگوی خوبی برای بانک های ایرانی باشد که در این چند سال سعی کرده اند حسابی در ورزش پول خرج کنند.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

ایکر کاسیاس؛ عضو بیمه شده: دست ها

اخیرا تولد ایکر کاسیاس بود و عاشقان این دروازه بان سابق رئال مادرید در فضای مجازی برای او کم نگذاشتند. سایت های خبری در سال 2007 گزارش دادند که دروازه بان قبراق آن روزهای تیم ملی اسپانیا، دستانش را به مبلغ 10 میلیون دلار بیمه کرده. ظاهرا این بیمه نامه، هم حوادث بازی فوتبال را شامل می شده و هم حوادث خارج از زمین را.

سوپر استارهای مشهور و بیمه اعضای بدن میلیون دلاری

هالیوود پیشتاز بیمه های خاص

هالیوود و ستاره هایش مسلما پیشتاز این عرصه هستند. خبرهای بیمه سرسام آور در مورد تمامی زیبارویان هالیوودی از هایدی کلوم، جنیفر لوپز، بیانسه و کیم کارداشیان گرفته تا خواننده های مشهوری چون بروس اسپرینگستین و کیت ریچاردز همیشه و همه وقت در صدر اخبار سایت های زرد قرار داشته است.

 

خبرهایی که البته گاهی گفته می شود شایعه ای بیش نبوده و چه بسا هیچ وقت صحت آنها کاملا تایید نشده است. البته منابع خبری می گویند بیمه دست کیت ریچاردز، نوازنده شهیر گروه «رولینگ استونز» حقیقت دارد. خود کیت به شوخی درباره این بیمه می گوید: «تنها یک انگشت خود را بیمه کرده ام».