پارس ناز پورتال

سیر در رشد موهای شما موثر است

مجموعه : نکات سلامت مو
سیر در رشد موهای شما موثر است

سیر در رشد موهای شما موثر است 

ثابت شده کـه سیر برای مو خواص بسیاری دارد و شامپوهای سیر را هم میتوان در همه ی جا یافت.سیر در رشد مو هاي مـا نیز موثر اسـت. سیر در واقع یکی از سبزیجات مفید می‌باشد و فواید پیاز ، تره فرنگی و پیازچه را می‌توان درون سیر جست‌وجو کرد.

 

سیر دارای گوگرد بسیار زیاد اسـت کـه برای مو مفید اسـت.هم چنین مواد مغذی دیگری کـه برای سلامت مو مهم هستند را میتوان دراین گیاه یافت.با توجه بـه مطالعات صورت گرفته سیر یک درمان موضعی بسیار خوب برای التیام رشد مو اسـت.

 

فواید سیر

سیر بـه مبارزه با ریزش مو می‌پردازد.مطالعات نشان داده اسـت کـه استفاده از سیر در درمان ریزش مو کمک می‌کند بهمین دلیل اسـت کـه یکی از روشهای موضعی برای درمان سیر اسـت.توصیه میشود کـه یک حبه سیر را نصف کنید و آنرا در مناطقی کـه مو ریزش کرده بمالید سپس بعد از یکساعت روغن زیتون را در ناحیه ماساژ دهید و بگذارید یک شبانه روز بماند.

 

گوگرد

سیر مواد مغذی فراوانی را برای مو فراهم میکند از جمله گوگرد کـه در درمان مو موثر می باشد.گوگرد سرشار از پروتئین و کراتین اسـت. « پروتئین مو از کراتین ساخته شده اسـت.» گوگرد هم چنین برای پوست، ناخن و اعصاب مفید می باشد. از این گیاه میتوان در درمان پسوریازیس و اگزما استفاده کرد کـه هر دو این بیماری ها از سلامت مو می کاهند.

 

سلنیوم

سلنیوم موجود در سیر همراه با ویتامین E برای التیام سلامت مو بشما کمک می‌کند.سلنیوم توانایی بدن را در مصرف ویتامین E برای از بین بردن رادیکال هاي آزاد کـه بـه غشای سلولی آسیب میرسانند ، بالا می‌برد.افرادی کـه میزان ویتامین E موجود در بدن آن ها کم اسـت بیشتر از سایرین دچار ریزش مو و خشکی مو میشوند و سلنیوم قابلیت ارتجاعی مو را افزایش میدهد.

 

ویتامین C و B

سیر منبع خوبی از ویتامین هاي C و B6 و B1 اس کـه بـه سلامتی مو کمک می‌کند.ویتامین C از شکننده شدن مو پیشگیری کرده و سبب افزایش کلاژن مو میشود.کمبود ویتامین B6 می‌تواند بـه ریزش مو منجر شود. تیامین بـه گردش خون در کف سر کمک میکند و هم چنین بـه سوخت و ساز کربوهیدرات ها کمک میکند.

 

موادمعدنی

موادمعدنی موجود در سیر نیز بـه سلامت موها کمک می‌کند.کلسیم جزء اصلی اسـت کـه التیام مو را ایجاد میکند. مس نیز بـه رشد مو و پیش گیری از ریزش مو کمک می‌کند.آهنموجود در آن سبب ترمیم و حفاظت از مو می‌شود.منگنز موجود در سیر نیز برای سلامت و بهبودی موها بسیار مفید اسـت.