پارس ناز پورتال

شامپوها و قدرت پاک کنندگی آن ها

مجموعه : نکات سلامت مو
شامپوها و قدرت پاک کنندگی آن ها

شامپوها و قدرت پاک کنندگی آن ها 

متخصصین مو پیشنهاد می کنند که هر چند وقت یکبار اگر شامپوی مصرفی خود را عوض کنید بهتر است.این به دلیل عادت پوست سر به شامپوهای مختلف است. پس از شست و شوی سر با شامپو، ما انتظار داریم تا پوست و موها از شر تمامی آلودگی ها و چربی که در طول روز شکل گرفته اند، خلاص شوند. اگر این اتفاق رخ ندهد محصول انتخابی نخستین چیزی است که زیر سوال می رود.

 

سر و کار داشتن با موهای چرب به اندازه کافی آزاردهنده است، اما احساس چرب شدن و کثیفی پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از شست و شوی سر بدترین حالت ممکن است.پس از شست و شوی سر با شامپو، ما انتظار داریم تا پوست و موها از شر تمامی آلودگی ها و چربی که در طول روز شکل گرفته اند، خلاص شوند. اگر این اتفاق رخ ندهد محصول انتخابی نخستین چیزی است که زیر سوال می رود.

 

آیا شامپوی مورد استفاده من برای مقابله با آلودگی ها و چربی ها کارآمد است؟ و یا آیا شامپویی که استفاده می کنم قدرت پاک کنندگی خود را دیگر از دست داده است؟ پاسخ به این پرسش منفی است.عادت کردن به یک محصول دلیل اصلی این مساله است که احساس می کنید شامپوی مورد استفاده دیگر همانند گذشته کارایی ندارد.

 

ممکن است احساس کنید با گذشت زمان شامپوی شما دیگر قدرت پاک کنندگی پیشین را ندارد اما در حقیقت موهای شما دارای یک لایه شکل گرفته روی پوست سر هستند که دیگر به مواد پاک کننده اجازه عبور نمی دهد.به همراه مقصران دیگری مانند اسپری مو یا ژل مو، اگر شامپوی شما حاوی سیلیکون یا موم باشد به طور بالقوه می توانند

 

به فولیکول های موی شما متصل شده و بر مشکل بیفزایند. خوشبختانه لازم نیست تا به طور کامل محصولات مورد علاقه خود را برای احساس تمیزی در موی سر کنار بگذارید.در عوض، متخصصان پیشنهاد می کنند هفته ای یک بار از شامپوهای پاک کننده استفاده کنید و یا پس از اتمام شامپوی فعلی محصولی دیگر را خریداری کنید.

 

البته اگر دارای موهای رنگ شده هستید نسبت به استفاده درست از شامپوهای پاک کننده اطمینان حاصل کنید زیرا اگر مناسب موهای رنگ شده نباشند می توانند با یک بار شست و شو رنگ موهای شما را تغییر دهند.شاید این پرسش مطرح شود که چگونه در وهله نخست نسبت به استفاده از شامپوی درست اطمینان حاصل کنیم؟

 

به طور طبیعی، افرادی با موهای فرفری در پی شامپویی مرطوب کننده هستند که موهای آنها را هیدراته حفظ خواهد کرد. برای افرادی که دارای موهای صاف و لخت هستند نیز شامپویی حجم دهنده توصیه می شود تا رشته های مو بهتر به نظر برسند.