پارس ناز پورتال

شربت هایی که عطش روزه داران را رفع می کنند

مجموعه : ماه رمضان
شربت هایی که عطش روزه داران را رفع می کنند

شربت هایی که عطش روزه داران را رفع می کنند 

شربت هایي میباشند که می توانند احساس تشنگی و عطش افراد را در ماه رمضان جبران کنند. تخم شربتی برترین انتخاب برای اینکار هست.

 

شربت خاکشیر یخمال
این شربت یکی از سنتی‌ترین نوشیدنی‌هاي رفع گرمازدگی و تشنگی هست. دانه‌هاي خاکشیر وقتی درون آب قرار میگیرند، می توانند چند برابر وزن خود آب جذب کرده و متورم شود. در نتیجه این دانه‌ها آب زیادی را در بدن نگه داشته و وقتی بدن به تعریق افتاده و با کمبود آب مواجه میشود از ذخیره آب آن ها بهره گیری می کند؛

 

بنابراین مصرف این شربت در روزهای روزه‌داری بسیار خوب هست. برای تهیه آن اول خاکشیر را بشویید و با خیساندن آن به مدت یکی دوساعت بگذارید خاکشیرها ته‌نشین و از شن‌ها جدا شوند. بعد با اضافه کردن آبلیمو، خرده‌هاي یخ، عسل و گلاب، شربت ضدگرمازدگی شما آماده هست.

 

تخم شربتی و گلاب و عسل
تخم شربتی «تخم ریحان» اضافه بر منبع غنی کلسیم و پتاسیم، برای پیشگیري از تشنگی نیز بسیار خوب هست. برای تهیه این مقوی انرژی‌زا، تخم شربتی‌ها را چند دقیقه در آب بخیسانید که لایه ژله مانندی دور آن تشکیل شود، بعد با اضافه کردن آب لیموی تازه و عرق بهارنارنج و بیدمشک و عسل، آن را به نوشیدنی‌اي مناسب برای افطار و سحری تبدیل کنید.

 

شربت سکنجبین خیار
 به گزارش پارس ناز شربت سکنجبین خیار که یکی از مشهور‌ترین و پرخاصیت‌ترین نوشیدنی‌ها در طب سنتی ایران هست، اضافه بر آن که باعث افزایش نشاط می شود، تاثیرات درمانی و شفابخشی زیادی دارد و برای رفع تشنگی نیز بسیار خوب هست.

 

برای تهیه این نوشیدنی گذشته از هر چیز لیمو ترش را پوست بگیرید و فیله آن را جدا کرده و همراه عرق نعناع درون پارچ مخلوط کن بریزید. پس از آن خیار را خوب شسته و رنده کنید و به مواد داخل پارچ اضافه کنید. بعد از مخلوط شدن این مواد، انها را درون لیوان بریزید و به اندازه شیرین شدن آن سکنجبین به لیوان‌ها اضافه کنید.

 

میتوانید با کم و چندان کردن میزان سکنجبین یک شربت سکنجبین ـ خیار شیرین یا کم شیرین تهیه کنید. برترین روش برای تزئین این نوشیدنی خوش آب و رنگ آن هست که پس از اضافه کردن چند قطعه یخ به داخل لیوان، با یک برش نازک لیموترش و کمی نعنای تازه آن را تزئین کنید.