پارس ناز پورتال

شمع سازی یا شمع بازی؟

مجموعه : دکوراسیون
شمع سازی یا شمع بازی؟

یه اصطلاح رایج هست که میگه: اون قدر پول دار نشدم که جنس ارزون بخرم. نمیخوام صحبت های کلیشه ای کنم که میتونین با شمع های کهنه یا دورریختنی شمع درست کنین. به نظرم شما ارزش اون رو دارین که با خرید وسایل شمع سازی با کیفیت یه شمع با کیفیت درست کنین نه شمع های ضایعاتی و بی کیفیت.

 

تو ادامه این نوشته بهتون میگم که:

  • اصلا شمع با کیفیت چیه؟
  • مهم ترین و ضروری ترین لوازم شمع سازی کدوم ها هستن؟
  • لوازم شمع سازی با کیفیت رو چطور تهیه کنیم؟
  • شمع با کیفیت به چه شمعی میگن؟

 

داشتم تو اینترنت در مورد آموزش ساخت شمع های مختلف سرچ میکردم دیدم اکثرا دارن این طوری آموزش میدن که با شمع های دورریختنی و کهنه، شمع جدید بسازین. شاید به دید خلاقیت و نوآوری بشه قبول کرد اما احساس میکنم از این دست متن و فیلم تو فضای اینترنت داره شمع رو به عنوان وسیله دم دستی و هنر شمع سازی رو به عنوان یه هنر راحت و پیش پا افتاده جا میندازه…

 

شمع برای خودش دنیایی داره. حتی افراد سرشناس (سلبریتی ها که برای خودشون لایف استایل دارن) هم از شمع و شمع آرایی چیزی نمیدونن!!(یه بلاگری که اسمش رو نمیارم برای سالگرد ازدواجش شمع های وارمر توی ظرف آب قرار میده و از شمع روآبی اصلا چیزی نمیدونه).

 

برای همین موارد هست که تاکید میکنم دنبال ساخت شمع از شمع های قدیم و بلا استفاده نباشین. حتی تو خرید لوازم شمع سازی هم دنبال جنس های ارزون و بی کیفیت نباشین. بذارین شمعی که روشن میکنین به معنای واقعی شمع باشه یعنی ساخت سوخت بالا داشته باشه( مثلا قلمی 30 سانت پرفکت، 8 ساعت میسوزه!) و به هیچ عنوان اشک نده(تمامی محصولات پرفکت اینطورین)

 

میخوای با کمترین وسایل، شمع درست کنی؟

 

لوازم شمع سازی انواع و اقسام داره اما 3 وسیله هست که اساس کار شمع سازیه و با داشتن اون ها میتونین شمع باکیفیت تولید کنین.

 

اون 3 تا پارافین، فیتیله و قالب شمع سازی هستن.

 

پارافین شمع سازی مرغوب

داشتن پارافین مرغوب یعنی نصف راه شمع سازی رو با موفقیت طی کردی.بین انواع پارافین با درصد های مختلف و کیفیت های متفاوت، پیدا کردن پارافین شمع سازی باکیفیت یک هنره. اما من میخوام اینجا ترفند تشخیص پارافین باکیفیت رو بهت بگم تا خودت تشخیص بدی.

پارافین شمع سازی مرغوب

پارافین بی کیفیت چربه و با فشار دادن انگشت به داخل فرو میره. معمولا هم روی اون تاول داره و رنگش به زردی میزنه. شمع هایی که با این نوع پارافین درست بشه، کلا اشک و دود داره و ساعت سوختنش هم پایین خواهد بود.

 

فیتیله شمع سازی

مگه میشه سوخت خوب بخوای از یه شمع و به فیتیله شمع سازی توجه نکنی؟

 

بهترین جنس فیتیله از نخ پنبه با کیفیت هست. تو بازار تا دلتون بخواد جنس نامرغوب(من میگم بنجل) هست که اکثرا از پلاستیک درست کردن. استفاده از این جنس ها کل زحمت شما برای ساخت شمع رو به هدر میده. روش تشخیص فیتیله با کیفیت فقط تست مقدار کمی از فیتیله یا خرید از یه برند معتبر و تخصصی در حوزه شمع و لوازم شمع سازی هست(تو مجموعه پرفکت بهترین ها رو گلچین کردیم)

شمع سازی یا شمع بازی؟

یه نکته مهم دیگه مونده و اونم نسبت قطر شمع به ضخامت فیتیله شماست. اگر برای شمع قطور فیتیله نازک استفاده کنین یا بالعکس سوخت شمع شما رو خراب میکنه ( این فوت کوزه گری رو هیچ کس به شما نمیگه)

 

قالب شمع سازی درجه 1

ظاهر شمع رو قالب شما میسازه. حالا ظاهر خوشگل دوست داری یا نه؟

 

قالب ها رو شسته رفته بخوام دسته بندی کنیم 3 نوع هستن. اگه اول کار هستین و میخواین با هزینه مناسب شمع درست کنین من قالب پلاستیکی رو پیشنهاد میکنم. اگر زودتر سرد شدن و استحکام قالب براتون مهمه، قالب فلزی گزینه مناسبیه و اگر شمع های پیچیده و با جزئیات درست میکنین قالب سیلیکونی مناسب شماست.

وسایل شمع سازیمو از کجا بخرم بهتره؟

ترفند تشخیص تو این سه قالب رو تو سایت شمع پرفکت گفتم براتون. اما اگر میخواین با خیال راحت و با قیمت مناسب قالب خودتون رو تهیه کنین تو سایت شمع پرفکت با ابعاد و ویژگی و …این قالب ها رو براتون گردآوری کردم.

 

وسایل شمع سازیمو از کجا بخرم بهتره؟

 

یه راه اینه ترفندهای تشخیص لوازم شمع سازی که گفتم رو یاد بگیرین و وارد بازار بشین و آزمون و خطا کنین. این راه انرژی ازتون میگیره. پول و زمان شما رو هم هدر میده. راه دوم اینه که به سراغ مرجع تخصصی شمع و لوازم شمع سازی برین و از تجربه چندین ساله این مجموعه استفاده کنین.

 

یادم نمیره چقدر آزمون و خطا کردیم و چقدر تجربه کردیم تا بهترین کیفیت ها رو به دست بیاریم. و الان از همون لوازمی که تو تولید محصولات پرفکت استفاده میشه برای شما فراهم کردیم تا با خیال راحت و اطمینان خاطر وسایل شمع سازی خودتون رو تهیه کنین.

 

شمع پرفکت یعنی شمع با کیفیت…