پارس ناز پورتال

شناخت روانشناس | {دریافت نوبت آنلاین از دکتر روانشناس}

شناخت روانشناس | {دریافت نوبت آنلاین از دکتر روانشناس}

روانشناسی در حوزه سلامت روان اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا برخی از مراجعین، نیاز به درمان‌های غیردارویی دارند. انواع روانشناس کارهای مختلف درمان مانند زوج‌درمانی، خانواده درمانی و مشاوره را انجام می‌دهند. بنابراین نباید افراد تصور بکنند که مراجعه به روانشناس امری بی‌فایده است.

 

متاسفانه یکی از تصورات غلطی که در زمینه مراجعه به روانشناس وجود دارد این است که روانشناس توصیه‌هایی می‌کند که از کتاب‌ها می‌توان مطالعه کرد و نیاز به مراجعه حضوری یا غیرحضوری به او نیست.

 

روان درمانی یکی از مهم‌ترین مواردی است که فرد باید به خاطر آن به روانشناس مراجعه کند. مواردی که فرد حتما نیاز به مصرف دارو ندارد یا فقط نیاز دارد که درمان‌های غیردارویی و روانشناختی برای او انجام شود.

 

حوزه تشخیص و درمان روانشناس و روانپزشک شباهت زیادی به هم دارد. روانشناس می‌تواند انواع اختلالات روانی را تشخیص داده و به درمان بپردازد اما شیوه درمان روانشناس با روانپزشک کمی تفاوت دارد.

 

ویژگی های یک روانشناس خوب چیست

 

شناخت روانشناس | {دریافت نوبت آنلاین از دکتر روانشناس}

یک دکتر به عنوان روانشناس موظف است تا به پیشگیری ، تشخیص و درمان بیماری های روانی پرداخته و در این مسیر به بیماران کمک کند تا هرچه سریع تر به بهبود کامل دست یابند. این افراد به عنوان پزشک شناخته نمی شوند و این امر را می توان از تفاوت های این افراد با روانپزشکان دانست.

 

یک روانشناس بر اساس رویکرد خود حق تجویز نمودن داروهای درمانی را نداشته و لازم است از انجام هرگونه اقدام پزشکی پرهیز کنند. به طور کلی می توان گفت افرادی که به سراغ روانشناس ها می روند درمان جو بوده و افرادی که با روانپزشک ها سر و کار دارند بیمار شناخته می شوند.

 

علل مراجعه به روانشناس چیست

 

روانشناسان باید با صداقت و قابل اعتماد باشند و توانایی درک شرایط فرد مراجعه کننده را داشته باشند تا افراد بدون استرس و نگرانی مشکلات خود را با روانشناس خوب در میان بگذارند. دکتر روانشناس به درمان بیماری هایی چون: افسردگی ، اضطراب ، وسواس ، فوبیا، بی اشتهایی و پرخوری عصبی و اختلالات خواب می پردازند همچنین روانشناسان خوب علاوه بر درمان قادر به مشاوره هاي تحصيلي ، شغلي ، ازدواج ، كودك مي باشند.

 

دکتر روانشناس چگونه درمان میکند

 

روانشناس با به كارگيري روش هاي آموزشي و روان درماني به بررسی رفتار، شخصیت و روابط بین فردی می‌پردازد. دکتر روانشناس خوب با توجه به رابطه بین عملکرد مغز و رفتار می تواند ارتباط بین محیط و رفتار را بررسی کند. بهترین دکتر متخصص روانشناس میتواند با راهنمایی دقیق و مهم و بجا به افراد به کنترل مشکلاتشان کمک کند.

 

سریعترین راه مراجعه به روانشناس چیست

 

شناخت روانشناس | {دریافت نوبت آنلاین از دکتر روانشناس}

اگر به دنبال بهترین روانشناس هستید، می‌توانید از طریق سایت دکترتو با روان‌شناسان مختلف آشنا شوید و برای تعیین وقت حضوری اقدام کنید. در دکترتو همچنین امکان مشاوره آنلاین و تلفنی با انواع روان‌شناسان وجود دارد.

 

برای نوبت گیری از بهترین روانشناسان در لیست متخصصین روانشناس دکترتو، روانشناس خود را بیابید و اینترنتی نوبت خود را ثبت کنید. همچنین می توانید بصورت تلفنی و آنلاین از روانشناس خود مشاوره بگیرید.برای یافتن بهترین دکتر متخصص و فوق تخصص روانشناس در سایت دکترتو از فیلترهای جست و جوی پیشرفته استفاده کنید.

 

لیست شهر های دکترتو برای مراجعه به روانشناس

 

* دکتر های روانشناس کرمان

* دکتر های روانشناس اهواز

* دکتر های روانشناس بندر عباس

* دکتر های روانشناس بوشهر

* دکتر های روانشناس مرودشت

* دکتر های روانشناس شهریار

 

اگر دچار مشکلات، تعارضات یا اختلالات روانی هستید، بهتر است از کمک روانشناس بهره ببرید. همان‌طور که جسمی برای درمان بیماری‌ها و مشکلات جسمی به دنبال پزشکی می‌گردید که در همان زمینه تخصص داشته باشد، برای برطرف کردن مشکلات روحی و روانی هم باید روانشناسی را پیدا کنید که در همان زمینه مشکل شما تخصص داشته باشد.

 

متخصصان روانشناسی در زمینه‌های مختلف شما را راهنمایی کرده و از روش‌های مختلف برای درمان استفاده می‌کنند. در نتیجه شخص با درک مشکلات و ایجاد تعامل با افراد، بهترین نتیجه را از درمان می‌گیرد.

 

کلام پایانی

روانشناسی یک رشته‌ی کارشناسی است که به بررسی ذهن و رفتار انسان و رفتار های عادی یا غیر عادی فرد می‌پردازد. روانشناسان بیماری‌های روان را درمان می‌کنند و در سلامت روان تاثیر مهمی دارند. روانشناسان نمی‌توانند دارو تجویز کنند.

 

برای مشاوره خانواده (زوج درمانی، قبل از ازدواج، پیشگیری از طلاق، پرورش فرزند)، مشاوره کودک و نوجوان (بیش فعالی، اوتیسم، اختلال خواب)، روانکاوی، اختلال میل جنسی و درمان نعوظ، درمان زودانزالی و دیرانزالی، سکس تراپی، واژینیسموس، ترک خودارضایی، درمان اضطراب، مسیر شغلی و تحصیلی، ترک اعتیاد، استرس و وسواس، افسردگی، فوبیا، اختلال دوقطبی، توانبخشی میتوانید به دکتر روانشناس مراجعه کنید.