پارس ناز پورتال

عادات سالم و پسندیده را یک دقیقه ای یاد بگیرید

عادات سالم و پسندیده را یک دقیقه ای یاد بگیرید

عادات سالم و پسندیده را یک دقیقه ای یاد بگیرید 

شما می توانید در مطلب زیر برخی از عادات بسیار مفید و پسندیده در زندگی روزمره را بخوانید و یاد بگیرید. در زندگی روزمره داشتن عادت های خوب برای زندگی بسیار مفید است. برخی افراد فکر می کنند که عادات خوب وقت زیادی میگیرد. اما عادات خوب بسیاری وجود دارند که می تواند در 60 ثانیه یا کمتر انجام شود.

 

به عنوان مثال برای شروع میتوانید طناب بزنید، برای جلوگیری از کمر درد صاف باستید، برای بهبود حال روحی تان لبخند بزنید. و با سپاسگذاری از خداوند و اطرافیانتان خوشبینی و انعطاف پذیر خود را بالا ببرید.
در اینجا نه عادات سالم که نیاز به زمان زیادی ندارد را به شما معرفی میکنیم.

 

کفش خود را درب منزل دربیاورید!
در ژاپن سنتی قدیمی وجود دارد که باید کفش را در جلو درب منزل درآورد که در دنیای مدرن امروز اینگونه نیست. با این کار خانه را تمیزتر نگه میدارید و از آلودگی های بیرون که با کفش وارد خانه میشود جلوگیری میکنید.
هنگامی که درآوردن کفش عادت زندگی روزمره شما شود، همه چیز در خانه شما تمیز می ماند.

 

علاوه بر این، درآوردن کفش خود در پایان روز نه تنها حس خوبی است، بلکه میتواند به رهایی از استرس کاری شما کمک کند و علامتی برای بازگشت به خانه باشد.

 

زبان خود را مسواک بزنید!
برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و بیماری لثه باید به طور منظم مسواک بزنید و نخ دندان کنید. اما مسواک زدن زبان گام مهم دیگری است که ممکن است در تمیز نگه داشتن دهان شما موثر باشد. با این کار میتوانید باکتری ها و دیگر میکروب هایی که می تواند موجب بوی بد دهان شود، را پاکسازی کنید.بنابراین حداقل روزی یک بار به آرامی از عقب به جلو سطح زبان خود را مسواک بزنید.

 

اسکاج آشپزخانه را در مایکرویو قرار دهید!
اسکاجی که با آن ظرف میشویید به شدت میکروب و باکتری دارد، برای پاکسازی آنها میتوانید هر شب آنها را در مایکرویو قرار دهید تا میکروب ها کشته شوند یا میتوانید آن را روی شوفاژ یا بخاری قرار دهید.

 

درون بازوی خود عطسه بزنید!
به گفته مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری، زمانی که دستمال در دست ندارید که در هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان و بینی خود را بگیرید، بهترین گزینه استفاده از آرنج و یا بازو خود است.نکته اجتناب از استفاده از دست در هنگام سرفه است، که ممکن است تمیز نباشد، و می تواند به راحتی میکروب را در اطراف پخش کند. به علاوه، این کار مانع از وارد شدن قطرات میکروب به هوا میشود.

 

به چشم خود استراحت دهید
بسیاری از کارمندان و دانشجویان ساعت های بی شماری در روز را صرف خیره شدن به صفحه نمایش کامپیوتر میکنند، که در آن ترکیبی از تابش خیره کننده وجود دارد، و می تواند تمام به چشم فشار آورد و موجب سردرد شود. این مشکل به “سندرم بینایی کامپیوتر” شناخته میشود، علائم این بیماری معمولا تا هنگامی که شما به استفاده از کامپیوتر را محدود نکنید، کم نخواهد شد.

 

برای محافظت از چشمان خود از تاثیرات بد نگاه کردن زیاد به صفحه نمایش، به صورت مکرر نگاه خود را از صفحه کامپیوتر بردارید. کارشناسان سلامت چشم قانون “20-20-20 ” را توصیه میکنند: برای هر 20 دقیقه که به صفحه نمایش کامپیوتر نگاه میکنید، حداقل 20 به چیزی که 20 فوت با شما فاصله دارد نگاه کنید.

 

استراحت دادن مختصر به چشم اجازه می دهد تا آنها بر روی چیز دیگری تمرکز پیدا کنند، و باعث کاهش خستگی میشود. ایستادن، و قرار دادن دست خود در هوا، و یک کشش طولانی و خوب نیز ایده خوبی است، به خصوص اگر شما مدت زمان زیادی نشسته باشید. کشش باعث افزایش جریان خون میشود ، که به بدن و ذهن ما انرژی بیشتری بدهد.

 

در تمام طول سال از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید
مطالعه ای جدید نشان می دهد که استفاده روزانه از کرم های ضد آفتاب دو هدف دارد: استفاده از کرم های ضد آفتاب به صورت منظم می تواند پوست را از آثار پیری محافظت کند، و کمک می کند تا خطر ابتلا به سرطان پوست کاهش یابد.

 

محققان در استرالیا نشان دادند مردان و زنانی که بیشتر کرم های ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر استفاده میکنند پوست جوانتری دارند نسبت به افرادی که از کرم ضدآفتاب کمتر استفاده میکنند و فقط گاهی آن را به کار میبرند. آنها چین و چروک و لکه های سیاه کمتری در مقایسه با افرادی که کرم های ضد آفتاب را کمتر استفاده میکنند، دارند.

 

بنابراین اگر شما به دنبال راهی ارزان برای کم کردن سرعت پیری هستید، استفاده از کرم های ضد آفتاب را در برنامه صبح خود قرار دهید – چه در هوای بارانی و چه هوای آفتابی.

 

آب خوردن را نیز برای خود جذاب کنید!
اگر نوشیدن آب برای شما خسته کننده شده است، به آن آب لیموی تازه یا پرتقال اضافه کنید، با اضافه کردن رنگ توت فرنگی تازه رنگ آب را تغییر دهید. میتوانید شربت خیار و کیوی تهیه کنید و نوش جان کنید. اما حتما آب زیاد بخورید تا با نشاط و سرزنده بمانید.

 

هنگام عصبانیت تا ده بشمارید
برای آرام شدن تا ده بشمارید و بین هر شماره یک نفس عمیق بکشید، نفس کشیدن ابزاری قدرتمند برای ماست، و یکی از ساده ترین راه ها برای آرامش یافتن است. شمارش کردن حواس شما را پرت خواهد کرد و ذهن شما را آرام میکند.

 

زیبا جو