پارس ناز پورتال

عادت های به ظاهر بد اما مفید

عادت های به ظاهر بد اما مفید

عادت های به ظاهر بد اما مفید 

اگر به حمام برویم و از اول تا آخر استحمام آواز بخوانیم,اوضاع چگونه خواهد بود. مطمئنا اهالی خانه موافق این کار نیستند اما باید بدانید که آواز خواندن در حمام مفید است. برخی عادت‌های ما ممکن است درعین حال که به نظر ناسالم می‌رسد برای اطرافیان آزاردهنده باشد.

 

اما عادت‌هایی که مشاهده آنها برای دیگران خوشایند نیست فواید عجیبی برای سلامت دارد.

 

آواز خواندن زیر دوش : آوازخواندن زیردوش بویژه اگر خواننده فرد بدصدایی باشد، برای دیگران آزاردهنده است، اما این آواز خواندن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و با افسردگی و سکته مقابله کند.

 

نیمکره چپ مغز که مسئول منطق و تجزیه و تحلیل است، هنگام آواز خواندن 85 درصد زمان ما را صرف می‌کند و باعث می‌شود نیمکره راست که مسئول خلاقیت و احساس است خود را بازسازی کند. آواز خواندن یکی از فعالیت‌هایی است که باعث شارژ دوباره مغز می‌شود.

 

جویدن ناخن: همه ما جویدن ناخن را عادت کثیف و ناسالمی می‌دانیم، اما یک مطالعه که بتازگی در نیوزیلند انجام شد نشان داد احتمال ابتلا به برخی آلرژی‌های خاص در کودکانی که این عادت را دارند تا یک‌سوم کاهش می‌یابد. محققان می‌گویند هرچند ما این عادت را توصیه نمی‌کنیم، اما به نظر می‌رسد جنبه‌های مثبت قطعی برای این عادت وجود دارد.

 

وول خوردن: وول خوردن شاید حواس اطرافیان را پرت کند و برای آنها آزاردهنده باشد، اما یک مطالعه نشان می‌دهد این عادت با تاثیرات منفی نشستن‌های طولانی‌مدت مقابله می‌کند. در این مطالعه نشان داده شد نرخ مرگ و میر زنانی که دارای این عادت هستند کمتر از زنانی است که چند ساعت در روز می‌نشینند،

 

اما عادت به وول خوردن ندارند. محققان دانشگاه لیدز انگلستان می‌گویند حتی وول خوردن نیز می‌تواند نوعی وقفه در نشستن به شمار بیاید و از نتایج منفی نشستن طولانی مدت جلوگیری کند.

 

زمزمه کردن: زمزمه کردن چه در کلاس یوگا باشد و چه سرجلسه امتحان نمی‌تواند خوشایند دیگران باشد؛ اما مطالعه‌ای که در دانشکده پزشکی نپال انجام شد نشان داد زمزمه کردن فشارخون را کاهش می‌دهد.شرکت‌کنندگان در این مطالعه پس از پنج دقیقه زمزمه کردن فشارخون پایین‌تر و ضربان قلب کمتری نشان دادند