پارس ناز پورتال

عباراتی که بهتر است در زندگی روزمره به کار ببریم

عباراتی که بهتر است در زندگی روزمره به کار ببریم

عباراتی که بهتر است در زندگی روزمره به کار ببریم 

عباراتی هستند که اگر انها را در زندگی روزمره به کار ببریم تاثیر بسیاری روی دیگران دارد و همچنین شخصیت خود ما را هم بهتر نشان میدهد . بیشتر افراد دوست دارند در سال جدید ظاهر خود را تغییر دهند؛ اما آیا بهتر نیست به جای ظاهر، ذهن خود را تغییر دهیم؟

 

تغییر ذهن می‌تواند به اندازه تغییر ظاهری اهمیت داشته باشد؛ اما برای این کار تغییر تفکراتمان کافی نیست، بلکه باید لغاتی را که در زندگی روزمره به کار می‌بریم نیز تغییر دهیم. نحوه صحبت و گفتگوی ما با دیگران و خودمان، تأثیر زیادی بر روی ما دارد. در نتیجه زمان آن فرا رسیده که به مکالمات خود بیشتر توجه کنیم.

 

در ادامه 15 عبارت به شما یادآوری می‌شود که طرز تفکر، احساس و رفتار شما را تغییر خواهند داد.

 

“لطفاً”
یک لغت کوچک که رفتار اجتماعی مهمی محسوب می‌شود. ما واقعاً به این لغت نیاز داریم. رفتار خوب مزایای زیادی به همراه دارد، از افزایش ارتباطات اجتماعی گرفته تا پشت سر گذاشتن موانع در زندگی. به این موضوع فکر کنید؛ آیا زمانی که فردی تقاضایی را به طور مؤدبانه مطرح می‌کند، تمایل بیشتری برای انجام آن کار ندارید؟ این قدرت کلمه “لطفاً” است.

 

“متشکرم”
طبق تحقیق دانشگاه Binghamton تنها یک‌سوم افراد مورد تحسین قرار گرفتن را می‌پذیرند. بر کسی پنهان نیست که بیشتر ما، زمانی که مورد تحسین قرار می‌گیریم، سختگیر می‌شویم. استفاده از کلمه “متشکرم” نه تنها از فردی که از شما تحسین کرده، قدردانی می‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا تحسین‌ها و تعریف‌های آن فرد در مورد خودتان را باور کنید.

 

“آیا کمکی از دست من برمی‌آید؟”
اگر فردی که دوستش دارید، دچار مشکلاتی شده، گاهی بهترین روش برای حمایت از وی، پیشنهاد کمک کردن به وی است. اگر واقعاً می‌خواهید به کسی کمک کنید، باید از وی بپرسید که چه کمکی می‌توانید برای حل مشکلش انجام دهید.

 

این کار باعث می‌شود که افراد شرایط و مشکلات خود را برای شما بازگو کنند و علت آن را توضیح دهند. کمک به دیگران تنها برای آن‌ها مفید نیست. بلکه به شما نیز کمک می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد کمک به دیگران باعث افزایش رضایت از خود و حس هدفمندی را به همراه دارد. همچنین کمک داوطلبانه به دیگران باعث افزایش طول عمر می‌شود.

 

“آیا می‌توانید به من کمک کنید؟”
درخواست کمک از دیگران دشوار است. با این حال، هیچ مشکلی نیست که بپذیرید شما به کمی کمک نیاز دارید. در واقع این کار باعث تغییر شما می‌شود. افراد همیشه نگران هستند که درخواست کمک از دیگران، آن‌ها را احمق نشان دهد؛ اما در یک تحقیق مشخص شده است گرفتن مشاوره می‌تواند شما را لایق‌تر نشان دهد.

 

“خیلی سرم شلوغ است”
این جمله بسیار مهم است. این جمله را به خاطر بسپارید و سریعاً از یاد ببرید. افراد فکر می‌کنند در زندگی در حال مسابقه هستند؛ اما در واقع مسابقه‌ای جز آنچه خودمان برای خود تعیین می‌کنیم، وجود ندارد. پس این جمله را در سال جدید به کار نبرید.

 

“شب‌به‌خیر”
این جمله به اندازه زمانی که آن را استفاده می‌کنید، اهمیت ندارد. زمانی که خسته شدید، این عبارت را به کار ببرید. اغلب اوقات یکی از چیزهایی که ما نادیده می‌گیریم، خواب است. طبق یک تحقیق جدید، بیش از نیمی از آمریکایی‌ها اظهار می‌کنند که حداقل به 8 ساعت خواب نیاز دارند؛ اما تقریباً سه‌چهارم افراد کمتر از 8 ساعت در شبانه‌روز می‌خوابند.

 

“نمی‌خواهم”
طبق یک تحقیق که در نشریه Journal of Consumer Research منتشر شد، افرادی که از جملاتی مانند “من کلوچه نمی‌خورم” استفاده می‌کنند، کنترل بیشتری بر روی خود دارند. همچنین این افراد نسبت به افرادی که از جمله “من نمی‌توانم کلوچه بخورم” استفاده می‌کنند، تغییرات رفتاری مثبت‌تری دارند.

 

“متأسفم یا ببخشید”
قبول اشتباه معمولاً دشوار است؛ اما با این کار می‌توانید زندگی و روابط خود را بهبود بخشید. تحقیقات نشان می‌دهند، بار گناه می‌تواند باعث ناامیدی شود. در نتیجه بار گناه خود را با عذرخواهی سبک کنید.

 

“نه”
شما همه کاری را می‌توانید انجام دهید؛ اما نه هر کاری را. گاهی اوقات اگر گیج شده‌اید یا می‌خواهید صدمه نخورید، بهتر است “نه” بگویید. گاهی اوقات بهترین روش برای تکمیل یک پروژه، پایان دادن به آن است. این بدین معنی نیست که من نیازهای دیگر خود را نادیده می‌گیرم؛

 

اما بدین معنی است که زمانی که کاری را انجام می‌دهم، با تمام وجود انجام می‌دهم. گاهی بهتر است به چیزهای خوب “نه” بگوییم.

 

“خیلی خوشحالم که …”
تحقیقات نشان دادند ابراز خوشحالی می‌تواند ما را خوشحال‌تر و سالم‌تر کند.

 

“اشکالی ندارد”
همیشه همه چیز بر وفق مراد پیش نمی‌رود. پذیرفتن زندگی همان‌طور که پیش می‌رود، به جای نگرانی در مورد آن‌طور که باید باشد، باعث حس آزادی و رهایی می‌شود. ایجاد استرس در مورد چیزهای کوچک می‌تواند تأثیر منفی بر روی زندگی و بدن ما بگذارد.

 

“بزن بریم”
آخرین باری که یک مسافرت ماجراجویانه کوتاه داشتید، چه زمانی بود؟ آمار و ارقام نشان می‌دهند تجربیات جدید جزو مهم‌ترین کارهای زندگی است؛ اما ما به ندرت طبیعت‌گردی می‌کنیم. همچنین تحقیقات نشان می‌دهند تجربیات جدید باعث افزایش خوشحالی افراد می‌شود. پس شاید یک مسافرت کوتاه برایتان خوب باشد.

 

“برای پیامتان از شما متشکرم. در حال حاضر در دفتر کار نیستم”
از نظر فنی شما این جمله را نمی‌گویید، بلکه پیام صوتی تلفن شما این جملات را می‌گوید. با این حال، این جملات بسیار مهم هستند.

 

افراد معمولاً در روزهای تعطیل استرس دارند. بهتر است برای یک مسافرت برنامه‌ریزی کنید و اجازه دهید که منشی تلفنی شما در دفتر کار بماند و به تماس‌ها پاسخ دهد. در سال جدید زمانی را به خودتان اختصاص دهید.

 

“نفس بکش”
این جمله احتمالاً یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین جملاتی است که در سال جدید باید به خود بگویید. اختصاص زمانی برای نفس کشیدن، زندگی در همان لحظه خاص و رهایی از استرس برای سلامتی روحی شما بسیار مهم است.

 

اگر افکار نگران‌کننده مجدداً به سراغتان آمدند، به خود یادآوری کنید که باید استراحت کنید. شما با این کار احساس بهتری خواهید داشت.