پارس ناز پورتال

عکس نوشته روز درختکاری 1402 + متن های تبریک روز درختکاری

عکس نوشته روز درختکاری 1402 + متن های تبریک روز درختکاری

گالری عکس نوشته روز درختکاری 1402

در این پست، گالری عکس نوشته روز درختکاری را مرور می کنیم. 15 اسفند ماه هر سال مصادف است با روز درختکاری و در این روز مردم تشویق به کاشت نهال می شوند. این روز همچنین، نخستین روز از هفته منابع طبیعی می باشد. باید بگوییم که روز درختکاری در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود و در ایران هم به مدت یک هفته برنامه های زیادی حول درختکاری برگزار می شود.

 

عکس نوشته های روز درختکاری 1402

عکس نوشته روز درختکاری 

انواع عکس نوشته روز درختکاری 

عکس های نوشته روز درختکاری 

روز درختکاری چه روزی است؟

روز درخت‌کاری یکی از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشتن نهال می‌شوند. این روز معمولاً در روزهای پایانی زمستان یا روزهای نخست بهار است. در ایران، ۱۵ اسفندماه هر سال روز درختکاری نام گذاری شده است. همچنین هفته منابع طبیعی از ۵ تا ۱۲ مارس ( 15 تا 22 اسفند ) برای گرامی‌داشت و یاداوری اهمیت گیاهان تعیین شده‌است.

عکس روز درختکاری

عکس پروفایل روز درختکاری

عکس روز درختکاری بدون متن

باید بگوییم که روز درختکاری در بسیاری از کشور های جهان گرامی داشته می‌شود. این روز برای نخستین بار توسط جولیوس استرلینگ مورتون (J.Sterling Morton) از ایالت نبراسکای آمریکا در تاریخ ۱۰ آوریل ۱۸۷۲ پایه گذاشته شد. بعدها این روز (Arbor Day) در ایالات متحده آمریکا به چهارمین جمعه آوریل، منتقل شد.

 

بیشتر بخوانید: عکس تبریک روز درختکاری + متن های جدید و زیبا برای روز درختکاری

 

دلیل ایجاد روز درختکاری در کشورهای مختلف

تقریبا در ۳۳ کشور جهان یک روز منحصر به فرد برای روز درختکاری، در نظر گرفته شده است. این روز، بیشتر توسط پویش های مردمی و طرفداران محیط زیست برگزار می شود. جالب است بدانید که ماهیت درختان در برخی کشورها به قدری زیاد است که اگر در ساخت یک ساختمان و هر پروژه دیگری در مسیر ساخت و ساز، درختی وجود داشته باشد، آن درخت هرگز قطع نخواهد شد.

عکس تبریک روز درختکاری

عکس استوری روز درختکاری

عکس نوشته جدید روز درختکاری

بنابراین، گیاه و درخت به زندگی اش ادامه خواهد داد و این مسیر پروژه است که تغییر خواهد کرد. به دلیل اینکه ماهیت درختان به خصوص در کشورهای پیشرفته کاملا درک شده است و جان یک درخت به مانند جان یک انسان ارزشمند است. اگر هم درخت در مسیر یک جاده قرار گرفته باشد، آن را به یک محل مناسب دیگر برای ادامه زندگی انتقال می دهند.

روز درختکاری مبارک باد

روز درختکاری حال دلتون سبز

روز درختکاری 15 اسفند

به دلیل اینکه نهال کم کم از خواب بر می خیزد و رویش خود را برای آینده ای روشن آغاز می کند. در مناطق سردسیر همین تاریخ بهترین گزینه است تا شما بتوانید درختی در دل خاک بکارید و نظاره گر رشد آن باشید. اما اگر در مناطق معتدل و یا گرمسیر زندگی می کنید می توانید در فصل پاییز نیز اقدام به کاشت درخت نمایید.

 

بیشتر بخوانید: عکس و متن تبریک روز درختکاری | عکس پروفایل، متن و اشعار جدید

 

کدام نهال ها برای روز درختکاری مناسب ترند؟

اهمیت روز درختکاری، طی سالیان اخیر کاملا مشخص شده است. اما باید درخت هایی در این روز کاشته شوند که بتوان بر روی آن سرمایه گذاری بلند مدت انجام داد. به این معنا که نمی توان هر درختی را برای کاشت انتخاب کرد و برای اینکه درخت رشد خوبی داشته باشد و عمر طولانی داشته باشد باید با توجه به شرایط آب و هوایی و منطقه زندگیتان بتوانید بهترین نوع نهال را برای این روز انتخاب کنید.

تبریک روز درختکاری

حدیث درباره روز درختکاری

عکس تبریک روز درختکاری انگلیسی

درختی انتخاب کنید که نیاز به آبیاری دائمی نداشته باشد. به دلیل اینکه رشد و نمو آن نیازمند رسیدگی بیشتر است. همچنین اگر تمایل دارید از نهال میوه استفاده کنید تا بتوانید از میوه آن نیز بهره مند شوید درختانی را انتخاب کنید که با شرایط آب و هوایی منطقه شما سازگار باشد. بهترین نهال ها برای روز درختکاری، آن هایی هستند که به آفت حساس نیستند و در اثر حمله حشرات و آفت ها خیلی زود از بین نمی روند.

پروفایل روز درختکاری

عکس پروفایل های روز درختکاری

عکس جدید روز درختکاری

توجه داشته باشید که روزهای خیلی گرم یا خیلی سرد برای کاشت درخت مناسب نیستند. باید بگوییم که بهترین روز برای کاشت نهال، هوای ابری است. بهترین زمان کاشت درخت زمانی است که نهال خواب است و تازه می خواهد از خواب زمستانی بیدار شود. روز درختکاری، نیز به همین خاطر در اسفند ماه انتخاب شده است.