پارس ناز پورتال

12 ماده غذایی جلوگیری کننده از بوی بد دهان

12 ماده غذایی جلوگیری کننده از بوی بد دهان

12 ماده خوراکی جلوگیري کننده از بوی بد دهان 

بوی بد دهان یک معضل مشکل زا برای افراد در اجتماع هست کـه باید از آن جلوگیري شود تا افراد دیگر را اذيت ندهد. مي توان با بعضی مواد خوراکی بوی بد دهان را رفع نمود. خشکی دهان، خوردن بعضی مواد خوراکی «مثل سیر، پیاز، گوشت، ماهی و پنیر» و مصرف دخانیات و الکل در افزایش و کاهش شدت بدبویی تأثیر دارند.شـما مي‌توانید با خوردن 12 خوراکی زیر بوی بد دهان را بـه طور طبیعی از بین ببرید.

 

1.آب: دهانی کـه مثل چوب خشک هست مسلما بوی نامطبوعی دارد آب روند هضم غذا در دستگاه گوارش را التیام مي‎بخشد بـه شرطی کـه لابه‌لای غذا خوردن نوشیده نشود. همینطور آب باعث پاک سازی دهان و دندان‌ها شده و بسیار بـه رفع بوی بد دهان کمک مي‌کند. خشکی دهان منبع و پناهگاه باکتری‌ها هست و با نوشیدن آب تعداد زیادی از این باکتری‌ها از بین مي‌رود اضافه بر آن ازسوء هاضمه پیش گیری مي‌کند.

 

2.سیب: خوردن یک سیب در طول روز نفس را پاک مي‌کند. محققان مي‌گویند خوردن سیب تا حد قابل توجهی آنزیم‌هـای بوی بد دهان را از بین مي‌برد. میزان بالای پلی فنول«نوعی آنتی اکسیدان» موجود در سیب طعم تند و بد بوی دهان را ریشه کن مي‌کند.

 

3.چای سبز: چای سبز سرشار از خاصیت هست یکی از جالبترین این خواص وجود پلی فنول هست کـه مانع از رشد باکتری‌هـای بوی بد دهان مي‌شود. پلی فنول موجود در چای سبز برای پوسیدگی دندان و حتی سرطان دهان بسیار خوب هست. اضافه بر آن‌ها مطالعات علمی نشان داده هست چای سبز برای کاهش کلسترول، پیشگیري از پارکینسون و مریضی هـای قلبی و مریضی آلزایمر بسیار خوب واقع شده هست.

 

4.گیلاس: این میوه خوشمزه کـه بسیار طرفدار دارد با باکتری‌هـای دهان و مواد ساطع کننده بوی بد مبارزه مي‌کند. تحقیقات نشان داده هست گیلاس برای هضم غذا نیز خوب هست.

 

5.جعفری: افرادی کـه بعد از غذا خوردن یک شاخه جعفری مصرف مي‌کنند بوی بد دهانشان بـه کلی از بین مي‌رود و در واقع عطر و طعم قوی جعفری برای رفع بوی نامطبوع دهان بسیار خوب هست. جعفری دارای کلروفیل بوده کـه ضد باکتری شناخته شده هست.

 

6.شیر: مصرف شیر با از بین بردن بوی بد دهان ارتباط مستقیمی دارد. مخصوصا زمان‌هایی کـه سیر مصرف مي‌کنید و از بوی نامطبوع آن در دهانتان کلافه مي‌شوید، شیر برترین انتخاب برای رفع بوی بد دهان هست.

 

7.اسفناج: زمان‌هایی کـه سیر و پیاز بهرهگیری کرده‌اید اسفناج برترین انتخاب برای از بین بردن بوی نامطبوع دهان هست. این گیاه با آنزیم‌هـای داخل دهان مبارزه کرده و آن‌ها را از بین مي‌برد و نفستان را معطر مي‌کند.

 

8.کاهو: مطالعات نشان داده هست کاهو باکتری‌هـای تجزیه شده در پشت دهان را از بین مي‌برد. با خوردن چند برگ کاهو بـه شـما کمک مي‌کند تا در طول روز نفس خوشبویی داشته باشید همینطور برای کاهش وزن بسیار خوب واقع شده هست.

 

9.نعناع: سبزی‌هـای سبز رنگ گه حاوی مقادیر بالای کلروفیل میباشند مثل نعناع، گشنیز، ترخون، اکالیپنوس، رزماری و هل بـه طور طبیعی نفس را معطر مي‌کند. نعناع یکی از شناخته ترین راه ها برای از بین بردن بوی بد دهان هست.

 

10.ماست:  بـه گزارش پارس ناز ماست یکی از قدرتمندترین خوراکی ها برای مقابله با این مشکل هست. پروبیوتیک موجود در ماست باکتری هـای موجود در دهان را مي‌کشد و نفستان را پاک و معطر تحویلتان مي‌دهد. ماست بـه اسانی بوی بد دهان کـه از مصرف مواد خوراکی بوجود آمده هست را از بین مي‌برد.

 

11.مرکبات: پرتقال، گریپ فروت، لیمو، لیموترش و بـه طور کل ویتامین سی باعث جلوگیري از رشد و تکثیر باکتری ها در دهان مي‌شود. چندین کارشناس تغذیه برای رفع بوی بد دهان مصرف مرکبات را پیشنهاد کرده اند. اسید سیتریک موجود در مرکبات غدد بزاقی را تحریک و افزایش مي دهد و این عمل باعث تازه شدن طعم و بوی دهان مي‌شود.

 

12.ریحان: اگر سیر و پیاز چندان مصرف مي‌کنید ریحان برترین راه برای از بین بردن بوی بد دهانتان هست. ریحان نیز دارای پلی فنول سرشار هست و بوی بد دهان را ریشه کن مي‌کند بنابر این هرزمان کـه وسوسه شدید سیر بخورید همراه آن یک برگ ریحان میل کنید تا بوی سیر را بـه کلی از دهانتان پاک کند. ریحان اضافه بر معطر کنندگی برای کاهش التهاب لثه ها بسیار مناسب هست.