پارس ناز پورتال

فداکاری بیش از حد خانم ها در خانه عواقب منفی دارد

فداکاری بیش از حد خانم ها در خانه عواقب منفی دارد

فداکاری بیش از حد خانم ها در خانه عواقب منفی دارد 

بعضی از خانم ها در خانه تقریبا همۀ کارها را به دوش میکشند و در بدترین مواقع کلیه بار اقتصادی نیز به عهده آنان خواهد بود. قربانی شدن یکی از بدترین بلاهایی هست که زنها گاهی خودشان سر خودشان می آورند زنهای فداکاری که بسیار زحمت میکشند خودشان را فدای رفاه اطرافیان می‌کنند اما متاسفانه چندان دیده و درک نمیشوند.

 

و مهمتر این که محبوب و مطلوب نیستند و گاهی از این شکل زندگی ضربات بدی متحمل میشوند. ولی گذشته از هر شخصی باید خودشان را ملامت کنند نوع نگاه و طرز فکر و عادتهای اخلاقی خودشان مهم‌ترین عامل در قربانی شدن ایشان هست .

 

خدمتکار خانه نباشید
بعضی از خانم ها عادت کرده اند به شکلی وسواسی خودشان را سرگرم کارهای خانه می‌کنند. ، دقت بیش از حد به نظافت خانه، درس و مشق بچه ها یا … از این زنها خدمتکارانی ساخته که وقت و حوصله اي برای دلبری و دلربایی باقی نگذاشته هست. اگر چه رسیدگی به کارهای خانه بسیار مفید و موجب فراهم آمدن محیطی آرام و دلپذیر خواهد بود اما نباید زن را تبدیل به خدمتکار خانه کند. برای زن بهتر هست که اکثر خانم خانه باشد نه خدمتکار آقا.

 

خانم لمبروزو در کتاب روح زن می‌گوید :عشق مرد ارتباطی با فداکاریها و نیکوکاریهای زن ندارد و اساساً این چیزها در عالم عشق مردانه بی مفهوم هست. هر چند ممکن هست قدردانی، ستایش و تحسین مردان را برانگیزد.

 

سعی کنید کارها را اکثر در زمانی که همسرتان نیست انجام دهید. زمانی که همسرتان در خانه هست ساعاتی را کنار هم بنشینید با هم حرف بزنید و شوخی کنید یا با هم فیلم مشاهده نمایید و به مهمانی بروید. حتی با هم غذا درست کنید و … به هر حال سعی کنید با هم باشید.

 

معلم همسرتان نباشید
اخلاق گرایی مفید هست اما اخلاق گراها گاهی به معلم هاي اخلاق تبدیل میشوند مخصوصا اگر تحصیلاتتان از همسرتان اکثر هست باید دقت داشته باشید که معلم همسرتان نباشید . معلم ممکن هست مورد اعتماد یا مورد ستایش قرار گیرد اما مورد علاقه بودنش تضمینی نیست. معلم همسر شدن از دلبری شما می کاهد.

 

وقتی در جایگاه همسر هستید اولویت اول دلبری و دلربایی هست. رفتار خودتان را مدتی مد نظر داشته باشید مواظب باشید اهل نصیحت کردن و راهکار نشان دادن نباشید شما بانوی خانه هستید باید محبوب باشید. ممکن هست مواهب شخصیتی شما چندان باشد از آن مواهب در جای خودش بهره گیری کنید. یک زن مامور به تربیت شوهر نیست بلکه مسئول آرامش و محبت خانه هست.

 

مرد زندگی نباشید 

هر چند توانایی و مهارتهای زیادی داشته باشید خودتان را مرد زندگی نکنید و مسئولیتهای مردانه را به عهده نگیرید. گاهی عدم توانایی و ضعفهای اخلاقی بعضی مردان کم کم از زنهای ایشان مردهای توانایی می سازد اما اینکار هم موجب ظلم به زن و هم موجب تحقیر مرد هست . این چنین زنها اگر چه بسیار فداکاری می‌کنند

 

و در واقع خودشان را قربانی می‌کنند اما باز هم محبوبیت و مطلوبیت چندانی ندارند. مرد ها اصولا عاشق زنی میباشند که به او تسلط داشته باشند و بتوانند از او مراقبت و حمایت کنند نه زنی که برایشان مادری می‌کند. اگر همسرتان شخصیت اهمال کار یا ضعیفی دارد مسئولیتهای وی را مستقیما به عهده نگیرید بلکه مثل معلولی که به او یاد می‌دهند

 

چطور خودش کارهای خودش را انجام دهد به او یاری برسانید که خودش مسئولیتهای خودش را انجام دهد. به جای او کار نکنید به او کمک کنید خودش کارهایش را انجام دهد. گرچه گاهی هم دستپاچگی و عجول بودن زنها را به دخالت در کارهای مردانه وامی دارد. بهتر هست نگاه و طرز فکرتان را اصلاح کنید و در کارهای همسرتان دخالت نکنید و مزه زن بودن در کنار یک مرد را تجربه کنید.

 

موتور اقتصادی نباشید
اگر شاغل هستید و درامد خوبی دارید کمک خرج خانه باشید اما موتور اقتصادی نباشید. مدیر اقتصاد خانواده باید مرد خانه باشد. گاهی بعضی زنها با مهربانی و فداکاری همۀ محصول کارشان را در اختیار خانواده قرار می‌دهند و هیچ توقعی ندارند اما نهایتا از اینکار ضربه هاي بدی میخورند. چنین زنانی اکثر مورد طمع واقع میشوند تا مورد محبت. انتظارات اطرافیان از شما بالا میرود و یک روز متوجه می‌شود که دیگر نمیتوانید

 

 به گزارش پارس ناز کار نکنید و مجبورید ادامه بدهید ولی با همۀ فداکاریهایی که می‌کنید خیلی محبوبیت ندارید بلکه انتظارات زیادی که نمی‌توانید براورده کنید دیگران را زود از دست شما عصبانی می‌کند. شما می‌توانید به کار دلخواهتان مشغول باشید اما حواستان باشد موتور اقتصادی خانواده نباشید. ساعات کاری شما نباید چندان باشد

 

و اولویت شما باید همسری و مادری باشد. پول جمع کردن و فراهم سازی مخارج خانواده وظیفه شما نیست . طوری رفتار نکنید که اگر نتوانستید به کارتان ادامه دهید به زندگی لطمه اي وارد شود یا همسرتان ناراحت شود.