پارس ناز پورتال

فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

 

این فقط مردان نیستند که نقشه برای فرار از زندان می‌کشند بلکه زنان نیز برای فرار کردن طرح ها و برنامه هاي بسیاری دارند. همواره داستان هاي باورنکردنی و جالبی از مردانی شنیده می‌شود که تصمیم به فرار از زندان هاي مخوف و فوق امنیتی گرفته ودر برخی موارد نیز با نقشه اي حساب شده موفق به انجام اینکار شده اند.

 

اما شاید تا کنون نشنیده باشید که زنان زندانی نیز وجود داشته باشند که در کمال ناباوری موفق به فرار از زندان شده اند. باور کنید یا نکنید زندانیان زن متعددی نیز به فکر فرار از زندان افتاده و با هر انگیزه و به هر وسیله اي موفق به اینکار شده اند.عده اي از این زنان با کار تیمی و نقشه اي حساب شده از زندان فرار کرده اند

 

و برخی دیگر نیز تنها در لحظه اي مناسب فرار را بر قرار ترجیح داده اند. عده اي از این زنان بدلیل بدرفتاری نگهبانان، برخی برای مراقبت از عزیزانشان و برخی تنها برای این‌که پشت میله ها نباشند فرار کرده اند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما رابا 10مورد از جالب ترین فرار از زندان ها که توسط زنان زندانی صورت گرفته آشنا کنیم.

 

۱۰- دبورا گاوین
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

درسال ۱۹۷۴، دبورا گاوین موفق شد از مرکز بازپروری زنان در بالدوین کانتی جورجیا فرار کند. وی بدلیل سرقت مسلحانه دستگیر و زندانی شده بود. او قبلاً نیز بارها از زندان گریخته و بلافاصله دستگیر شده بود اما اینبار قضیه کاملاً متفاوت بود. اینبار بعد از فرار از زندان وی به فرانکستون تگزاس رفته و بعد از ازدواج

 

بعنوان پرستار مشغول بکار شده و دو فرزند نیز بدنیا آورد. او دراین مدت اسم خود رابه دبورا مورفی تغییر داه بود. ۳۳ سال پس از فراز از زندان، مقامات قضایی محل زندگی او را پیدا کرده و بدین ترتیب دبورا دستگیر شد.وی ادعا میکرد که بدلیل بدرفتاری هاي هم سلولی ها و تجاوز نگهبانان وادار به فرار شده است. زندان مذکور درسال هاي دهه ۱۹۹۰ بشدت درگیر رسوایی هاي مختلفی شده

 

و چندین پرونده در زمینه تجاوز جنسی در آن تشکیل شد که نشان می داد نگهبانان بطور گستردده با زندانیان رابطه جنسی نامشروع و اکثراً اجباری داشته اند. در نهایت درسال ۱۹۹۳ تمامی زندانیان زن از این زندان منتقل شده و زندان به محل نگه‌داری مردان تبدیل شد.

 

بعد از رسانه اي شدن ادعاهای گاوین در مورد تجاوز و دلیل اصلی فرار از زندان، تعداد زیادی از مردم به فرماندار جورجیا نامه نوشته و از او خواستند که اجازه دهد گاوین باقی عمر خودرا در خارج از زندان ودر تگزاس زندگی کند. بسیاری دیگر نیز به فرماندار تگزاس نامه نوشته و از خواستند که از استرداد گاوین به مقامات قضایی تگزاس پیشگیري کند. در نهایت استرداد گاوین منتفی شده و تمامی اتهامات علیه او برداشته شد.

 

۹- مارگارت بی اسمیت
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

مارگارت بی اسمیت درسال ۱۹۷۴ به جرم نوشتن چندین فقره چک بی محل با مبالغی بالاتر از ۲۰۰ دلار محکوم و زندانی شد. بدین ترتیب وی باید ۴ سال دوران محکومیت خودرا در دارالتأدیب زنان در رالیگ کارولینای شمالی می‌گذارند. اما در ماه هاي پایانی دوران محکومیتش به زندان رابسون کانتی منتقل شد.

 

مارگارت در حالیکه مدت زمان زیادی تا آزادی اش باقی نمانده بود از این زندان فرار کرد. وی بعد ها ادعا کرد که دیدار با دختر هفت ساله اش در زندان و خبر های دردناکی که او با خود داشته باعث شده که وی تصمیم به فراز از زندان بگیرد تا بتواند از خانواده اش محافظت کند.

 

وی تا کنون در مورد خبری که منجر به فرار او شده صحبتی نکرده است اما مارگارت بلافاصله پس از فرار از زندان به فلورریدا رفته و با نام مارگارت والوس برای مدت کوتاهی دراین شهر باقی ماند. بعد ها برای این‌که درکنار خانواده اش باشد به فایتویل بازگشت. درسال ۲۰۱۵، یک افسر اف بی آی در خانه او را زده و خودرا برای بازگرداندن مارگارت به زندان آماده کرد. در نهایت مارگارت به زندان بازگردانده شد.

 

۸- لینت فروم جیغ جیغو
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

لینت فروم جیغ جیغو یکی از اعضای خانواده معروف مانسون بود. مانسون و خانواده اش درسال ۱۹۶۹بدلیل دست داشتن در چندین فقره قتل دستگیر شدند. اما فروم در صحنه قتل ها حضور نداشته و این موضوع مانع از دستگیری او شد. وی در طول دوران برگزاری دادگاه مانسون و خانواده اش در بیرون از محل برگزاری دادگاه چادر زده

 

و از اعمال مانسون و افرادش حمایت میکرد. بعد از مدت کوتاهی چالز مانسون نیز به جرم دست داشتن در قتل ها دستگیر شده و از زندانی به زندان دیگر منتقل می شد. در تمام این مدت لینت نیز به همان شهری می رفت که چارلز مانسون در آن زندانی شده بود تا نزدیک او باشد.

 

درسال ۱۹۷۵، لینت در شهر ساکرامنتو اسلحه آماده شلیک خود رابه سمت رییس جمهور جرالد فورد نشانه گرفت. بدین ترتیب وی به جرم مبادرت به قتل دادگاهی شده و به حبس ابد محکوم گردید. درسال ۱۹۸۷، بعد از این‌که خبردار شد چارلز مانسون به سرطان مبتلا شده، برای ملاقات با او از زندان وست ویرجینیا فرار کرد. بعد ها لینت دستگیر شده و تا سا ۲۰۰۹ در زندان ماند تا این‌که با تقاضای آزادی مشروط او موافقت شد.

 

۷- پنج فراری نیانتیک
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

درسال ۱۹۸۴، پنج زن زندانی موفق به فرار از دارالتأدیب زنان نیانتیک در ایالت کنتیکت شدند. این زنان با رد شدن از بین میله هاي یک پنجره در یکی از امنیتی ترین نقاط زندان موفق به فرار شدند. این تنها زندان ایالتی بود که برای زنان بکار می رفت و دارای یک حیاط باز بود که هیچ حفاظی اطراف آن قرار نداشت.

 

میله هاي پنجره مذکور تنها کمتر از ۲۰ سانتیمتر از هم فاصله داشته و تنها ۳۸ سانتیمتر ارتفاع داشتند اما این ۵ زن به طرز باورنکردنی موفق به فرار شدند.تا زمانی که سرشماری قبل از خواب انجام گرفت، مسئولین زندان متوجه فرار کردن زندانیان نشدند که یک ساعت پس از آخرین باری بود که این ۵ نفر رویت شده بودند.

 

دو نفر از انها روزبعد و یک نفر دیگر نیز دو روزبعد دستگیر شد. نفر چهارم نیز تنها یک هفته پس از فرار به زندان بازگردانده شد و نفر آخر نیز ۱۰ روز پس از فرار خود رابه مقامات پلیس تسلیم کرد.

 

۶- جودی لین هیمن
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

جودی لین هیمن ۲۳ ساله بود که از زندان زنان در هورون وَلي در میشیگان فرار کرد. وی در آن زمان نیمی از دوره دو ساله زندان خودرا گذرانده بود که درسال ۱۹۷۷ مبادرت به فرار از زندان کرد. جودی لین به جرم تلاش برای دزدی لباس از یک مغازه لباس فروشی در دترویت زندانی شده بود. پلیس شهر سن دیگو ۳۷ سال بعد موفق به دستگیری هیمن شد

 

که در آپارتمانی دراین شهر زندگی می‌کرد. او درسال ۱۹۸۳ نام خودرا تغییر داده و اکنون با نام جیمی لوییس شناخته می شد.وی به زندانی در سن دیگو منتقل شده و منتظر ماند تا مراحل استرداد او به میشیگان انجام شود زیرا مسئولین قضایی این ایالت خواهان تکمیل دوران زندان او به جرم سرقت بودند.

 

هیمن تلاش کرد استرداد صورت نگیرد و وکیل مدافع وی ادعا کرد که هیمن درسال ۱۹۸۲ خود رابه مقامات پلیس تسلیم کرده است. مدارک نشان می داد که حق با اوست و بدین ترتیب قاضی دوران محکومیت یک ساله او را کافی دانسته و بدین ترتیب هیمن آزاد شد.

 

۵- سامانتا لوپز
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

سامانتا لوپز به جرم مشارکت در سرقت مسلحانه از بانکی در ایالت جورجیا به ۵۰ سال زندان محکوم شده بود. وی در حال سپری کردن دوران محکومیت خود در زندان فدرال دوبلین در کالیفرنیا بود که عاشق مردی به نام رونالد مکیناش میشود. مکینتاش که قبلاً خلبان هلی کوپتر نظامی بود بدلیل کلاهبرداری

 

مالی در زندان به سر می‌برد و یک سال دیگر دوران محکومیت او به اتمام میرسید. این دو هنگام کار در دفتر تجاری زندان باهم آشنا شدند. در اسل ۱۹۸۶، مکینتاش در طی انتقال به یک زندان دیگر در کالیفرنیا موفق به فرار از زندان شد. وی هشت روزبعد با یک هلی کوپتر دزدیده شده به زندان بازگشت و سامانتا را نیز با خود برد.

 

آنها ۱۰ روز پس از فرار ودر حالیکه مشعول خرید حلقه ازدواج بودند دستگیر شدند. در واقع مکینتاش در حال نوشتن یک چک از یکی از حساب هاي بانکی اش بود که پلیس آنرا تحت بازرسی داشت. این دو بعد از دستگیری ودر دادگاه توسط کشیش سابق زندان به عقد هم درآمدند.

 

سپس هر دوی آنها به خاطر جرم هایي که مربوط به فرارشان می شد محکوم شدند. مکینتاش بدلیل سرقت هوایی و کمک به فرار لوپز گناهکار شناخته شده و به ۲۵ سال زندان محکوم گردید. سامانتا نیز به جرم فرار از زندان محکوم شده و ۵ سال دیگر به دوره محکومیت قبلی او اضافه شد.

 

۴- سوزان لفور
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

ماری والش یک مادر خوشبخت بود که هرروز سه فرزندش را برای بازی فوتبال بیرون می‌برد. وی با مدیر یک مرکز بازیافت آشغال ازدواج کرده ودر یک خانه ۸۰۰٫۰۰۰ دلاری زندگی کرده و سوار بر یک ماشین گرانقیمت هیچ کمبودی احساس نمی‌کرد. اما او ان کسیکه وانمود میکرد نبود. بهمین دلیل یک روز مارشال هاي ایالتی

 

به در خانه او مراجعه کرده و از ماری پرسیدند که آیا او همان سوزان لفور نیست که درسال ۱۹۷۶ از زندان میشیگان فرار کرده است. او به جرم خرید و فروش مواد مخدر به ۱۰ تا ۲۰ سال زندان محکوم شده و تنها پس از گذراندن یک سال از دوران محکومیت خود موفق به فرار از زندان شده بود.

 

وی با بالا رفتن از یک یک سیم خاردار بلند توانسته بود خود رابه خیابان مجاور محوطه زندان برساند، جاییکه پدربزرگش با ماشین منتظر وی بود. چند هفته بعد وی خود رابه کالیفرنیا رسانده و زندگی جدیدی رابا نامی تازه آغاز کرد تا این‌که پس از ۳۲ سال دستگیر شد. او تایید که که همان سوزان لفور است

 

و بدین ترتیب وی باید دوران باقی مانده زندان خود رابه اضافه ۵ سال دیگر به خاطر فرار از زندان بگذارند. وی ماجرای خودرا با رسانه ها در بین گذاشته و اعلام کرد که تنها به صورت تفریحی مواد مخدر مصرف می کرده و برخلاف ادعای مقامات پلیس دخالتی در خرید و فروش مواد مخدر نداشته است. وکیلش او را متقاعد ساخته بود که به جرم خود اعتراف کند زیرا وی بر این باور بود بدلیل این‌که این نخستین بار اوست که مرتکب جرم می‌شود، قاضی در حکم او سختگیری نخواهد کرد.

 

اما در مقابل وی خودرا با یک دوره محکومیت بلند مدت مواجه دید. وکیل جدید لفور از قاضی خواست حکم اولیه را لغو کند زیرا لفور در طول دوران فرار خود از زندان شهروند قانون مداری بوده است. قاضی نیز حکم آزادی مشروط دو ساله او رابه جرم فرار از زندان صادر کرد اما لغو حکم قبلی رابه دادگاه تجدیدنظر در میشیگان واگذار نمود.

 

اعضای هیئت منصفه در کمال ناباوری به اکثریت آرا رأی به آزادی وی دادند زیرا به گفته ي انها هدف از زندانی کردن او تبعیت از قانون بوده که وی در طول دوران دوری از زندان کاملاًآنرا رعایت کرده است و دیگر دلیلی ندارد به زندان بازگردانده شود.

 

۳- سارا جو پندر
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

درسال ۲۰۰۰، سارا جو پندر دریک کنسرت موسیقی با با یک قاچاقچی مواد مخدر به نام ریچارد هال آشنا شد. این دو خیلی زود وارد رابطه شده ودر خانه اي در ایندیاناپولیس همراه با دو نفر دیگر زندگی خودرا آغاز کردند. یک روز صبح پندر با خود یک تفنگ ۱۲ میلیمتری از فروشگاه محلی والمارت به خانه آورد

 

که هال در هنگام غروب با استفاده ازآن دو هم اتاقی خود به نام هاي اندرو کاتالدی و تریسیا نوردمن رابه قتل رساند. هنگامیکه هال قتل ها را مرتکب شد پندر در خانه حضور نداشت و وقتی که به خانه بازگشت با جنازه خونین دو هم خانه ایش مواجه شد. وی سپس به هال کمک کرد که با پیچیدن جنازه ها در پتو انها را در وانت هال انداخته و آنها را دریک سطل آشغال بیندازند.

 

پندر هیچگاه این قتل هاي رابه مقامات پلیس محلی گزارش نداده و روزبعد نیز مانند این‌که هیچ اتفاقی نیفتاده به سر کار خود بازگشت. وی ادعا کرد از ترس این‌که سومین قربانی هال باشد موضوع را گزارش نداده است. هال چند روزبعد از ماجرا در ارتباط با این قتل ها دستگیر شد و روزبعد ازآن نیز نوبت دستگیری پندر فرا رسید.

 

بک سال پس از دستگیری این دو، بررسی شواهد و مدارک نشان می داد که پندر نقش اصلی را دراین قتل ها داشته است زیرا او به نحوی هال را برای کشتن همخانه اي هایشان ترغیب کرده بود.دادستان پرونده او را «نمونه زنانه چارلز مانسون» نامید و بدین ترتیب پندر به ۱۱۰ سال زندان محکوم گردید. درسال ۲۰۰۸ پندر موفق شد

 

به کمک یکی از افسران زندان به نام اسکات اسپیتلر و یکی از هم بندی هاي سابقش به نام جیمی لانگ از زندان فرار کند. اسپیلتر ادعا میکرد که پندر او رابه زور وادار کرده که پندر رابا ماشین ون زندان به بیرون منتقل کند و به جایی ببرد که لانگ منتظر او بوده است. این دو همراه چند روز پس از فرار دستگیر شدند و مدت کوتاهی بعد نیز پندر که با نام جدیدی در شیکاگو زندگی میکرد به زندان بازگردانده شد. او اکنون نیز در زندان به سر میبرد.

 

۲- لیمریک گول
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

داستان شگفت انگیز فرار از زندان لیمریک گول درسال ۱۸۳۰ بسیار خیره کننده است زیرا دراین اتفاق نه تنها ۹ زن زندانی موفق به فرار از زندان شدند بلکه یکی از آنها نوزدادی نیز همراه خود داشت. این ۹ زن از یک زندان در ایرلند و تنها ساعاتی قبل ازآن که به زندانی دیگر منتقل شوند توانستند از زندان بگریزند.

 

چند روز قبل از فرار، یک نفر در درون زندان یک سوهان، مقداری اسید نیتریک و یک میله آهنی کوتاه برای انها تهیه کرده بود که فرارشان را تسهیل می‌کرد. همچنین دو مرد بیرون از زندان با قرار دادن نردبان هایي که توسط تعمیرکاران در زندان مورد استفاده قرار می‌گرفت خیلی سریع توانستند از روی دیوار زندان گذشته و خود رابه منطقه نگه داری از این زنان برسانند.

 

آنها قرار بود قفل سلول ها را بشکنند که کار بسیاری پرسروصدایی بود. این دو مرد تا تاریکی شب صبر کردند که تمامی نگهبانان دور هم جمع شده و به رقص و پایکوبی همیشگی خود بپردازند و زندانیان نیز طبق معمولً در آن ساعت به خوشگذرانی و سروصدا می پرداختند. در طی این سروصداها، دو مرد مورد نظر موفق به شکستن قفل ها شده و فرار آغاز شد. بهمین ترتیب تک تک این زنان از روی سه دیوار متوالی زندان گذشتند و پس از رسیده به پشت دیوار سوم برای همیشه ناپدید شدند.

 

۱- آساتا شکور
فرار از زندان زنان + ماجراهای جالب زنانی که از زندان فرار کردند

یکی از معروف ترین موارد فرار از زندان توسط یک زن مورد آساتا شکور بود که به نام جوآن شسیمارد نیز شناخته می شد. او یک فعال آفریقایی آمریکایی و عضو ارتش موسوم به ارتش آزادی سیاهان و عمه توپاک شکور، خواننده معروف موسیقی هیپ هاپ بود. او چهار سال پیش از دستگیری دریک تیراندازی

 

که به مرگ یک افسر پلیس و یکی از اعضای گروه خودی منجر شده بود حضور داشت. بدین ترتیب شکور به جرم قتل و هفت مورد اتهام دیگر به حبس ابد محکوم گردید. اعضای ارتش آزادی سیاهان بلافاصله پس از محکومیت او، برنامه ریزی ها برای فرار او را آغاز کردند. بدین ترتیب آنها دو نفر از افسران زندان که ون هاي زندان را نظارت میکردند به گروگان گرفته و از یکی از این ون ها برای فراری دادن شکور استفاده کردند.

 

بعد از این‌که به اندازه کافی از زندان دور شدند اتومبیل خودرا تغییر داده و شکور رابه یک مکان امن منتقل کردند. بعد از فرار از زندان، شکور به کوبا فرار کرد ودر آن جا به وی پناهندگی سیاسی اعطا گردید. اف بی آی او را در زمره تروریست هاي داخلی دسته بندی کرده و برای هرگونه کمک به دستگیری وی ۱ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

 

درسال ۲۰۱۳، اف بی آی اسم او را به لیست خطرناک ترین تروریست ها اضافه کرد که باعث شد وی به نخستین زنی تبدیل شود که دراین لیست قرار میگیرد. اکنون او نزدیک به ۷۰ سال سن دارد و هنوز هم در کوبا مخفی شده است.