پارس ناز پورتال

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا 

کشور اسپانیا مهد فستیوال هاي گوناگون هیجانی در اروپا هست که این جشنواره ها در فصل تابستان به بحبوحه هیجان خود میرسند. اگر در تابستان امسال قصد سفر به سرزمین ماتادورها برای تحصیل یا گردش را دارید، ۱۵ رویداد فرهنگی و هنری اسپانیا که در شهرهای گوناگون این کشور برگزار میشود را در نظر داشته باشید که هم فال هست و هم تماشا.

 

سرویس هنری پارس ناز، امروز شما را با جشنواره هاي گوناگون خوشحال و زیبا و هم چنین نمایشگاه هاي هنری و تجاری اسپانیا در ماه هاي آینده آشنا میکند. با اسپانیا گردی امروز ما همراه باشید.

 

جشنواره سن فرمین

جشنواره سن فرمین «San Fermin» هر سال از ششم لغایت چهاردهم ماه جولای در شهر پامپلونا، در ایالت نابارای کشور اسپانیا برگزار می‌شود. اسپانیا را با رقص و موسیقی و گاو بازی می شناسیم و این جشنواره نیز،‌ جشنواره گاو باز ها هست. تعداد زیادی از توریست ها خود را به این شهر می‌رسانند

 

تا مراسم دویدن گاوهای خشمگین را از نزدیک نظاره گر باشند. جشنواره اي که بعضی افراد از آن بعنوان رژه خشونت در اسپانیا یاد میکنند. ویدیو زیر، شما را با بخش هایي از این جشنواره آشنا میکند.جشنواره سن فرمین بعنوان جشن یک هفته اي به افتخار سن فرمین آغاز شد و عملاً تلفیق سه جشن به شمار می‌آید: روز جشن سن فرمین،

 

نمایشگاه تجاری قدیمی و یک جشنواره گاوبازی. گفته می‌شود سن فرمین در همان خیابان هاي شهر پامپلونا که جشنواره در آنها برگزار میشود، توسط گاوها کشته شد.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

تصویری از مراسم گاو بازی در جشنواره سن فرمین اسپانیا

 

از قرن چهاردهم میلادی، مردم محلی «همین طور مشهور به Mozos» با گاوهای خشمگین دویده اند. همۀ این ماجرا زمانی آغاز شد که گاودارها در خیابان هاي باریک منتهی به بازارهای شهر «با گاوهای خشمگین دویدند». با تلفیق پهلوانان اسپانیایی و مقداری فن نمایشی، این دویدن ها به مسابقه اي تبدیل شد که در آن گاودارها تلاش میکنند

 

از گاوها جلو بزنند و رفتارهای متهورانه و شجاعانه خود را به نمایش بگذارند. اولین دوره رسمی این جشنواره در ۷ جولای سال ۱۵۹۱ میلادی برگزار شد.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

دیدن صحنه هاي گرفتار شدن تماشاچیان سفید پوش در زیر سم گاوهای خشمگین جشنواره سن فرمین اسپانیا

 

برنامه به این صورت هست که گاوهای خشمگین، در خیابان هاي بخش تاریخی و قدیمی شهر تا جایی که دوندگان انها را محاصر میکنند، می دوند. به نظر میرسد همۀ ساله} هزاران تن از مردان پامپولنا و تماشاگرانی که سراسر لباسهای سنتی تمیز سفید رنگ به تن کرده اند و دستمال هاي قرمز دور گردنشان بسته اند، در خیابان هاي پامپونا دور هم جمع می‌شوند تا در کنار گاوها، به افتخار سن فرمین، جشن بگیرند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

دویدن گاوهای خشمگین در خیابان هاي باریک پامپونا در جریان جشن سن فرمین اسپانیا

 

این مراسم که سال هاي پیش رنگ مذهبی آن اکثر نمایان بود، سالهاست که جنبه مذهبی آن کمرنگ تر شده و کارناوالی هست برای بازی با گاوهای خشمگین. ضیافت، سرگرمی و شادی همگی اجزاء مهم تشکیل دهنده این جشنواره به شمار می‌آید. این جشنواره، تلفیقی از اضداد هست: فرهنگ رسمی و عامه، مذهب و کفر، اخیر و قدیمی و نظم و آشوب.

 

دیدنی هست که بدانید، ظهر روز ششم جولای با پرتاب فشفشه اي به آسمان در میدان شهرداری این شهر، مراسم جشن آغاز میشود.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

تعداد زیادی از مردم شهر ترجیح میدهند این مراسم گاو بازی ماه جولای هر سال را از تراس منزل هاي خود نظاره گر باشند.

 

جشنواره موسیقی بارسلونا

بارسلون، دومین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از مقصدهای دیدنی و هیجان انگیز گردشگری جنوب قاره سبز، در آخرین روزهای خرداد هر سال، میزبان برگزاری جشنواره موسیقی جذابی هست. این جشنواره که بعنوان جشنواره موسیقی الکترونیک سونار شهرت دارد، از جمله جشنواره هاي موسیقی شهری بین المللی مطرح هست که در اواسط ماه جون، روزگار مفرحی را برای گردشگران این شهر به ارمغان می آورد.

 

جشنواره موسیقی الکترونیک سونار، تلفیقی از خلاقیت و فناوری هست. این جشنواره از زمان آغاز به کار خود در شهر بارسلون تا حدی رشد نموده که در سراسر جهان برنامه می‌گذارد و اجراهای تحسین شده بین المللی و همینطور معرفی استعدادهای نوظهور تجربی و تاثیرگذار را ترتیب می‌دهد.

 

این رویداد ده ها هزار بازدیدکننده از سراسر جهان را جلب می نماید که به بارسلون می‌آیند تا با سایر نوآوران این عرصه دیدار کنند و به موسیقی هاي الکترونیک بی نظیر گوش بسپارند. این جشنواره با واقع شدن در مرکز پیشرفت موسیقی الکترونیک و به واسطه تعاملاتش با فرهنگ دیجیتال، قادر هست بین هنرمندان برجسته و استعدادهای نوظهور در تمامی اساس هاي تولیدات صوتی تصویری و موسیقیایی رابطه ایجاد نماید.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا
هر سال در پایان ماه ژوئن طرفداران موسیقی الکترونیک از سراسر جهان برای شرکت در جشنواره «سونار» در بارسلون جمع میشوند. این رخداد سه روزه در سال ۱۹۹۴ آغاز شد.

 

جشنواره ي سونار امسال بیست و چهارمین سال خود را شروع کرده و میخواهد چهره اي تازه اي از خود ارائه دهد که در کنار فعالیت هاي فرهنگی مربوط به عصر دیجتیال و موسیقی دان ها و دی جی ها، خلاقیت و نوآوری فنی در مرکز دقت باشد. در جشنواره امسال بیش از هزار بلیط فروخته شد. دغدغه اصلی برگزار کنندگان جشنواره سونار این هست که از پیشرفت هاي موسیقی و تکنولوژی عقب نمانند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

در طول روز حاضران در جشنواره می‌توانند در اتاقهای تاریک طیف وسیعی از نمایش هاي همراه با نوآوری را تماشا کنند که در آنها از موسیقیدانها خبری نیست. شبها هم در فضایی به وسعت پنج کیلومتر مربع، دی جی هایي از سراسر جهان برنامه هاي زنده برای حاضران در فستیوال اجرا میکنند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

گردهمایی شرکت کنندگان در جشنواره موسیقی سونار بارسلون

 

جشنواره موسیقی الکترونیک سونار در بارسلون با منطبق نمودن سالن ها و فضاهای منحصر بفرد اجرا با مقوله صدا و معطوف نمودن دقت ها به جالبترین استعدادهای وطنی و مکان هایي در شهر که این رویداد در آنها برگزار میشود، بیش از ۵۰ رویداد را در مناطق گوناگون جهان ترتیب داده هست.

 

فعالیت هاي فستیوال موسیقی الکترونیک سونار بارسلون ۲۰۱۷ عبارت هست از: فعالیت هاي جشنواره موسیقی الکترونیک سونار در بارسلون عبارتند از: Sonar by Day، در نمایشگاه تجاری واقع شده هست، کنسرت ها و دی جی ها، نمایشگاه ها و Sonar+D «کنفرانس بین المللی تبدیل دیجیتال»، کنگره بین المللی که به صنایع نوآورانه دیجیتال میپردازد و به فرصت هاي ایجاد شبکه ارتباطی، تجاری و حرفه اي اختصاص دارد.

 

جشنواره توماتینا «جشنواره گوجه»

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

جشنواره گوجه فرنگی که همچون جشنواره پرتقال ونیز ایتالیا، گردشگران بسیاری را به جنوب اروپا می کشاند

 

جشنواره توماتینا «La Tomatina festival» جشنواره مبارزه با گوجه فرنگی هست که در آخرین چهارشنبه ماه آگوست هر سال، در شهر بونول نزدیک والنسیای اسپانیا برگزار می‌شود. ده‌ها هزار نفر از مردم، از گوشه و کنار جهان به منظور شرکت در بزرگترین گردهمایی «مبارزه با گوجه‌فرنگی» جهان خود را به این شهر می‌رسانند.

 

جایی که در آن ده‌ها تن گوجه فرنگی کاملا رسیده، در خیابانها پرتاب می‌شوند. این افراد در این روز در کنار هم جمع می‌شوند و به نوعی به افتخار مریم مقدس و لویس مقدس به طرف یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب میکنند. این مراسم از اوایل دهه ۱۹۴۰ میلادی به این سو در کشور اسپانیا مرسوم شده هست.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

گرچه این مراسم تا حدودی در زمان ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا محدود شده بود. در این مراسم بانوان با لباس یک دست سفید و آقایان بدون پیراهن ظاهر میشوند. کسانی که از این عرف پیروی نکنند بیش از دیگران مورد اصابت گوجه قرار میگیرند. در پایان نیز به وسیله پمپ هاي فشار قوی آب، گوجه ها از روی بدن همۀ پاک میشود.

 

در کشورهای زیادی جشن پرتاب گوجه فرنگی برگزار می‌شود ولی فستیوال توماتینای اسپانیا از بزرگترین جشنواره هاي پرتاب تفاله گوجه فرنگی در جهان می باشد. و همه ي ساله برگزار میشود.دیدنی هست که بدانید شبیه این جشنواره عجیب اسپانیایی ها در تابستان هر سال، در کلمبیا هم برگزار می‌شود.

 

تاریخ کوتاه دیدنی جشنواره گوجه فرنگی

در ساال ۱۹۴۵ میلادی در یک جشنواره خیایابی به نام فستیوال غول ها برخی از جوانان که خواستار شرکت در این جشن بودند کشمکشی در «پلازا دل پوئبلو» میدان اصلی شهر به راه انداختند. در آن اطراف یک سبزی فروشی بود و افراد درگیر در ماجرا شروع به پرتاب گوجه هاي این مغازه به یکدیگر کردند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

پلیس سرانجام این جنجال را خاتمه داد و افراد درگیر در این جنگ گوجه اي را وادار به پرداخت غرامت سبزی فروش کرد. سال بعد در همان روز جوانان دوباره به همان مکان آمدند و با گوجه هایي که از منزل آورده بودند شروع به بازی و تفریح کردند که توسط پلیس متفرق شدند.

 

اما اینکار هر سال تکرار و به نوعی عرف تبدیل شد. در سال ۱۹۵۷ میلادی مجوز گوجه بازی در چنین روزی رسما صادر شد. اما در سال بعد باز هم مردم پیروز به گرفتن مجوز برگزاری این جشن نشدند و پلیس عده زیادی راکه بدون مجوز این مراسم را برگزار کرده بودند بازداشت کرد. پس از آن هر سال برگزار کنندگان این مراسم با واکنش سخت پلیس روبرو می شدند

 

تا این که در سال ۱۹۵۷ جوانان والنسیا مراسمی به نام «مراسم تشییع جنازه گوجه» برگزار کردند که در آن کمدین ها و نوازندگان زیادی شرکت داشتند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

در این مراسم آنها با تابوتی پر از گوجه در خیابان راه افتادند و موسیقی ترحیم نواختند. این مراسم زنگ خطری بود برای مقامات. به این ترتیب در سال ۱۹۵۷ دولت اسپانیا با قید و شرط هایي به مردم اجازه داد تا پس از آن جشنواره گوجه ها را برگزار کنند. سال ۱۹۷۵ میلادی نقطه عطف دیگری در تاریخ این جشن بود.

 

تا این سال همۀ وقت} گوجه فرنگی لازم برای برگزاری این مراسم توسط خود مردم تهیه می شد اما در این سال فردی به نام سن لوئیس برتران که از بزرگان شهر بونول بود ترتیبات لازم را برای جشنواره تدارک و گوجه این فستیوال را نیز خود تهیه کرد و بعد از آن دولت خود تهیه گوجه این جشن را به عهده گرفت. قوانین بازی در جشنواره توماتینا ۲۰۱۷: این بازی ساعت ۱۰ صبح شروع میشود و به مدت یک ساعت ادامه دارد.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

بعد از آن تمام میدان شهر پر از گوجه میشود و جوی هاي آب گوجه به راه میوفتد. بعد مردم با کمک شلنگ هاي آب پاشی خودرو هاي آتشنشانی تن و بدن خود را می شویند و به منزل هاي خود می‌روند. اگر زمانی قصد نمودید تا به اسپانیا و شهر بونال مسافرتی داشته باشید و در جشنواره گوجه فرنگی شرکت نمایید

 

به دلیل داشته باشید که از ایستادن در ردیف اول تماشاچیان پرهیز نمایید زیرا که با به صدا در آمدن زنگ، بارانی از گوجه فرنگی هاي له شده و پر آب به سوی شما باریدن خواهد گرفت!

 

قواعد جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

برای شرکت در این جشن باید بلیت تهیه کنید. چند قاعده مهم در این بازی وجود دارد: گوجه ها باید گذشته از پرتاب شدن له شده باشند. هیچ شی دیگری در این بازی نباید پرتاب شود. شرکت کنندگان نباید راه کامیون هاي حامل گوجه را سد کنند.شرکت کنندگان نباید لباسهای یکدیگر را پاره کنند. بعد از دومین زنگ پایان جشن هیچ گوجه اي دیگر نباید پرتاب شود.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

جهت کسب اطلاعات اکثر به درگاه اطلاع رسانی چند زبانه و رسمی رویداد به این آدرس مراجعه فرمایید.

 

مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا «Vuelta a España»

اضافه بر این دو جشنواره اي که در بالا اشاره کردیم، مسابقات ورزشی هم در تابستان هر سال در اسپانیا برگزار می‌شود که این کشور را میزبان ورزشکاران و همین طور تماشاگرانی میکند که برای دیدن یکی از مهیج ترین رقابت هاي ورزشی اسپانیا، همه ي ساله راهی این کشور میشوند. در واقع گردشگری ورزشی

 

که یکی از آنها برگزاری رقابت هاي ورزشی به منظور جذب توریست هست، از متداول ترین روشها برای رونق صنعت گردشگری هر کشور به شمار میرود.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

این مسابقات، در زمره سه مسابقه شناخته شده دوچرخه سواری در جهان هست. این تور بزرگ مسابقات دوچرخه سواری در سه هفته و بصورت مرحله اي برگزار خواهد شد. تا کنون هیچگاه اولین هفته این تور بزرگ به علت حضور تعداد بالای دوچرخه سواران حرفه اي تا این میزان هیجان انگیز نبوده هست.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا را در یک جمله میتوان «رویدادی خوشگل و خیره کننده» توصیف کرد؛ یک دور کامل کشور اسپانیا که از معمولاً آندلس شروع شده و دوچرخه سواران از آنجا به طرف شمال و به سمت کوهستان هاي سرسبز رکاب خواهند زد. این تور بی نظیر در مسیر خود شما را به سفری از میان برترین مناطق دوچرخه سواری اسپانیا میبرد و گاهی اوقات از بعضی از کشورهای همسایه نیز عبور خواهد کرد.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

چنانچه شما به بودن در شرایط کوهستانی عادت نداشته نباشید، مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا اندکی به بی رحمی و خشونت شهرت دارد. حتی اگر شما در دوچرخه سواری در جاده هاي شیب دار هم تبحر داشته باشید، باز هم به نظر نمی‌رسد کسی در بالا رفتن از شیب هاي ۳۰ درجه بسیار مفید هست.

 

تور دوچرخه سواری اسپانیا را در سطح تور دو فرانس می دانند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا اولین بار در سال ۱۹۳۵ میلادی برگزار شد اما پس از وقفه به علت جنگ جهانی مجدداً از سال ۱۹۵۵ میلادی به صورت سالانه برگزار میشود، این مسابقات به مدت سه هفته و در مسیرهای متغیر در سرتاسر اسپانیا انجام میشود.

 

مراسم افتتاحیه مسابقات در سال ۱۹۳۵ میلادی تنها با حضور ۵۰ شرکت کننده برگزار شد که بایستی مسیر ۳۴۱۱ کیلومتری مسابقه را تنها در ۱۴ مرحله یعنی با میانگین ۲۴۰ کیلومتر در هر مرحله رکاب می زدند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

عکس ایندکس درگاه اطلاع رسانی رقابت هاي دوچرخه سواری لاوولتا اسپانیا

 

ایده شکل گیری این مسابقات از موفقیت هاي تورهای فرانسه و ایتالیا الهام گرفته شده بود. امروزه این مسابقات بصورت تور بزرگ فصل دوچرخه سواری برگزار میشود که ۲۱ مرحله دارد و شروع آن از Balneario Laias و با مرحله زمان‌گیری تیمی خواهد بود. در مراحل بعدی ۱۰ دوچرخه سوار صعود یافته به مرحله بعد حضور خواهند داشت. مسابقات در شهر مادرید به اتمام میرسد.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

عکس اینستاگرام ۱۰۹ هزار فالوئری رقابت هاي دوچرخه سواری اسپانیا

 

مسیر مسابقات دوچرخه سواری تور اسپانیا در ۱۹ دی ۱۳۹۵ اعلام و مشخص شد. برعکس دو دوره پیشین این مسابقات که از آندلس آغاز می شد، این دوره از مسابقات هفته اول خود را در ایالت گالیسیا در شمال غربی اسپانیا خواهد گذراند و اولین مرحله آن زمان‌گیری تیمی در Castrelo de Miño خواهد بود.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

عکس هایي از رقابت هاي دوچرخه سواری تور اسپانیا در سال ۲۰۱۷

 

اولین صعود قابل دقت در انتهای مرحله سوم خواهد بود که ۱۰ صعودکننده به مرحله بعد در آن مشخص میشوند. مسابقات در طول مسیر خود گذشته از رسیدن به منطقه باسک از آستوریاس عبور خواهد کرد و طبق توصیفات درگاه مطرح دوچرخه سواری، مرحله سیزدهم سخت ترین بخش مسابقه خواهد بود که در نزدیکی مرز فرانسه انجام خواهد شد.

 

در روزهای بعدی مسیر مسابقه حرکت خود را به پایین خلیج اسپانیا ادامه خواهد داد و پس از چندین مرحله کوهستانی و تنها یک مرحله زمان‌گیری انفرادی جاده اي، به مرحله ۱۹ می‌رسد. در انتهای منطقه Alto de Aitana شرکت کنندگان یک مرحله دیگر کوهستانی خواهند داشت و پس از آن در مرحله پایانی به مادرید میرسند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا
پست هاي اینستاگرامی کانال اختصاصی رقابت هاي دوچرخه سواری تابستانی اسپانیا، در جذب گردشگران اروپایی به جنوب این کشور تاثیر زیادی داشته هست

 

جهت کسب اطلاعات اکثر به وبسایت رسمی رویداد به این آدرس مراجعه فرمایید.اینستاگرام این مسابقه نیز برای آگاهی از عکسهای متن و حاشیه رویداد و همین طور دیدن لایوهایی که بزودی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت را در این نشانی دنبال نمایید.

 

جشنواره بین المللی تئاتر آماتور خیرونا اسپانیا «FITAG»

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

عکس ایندکس درگاه جشنواره بین المللی تئاتر آماتور اسپانیا «فیتاگ»

 

اسپانیا همچون ایتالیا، کشور موسیقی، معماری و تئاتر هست و بعضی از گردشگران هنرمند عاشق این دیار، همه ي ساله به منظور شرکت در جشنواره ها و رویدادهای تخصصی هنری، رهسپار سرزمین ماتادورها میشوند.

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا

یکی از جشنوره هاي هنری مشهور اسپانیا در تابستان هر سال، جشنواره بین المللی تئاتر آماتور خیرونا هست که به منظور فراهم کردن بستر اجرای تئاتر هاي خیابانی و روی سن برگزار می‌شود. این جشنواره در سال ۱۹۹۸ با نام El Pati آغاز به کار نمود و از آن زمان به بعد برنامه تلفیقی هنرهای نمایشی جذابی را در شهر خیرونا اسپانیا و مناطق اطراف این شهر برگزار نموده هست.

 

این جشنواره مسلماً رویدادی معتبر به شمار میرود که هنرپیشگان غیر حرفه اي در آن با اجرای نمایش هاي نه عمده حرفه اي، احساسات ناشی از خلاقیت و نوآوری خود را به نمایش می گذارند. بدین ترتیب، این جشنواره آثار خوبی راکه غالباً عمده مورد حمایت این صنعت قرار نمیگیرند، به نمایش می‌گذارد و این عدم حمایت، به رسمیت شناخته شدن این آثار را با مشکل مواجه می سازد.

 

اگر خواستید در جشنواره هنری تئاتر آماتور اسپانیا شرکت کنید، از فرصت هاي اقامتی ارزان قیمتی که سایت TRIVAGO در نزدیکی محل برگزاری رویداد ارائه میکند بهره گیری نمایید

 

بنابراین، این جشنواره پاداشی برای تلاش هاي انجام گرفته در شکل گیری آثار گمنام و تلاش هایي در این اساس که به چشم نمی‌آیند، به شمار می‌آید و می‌تواند آثار با کیفیتی را به نمایش بگذارد. بعلاوه، این جشنواره، شیوه اي برای درک و فهم بهتر و حمایت از تئاتر آماتور محسوب می‌شود.

 

یکی از مشخصات این جشنواره، جاذبه ملاقات با هنرپیشگان بخش هاي گوناگون جهان به شمار می‌آید که به مدت چند روز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و با مخاطبین این جشنواره از نزدیک در رابطه میباشند

 

شیوه برگزاری و شرکت در جشنواره

این جشنواره با دقت به بین المللی بودن آن، باید در نظر داشته باشید که مخاطبین آثاری که در این رویداد به نمایش گذاشته میشود، متعلق به فرهنگ هاي گوناگون میباشند و به همین علت به زبان هاي مختلفی صحبت میکنند.

 

بنابراین، این جشنواره باید برای آن دسته از نمایش هایي که علیرغم زبان متفاوت اجرا، به واسطه ویژگی هاي دراماتیک خود می‌توانند برای مخاطبین قابل درک باشند، ارزش بیشتری قائل میشود. از شرکت هرگونه طرح اجرای تئاتر-رقص یا اجرای تئاتر اشاره اي در این جشنواره به گرمی استقبال میشود.

 

کمیته هنری این جشنواره به منظور دستیابی به بالاترین سطح ممکن استاندارد در تئاترهای آماتور، از میان آثار ارائه شده دست به گزینش میزند. کمیته هنری این جشنواره، حداکثر ۱۴ گروه را از میان درخواست هاي رسیده، گزینه می نماید. احتمالاً شرکت هاي برگزیده توسط یک عضو یا اکثر از کمیته ارزیابی این جشنواره مورد بازدید قرار میگیرند تا کیفیت اثر ارائه شده در قالب DVD مورد بررسی قرار گیرد.

 

هزینه هاي غذا و اقامت اعضای گروه تا ۱۲ نفر به عهده جشنواره هست. جشنواره از این حق برخوردار هست تا تعداد اعضای گروه با کمک هزینه اقامت را بر اساس ماهیت اثری که قرار هست ارائه شود، افزایش دهد. هر گروه در مجموع ۳۰۰ یورو دریافت خواهد نمود. این مبلغ زمانی که اجرای نمایش گروه به اتمام میرسد، پرداخت می‌شود. هزینه هاي سفر و نقل و انتقال وسایل صحنه به شهر خیرونا به عهده شرکت اجرا کننده نمایش هست.

 

فستیوال های هیجان انگیز تابستانی اسپانیا