پارس ناز پورتال

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت 

به شما برترین فناوری ها را معرفی میکنیم که این روزها بسیار پراستفاده میباشند اما تا چندسال آینده در کمال ناباوری کاملا منسوخ می‌شوند.در طول دهه قبل، فناوری ها و ترقی هاي زیادی در حوزه فناوری دنیا شاهد بوده ایم که از آن جمله میتوان به معرفی گوشی ها، تبلت ها و دیگر وسایل الکترونیکی اشاره کرد. این گجت هاي اخیر زندگی آدمها را متحول کرده اند و باعث تغییر رویکرد انسان در برقراری رابطه با دنیا بیرونی شده اند.

 

برخی از این فناوری ها در طول زمان دستخوش تغییر شده اند و در سال هاي پیش رو فناوری هاي جدیدی جایگزین آن ها میشوند و به طور کلی فناوری هایي که تا همین چند سال پیش اخیر محسوب می‌شدند را از رده خارح میکنند.در ادامه به معرفی فهرستی از فناوری ها که تا سال 2025 دیگر اثری از آن ها وجود نخواهد داشت میپردازیم؛ در کنار ما بمانید.

 

10. دستگاه هاي GP

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشتدستگاه هاي مجهز به GPS برای پیدا کردن مسیر در جاده ها و ناوبری خودرو ها برای رسیدن به مقصد خوب میباشند اما از آنجایی که شمار زیادی از گوشی هاي هوشمند به طور پیش فرض از GPS بهره گیری میکنند، نیاز به دستگاه هاي مخصوص GPS در سال هاي پیش رو احتمالاً رو به افول بگذارد.

 

از این قبل، نرم افزارهای هوشمند جدیدی راکه با گوگل مپز رابطه برقرار می‌کنند در اختیار داریم که احتمالاً حتی بسیار بهتر و دقیق تر از GPS به راهنمایی مسیر بپردازند. از این اپلیکیشن ها در آینده اکثر خواهیم شنید چرا که با به روزرسانی هایي که بر روی آن ها صورت میگیرد و با ادغام با دیگر امکانات گوشی هاي هوشمند، احتمالا شاهد دستیار شخصی بهتری در گوشی ها در آینده نزدیک خواهیم بود.

 

9. دوربین هاي دیجیتالی

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

با بهره گیری از فناوری هاي اخیر در دوربین گوشی هاي هوشمند امروزی، کاربرد دوربین هاي دیجیتالی هر روز کم و کمتر میشوند چرا که گوشی هاي گران قیمتی که به امکانات بسیاری تجهیز شده اند، احتمالا عکس هاي بهتری از دوربین هاي دیجیتالی قدیمی برای شما می‌گیرند.

 

در شمار زیادی از گوشی هاي هوشمند امروزیف کیفیت دوربین 8 تا 12 مگا پیکسل مرسوم هست و با همین کیفیت عکس نیز قادر خواهید بود تا عکسهایی با شفافیت بالا بگیرید. گرچه احتمالاً تنها کسانی که به هنر عکسای علاقه مند باشند، هم چنان به بهره گیری از دوربین هاي DSLR بپردازند.

 

8. ریموت بازرسی ها

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

شمار زیادی از وسایل الکترونیکی که در حال حاضر از آن ها بهره گیری می‌کنیم، مجهز به یک ریموت بازرسی میباشند که از آن جمله میتوان به تلویزیون ها، درهای گاراژ، فن هاي سقفی، برخی خودروها و لامپ ها و … اشاره کرد.

 

اما این دستگاه هاي کوچک به زودی از دنیای ما محو میشوند چرا که فناوری دستورات کلامی جایگزین انها برای بازرسی گجت هاي گوناگون شده هست و شما با حکم دادن به تلویزیون از طریق صدای خود قادر خواهید بود تا برنامه مورد علاقه خود را جستجو کرده و تماشا کنید. احتمالا در آینده نزدیک برای هر وسیله نزدیک یک بلندگوی مجزا نیز تعبیه شود تا بتواند دستورات کلامی کاربران را دریافت و اجرا نماید.

 

7. فلش درایو هاي USB

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

تغییر و تحولات و ترقی در حوزه دیسک هاي دیجیتالی بسیار سریع رخداد می افتند، بطوری که هر روز شاهد عرضه درایوهای ذخیره سازی اطلاعات کوچکتر با ثابلیت ذخیره سازی اکثر هستیم. در طول سال هاي قبل شاهد خارد درایوهای بزرگ، فلاپی درایوها، CD ها، DVD ها و فلش درایوهای کوچک بوده ایم اما کم کم با همه ي این موارد باید خداحافظی کرد چرا که در آینده نزدیک، اطلاعات در شبکه های مجازی نامحدود ذخیره سازی میشوند.

 

افزایش بهره گیری از راهکارهای فضای ابری که گنجایش نامحدود با اشغال فضای صفر را دارند، به زودی به دوره فلش هاي USB اتمام میدهد. شرکت هایي مانند اپل، گوگل، دراپ باکس شبکه های مجازی و گرچه مجانی زیادی در اختیار کاربران قرار داده اند و کاربران این شرکت ها قادرند در هر جایی که به اینترنت دسترسی دارند، به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند.

 

6. کارت هاي اعتباری

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

با افزایش بهره گیری از پرداخت هاي موبایلی، شمار زیادی از کسب و کارها حاضر دریافت وجوه بدون بهره گیری از کارت هاي بانکی و اعتباری میشوند. کیف پول گوگل، اسم یکی از سیستم هاي پرداخت بدون کارتی هست که چنین امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

بهره گیری از NFC که در گوشی هاي هوشمند نیز وجود دارد، کاربر را به سرویس هاي پرداختی هم چون پیپال یا کیف پول گوگل متصل میکند و از این روشهای بدون کارت، پرداخت انجام میشود. با این حساب، پیش بینی میشود با افزایش تمایل کاربران به بهره گیری از سیستم هاي پرداخت بدون کارت، به زودی شاهد محو شدن کارت هاي بانکی از صحنه کسب و کار باشیم.

 

پرداخت هاي موبایلی، رمزگذاری شده اند و از ایمنی بالایی برای مصون نگه داشتن اطلاعات شخصی حساب بانکی افراد برخوردارند و از حمل شمار زیادی کارت بانکی گوناگون در جیب شما نیز پیش گیری میکنند.

 

5. کلیدها

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

کلید از دیرباز بعنوان سیستم امنیتی فیزیکی مطرح بوده استکه به زودی با فناوری هاي اخیر جایگزین خواهد شد. کارتهای Swipe و فناوری هاي بدون کلید در شمار زیادی از مکان ها مانند هتل ها، دفاتر بهره گیری میشوند اما امروزه با ظهور فناوری هاي اخیر بیومتریک مانند اسکن عنبیه یا اثر انگشت برای تایید هویت افراد، به زودی با کلید ها خداحافظی خواهیم کرد.

 

4. دیسک هاي DVD و Blue ray

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

در طول سال‌های قبل، یکی از راه هاي پرطرفدار کاربران برای مشاهده فیلمهای سینمایی با کیفیت بالا بهره گیری از DVD ها بوده هست که به نظر می‌رسد به زودی این مورد نیز به تاریخ بپیوندد پرا که تلویزیون هاي با وضوح بالای بلو ری به بازار عرضه شده اند که کار DVD ها را به برترین شکل ممکن انجام می‌دهند

 

این فناوری ها با ظهور سرویس هاي اکران قدرتمندی مانند نتفلیکس در میان کاربران پرطرفدار تر شدند چرا که در هر لحظه، دامنه وسیعی از انتخاب ها را برای تماشا در اختیار دارند.از این قبل، گوشی هاي هوشمند، لپ‎تاپ ها، تبلت ها نیز با اتصال به این سرویس هاي اکران همین کار را برای کاربران انجام می‌دهند.

 

3. تلفن هاي ثابت

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

بهره گیری از تلفن هاي ثابت در سال هاي قبل کاهش یافته هست چرا که با وجود گوشی ها و موبایل هاي هوشمند، افراد کمتر به سراغ انها میروند. موبایل هاي هوشمند در حال حاضر با امکانات بسیاری که در اختیار صاحبان خود قرار میدهند، قادرند انها را به سرعت به شبکه هاي مجازی یا مخاطبی خاص وصل کنند که این انتخاب در تلفن هاي ثابت دیده نمیشود.

 

به گزارش پارس ناز گرچه در برخی مناطق کمتر گسترش یافته، هنوز هم بهره گیری از تلفن هاي ثابت یک نیاز ضروری محسوب میشود چرا که برای برقراری رابطه با اینترنت به این خطوط نیاز هست که به نظر می‌رسد تا سال 2025 و با روی کار آمدن اتصالات اینترنتی بی سیم نیاز این مناطق به تلفن هاي ثابت نیز به کلی مرتفع شود.

 

2. رمزها

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

رمزها در حال حاضر به یکی از دغدغه هاي اصلی کاربران تبدیل شده اند و افراد دوست ندارند تا رمزهای خود را در اختیار شرکت هایي که با انها کار میکنند بگذارند. با ترویج موارد گم کردن و یا فراموش کردن پسوردها و یا مورادی مانند هک پسورد، این دشواری های به بحبوحه خود رسیده اند.

 

شرکت هایي مانند گوگل در همین رابطه بر روی روشهای اخیر ورود به حساب کاربری کار میکنند که دیگر نیازی به وارد کردن رمز عبور خود ندارید چرا که از طریق امکانات امنیتی موجود در موبایل هوشمند کاربران، اینکار انجام خواهد شد.شمار زیادی از شرکت هاي سازنده موبایل هاي هوشمند در تلاش برای بهره گیری از اسکنر عنبیه یا اثر انگشت

 

و دیگر سنروهای بیومتریک برای تایید هویت و ورود کاربران به حساب کاربری خود میباشند و به زودی با فراگیر شدن این روشها، با رمزهای عبور نیز باید خداحافظی کرد.

 

1. خودروها

این فناوری ها تا سال 2025 دیگر وجود نخواهند داشت

در سال هاي پیش رو، رانندن یک خودرو به خاطره اي از قبل تبدیل خواهد شد چرا که با ترقی تکنولوژی و ظهور خودرو هاي خودران به سادگی قادر خواهید بود بدون راننده، به هر نقطه اي سفر کنید.

 

کارشناسان معتقدند که افزایش بهره گیری از فناوری خودروهای خودران باعث حذف کامل راننده از خودرو ها در آینده اي نزدیک خواهد شد. شرکت هاي فناوری مانند گوگل و اپل در حال حاضر در حال آزمایش اتومبیل هاي خودران خود میباشند اما هنوز به مرحله تکامل خود نرسیده اند.