پارس ناز پورتال

فناوری برای پرورش گیاهان در خانه ها

فناوری برای پرورش گیاهان در خانه ها

فناوری برای پرورش گیاهان در خانه ها 

نگهداری و پرورش گیاهان در خانه می تواند بسیار لذت بخش باشد و برای این کار اگر تکنولوژی هم به کمک ما بیاید عالی خواهد شد. آزمایشگاه Natufia از یک دستگاه کاملا خودکار و مستقل برای پرورش گیاه در خانه رونمایی کرد.

 

 این “باغچه آشپزخانه” هیدروپونیک که در نمایشگاه CES 2017در لاس وگاس رونمایی شده ، شرایط داخل خود را برای اطمینان از بهترین شرایط رشد به طور خودکار تنظیم کرده و حتی برای گیاهان موسیقی پخش می‌کند.این دستگاه توانایی پرورش 30 نوع گیاه و سبزیجات مختلف از جمله ریحان، کلم پیچ و منداب را داشته و قیمت آن 14 هزار دلار است.

فناوری برای پرورش گیاهان در خانه ها

طبق گفته سازندگان، این فناوری که Kitchen Garden نام گرفته از خاک استفاده نمی‌کند، بنابراین می‌تواند به راحتی بر تمام مراحل رشد گیاه نظارت کند.این دستگاه در ظرفیت کامل، می‌تواند یک خانواده چهار نفره را از نظر مواد غذایی تامین کند و طبق گفته سازندگان می‌تواند 32 تا 64 گیاه را در در داخل هر قاب باریک خود جای دهد.

 

این فناوری یک باغچه آشپزخانه هیدروپونیک تمام خودکار و کاملا آلی بوده، بنابراین می‌تواند مواد غذایی سالم را برای خانواده‌ها پرورش دهد.با داشتن این دستگاه، خانواده‌ها همیشه می‌توانند برای هر وعده ی غذایی خود سبزیجات تازه داشته باشند.Kitchen Garden مصرف انرژی کمی داشته و استفاده از آن برای خانواده‌ها مقرون به صرفه است.

فناوری برای پرورش گیاهان در خانه ها

این دستگاه دارای حسگرهای بی‌شمار و یک رایانه است که بر وضعیت آب و هوای داخل آن نظارت کرده و محیط را برای رشد بهتر گیاه تنظیم می‌کند.Kitchen Garden  همچنین دارای یک اپلیکیشن همراه و قابلیت اتصال به وای-فای است.کاربران می‌توانند از طریق این اپلیکیشن بر روند رشد گیاه نظارت کرده و سیستم آبیاری آن را تنظیم کنند.این دستگاه با استفاده از حسگرهای هوشمند دما و رطوبت، همراه با مواد معدنی و سطوح PH را اندازه گیری می‌کند.

 

Kitchen Garden همچنین دارای چراغهای LED درخشان به رنگ صورتی و یک سیستم کم مصرف برای تسریع روند رشد گیاه است.

فناوری برای پرورش گیاهان در خانه ها

این فناوری جدید در نمایشگاه CES 2017  رونمایی شده است.