پارس ناز پورتال

قدبلندترین زن جهان و چالش های زندگی او + عکس

قدبلندترین زن جهان و چالش های زندگی او + عکس

قدبلندترین زن جهان کیست؟ 

در این مطلب، درمورد قدبلندترین زن جهان و چالش های زندگی او صحبت می کنیم. رومیسا گلگی عنوان معتبر قد بلندترین زن جهان را دارد. قامت بلندش، او را از دیگران متمایز می کند و رومیسا را به چهره ای قابل توجه در چشم انداز بشریت تبدیل می کند. گلگی که در ترکیه زندگی می کند، به عنوان یک فرد منحصر به فرد ایستاده، رکوردها را می شکند و اطرافیان خود را الهام می بخشد.

 

همه چیز در زندگی رومیسا مثل رنگین کمان و آفتاب نیست، وی اخیراً در مورد سختی های زندگی روزمره خودش صحبت کرده است. دوران کودکی گلگی که به دلیل شرایط جسمانی او با آموزش در خانه مشخص شده بود، دور از تصور معمول بود. این زن در سن 6 سالگی با هنجارهای اجتماعی دست و پنجه نرم می کرد که قد مردان را بلندتر از زنان می خواست.

 

این توقع اجتماعی لایه‌ای از دشواری را برای زنان قدبلند اضافه کرد، واقعیتی که برای او به‌ویژه ناراحت‌کننده بود. خب، رومیسا قدبلندترین زن جهان است، اما به دلیل یک بیماری ژنتیکی نادر به نام سندرم ویور که تنها 50 نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. او به یاد می آورد: من احساس می کردم کودکی هستم که در بدن یک بزرگسال گیر افتاده است.

 

بیشتر بخوانید: عروسی قد بلندترین مرد دنیا (+عکس)

 

چالش های زندگی قدبلندترین زن دنیا

در سال های اولیه گلگی، تنها در یک سالگی، به دلیل مشکلات مادرزادی قلب، با عمل جراحی قلب باز روبرو شد. 2 سال بعد او بار دیگر خود را در اتاق عمل دید و این بار تحت عمل جراحی فتق ناف قرار گرفت. چالش ها تا زمانی که گلگی به سن 5 سالگی رسید ادامه یافت و قبل از اینکه بتواند مراحل افتتاحیه خود را انجام دهد، به 5 ماه فیزیوتراپی نیاز داشت که توسط واکر پشتیبانی می شد.

سفر پزشکی او همانند یک ترن هوایی بوده است. در سال 2013، گلگی 2 عمل جراحی برای اسکولیوز انجام داد. با این حال، از آن زمان، او راه خود را بدون مشکلات عمده سلامتی یا درمان‌های گسترده طی کرد و در عوض تصمیم گرفت که قدرت خود را از طریق جلسات منظم فیزیوتراپی حفظ کند.

 

1. چالش پیدا کردن لباس به دلیل قد بلند بودن

این زن با وجود انعطاف‌پذیری، اکنون برای تحرک به ویلچر یا واکر تکیه می‌کند یا در برخی موارد از کفش‌های ارتوپدی سفارشی استفاده می‌کند. او با نگاه کردن به مسیری که طی کرده است، می گوید: سفر آسانی نبود. زیرا که متفاوت بودن با بچه های هم سن و سالش، دوستی ها را برای رومیسا به یک چالش تبدیل کرد، اما او از پس آن برآمد.

قدبلندترین زن دنیا

بزرگترین ستون های حمایتی رومیسا، پدر و مادر او و چند معلم باورنکردنی اش بودند. با همه اینها، او یک حقیقت ساده را کشف کرد – با چند تغییر، او می‌توانست هر کاری را که هر کس دیگری می‌توانست انجام دهد. و زندگی برای، به لطف قد بلندش، یک سفر جادویی و دائمی است. همه چیز، از لباس‌ها گرفته تا چیدمان‌های روزانه، برای تناسب با قامت منحصربه‌فرد او نیاز به شخصی سازی دارد.

 

بیشتر بخوانید: 10 قدبلندترین بازیگران زن جهان + عکس

 

2. نیاز رومیسا به کمک خانواده برای فعالیت های روزانه

سرگرمی‌های گلگی شامل شنا کردن و به اشتراک گذاشتن وعده‌های غذایی با خانواده‌اش است. غرور آنها فراتر از عناوین جهانی او و آگاهی‌هایی است که او گسترش می‌دهد. او نمی تواند سوار ماشین شود، بنابراین در عوض با یک ون سفر می کند. علاوه بر این، او به مبلمان سفارشی نیاز دارد زیرا قد او از مناسب بودن گزینه های استاندارد جلوگیری می کند.

بیوگرافی قدبلندترین زن جهان

گلگی با تأمل در روال روزانه خود، بر نقش حیاتی کمک در انجام وظایف مختلف بدنی به دلیل قامت منحصر به فردش تأکید می کند. باید بگوییم که گلگی که به عنوان تنها فرد قدبلند در خانواده خود ایستاده است. بنابراین، او با چالش های مشخصی دست و پنجه نرم می کند، به ویژه مشکلات سلامتی مرتبط با سندرم و قد او.

 

3. سرگرمی های محدود رومیسا

این زن جوان صریحاً اذعان می‌کند: «من یک فرد معلول جسمی هستم» و مبارزات منحصربه‌فردی را که او مرتباً با آن روبرو می‌شود، هر روز روشن تر می شوند. به علاوه، قد فوق‌العاده بلند مشکلات خاص خود را از نظر جسمی و اجتماعی به همراه داشته است. زیرا گلگی اغلب خود را در موقعیت‌های عجیبی می‌بیند، به‌ویژه زمانی که خاطرات سال‌های اولیه‌اش را مرور می‌کند.

 

ولی، با وجود این چالش ها، گلگی آرامش و آرامش را در لذت های ساده می یابد. یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه او شامل استراحت با تماشا کردن فیلم های نتفلیکس است که دستور العملی عالی برای یک شب آرام ایجاد می‌کند. انتخاب او برای به اشتراک گذاشتن این لحظات، به ویژه با مادرش، بر اهمیت پیوندهای خانوادگی در یافتن آرامش و حمایت تاکید می کند.

 

بیشتر بخوانید: 10 قدبلندترین کشورهای جهان | از بوسنی و هرزگووین تا فنلاند و نروژ

 

4. رومیسا متاهل نیست و فرزندی هم ندارد

رومیسا گلگی فراتر از زندگی شخصی خود فردی کامل است. او به‌عنوان محقق، مدافع و توسعه‌دهنده جوان، که در حال حاضر در edX کار می‌کند، کلاه‌های متعددی بر سر می‌گذارد. این چهره با داشتن گواهینامه به عنوان یک توسعه دهنده فرانت اند، فعالانه از سندرم ویور حمایت می کند. گلگی علاوه بر فعالیت‌های حرفه‌ای‌اش، به‌عنوان داوطلب برای کمک به حیوانات ولگرد خدمت کرده است.

 

5. رومیسا زندگی را با دیدی مثبت می پذیرد

گلگی در کالیفرنیا زندگی می کند و در دنیای فناوری قرار دارد. او همچنین مادر یک گربه مغرور است که “پری” نامگذاری شده است. البته پری با دوستانش در ترکیه زندگی می کنند، اما او امیدوار است که به زودی او را به کالیفرنیا بیاورد. پس از رسیدن به رویای پرواز برای اولین بار، گلگی هیجان زده است تا ببیند چه چیزی در آینده رخ می دهد و در مورد سفر به بریتانیا فکر می کند.

عکس های قدبلندترین زن جهان

مهاجرت به کالیفرنیا برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب گام بزرگی برای او بود. اما گلگی معتقد است که این، چیزهای بد را به چیزهای خوب تبدیل می کند. او به مردم می‌گوید که چگونه می‌توانند متوجه شوند که چقدر خاص هستند. با به اشتراک گذاشتن زندگی خود با سندروم ویور، او می خواهد افراد بیشتری را از آن آگاه کند.

 

باید بگوییم که او با بیش از 38000 دنبال کننده در اینستاگرام، او را تشویق می کند. فراتر از رسانه‌های اجتماعی، او به طور فعال در سخنرانی‌های عمومی شرکت کرده و در پلتفرم‌های تلویزیونی متعددی ظاهر شده و به تأثیرگذاری و گسترش گسترده‌تر کمک کرده است. برای مطالعه پست های بیشتر، می توانید به لینک های پیشنهادی ما مراجعه کنید.