پارس ناز پورتال

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

 

بزرگ‌ترین چالشی که خانواده عروس و داماد، بعد از دوران عقد با آن روبرو می‌شوند خرید جهیزیه است.خرید جهیزیه عروس در ایران، با توجه به فرهنگ و آداب و رسوم هر شهر و حتی هر خانواده متفاوت است. با اینکه در چند سال اخیر، هزینه خرید جهیزیه بین خانواده عروس و داماد تقسیم شده؛ اما رسم و عرف کلی، بر این است که هزینه خرید جهیزیه عروسی را خانواده دختر تقبل کنند.

 

این چالش علاوه بر بودجه قابل توجه، به سلیقه و زمان کافی نیز نیاز دارد تا به نتیجه‌ای درست برسد. ممکن است در بعضی از خانواده‌ها برخی از کالا، جزو وسایل ضروری جهاز به حساب نیایند و در خانواده مقابل این موضوع کاملا برعکس باشد.

 

در چنین شرایطی ممکن است چشم رو هم چشمی و مدگرایی، باعث خرید وسایل غیر ضروری و سر به فلک کشیدن هزینه‌ها شود. عوامل مختلفی مانند کمبود وقت هم می‌تواند، باعث از قلم افتادن برخی از لوازم ضروری جهاز شود.

 

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی، باید فهرستی از اقلام مورد نیاز را برای هر بخش از خانه و براساس کاربردی که دارند تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم، لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس را به شما بگوییم. با داشتن این لیست، در زمان خرید بدون استرس بوده و جهیزیه‌ای کامل خواهید داشت. 

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

اولین مورد از لیست کالای خواب عروس؛ پتو

در یک لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس، پتو اولین قلمی است که نوشته خواهد شد. نه تنها در فصل زمستان، بلکه در فصل‌های گرم سال نیز خیلی‌ها برای خوابی راحت به این وسیله وابسته بوده و نیاز خواهند داشت. شاید به همین دلیل است که این کالا در چهار فصل سال، در جنس‌های مختلف مثل کرک دار، پشمی، ارگانیک، پنبه‌ای و دولایه و مسافرتی به بازار عرضه می‌شود.

 

فراموش نشود که در هنگام خرید پتو جهاز، از فروشنده درباره قابل شست وشو بودن آن در ماشین لباسشویی سوال کنید. به طرح و رنگ پتو نیز دقت کرده و آن را هماهنگ با سایر دکوراسیون اتاق خواب انتخاب کنید.

 

گران‌ترین و مهم‌ترین اولویت؛ روتختی

برای انتخاب روتختی عروس، ابتدا باید سلیقه و ایده خود عروس را در نظر گرفت. اما برای رسیدن به بهترین نتیجه، باید به دکوراسیون اتاق خواب دقت کرد تا توازن چیدمان بهم نریزد. اغلب عروس‌ها ترجیح می‌دهند، برای دادن جلوه‌ای سلطنتی و لوکس به اتاق، از روتختی‌های کلاسیک که شامل ابریشم، تور و ساتن می‌شود استفاده کنند.

 

برخی دیگر از عروس‌ها نیز با توجه به اندازه اتاق، تعداد وسایل و سبک چیدمان روتختی‌های اسپرت را انتخاب می‌کنند. اما اگر عروس طرفدار طرح‌ها و ایده‌های جدید است، روتختی‌های سه بعدی که حالت برجسته داشته و در چند سال اخیر، وارد بازار شده‌اند می‌توانند نظر او را جلب کنند.

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

انتخاب بخش فراموش نشدنی؛ بالش و روبالشی

پس از خرید روتختی، نوبت به بخش فراموش نشدنی و ارزشمند کالای خواب، یعنی بالش می‌رسد. بالش باید در زمان استراحت، از سر و گردن به بهترین نحو مراقبت کند و باعث خوابی آسوده بدون گردن درد شود. برای همین بهتر است خانواده عروس برای خرید بالش، به فروشگاه‌های تخصصی کالای خواب مراجعه کنند. مواد پر کننده درون بالش می‌تواند شامل پر، کرک، پلی استر، پنبه و لاتکس و…باشد.

 

اگر عروس به دنبال بالشی نرم باشد، باید بالشی پر شده از الیاف طبیعی که قیمت بالایی هم دارند را انتخاب کند. اگر به دنبال بالشی نرم اما با قیمتی مقرون به صرفه است بالش پر شده با پلی استر بهترین گزینه است.

 

ابعاد و سایز بالش نیز، به طرز خوابیدن هر شخص بستگی دارد. به عنوان مثال بالش‌های سایز بزرگ مناسب افرادی هستند که در حین خواب، زیاد غلت می‌زنند.نه تنها بالش بلکه سرویس خواب، بدون روبالشی کامل نمی‌شود؛ این وسیله از ضروری‌ترین وسایل خواب بوده و نقش مهمی در لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس دارد.

 

لحاف و کاور لحاف؛ چشمگیر‌ترین بخش کالای خواب

لحاف کاربردی مانند پتو داشته، اما از آن گرم‌تر و سنگین‌تر است؛ لحاف علاوه بر بالا بردن کیفیت خواب، می‌تواند بر زیبایی اتاق خواب عروس نیز بیافزاید. لایه‌های الیافی به کار رفته درون لحاف می‌توانند از پر، پنبه، پشم یا پلی استر ساخته شده باشند.

 

این الیاف باید حجم مناسبی داشته و سازگار با پوست باشند. لحاف‌های ساخته شده از پر پرنده، بسیار گرم و سبک هستند. اگر عروس لحافی از پر پرنده را انتخاب کند، باید در هنگام خرید به مشخصات آن دقت کرده و ببیند چند درصد پر درون لحاف به کار رفته است.

 

البته بعد از انتخاب لحاف، نوبت به انتخاب کاور لحاف می‌رسد. کاور لحاف با طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارد می‌تواند یک راه عالی برای تغییر سبک دکوراسیون اتاق خواب عروس، در سال‌هایی که پیش رو دارد باشد.

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

اساسی‌ترین بخش کالای خواب؛ تشک

یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های کالای خواب، که تاثیری مستقیم بر سلامت بدن و کیفیت خواب می‌گذارد تشک است. انتخاب و خرید یک تشک نامناسب و غیر استاندارد، می‌تواند تاثیرات منفی غیر قابل جبرانی روی مهره‌های کمر و ستون فقرات بگذارد. پس برای پیشگیری از ابتلا به دیسک کمر و گردن، باید از فروشگاه‌های معتبر و شناخته شده تشک‌های استاندارد خریداری کنید.

 

تشک‌ها براساس تعداد نفرات به سایز‌های یک نفره و دو نفره تقسیم می‌شوند. یک تشک استاندارد، باید اندازه و ابعاد استانداردی داشته و نه خیلی نرم باشد نه خیلی سفت. به طور معمول طول تشک‌ها 200 سانت بوده و ثابت است، اما عرض آن‌ها براساس تعداد نفرات می‌تواند از 90 سانت تا 200 سانت متغیر باشد.

 

تشک‌ها به طور کلی به دو دسته فنری و طبی تقسیم می‌شوند. تشک‌های طبی، برای افراد مبتلا به کمر درد و پا درد بسیار مناسب است؛ اما در لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس، تشک فنری قرار می‌گیرد.

 

خرید المانی شیک و لوکس؛ کوسن

با اینکه کوسن از لوازم ضروری اتاق خواب محسوب نمی‌شود، اما در لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس جایگاه ویژه‌ای دارد. کوسن‌ها محیط اتاق خواب را گرم و صمیمی کرده و چهره‌ای دوست داشتنی به آن می‌دهند. درون کوسن‌ها می‌تواند از فوم، کرک، پنبه و پلی استر پر شده باشد. پارچه رویی آن نیز می‌تواند جنسی از کتان، کرباس، ابریشم، چرم و نایلون داشته باشد.

 

کوسن‌ها در مدل‌ها و طرح‌های متنوعی به بازار عرضه شده و همه سلیقه‌ها را پوشش می‌دهند. این وسایل سایز‌ها و اندازه‌های مختلفی هم دارند، اگر عروس به دنبال راحتی و استفاده از آن‌ها هست، باید کوسن‌های بزرگ را انتخاب کند.اما اگر فقط می‌خواهد، زیبایی بیشتری به اتاق خواب اضافه کند کوسن‌های کوچک و رنگارنگ انتخاب مفیدی خواهند بود.

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس

عنصر فراموش شده، دامن تخت خواب

لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس، وسیله‌ای وجود دارد که با وجود کاربرد فراوان اغلب فراموش می‌شود. در هنگام انتخاب سرویس و کالای خواب وجود روبالشی‌های رنگارنگ، کاور‌های لحاف زیبا و کوسن‌های خوش طرح کمتر کسی به دامن تخت خواب توجه می‌کند.دامن تخت خواب، یک پارچه زیبا است که فضای زیر تخت و پایه‌های آن را می‌پوشاند و می‌تواند در منظم نشان دادن فضای اتاق خواب امری موثر باشد.

 

بزرگ‌ترین فروشگاه عرضه کننده کالای خواب

حالا که لیست کامل لوازم کالای خواب برای خرید جهیزیه عروس را دارید، باید به دنبال فروشگاهی مطمئن و شناخته شده برای خرید این اقلام باشید.یکی از فروشگاه‌های نام آشنا و قدیمی در زمینه فروش محصولات کالای خواب، حمام و لوازم خانه و آشپزخانه صفاهوم است.

 

صفاهوم با بیش از 80 سال سابقه، دارای 3 شعبه در شهر اصفهان است و نماینده بهترین برند‌های تولید کننده کالای خواب در ایران محسوب می‌شود. پس اگر قصد خرید جهیزیه دارید اما وقت و زمان کافی ندارید، کافیست با مراجعه به سایت صفاهوم و چند کلیک کل امور را به این فروشگاه بسپارید.

 

فروشگاه‌های فیزیکی و سایت صفاهوم انواع سرویس و کالا‌های خواب شامل تشک، بالش، روبالشی، لحاف، بالش پر، پتو و روتختی و…به شما عرضه می‌کند.پس در هر نقطه از ایران که هستید، ففقط کافیست با مراجعه به سایت صفاهوم محصول مورد نظر خود را پیدا کرده و بعد از بررسی قیمت سفارش دهید.