پارس ناز پورتال

این ماسک موها برای تقویت مو معجزه می کنند

مجموعه : نکات سلامت مو
این ماسک موها برای تقویت مو معجزه می کنند

این ماسک موها برای تقویت مو معجزه می کنند 

اگر می‌خواهید همه ی وقت مو هاي جذاب درخشان و نرمی داشته باشید می‌توانید از ماسک موها بهرهگیری نمایید که واقعا خوب میباشند. یکی از لوازم لازم هست که باید ازآن بهرهگیری کنید مخصوصا اگر مو هاي تان مصدوم هست. دراین مقاله برترین ماسک مو ها رابه شما معرفی می‌کنیم.

 

موها مثل همه ی اعضای بدن نیاز به مواظبت و دقت دارند.همانگونه که شما به سلامت پوست و اندام هاي داخلی خود مثل معده یا روده اهمیت میدهید یا برای رفع گرسنگی یا تشنگی غذا و آب سرو میکنید برای این که موهایتان هم زنده بمانند و شاداب و تندرست باشند باید تغذیه انها به خوبی صورت بگیرد.

 

بخشی از تغذیه موها توسط مواد خوراکی که میخوریم فراهم سازی می‌شود و بخشی دیگر را هم میتوان با ماسک هاي مناسب پوشش داد . ماسک هاي طبیعی برای مو در واقع مواد خوراکی مناسب رابه موها می‌رسانند و ترمیم بیماری هاي مو رابه عهده می گیرند .البته اگر موهایتان مشکلات حاد داشته باید در درجه اول به دکتر مراجعه کنید.

 

گذشته از بهرهگیری از ماسک مو ، مو هاي خودرا بشناسید
این که موهایتان خشک یا چرب باشد یا مو هاي صاف یا فرفری داشته باشید در گزینه نوع ماسک مو باید درنظر گرفته شود . بهرهگیری از ماسک مو هاي خشک برای موهایی که چرب میباشند انها را چربتر کرده و اسباب ریزش انها را فراهم می‌کند در مورد مو هاي خشک هم اهمیت بهمین اندازه می باشد.

 

برای مو هاي فرفری و وز باید از انواع خاصی از ماسک مو بهرهگیری کرد همانگونه که ماسک مو هاي صاف متمایز خواهد بود . پس نوع و جنس موهایتان را بشناسید و بعد اقدام به بهرهگیری از ماسک کنید.

 

هم رنگ مو و هم تقویت کننده موها
تخم مرغ به علت داشتن پروتیین باعث تقویت موها می‌شود .می‌توانید دو شماره تخم مرغ را دریک ظرف شکسته و به همراه مقدار کمی روغن زیتون روی کف سرتان ماساژ دهید.

 

سعی کنید تخم مرغ وی مو هاي نریزد چون شستن تخم مرغ از موها وقتی خشک می‌شود خیلی سخت هست البته اگر حلم شستن آنرا داشته باشید مالیدن آن حتی روی موها بسیار موثر و خوب هست. تخم مرغ باعث روشن شدن رنگ موها هم می‌شود و موها را درخشان میکند.

 

ماسک مو مناسب برای موخوره
اگر موهایتان اصطلاحا گریبانگیر مو خوره شده هست و نرمی و لطافت خودرا ازدست داده یا این که بعد از رنگ کردن مو احساس کردید پایین موها گریبانگیر دو شاخگی و زبری گردیده می‌توانید از ماسک موز و عسل بهرهگیری کنید.موز و عسل رابا هم آمیخته کرده و روی موها بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند .کلا شستن ماسک از روی موها کار سختی هست برای اینکار باید حلم به هزينه دهید و عجله نکنید .

 

نرم کننده طبیعی مو بسازید
برای این که موهایتان نرم باشد یا اگر همه ی وقت مو هاي رنگ شده دارید و مجبورید مدام از نرم کننده بهرهگیری کنید میتوانید یکی درمیان ماسک نرم کننده مو هم بسازید و بهرهگیری کنید .آواکادرو ، تخم مرغ ، روغن زیتون ، عسل و آب رابا هم آمیخته کرده و بهم بزنید تا حالت کرم مثل بگیرد و بعد مو هاي خودرا با ان ماساژ دهید و بگذارید چند دقیقه بماند و بعد با آب ولرم شستشو دهید .

 

ماسک مو تقویت کننده درست کنید
برای این که موهایتان تقویت شوند و ریشه هاي محکمی داشته باشند لازم هست از مواد یا شامپو هاي تقویت کننده بهرهگیری کنید سنجیدن نشان داده هست ماسک هاي طبیعی که در منزل تهیه می‌شوند از شامپو هاي تقویت کننده تاثیر بیشتری خواهند داشت .

 

اندکی شیر نارگیل و روغن زیتون رابا هم آمیخته کنید و روی موها و کف سر بمالید این ماسک مو چون رقیق هست مقدور هست از روی موها چکه کند برای جلوگیري از این امر یک نایلون نازک را روی سرخود بکشید تا ماسک مو روی سر بماند و بعد از 15 تا 20 دقیقه میتوانید موهایتان رابا آب ولرم بشویید.

 

درمان ریزش مو با ماسک لیمو ترش
اگر گریبانگیر ریزش مو ناگهانی شده اید و می‌دانید این ریزش ناشی از خستگی و ضعیف شدن مو ها می‌باشد میتوانید با اب لیمو ترش موهایتان را ماساژ دهید . لیمو ترش به خاطر داشتن ویتامین و آنتی اکسیدان هاي فراوان باعث تقویت ریشه مو شده و ضخامت و استحکام انها را افزایش می‌دهد.

 

درمان شوره سر با ماسک جو دوسر
اگر موهایتان شوره می زند و همه ی نوع شامپو را آزمون کرده‌اید و نتیجه مطلبوب نگرفته اید می‌توانید ماسک مو جو دوسر را هم آزمون کنید اگر منفعت نداشته باشد خسارت هم ندارد .جو دوسر رابا اندکی شیر و روغن بادام یا زیتون آمیخته کرده و روی سر و موها بمالید و بگذارید بماند بعد از حدود 30 دقیقه با اب ولرم بشویید و به ارامی خشک کنید.

 

ماسک مو هاي خشک
اگر موهایتان خشک و شکننده هست برای ترمیم آن میتوانید از ماسک مو تخم مرغ و ماست بهرهگیری کنید . تخم مرغ و ماست دارای پروتیین و اسید لاکتیک میباشند که باعث لطافت و نرمی موها می‌شوند .ماست و تخم مرغ را آمیخته کرده و روی مو هاي خود بمالید و چند هفته اینکار را تکرار کنید . بعد از مدتی نرمی و لطافت مو هاي شما به شکل محسوسی افزایش پیدا خواهد کرد .

 

کلا تخم مرغ و شیر باعث نرمی و لطافت موها می‌شوند برای همین درست کردن انواع ماسک با این دو ماده میتواند برای مو هاي خشک بسیار مناسب باشد .

 

ماسک برای مو هاي چرب
مو هاي خیلی چرب به اندازه مو هاي خیلی خشک میتوانند اسیب زا باشند . چربی چندان موها باعث ریزش آن ها می‌شود. برای کم کردن چربی موها سفیده تخم مرغ رابا کمی روغن زیتون آمیخته کنید و روی کف سر و مو هاي خود ماساژ دهید و بعد با یک شامپو مناسب و تقویت کننده بشویید . این ماسک مو باعث کاهش چربی موها می شود.

 

ماسک مو گوجه فرنگی برای پیشگیری از ریزش مو

گوجه فرنگی مقدار زیادی انتی اکسیدان دارد و برای مو و پوست هاي مصدوم بسیار مناسب هست . برای ترمیم موها و متوقف کردن روال ریزش انها گوجه فرنگی را چرخ کرده ان را صاف کنید و آب صاف شده ان را روی موها و پوست سر ماساژ دهید

 

و هفته اي یک‌بار اینکار را تکرار کنید البته بعضی افراد نسبت به گوجه فرنگی حساسیت داشته و بهرهگیری ازآن پوستشان را ملتهب میکند اگر جزو این افراد هستید در بهرهگیری از ماسک مو گوجه فرنگی دقت نمایید.