پارس ناز پورتال

معرفی راه های افزایش ماندگاری رنگ مو

مجموعه : نکات سلامت مو
معرفی راه های افزایش ماندگاری رنگ مو

معرفی راه هاي افزایش ماندگاری رنگ مو 

همۀ افراد تمایل دارند تا هنگام رنگ کردن موهای شان ماندگاری رنگ مو داشته باشند و میتوان در این مواقع راهکارهای زیر را به کار گرفت. اگر گذشته از رنگ کردن ، روش هاي زیر را انجام دهید ، رنگ موهایتان اکثر می‌ماند.

 

برای ماندگاری اکثر رنگ مو چه راهکارهایی پیشنهاد می‌شود؟

 

تقویت کردن
۳ یا ۴ روز گذشته از رنگ کردن موهایتان در آرایشگاه و یا در منزل ، موهایتان را بخوبی تقویت کنید . موهایتان را با تقویت کننده هاي پروتئینی و نرم کننده هاي تقویتی سیراب کنید و مطمئن باشید که مو هاي سالم رنگ را بهتر نگه می دارند.

 

تمیز کردن
آفتاب:دو روز گذشته از رنگ کردن موهایتان را بشوئید . در هنگام شستشو از یک شامپو قوی بهره گیری کنید تا هرگونه ژل ، موس و اسپری مو و یا محصولات حالت دهنده دیگر کاملا از روی موهایتان پاک شود. هر نوع ماده خارجی که روی موهایتان وجود داشته باشد مانع از جذب شدن رنگ مو می‌شود

 

و درعملکرد رنگ مو خلل ایجاد میکند. بنا براین تا زمان رنگ کردن از این نوع محصولات حالت دهنده بهره گیری نکنید و به یاد داشته باشید اینکار برای رسیدن به یک نتیجه مطلوب لازم هست و باعث می‌شود رنگ مویتان به سرعت خراب نشود و از بین نرود.

 

زمان بندی
زمانی کار رنگ کردن را آغاز کنید که موهایتان کمی کثیف هست تقریبا دو روز بعد از شستشو ، مناسبترین زمان برای رنگ کردن هست. در این مدت پوست سرتان چربی طبیعی خود را دوباره بدست می آورد ، این چربی طبیعی از پوست سر شما و موهایتان در مقابل رنگ مو محافظت میکند.

 

سوزش و خارشی که گاهی اوقات در هنگام رنگ کردن مو در پوست سرتان ایجاد می‌شود بخاطر این هست که واکنشهای شیمیایی که در هنگام رنگ کردن رخ می‌دهد ، پوست سر شما را تحریک میکند.کمی چربی طبیعی از این سوزش و خارش پیشگیری میکند و شما می‌توانید به اندازه کافی رنگ مو را روی سرتان تحمل کنید تا کارش را بطور کامل انجام دهد.

 

صبر
اجازه بدهید رنگ مو به اندازه کافی روی سرتان بماند. اگر درخانه موهایتان را رنگ میکنید ساعت را کوک کنید تا دقیقا” بعد از مدت زمان تعیین شده در کاتالوگ رنگ مو ، موهایتان را بشوئید .مو هاي سفید و خاکستری کمتر از مو هاي رنگی ، رنگ مو را جذب میکنند پس اگر مو هاي خاکستری هم دارید ،

 

اجازه بدهید رنگ مو مدت بیشتری روی سرتان بماند تا این موها کاملا” پوشیده شود اما حتما به پیشنهاد هاي نوشته شده در کاتالوگ رنگ مو نیز دقت کنید و مواظب باشید که رنگ مو اکثر از حداکثر زمان تعیین شده در کاتالوگ روی سرتان نماند.داشتن رنگ موی جذاب و خوشگل می‌تواند چهره شما را روشن تر و ماندگارتر کند .

 

منبع: پزشک درود