پارس ناز پورتال

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

مجموعه : دکوراسیون
مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب 

مبل های نیم ست جای کمی می‌گیرند و در عین حال بسیار زیبا و شیک هستند. برای اتاق هـای کوچک یا آپارتمان هـای نقلی می توان از آن ها بهره گرفت. یکی از دوستانم مدتی پیش ازدواج کرد و چند روز قبل برای دیدن او بـه خانه جدیدش رفتم. آپارتمانی ۵۰ متری کـه دارای یک اتاق خواب و نشیمن کوچک بود.

 

در نگاه اول بـه این فکر کردم کـه نشستن در این نشیمن بعد از یک ربع بـه من حس خفگی خواهد داد. فضایی کوچک کـه با یک ست مبل ۹ نفره حجیم پر شده و در سمت دیگر فضا یک میز ناهارخوری ۸ نفره بـه زور بـه دیوار وصله شده بود کـه ردیف صندلی هـای سمت دیوار عملا هیچ کاربردی نداشتند زیرا تا خرخره زیر میز فرو رفته بودند.

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

بعد از اندکی گپ و گفت با دوستم، خودش پیش قدم شد و نظر مرا درباره دکوراسیون منزل جدیدش پرسید. من هم بی تعارف حسی کـه داشتم را بـه او گفتم. اول تصور کرد چون خانه خیلی کوچک است این گونه بـه نظر می‌رسد اما من با نشان دادن نمونه فضاهایی حتی کوچک تر ولی دلبازتر بـه او نشان دادم کـه انتخاب نوع مبلمان و چیدمان انها روی این قضیه بسیار تأثیرگذار است.

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

درباره رنگ مبل ها نیز صحبت کردیم. دوستم عاشق رنگ هـای گرم و جیغ است. بـه او گفتم استفاده بیش از حد از این رنگ ها فضای کوچک خانه تو را کوچک تر جلوه می دهد. بدون این کـه از علاقه خود صرف نظر کنی، می‌توانی این رنگ ها را برای اکسسوری ها و کوسن ها یا حتی تک مبل هـای نیم ست راحتی خود انتخاب کنی و در عوض قطعات بزرگ مبلمان را بـه رنگ هـای خنثی در نظر بگیری.

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

در نمونه هایی کـه از مبلمان ایتال فوم بـه دوستم نشان دادم یکی از نیم ست ها کـه ترکیبی از متریال ها بود چشم او را گرفت. علتش هم این بود کـه دوست من علاقه زیادی بـه این دارد کـه خانه اش لوکس بـه نظر برسد. مبل تک چرم عسلی رنگ در این نیم ست و بافت مبل پارچه ای مخملی برای او جذابیت عجیبی داشت. اگر چـه از حق نگذریم این مبلمان نیم ست واقعا ترکیب زیبایی از متریال ها و بافت ها بود.

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

همان نیم ست را با ترکیب رنگی دیگری بـه او نشان دادم. نظرش این بود کـه ترجیح میدهد این نوع مبلمان را برای نشیمن محل کار همسرش پیشنهاد دهد. بـه گزارش پارس ناز در دل خودم بـه این دیدگاه او آفرین گفتم زیرا دقیقا همین کاربرد را داشت. البته اگر سبک دکوراسیون داخلی منزل دوستم رسمی تر بود، شاید برای آن نیز گزینه مناسبی محسوب میشد.

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

نیم ست دیگری از مبلمان ایتال فوم کـه بـه دوستم نشان دادم، در واقع یک مبل ال بود و یک صندلی تک کـه با توجه بـه راحتی و ساده بودن آن حدس میزدم انتخاب دوستم نباشد اما در کمال ناباوری دیدم برقی در چشمانش درخشید و با ذوق گفت می‌توانیم این نیم ست را برای قسمت تی وی روم تهیه کنیم.

 

تی وی روم؟؟؟ این نشیمن ۱۵ متری واقعا می توانست فضایی جدا مخصوص تلویزیون داشته باشد؟ دوستم کـه متوجه حیرت من شد، در کمال خونسردی حرفش را این گونه توجیه کرد کـه مگر خودت نگفتی می شود با چیدمان خوب از فضاهای کوچک حداکثر استفاده را کرد؟! و من پاسخی نداشتم!

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

نوع دیگری از مبل هـای نیم ست را کـه فقط بـه درد دکوراسیون مدرن می خورد بـه او نشان دادم. اما بـه دلیلی کـه قبلا گفتم و می‌دانستم دوستم پیرو این سبک و سادگی و خط و خطوط صافش نیست، زیاد بـه این گزینه اصراری نکردم. اگر چـه خودم طرفدار سرسخت راحتی و دسته هـای بلند این نوع مبل ها هستم. خطوط صاف و مکعب وار این مبل برای من کـه عاشق نظم هستم، خیلی خوشایند و دلچسب است.

مبل های نیم ست بهترین ایده دکوراسیون جذاب

در نهایت دوستم با دیدن این مبل هـای نیم ست و تنوع انها چـه از نظر شکل و چـه از نظر رنگ اینقدر ذوق زده شده بود کـه فورا بـه فکر فروش مبل هایش افتاد و حتی در حضور من آگهی آن را نیز نوشت. سپس با هم سری بـه وبسایت گروه مبلمان ایتال فوم زدیم و نمونه هـای بیشتری از کارهای انها را دیدیم.

 

اگر شما هم با معضل کوچکی جا سر و کله می زنید، بد نیست اندکی بـه مبلمان و چیدمان تان فکر کنید. مطمئنا می توان ایده هـای جدیدی پیاده کرد.

 

سایت چیدانه