پارس ناز پورتال

مخفیگاه نازی ها در قطب شمال کشف شد

مخفیگاه نازی ها در قطب شمال کشف شد

مخفیگاه نازی ها در قطب شمال کشف شد 

نازی ها در حمله بـه سمت شمال اروپا بـه قطب شمال هم رفته بودند و در آن جا یک مخفی گاه مجهز دایر کرده بودند. دانشمندانی از روسیه موفق شدند پایگاه هیتلر را در قطب شمال شناسایی کنند. این پایگاه بـه دستور شخص آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم ساخته شده بود. پایگاه مخفی نازی ها در قطب شمال با نام «شکارچی گنج» شناخته میشد.

 

پایگاه مخفی نازی ها در قطب شمال بـه نام شکارچی گنج «Schatzgraber» در سال 1942 میلادی و پس از حمله‌ی کشور کشور آلمان بـه روسیه ساخته شد. این ایستگاه از سال 1943 کار خود را آغاز کرد و قرار بود بـه شناسایی آب‌وهوا بپردازد، اما یک سال بعد استفاده از آن متوقف شد.

 

گزارش‌هایی منتشر شده مبنی بر این که بـه دلیل نبود تدارکات، کارکنان این پایگاه بـه زور یک تکه گوشت خام خرس قطبی آلوده بـه کرم‌هـای گرد می خوردند و این اتفاق موجب شد تا بیماری در منطقه انتشار یابد. البته عده ای از افراد از این داستان بـه‌عنوان یک افسانه‌ی جنگی یاد می کنند.

مخفیگاه نازی ها در قطب شمال کشف شد

مکان دقیق این پایگاه که در جزیره‌ی الکساندرا در دایره‌ی قطبی قرار داشت، برای سال ها نامعلوم بود، تا این که دانشمندان پس از 72 سال و در هنگام بررسی این جزیره‌ی دورافتاده موفق شدند آن را پیدا کنند. محققان در پایگاه مخفی نازی ها در قطب شمال یادگارهای بسیاری از جمله قوطی‌هـای بنزین،

 

خرابه‌هـای انبار و اسناد کاغذی کشف کردند که همگی بـه دلیل هوای منجمد قطبی سالم مانده بودند. همچنین فشنگ‌ها و لوازم شخصی کارکنان پایگاه در این مکان پیدا شد که بسیاری از آنها نماد نازی‌ها یعنی صلیب شکسته را بر روی خود داشتند. این اشیا و یادگارها بـه‌زودی در روسیه بـه نمایش گذاشته خواهد شد.

 

محقق ارشد پارک ملی قطب شمال روسیه بـه نام ایوگنی ارمولوف «Evgeny Ermolov» عنوان کرده است که با بررسی علمی این داده‌ها و شواهد، می توان ایده‌هـای عملیاتی ارتش کشور کشور آلمان در قطب شمال در زمان جنگ جهانی دوم را کشف کرد.

 

پایگاه مخفی نازی ها در قطب شمال در زمینه‌ی آثار فراطبیعی تحقیق میکرد

نام «شکارچی گنج» که بر روی پایگاه مخفی هیتلر گذاشته شده، این فرضیه را بـه وجود می‌آورد که ماموریت دیگری هم در آن انجام می‌شده است. عده ای از افراد معتقدند که این پایگاه بر روی آثار باستانی تحقیق می‌کرده که بـه باور موسسه‌ی انسان‌شناسی آننرب «Ahnenerb» از قدرت‌هـای فراطبیعی برخوردار بودند!

 

آننرب یک موسسه‌ی نازی بود که در زمینه‌ی باستان‌شناسی و تاریخ و فرهنگ نژاد آریایی تحقیق میکرد. این موسسه برای اثبات برتری جمعیت اساطیری اسکاندیناوی و فرمانروایی آنها بر جهان، آزمایشاتی را انجام می‌داد.پیش از این تنها در منابع و کتاب‌ها بـه پایگاه شکارچی گنج اشاره شده بود

 

و کسی از محل دقیق آن اطلاعی نداشت. جزیره‌ی الکساندرا، منطقه‌ی مورد مناقشه‌ای در قطب شمال بود که اکنون بخشی از فدراسیون روسیه است. روسیه‌ای ها قصد دارند تا یک پایگاه نظامی دائمی در این منطقه بسازند.