پارس ناز پورتال

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

مجموعه : دکوراسیون
بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن 

انواع مدلهای سبک دکوراسیون شیک و نوین داخلی را از انواع رنگ بندی ها و سبکهای گوناگون حاضر نموده ایم که میتوانید از انها ایده بگیرید. 

 

۱- سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی سبک ایران دارای خصوصیت هایي هست که از ارزشی ویژه برخوردار هست. خصوصیت هایي چون طراحی مناسب, محاسبات دقیق, فرم درست پوشش, رعایت مسائل فنی و علمی در ساختمان, بالکن هاي رفیع, ستون هاي بلند و سرانجام تزئینات گوناگون که هریک در عین سادگی معرف شکوه سبک ایرانی هست.

 

2- سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

تاریخ سبک دکوراسیون داخلی مینیمالیسم «ساده گرایی»

 

ساده گرایی یا ساده پسندی یا مینیمالیسم «به انگلیسی; Minimalism» یک مکتب هنری هست که اساس آثار و بیان خود را بر پایه سادگی بیان و روشهای ساده و خالی از پیچیدگی معمول فلسفی و یا شبه فلسفی بنیاد گذاشته هست. ساده گرایی را میتوان زاییده هنرمندان روس دوره پس از انقلاب اکتبر روسیه

 

دانست که ساختارگرا بودند و به خلاصه نمایی و اشکال هندسی گرایش داشتند. مثل مالویچ با اثر «سفید روی سفید» تجربیات هنرمندان روسیه در دهه 1950 و 1960 بر هنرمندان اروپا و امریکا مثل آلبوم تابلوهای تماماً سفید رابرت راشنبرگ جوان و کارهای تک رنگ ایو کلین, و سری آکروم پیرو مانتزونی

 

اثر گذاشت و به نوع دیگری بر کارهای مین کاری روی مس رابرت ریمن و آثار اگنس مارتین که ترکیب شیارهای نامحسوس روی اساس تک رنگ بود, تاثیر گذاشت.ساده گرایی در شکلهای گوناگونی از طراحی و هنر, به خصوص در هنرهای تجسمی و موسیقی بهره گیری می شود. ساده گرایی پس از جنگ جهانی دوم,

 

در هنر غرب به وجود آمد و اکثر از جانب هنرمندان هنرهای تجسمی آمریکایی در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی, ترویج پیدا کرد. ساده گرایان بر این باورند که با زدودن حضور فریبنده ترکیب بندی و کاربرد موارد ساده و اغلب صنعتی که به شکلی هندسی و بسیار ساده شده قرار گرفته باشند,

 

میتوان به کیفیت ناب رنگ, فرم, فضا و ماده دست یافت. از هنرمندان این سبک می‌توان به دیوید اسمیت, دونالد جاد, ارنست تروا, سول لویت, کارل آندره, دن فلاوین, رابرت رایمن, رونالد بلادن و ریچارد سِرا اشاره کرد.آثار هنرمندان مینیمالیست گاه کاملاً تصادفی پدید می آمد و گاه زاده شکلهای هندسی ساده و مکرر بود. ساده گرایی همانند اي از ایجاز و سادگی را در خود دارد و بیانگر سخن رابرت براونینگ هست; Less is more «کمتر غنی تر هست».

 

خصوصیت هاي سبک طراحی و دکوراسیون مینیمالیسم

این سبک دکوراسیون داخلی نهایت صحت و دقت هست و هیچ چیزی بیش از اندازه و زیادی نیست , بدون اساس اي گزاف و پرشکوه.همین طور که از نام این استایل مشخص هست, پافشاری این سبک بر سادگی و بی آایشی هست. رنگ هاي مورد بهره گیری در این سبک ممکن هست خیلی تیره و کسل کننده یا روشن باشند,

 

یا در برخی موارد ممکن هست از رنگ هاي براق و نمایشی بهره گیری شود. اجزا و وسایل مورد بهره گیری در یک مکان با طراحی داخلی مینیمالیست همین طور با اشکال هندسی مثل مربع, مستطیل و دایره می باشند, اما سطوح و ظواهر همه ي چیز صاف و ساده , بدون جزئیات و بی آلایش هست.

 

۳- سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک دکوراسیون داخلی یک سبک پالوده, گسترش یافته, با جزئیات و ریزه کاری هاي فراوان که در ساختار مبلمان و وسایل روشنایی و غیره یافت می شود. مبلمان و لوازم دیگر حکاکی شده و منبت کاری شده میباشند. یک خانه با طراحی دخلی کلاسیک با چیزهای گلدار, و باگل و گیاه و اشکال افسانه اي مزین شده هست.

 

۴- سبک دکوراسیون داخلی روستیک

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سبک روستیک در فضاهای ویلایی کاربرد دارد و سعی آن در به درون خانه کشیدن طبیعت خالص هست. گرچه ساختار خام و نپخته اي دارد و دارای اجزائی ناصاف و کمی زمخت هست. مبلمان و وسایل روشنایی گاها از کنده درخت, تنه و شاخه ي درختان و الیاف و کنف ساخته می‌شوند. این سبک در خانه هاي ویلایی و کوهستانی و روستایی یافت می شود.

 

۵- سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک با تفسیر اخیر

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک دکوراسیون داخلی, سبک پالوده شده و با شکوهی هست. سبکی هست که جزئیات سبک کلاسیک با رویکردی اخیر در آن یافت می شود. فرم کلی سبک کلاسیک از لحاظ ساختاری و همین طور برخی لوازم منزلی که در سبک کلاسیک وجود دارد در این سبک حفظ شده هست و با عناصر نوین ترکیب شده اند. این سبک تلفیقی بین قدیم و اخیر هست.

 

۶- سبک دکوراسیون داخلی ماوریک «تک رو»

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک دکوراسیون داخلی بخشی از سبک نوین هست. این سبک نوین, مبتکرانه, غیرمعمول و خلاف رسم و بدون قیود و قانون هست. ساختار این سبک به گونه اي هست که از وسایل و احجام هم پوشان بهره گیری می کند. رنگ ها کاملا تصادفی انتخاب میشوند حتی رنگ هاي مورد بهره گیری برای یک اتاق.

 

۷- سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

تمیز بودن, کم کردن جزئیات و دقت به سادگی ازخصوصیات بارز سبک دکوراسیون داخلی ژاپنی هست فریم غالب در آن مربع هست. وجود عناصر خاصی مثل; تاتامی مت«کف پوش حصیری بافته شده از ساقه برنج» واشیتسو«اتاقی پوشیده شده از تاتامی مت» درهای کشویی, میز کوتاه و صندلی آن به نام زابوتن.

 

توکونرما; اتاقک آلاچیق مثل و همینطور کاکمونو. سوئی سکی, ایکبانا, بن سای, توری از خصوصیت هاي این سبک هست. باغ آرایی ژاپنی که تحت تأثیر آئین هاي شینتووذن بوده جلوه خاصی به آن بخشیده هست.

 

۸- سبک دکوراسیون داخلی چینی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

سه اصل مهم در این سبک دکوراسیون داخلی وجود دارد; سادگی, انرژی و طبیعت؛ که مهم ترین اصل پیدا کردن مکان مناسب برای هر وسیله می‌باشد. کاربرد چوب بعنوان یک متریال طبیعی در این سبک چندان دیده می شود. کاربرد اصول فنگ شویی «باد و آب». برقراری میانه روی میان انرژی ها یکی دیگر از خصوصیات سبک چینی هست.

 

عناصر مهم درفنگ شویی; آب, آتش, خاک, چوب و فلز میباشند. مهم ترین اصل فنگ شویی پرهیز از انباشتگی و بی نظمی و اصل دیگر دقت در رنگ محیط اطراف هست. گیاه بامبو به گونه ای حیرت انگیز هر ۵ اصل فنگ شویی را وارد محیط می کند. رنگ هاي اصلی کاربردی در این سبک مشکی, طلایی, زرد و قرمزهستند.

 

۹- سبک دکوراسیون داخلی مراکشی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی داخلی این سبک دکوراسیون داخلی مشهور هست به سبک عجیب‌وغریب. عناصر اصلی در آن فرش, کاشی, ظروف رنگی, سفال فانوس, آثار فلزی, کف پوش سفالی قرمز, سکوهای بیرون زده از دیوار, مبلمانی با چوب هاي منبت و مشبک, سایه بان بالای تخت, حیاط اندرونی «ریاض», چراغ هاي خفا, کاشی زلیج و تجین هست. رنگ هاي مورد مصرف آبی فیروزه اي و کبود, سفید و سبز میباشند.

 

۱۰- سبک دکوراسیون داخلی مصر

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

هنر مصری سبک هنر توصیفی هست. بهره گیری چندان از سنگ هاي طبیعی مثل آهک و حجم هاي مکعبی, حجیم و خطوط مستقیم ستون هاي قطور و منقوش و پنجره هاي مشبک چوبی با رنگ تیره در معماری مصری و نوع خاص پرسپکتیو آن و همین طور بهره گیری از عناصر بارزی مثل; مصطبه

 

«مقابر اشرافی», هیرو گلیف «بارزترین نقوش دکواتیو مصری », ستون هاي کوتاه و چاق, هیروگلیف, نقاشی ساکن و خشک, نقاشی پر رنگ و لعاب, نقاشی روی پاپیروس, نقش کنده کاری شده روی دیوار, ارتباط نزدیک با طبیعت, لوتوس, آنخ «کلید زندگی یا کلید نیل », خدای مات, آنوبوس, خپری «سوسک بالدار»,

 

آمن, وجت, ایارت, اوروبوروس, بست, کانوپیک, اوبلسیک. در دکوراسیون مصری وجود طاقچه هایي پر از اشیاء تزئینی و مجسمه و… دردل دیوار ها جلوه خاصی به این سبک بخشیده هست.

 

۱۱- سبک دکوراسیون داخلی هندی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

بارزترین عنصر در این سبک دکوراسیون داخلی رنگ هست. وجود تزئینات کوچک مثل قلیان, شطرنج, سوزن دوزی ظریف, چهل تکه و مندیر « معبد کوچکی که هر جایی در خانه غیر از اتاق خواب می‌توان قرار داد» و بهره گیری از نقوش شیوا, لاکشمی, گانشا و همینطور نقش فیل «اعتقاد هندوها بر به ارمغان آوردن ثروت» از خصوصیات آن محسوب می‌شوند.

 

۱۲- سبک دکوراسیون داخلی رومی باستانی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

یکی از خصوصیت هاي هنر روم باستان بهره گیری بجا از تزئینات و مجسمه سازی هست, ابداع بهره گیری از سردیس بجای مجسمه کامل در این دوران بروز کرد و از عناصر بارز آن می‌توان به; فرسکو, کاتورا, پانتئون, موزلییک هاي رومی, باسیکیا, لامپ هاي رومی, فوروم, کلسئوم, کاتاکومب اشاره کرد. طاق هاي نیم دایره,

 

بهره گیری از موزائیک بر دیوار, نواره, آب نما, سونا و استخر و تبدیل نقاشی دیواری به کاغذ دیواری از رنگ خصوصیات معماری این سبک دکوراسیون داخلی میباشند. در مبلمان به سبک رومی تأکید بر بهره گیری مختصر از مبل و صندلی هست و اکثر از تزئیناتی مثل موزائیک ها و نقاشی هاي دیواری

 

و پارچه هاي منقوش و اشیاء دکوراتیو بهره گیری می کنند. بهره گیری از صحنه هاي جنگ گلادیاتورها بعنوان قطعات موزاییک شده و تمایز دهنده اي برای دکور خانه اشراف با عامه بوده هست.

 

۱۳- سبک دکوراسیون داخلی یونان باستان

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

دوره هاي گوناگون آن عبارتند از; دوره هندسی, کهن یونان, کلاسیک, هلنی

 

شیوه هاي معماری یونانی به سه دسته تقسیم می شود;

 

۱- دوریسی
۲- ایونی
۳- کرنتی

 

قراردادن فرم سنتوری بر بالای ساختمان, بهره گیری از معماری هندسی بر پایه تناسب از خصوصیت هاي این سبک هست. مصالح زیاد, آهک, و مرمر سفید. نوآوری دولت شهر گام مهمی بود در زندگی شهری. سبک دکوراسیون داخلی رومی و یونانی بر تقارن و تعادل تأکید دارد. مشهور ترین نقش در نقوش یونانی, زنجیره یونانی هست. رنگ برتر سفید و آبی هست. از خصوصیات سبک نوین یونانی بهره گیری چندان از نور طبیعی هست.

 

۱۴- سبک دکوراسیون داخلی روکوکو

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک امثال سبک دکوراسیون داخلی باروک تجلی هست؛ با این تفاوت که میزان آراستگی ها در آن کمتر شده و اکثر از رنگ هاي روشن بهره گیری می شود.

 

۱۵- سبک دکوراسیون داخلی ویکتوریایی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

در این طرح دیوار به دو قسمت تقسیم می شود. که هر قسمت با کاغذ دیواری یا رنگ تیره جدا می شود.
مهم ترین موضوع در این سبک دکوراسیون داخلی هماهنگی و تعادل هست. بهره گیری از شمعدان هاي بزرگ و چلچراغ هاي بزرگ شیشه هاي منقوش از علامت هاي این سبک هست.

 

۱۶- سبک دکوراسیون داخلی انگلیسی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

این سبک دکوراسیون داخلی خود به سبکهای متفاوتی با نام هایي که اکثر از القاب و اسامی ملکه ها و یا اشراف زاده ها بوده دسته بندی می شود, مادر این بحث صرفا به بردن نام و خصیصه اي بارز از آنها اکتفا میکنیم.

 

سبک ویلیام مری «چوبهای انحنا دار شکلهای S , C»

 

سبک کویین آن «پایه هاي کابریولی و قوس دار S»

 

سبک جورجین «بهره گیری از روکش چوب پارچه کوبی, کاغذ دیواری, چوب هاي ماهاگونی, اقاقیا»

 

سبک چندیل « پایه هاي کبدیولی داشتند که به پنجه یک گربه میان با توپی که گرفته بود ختم می شود»

 

هپل وایت «صندلی با پشتی سپری یا قلبی شکل»

 

شرایتون «پایه استوانه شیاردار یا مارپیچ»

 

سبک بیرر میر « مدال ها با نقاشی پرتره چندان کاربرد داشت»

 

سبک باهاوس « بکارگیری فلز در قاب صندلی و مبلمان زیادتر شده» پیشگام مدرنیسم در معماری.

 

۱۷- سبک دکوراسیون داخلی آرت نوو

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

احیا گر سبک تزئینی درماتیک باروک و هدف آن نمایش ارزش هاي تزئینی خطوط منحنی. بهره گیری چندان از انواع کف پوش هاي چوبی از خصوصیات این سبک دکوراسیون داخلی هست. نقاشی روی شیشه از این سبک ابداع شد.

 

۱۸- سبک دکوراسیون داخلی آرت دکو

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

از بارزترین خصوصیات این سبک دکوراسیون داخلی بهره گیری از فرم هاي گیاهی در فرفوژه ها ورنگ هاي روشن و یک دست می‌باشد.

 

۱۹- سبک دکوراسیون داخلی فرانسوی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

طراحی داخلی به سبک فرانسوی مشهور به دل فریبی و هم‌چنین با نشاطی هست. سبک فرانسوی در طراحی داخلی ترکیبی از سبک روستیک «روستایی» و سلطنتی «شاهانه » هست. «آرموار» یک نوع کمد یا گنجه ي فرانسوی هست که به خوبی با شمار زیادی از وسایل دیگرترکیب می شود و در اتاق هاي

 

گوناگون یک خانه به سبک فرانسوی وجود دارد. آرموار یک کمد فرانسوی هست و روی آن بسیار تزئین شده و حکاکی شده هست. رنگ هاي مورد بهره گیری در دکوراسیون داخلی فرانسوی متفاوتند. در طراحی داخلی فرانسوی از رنگ هاي طلایی, آبی, قرمز, سبز بهره گیری می شود. در سبک فرانسوی از طرح گل و گیاه و برگ در قاب آینه و صندلی هاي چوبی بسیار بهره گیری می شود.

 

میز و صندلی هاي یک خانه با طراحی داخلی فرانسوی اکثر دارای لبه هاي دالبری شکل میباشند تا لبه هاي صاف و مستقیم. در رنگ آمیزی دیوار و سقف یک خانه با طراحی داخلی فرانسوی ممکن هست از رنگ هاي سفید و کمرنگ بهره گیری شود, ولی روی هم رفته از طرح و الگوهای گل دار «گل گلی» هم بهره گیری می شود.

 

دکوراسیون داخلی فرانسوی برجسته, دلربا و شیک هست. بر خلاف چیزی که اثر افراد فکر می کنند سبک فرانسوی متظاهر و خودنما نیست بلکه بسیار خاکی و همینطور مطبوع هست.

 

۲۰- سبک دکوراسیون داخلی سوئدی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

روشن, ساده, سفید و آبی خلاصه اي از سبک طراحی داخلی سوئدی هست. سبک سوئدی هم‌چنین از روشنایی و آب و هوای اسکاندیناوی الهام گرفته هست. زمستان هاي طولانی مدت کسل کننده با غروب هاي زود هنگام و روز هاي کوتاه و کمبود نور طبیعی این سبک را ناگزیر ساخته که روشنایی مورد نیاز

 

را به فضای داخلی خانه وارد کند. وجود چیزهای کمرنگ, روشن, پر زرق و برق و پرجلوه در دکوری هاي یک خانه با طراحی داخلی سوئدی مشهور هست. همین طور که دیوارها, کف زمین و لوازم و اثاث خانه با رنگ هاي کمرنگ و روشن نور طبیعی را منعکس می کنند, فضاهای داخلی که با این سبک دکوراسیون داخلی طراحی و دکوراسیون بندی شده اند, خندان, آرام اند, حتی در روز هاي تاریک زمستان گرم و خودمانی میباشند.

 

۲۱- سبک دکوراسیون داخلی باروک

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

معماری باروک از ایتالیا شروع شد و قسمت اعظم اروپا را هم به زیر پوشش خود درآورد. تقریباً از اوایل قرن ۱۷ تا اواسط قرن ۱۸ در اکثر کشورهای لاتین ترویج یافت. از نظر منتقدین قرن نوزدهم معماری باروک عبارت هست از معماری کلاسیک منحط بی‌ساختار و دارای تزئینات نمایشی چندان و عجیب‌وغریب هست.

 

باروک در معنی اصلی خود عبارتست از نامنظم, مروارید ناصاف و پرپیچ و تاب و یا غیر عادی باروک نوعی هنر هست که در آن قواعد تناسب رعایت نمیشود و همه ي چیز بنا به حواس هنرمند نمایانده می شود. این سبک دکوراسیون داخلی هنری دارای روحی از حرکت و تحرک هست که نقطه مقابل سکون کلاسیک هست. هنرمندان در باروک بر خلاف دوران کلاسیک با احساس خود حرکت می کنند و احساس را مقدم بر عقل می دانستند.

 

ماهیت معماری باروک

در معماری باروک ماهیت اصلی آفریده‌ها عبارتند از;ایجاد هماهنگی و هنجار درمیان عناصر و مضامینی گوناگون و درهم آمیخته نشان متمایز باروک نحوه فکری و احساسی آن هست. انچه که سیمای باروک را مشخص می کند, بسط نوعی دنیا بینی مخصوص هست که در معماری خود را در قدرتی نو نشان می‌هد.

 

قدرتی که فضاهای گوناگون را با هم می آمیزد و حدفی شگفت‌انگیز از ترکیب اجزایی متفاوت بوجود می‌آورد. لازم به ذکر هست این نوع نگرش در تمامی رشته‌ها تا از هم گسیختگی ناشی از عصر صنعت باقی ماند. طراحی فراخ و در مقیاس بزرگ در فضایی شکوهمند و ابهت انگیز, تعبیه فضای کلی در مرکز و منظم کردن سایر فضاها به سمت آن, به خدمت گرفتن عناصر اصلی پیکرتراشی و نقاشی و سایر هنرهای تزئینی برای ایجاد اثری کامل.

 

۲۲- سبک دکوراسیون داخلی گوتیک

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

معماری گوتیک, یکی از سبک‌ها و دوره‌هاي تاریخی معماری هست. این سبک دکوراسیون داخلی, سبکی مذهبی بوده که همواره, در خدمت کلیسا بوده هست.نخست پیدایش هیچ یک از شیوه‌هاي معماری را به دقت شیوه گوتیک, نمیتوان تعیین کرد. هنر معماری گوتیک در بین سال هاي ۱۱۳۷ و ۱۱۴۴ «میلادی»

 

در جریان بازسازی کلیسای سنت دنیس فرانسه پا به عرصه وجود گذاشت و تا اواسط قرن شانزدهم میلادی در اروپا معمول بود. هنر گوتیک در بین دو دوره رمانسک و رنسانس واقع شده هست و تا گذشته از دوره نوین گوتیک بعنوان یک صفت منفی به کار می رفت فیلاریته از آن بعنوان هنر فلاکت زده یاد می کند. سبک معماری جورجیا الهام گرفته از این سبک در سال هاي ۱۷۲۰ تا ۱۸۴۰ در کشورهای انگلیسی زبان شهرت یافت.

 

دوره گوتیک در فرهنگ دنیا دوران استیلای مذهب, و بالاخص کلیسا, بر جوامع بوده. نوع ارتباطات در آن دوران به صورت عمودی تعریف می شده هست. بدین معنا که تمام ابعاد و جنبه هاي زندگی در جهت خداوند و برای خداوند تعریف می شده. این الگو در معماری آن دوران خود را به صورت فلش هاي رو به بالا «به سمت خداوند» نشان داده هست. دوره گوتیک با ظهور اومانیسم اتمام یافت. گرچه عده‌اي دوره رنسانس را دشمن گوتیک میدانند .

 

یکی از خصوصیت هاي معماری گوتیک, قوس نوک تیز هست. طاق از این نوع گذشته از این که آنها در معماری قرون وسطی به کار گرفته شوند, در شرق نزدیک در پیش از اسلام و نیز معماری اسلامی بهره گیری می شد. و در نتیجه تصور این هست که معماری شرق نزدیک و خاورمیانه الهام بخش برای بهره گیری از آنها در فرانسه, بعنوان مثال در کلیسای جامع Autun هست, در غیر این صورت به سبک رومی هست.

 

با این حال, بر خلاف نظریه اشاعه, به نظر میرسد که به طور هم زمان تکامل ساختاری در قوس نوک تیز وجود داشت, که به منظور خرک زدن فاصله هاي طرح نامنظم, و یا رساندن بلندی خرک هاي عرضی به خرک هاي مورب بود. این دومی در کلیسای جامع دورهام در راهروی شبستان در ۱۰۹۳ رخداد میوفتد.

 

قوس هاي نوک تیز به طور گسترده در تزئین گذرگاه طاقدار کور رومی نیز رخ می‌دهد, که در آن قوس هاي نیم دایره با یک الگوی تزئینی ساده همدیگر را می پوشانند, و نوک هاي تیز به صورت تصادفی در طراحی پیش می‌آیند. طراحی داخلی به سبک گوتیک همۀ وقت} با رنگ هاي تیره برای دیوارها,

 

سقف و کف زمین مشخص می شود. در کل برای این که این سبک را در طراحی داخلی خانه خود پیاده کنید به یک فضای باز و بزرگ احتیاج دارید, زیرا وجود این سبک به دلیل ترکیب رنگ هاي موجود در آن موجب گرفتگی و دلگیر شدن فضاهای کوچک می شود. و این باعث ناراحتی اعضای خانواده و هم‌چنین مهمانان خواهد شد.

 

سبک گوتیک یک جذبه و شهرت عرفانی خاصی را به طراحی داخلی خانه وارد می کند و طوری هست که موجب می شود فضای داخلی بسیار لوکس به چشم آید.

 

۲۳- سبک دکوراسیون داخلی اوریگامی

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

در یک تعریف ساده می‌توان گفت «اوریگامی روش ارائه ي اشکال هست که عمدتاً با خم کردن ماده ي مورد بهره گیری «کاغذ» حاصل می شود».اصل لغت «اوریگامی» در زبان ژاپنی از «اورو» به معنی خم کردن و «کامی» به معنی کاغذ گرفته شده هست. اما خم کردن کاغذ اسامی دیگری نیز در زبان ژاپنی داشته هست که به تدریج به نفع اوریگامی از دور خارج شده‌اند.

 

سبک دکوراسیون داخلی اوریگامی از همین تعریف الهام گرفته هست.

 

۲۴- سبک دکوراسیون داخلی مونو کروماتیک

بهترین مدل های سبک دکوراسیون داخلی مدرن

مونوکروماتیک یکی از آسانترین سبکهای دکوراسیون داخلی هست که یک دکوراتور تازه وارد نیز میتواند به خوبی آن را ایجاد کند. در این سبک به سادگی از کنار هم قرار دادن اشیاء یک رنگ میتوان به یک تعادل مناسب در این سبک رسید. بدون نگرانی در این خصوص که رنگ ها در کنار هم به خوبی جلوه می کنند یا نه؟